Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 16673 ggr
Elsa
2016-10-31 20:28

Ont i brösten, mens vs gravid

Hej!

Har sedan i lördags haft sjukt ont i brösten. Hade ägglossning runt förra söndagen, trooor jag. enligt tester iaf men inte enligt min temp. Så är osäker, isåfall hade jag ägglossning i typ torsdags om man tänker enligt tempen.

Känns som att det är lite tidigt för ett graviditetstecken? eller jag vet inte.. men samtidigt känns det inte som när jag har ont vid mens. Vid mens känns dom typ lite svullna. Nu känns dom tunga, stora och ivägen.. känns även som det är delar av brösten som gör ont, det är inte i hela brösten som jag annars brukar ha. Bröstvårtorna är väldigt känsliga.

Hur har det varit för er? Ömma bröst vid graviditet vs mensen? Har det varit lika eller någon skillnad?


Annons:
emeliiiiieee
2016-10-31 22:18
#1

Jag har alltid fått ont i brösten vid mens. Oftast hela brösten, ömmar vid beröring osv men inge mer än det. När jag blev gravid kändes dom bara stora och ömma. Bröstvårtorna var värst, kunde knappt gå ut för att det gjorde så ont. Vilket aldrig har hänt vid mens

Roxie
2016-10-31 23:56
#2

När jag har haft ägglossning får jag alltid ont i bröstvårtorna. Den gången jag plussade hade jag INTE ont i bröstvårtorna, vilket gjorde att jag tog ett test. Ömma bröst kom efter någon vecka. Olika hos olika personer :)

// Sofia

Anonym
Anonym
2016-11-01 07:01
#3

Någon enstaka gång så har mina bröst flippat ur och börjat värka en hel del just innan mensen. inte hela bröstet utan delar av det. Bröstvårtorna har också blivit överkänsliga de gångerna. Brösten var också ganska så svullna den gången att det kändes som om de hade växt en hel storlek.

Då jag blev gravid så blev brösten jättetunga och HÅRDA samt att de hade växt minst tre storlekar så jag fick införskaffa nya bh:n.  De kändes inte mera som bröst utan som några fake tuttar som inte längre var mjuka och studsiga. Då var jag dock  i vecka 6.

I ditt fall kanske det handlar mest om att du vill läsa in något i de symptom som du upplever? Låter lite väl otroligt att du redan skulle uppleva graviditetssymptom. :)

Fien
2016-11-01 07:10
#4

Sånt här är jättesvårt och väldigt individuellt, till och med olika mellan olika graviditeter för samma kvinna. Tänk inte så mycket, är du gravid så är du och då kommer ett test visa det om en vecka ca. Annars är du inte gravid och då kommer mensen, om en vecka ca. Förstår att man letar symptom osv om man verkligen vill bli gravid men försök att slappna av, du kan inte göra mer än att ha is i magen en vecka till, sen vet du. Kroppen är finurlig och konstig så man kan vara "skengravid" och skapa en massa symptom i sin hjärna…. Så ta det lugnt, tänk på annat och gör sådant du gillar och om en vecka vet du.

Elsa
2016-11-02 12:28
#5

Tack för alla kommentarer :)

Ska absolut testa mig när BIM är, vill inte bli besviken och testa innan heller, haha! :) har varit skengravid förut så, kroppen kan verkligen luras!


lillajag79
2016-11-03 15:57
#6

Förra graviditeten hade jag enbart sjukt ömma bröstvårtor. Denna gång inget öm alls. Vid mens är de bara ytterst lite ömma i själva bröstet. Så att jämföra är ju svårt.

Annons:
Elsa
2018-02-15 11:24
#7

Jag plussade 9 dagar efter jag skrev inlägget 😃 var tvungen att leta upp detta inlägg då jag misstänker en graviditet och ville se vilka datum det var jag skrev detta 😛


Upp till toppen
Annons: