Annons:
Etikettlilla-barnet
Läst 1550 ggr
[Synnerlig]
2016-09-17 11:51

Höst/vinterkläder

Hösten närmar sig och jag funderar på vad min bebis behöver för kläder under höst och vinter? Både ytterkläder och kläder att ha under ytterkläderna och när hon är inomhus. Bara det som är nödvändigt. Är lite orolig över hur mycket nytt jag kommer att behöva köpa till henne, inte direkt billigt, haha 😛 Hon är snart 4 månader gammal nu.

Annons:
[Thiah]
2016-09-17 12:28
#1

Är hon varm av sig? Kall? För joel är varm av sig så vi klarar oss länge med skaloverall(ofodrad men vind/vattentät). Vid -15/20 förra året så använde vi fleecedräkt i vinteroverallen liksom… ;) Men t.ex. mikaelaS pojke som är i samma ålder behöver mycket mer kläder.

mollyt
2016-09-18 21:02
#2

Vi har köpt ganska mycket begagnat nu till vår tjej. Har hittat en köp-säljgrupp för vårt närområde på Facebook där det nästan ges bort barnkläder! Dessutom är jag väldigt glad för just barnkläder som är köpta begangiade då jag är väldigt mån om kemikalier och jag tycker därför att ett plagg som redan är tvättat 100 gånger innan mitt barn använder det är enbart till fördel.

Vi har köpt på oss både fleeceoveraller och skaloveraller för att kunna variera. Sedan har vi både vanliga liksom legginsbyxor men även yllebyxor om det blir kallt. Sedan såklart ullfiltar  och vi har åkpåse till vagnen. Några hjälmmössor har vi också samt några "vanliga" mössor utan något att knyta under hakan.  Allt behöver man inte köpa i förväg utan vi tar det nog lite som det kommer!

Upp till toppen
Annons: