Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 2995 ggr
Horrorpops
10/26/16, 4:58 PM

Barnvagnsfråga, liggdel eller inte?

Jag bor i USA och här är de flesta vagnarna man kan köpa utan liggdel, istället använder dom babyskyddet på vagnen tills dess att ungen kan använda sittdel.

Vad tycker ni? Är det ok? Eller ska jag försöka hitta en bra vagn med både liggdel, babyskydd och sittdel?

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Annons:
Gladasvampen
10/26/16, 5:14 PM
#1

Jag jobbar i en babybutik och från vad jag har fått lära mig så är det okej med ett babyskydd istället för liggdel, men liggdel är helt klart mer bekvämt för barnet. Babyskydden är då inte helt obekväma men det är ju samtidigt inte en liggdel :)

OlgaMaria
10/26/16, 5:15 PM
#2

Om man vill använda vagnen mycket, gå på långpromenader och att bebisen ska kunna sova i vagnen längre stunder tycker jag liggdel är ett måste. Vissa vagnar kan man ju helt fälla ner sittdelen på och ha en mjuklift i. Det är rätt smidigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Horrorpops
10/26/16, 5:28 PM
#3

Tack för svar! Jag funderar lite på om det funkar att köpa en mjuklift och ha, för vi kommer vara ute rätt mycket och vill ju självklart att liten ska ligga bekvämt.

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

[TanatosNyx]
10/26/16, 5:40 PM
#4

ja ska ni vara ute mycket så satsa på liggdel eller mjuklift. Tänk dock på att vissa barn vägrar att ligga i vagnen, som våran. Liggdelarna var totalt bortkastat, vi fick bara glömma alla långpromenader för han accepterade inte sele heller innan han blev större (satt då redan i vagnen med stöd).

OlgaMaria
10/26/16, 5:58 PM
#5

Mjuklift är superbra. Så enkelt att flytta bebisen med den också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Skogskvinnan
10/27/16, 10:25 AM
#6

Vi hade också mjuklift i vår vagn som saknade liggdel. Funkade kanon! Sen när andra barnet föddes, då var det vinter och kallt, så då hade vi en Voksi-påse istället för mjukliften. Det funkade också riktigt bra. Så satsa på en mjuklift :)

Annons:
Pontiac57
10/28/16, 1:13 AM
#7

Jag hade satsat på mjuklift då dom avråder att köra babyskyddet på vagnen för mycket just eftersom barnen sitter/ligger med skålad rygg och då är det tydligen inge bra att det skumpar som det blir på barnvagnen

Upp till toppen
Annons: