Annons:
Etikettallmänt
Läst 8073 ggr
LinnJ
2016-09-19 16:46

Ägglossningstest-fråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har sedan förra måndagen tagit äl-tester (beräknad ÄL i fredags) och resultatet har hela tiden varit två streck om än online varierande styrka. Alla tester är inte med på bilden då jag hunnit kasta några. Min fråga är: borde inte testen visa svagare snart? Eller är det vanligt att få så tydliga streck under en veckas tid? Det understa testet är från idag. Hade mens i slutet på augusti/början på september och den var lite trög i början för att sedan bli normal.

Annons:
Fien
2016-09-19 18:44
#1

Jag tycker att den understa är lite svagare än de andra, det översta är något starkare också… Så är nog på väg ner nu tror jag. Har du tagit flera tester per dag eller är detta ett test från fre, ett från lör, ett från sön och ett för idag?

LinnJ
2016-09-19 18:51
#2

Nä detta är ett test från varje dag vid samma tidpunkt

RoxannaS
2016-09-19 20:26
#3

Jodå de har gått ner ganska bra. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
LinnJ
2016-09-19 20:52
#4

okej, trodde att det skulle sluta tvärt efter det starkaste testet vilket det inte gjort :)

Fien
2016-09-19 20:54
#5

Du har en stegring och sedan avtar det. Men det är då du har starkt som ÄL kommer att ske.

LinnJ
2016-11-30 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ny fråga: jag hade beräknad mens i söndags men har ännu inte fått den. I brist på grav-test tog jag ett äl-test som visar ett svagt streck. Är det vanligt att man alltid har en stegring på äl-testen? Är ganska säker på att jag inte är gravid då jag var bortrest när jag skulle ha ÄL, men å andra sidan hade jag inga typiska symptom på ÄL som jag brukar ha.

Annons:
Fien
2016-11-30 16:10
#7

Ja det är vanligt att ÄL testen ger svagt utslag… så har iaf mina ÄL test sett ut… med ÄL test mäter du mängden hormon lh, med gravtest mängden hormon hcg… så skaffa ett gravtest :) har du passerat BIM kan du ju testa närsom på dygnet…

RoxannaS
2016-11-30 19:20
#8

ÄL test kan påvisa ägglossning eller graviditet. Men gravtest kan inte visa positivt vid ÄL stegring. Så fick du positivt nu så är det antingen ÄL eller graviditet. ÄL kan inträffa oregelbundet så du kan ha fått den vid annat tillfälle än vad du räknat med. Och spermier lever ju länge så du kan ha blivit gravid trots att ni inte hade sex precis vid ÄL. Så köp ett gravtest för att veta säkert. Annars är de ÄL på inkommande. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
LinnJ
2016-12-01 00:09
#9

Tog ett grav-test nu men det var negativt. Det som är konstigt är att jag hade stegring runt den 13-15 november, då jag tog äl-test också. Men kanske jag har en hög hormonhalt i min kropp hela tiden.

Fien
2016-12-01 04:24
#10

Kan vara så, jag tyckte alltid att mina ÄL tester såg ut som på #6. Sen när älnärmade sig så kom stegringen och de andra "symtomen"…

[Smulan_88]
2016-12-01 13:11
#11

Äglossningsstickorna är ju "bara" positiva när bägge strecken är lika starka eller test strecket starkare. De reagerar lite olika beroende på har jag fått för mig, vissa får alltid bägge strecken (men dessa är negativ om inte debut lika starka) och vissa får endast starka streck när det närmar sig ägglossning. Äggkossningsstickor har svårare över lag att skilja på hormoner så ger därför ofta utslag (två streck) men det innebär inte att man hat ägglossning om de inte är lika starka. Vissa har märkt att när man närmar sig BIM så börjar stickorna att öka igen (som på översta testet på bilden i tråden) och har då senare bekräftat graviditet med graviditets test. Graviditets test däremot reagerar endast på HCg. Mest troligt är att du hade ägglossning när du tog det översta testet eller dagen innan. Så utifrån det + på 16 dagar och då borde du ha ett positivt svar på grav test om Du är gravid.

LinnJ
2016-12-01 23:30
#12

Tack! Vilket bra svar :) mensen kom idag så den var bara försenad.

Upp till toppen
Annons: