Annons:
Etikettallmänt
Läst 1528 ggr
[freeatlast]
2016-11-16 11:28

Symtom

Vill bara höra vad ni tror och vad ni själva kanske har för erfarenheter av liknande?De senaste dagarna har jag haft lite molvärk i magen, det har börjat ömma/göra ont i brösten, jag har varit dålig i magen (inte diarré utan bara lösare än vanligt - jag är alltid hård i magen annars) och emellanåt "hugger" det till i underlivet. Idag började mitt ena bröst dessutom rinna, det har inte läckt förut utan bara kommit nån droppe, men nu var det ganska mycket. Är det normalt att kroppen blir lite knasig såhär helt plötsligt eller är det tecken på att nåt är på gång? (Är orolig att förlossningen skulle dra igång.. hoppas och vill verkligen inte det än.) Är i vecka 30+2.

Annons:
Aristarcos
2016-11-16 11:34
#1

jag tycker du ska ringa in till förlossningen och tala med dem. Allt för att försöka stoppa något som inte ska gå igång nu. Bättre kolla en gång extra, kommer bebis nu, blir det många veckor på neo !

Aristarcos
2016-11-16 16:21
#2

ringde du någon idag ?

[freeatlast]
2016-11-17 11:51
#3

Ringde aldrig igår, kände kanske att jag förstorade alltihop bara och att det inte är nåt egentligen. (Typ att jag inbillade mig eller så bara för jag började läsa om liknande saker på internet.) Och så ville jag inte att BM eller de på förlossningen skulle tycka att jag var löjlig eller att det var onödigt av mig att ringa om en sån sak…

Men nu börjar jag ändå fundera på att jag kanske borde ringa för "mensvärken" har fortsatt och det känns även i nedre delen av ryggen. Dessutom känner jag mig illamående samt att det fortsätter hugga till långt ner i buken och underlivet emellanåt.

Fien
2016-11-17 12:20
#4

Ring! Min fl startade med mensvärk och molande värk i svanken typ…. är det på gång är det ju bäst att stoppa det om det går!

Aristarcos
2016-11-17 12:42
#5

Alltid bra att kolla upp, tänk om det faktiskt är en för tidig förlossning som är på gång… man ska inte ha värk som inte slutar… i den tiden av graviditeten. Hade du varit typ 37 fulla är det ju en helt annan sak !

[freeatlast]
2016-11-17 13:04
#6

Det har ni rätt i!

Jag ringde till förlossningen men hon jag pratade med tyckte att vi först skulle utesluta en eventuell uvi så hon sa att jag ska åka in till mvc och lämna morgonurin imorgon. Men om det blir nåt mer akut eller så, så ska jag ringa dem igen.

Annons:
Lilolizeit
2016-11-17 15:29
#7

Jag hade visserligenen jäkla "magknip" men också den där molande värken i svanken. 1177 gissade på uvi, så vi tog det lugnt även om jag hade väldigt ont. När vi kom in så var jag helt öppen och 1 1/2 timme senare var sonen ute med akutsnitt. Vecka 30+6.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Aristarcos
2016-11-17 17:09
#8

Märkligt att de inte vill kolla utan tror på UVI i första hand, bara titta på hur det gick för #7

[freeatlast]
2016-11-17 17:34
#9

Ja lite så känner jag med faktiskt.. Hade helst velat kolla upp först om det skulle visa att det påbörjats nåt.. Det har även för mig börjat "magknipa" och vid ett par tillfällen förut så krampade det till rejält ifrån ryggen och framåt.

Aristarcos
2016-11-17 17:40
#10

Men känner du av ännu mer så kontakta dem säg att du är orolig …

Sparven88
2016-11-18 07:17
#11

Hur går det Freeatlast?

Aristarcos
2016-11-18 07:19
#12

Hoppas verkligen inte det dragit igång !

[freeatlast]
2016-11-18 16:42
#13

Har ångest inför att ringa till fl igen… Tyckte hon som svarade igår var ganska dryg och nonchalant. Kändes inte som man blev tagen på allvar. Tidigare idag kändes det lite bättre, hade lite mensvärk men inte nåt i ryggen direkt. Däremot efter lunchtid så satte det igång igen.. och när jag var ute med hunden så fick jag först en skarp "ilande" smärta från ryggen ner i höger lår, som hängde i länge men som varierade i styrka fram och tillbaka. Därefter började jag känna mer tryck nedåt i buken och en skarp ilande smärta i vänster ljumske. En stund senare när ljumsken kändes bättre fick jag en hemsk värk i ryggslutet och nu sen jag kom hem för ett par timmar sen så har det molat ordentligt i magen. Som jag upplever det har det varit lite tydligare toppar i mensvärken idag än igår. Vill egentligen ringa och rådfråga men är rädd för likadant bemötande som igår.. :-/

Annons:
[freeatlast]
2016-11-18 16:43
#14

Vet inte om det är inbillning men tycker det känns som att bebis är längre ner nu eller vad man ska säga..

oh-la
2016-11-18 17:10
#15

Du ska absolut ringa in omgående. Var tydlig med att du vill komma in och kolla upp det! Tänk på att det är deras jobb att se till att inget händer dig eller bebisen, du ska inte känna dig ivägen. Var tydlig med hur det känns och att du är orolig. Tänk också på att det är omöjligt för dem att se om det "bara" är en uvi eller om förlossningen dragit igång över telefon. Det måste kollas upp.

Aristarcos
2016-11-18 17:31
#16

Tog du UVI prov idag ? Men trycker det på neråt , så ring absolut…

[freeatlast]
2016-11-18 17:59
#17

Ska visserligen få åka in nu men fasen vad otrevlig hon lät i telefon :-/ Hon lät ungefär som att jag var dum i huvudet som är orolig att det skulle vara nåt fel.. Inte kul med ett sånt bemötande faktiskt :-/

Aristarcos
2016-11-18 18:03
#18

helt galet, är ju bättre att kolla att allt är bra, i stället för en förtidig förlossning, med allt det skulle kunna kosta. Ju längre barnet stannar i magen desto kortare tid på neo, vore ju prio att undvika allt sådant. Kram galet att hon är så otrevlig, och lycka till nu!!

[freeatlast]
2016-11-18 18:05
#19

Håller med.. Tack goa du <3

Sparven88
2016-11-18 19:33
#20

Hoppas det har gått bra idag! Bra att du ringde!

Annons:
Sarah
2016-11-18 22:15
#21

Barnet har ju bara dig, så bra att du står på dig!

Aristarcos
2016-11-19 07:42
#22

Hur har det gått?

[freeatlast]
2016-11-20 17:38
#23

Hej hörni! Ursäkta att jag inte svarat, har hänt lite andra jobbiga grejer i mitt liv så därför har jag inte riktigt orkat skriva här.

Men jag var alltså inne i fredags kväll och fick kolla upp så allt såg ok ut. Och ja, det såg bra ut - tappen var opåverkad och bebisen i magen mår bra. Så det var en stor lättnad. 

En sak de såg var att jag hade nån bakterie i urinen, men ska in imorgon och lämna ett till prov så de kan kolla upp det noggrannare. De kunde dock inte förstå varför jag hade ont i magen… 

Nu kommer jag dock till nåt som gör mig fundersam… Idag har smärtan i magen varit annorlunda, mer "skärande" eller hur man ska uttrycka det. Den har liksom känts sylvass. Det har börjat från höger sida, lite mer i övre delen av magen och nedåt in mot mitten, med att mola lite och dra ihop sig, sen PANG så har den där sylvassa smärtan slagit till och sen vips försvunnit lika fort. Jag var tvungen att stanna upp och luta mig mot väggen flera av gångerna. Detta började vid halv 12 och under första timmen blev det så i alla fall en 8-10 gånger. Sen avtog det en stund men sen började det igen. Så det är ju inte regelbundet men det har hållit på till och från sen halv 12. 

Och när jag var på toaletten för en timme sen så är jag ganska så väldigt säker på att det var en bit av slemproppen som lossnat… Varning för er som inte vill läsa äckliga detaljer nu---

--- men den var väääldigt seg och "kompakt" på nåt sätt, inte alls så som sega flytningar kan vara utan ännu segare. Typ som extra seg äggvita. Jag torkade bort den när jag varit på toa och såg den då på pappret. Den var vit-gul-aktig typ och det var ganska mycket fast lite utdraget och så var det med en liten klump av något som mer liknade "gele".

Om ni kan lite mer om vad det innebär att slemproppen lossnar så får ni gärna dela med er! Och om ni vet mer om hur det går till om den kan återbildas osv? 

Sorry för långt inlägg, tack till er som orkat läsa! :-P

Ceciliaolucifer
2016-11-20 18:38
#24

Slemproppen kan lossna i bitar flera veckor innan det är dags, men den kan även återbildas. Smärtan kan vara foglossning, har du testat foglossningsbälte? För mig var smärtan som knivar som skar ner i blygdbenet och ljumskarna. Men 10ggr per timme blir ju var sjätte minut och det låter väldigt regelbundet. Du borde ringa fl och prata med dom. Speciellt när du hade ngt i urinet. Hur är det med klådan? Ångesten?

Upp till toppen
Annons: