Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 2058 ggr
Sandiy
10/16/16, 10:48 AM

Sammandragningar när ringa fl?

Har ett par dagar haft sammandragningar men blivit mycket värre sedan igår. Då hade jag väldigt ofta o kom trots att jag va nästan helt sängliggandes. Idag har jag hunnit få några stycken innan jag ens gått upp ur sängen. Är de farligt på ngt sätt? Kan de va något annat jag misstar som sammandragning typ att de är bebisen som trycker sig utåt? Är rädd att förlossningen kommer bmi irriterade på mig om ja ringer dit för sammandragningar… Det gör inte ont. Men väldigt obehagligt o nästan på gränsen till att de gör ont. Är i v27..

Annons:
OlgaMaria
10/16/16, 11:03 AM
#1

Sammandragningar är inte ovanligt även tidigare i graviditeten. Du kan lägga en hand på magen och känna - om den är spänd är det sammandragningar. Troligtvis behöver du inte vara orolig men du kan ringa förlossningen bara för att be om råd och input. Du kan nog också vänta till imorgon och ringa BM. Ibland kan man behöva bli sjukskriven om sammandragningarna inte ger med sig, men ibland kan man ha mycket i några dagar och sen släpper det. Ta det lugnt och vila idag också så har det förhoppningsvis lugnat ner sig till imorgon. De flesta sammandragningar är helt ofarliga och bara kroppens sätt att förbereda sig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
10/16/16, 2:03 PM
#2

Ring du. Jag hade så och blev sjukskriven pga det. Var hemma de sista 3.5 månaderna av grav.

densomundrar
10/16/16, 6:45 PM
#3

Bättre att ringa en gång för mycket än för lite, även om det kanske inte är någon fara så kanske dom kan lugna dig med att det är helt normalt :-)

JeFo
10/16/16, 8:31 PM
#4

Ringa är skönt för nerverna! Hade massa med nr 3, aldrig med de andra. Till mig sa det att vila var det enda som hjälpte. Så jag tog det toklugnt och det hjälpte. En stenhård mage som typ krampar är obehagligt att när det håller på länge. Höll på i flera timmar med bara nån minut i mellan när jag hade sov värst. Var nog i v 29 då.

Upp till toppen
Annons: