Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 2200 ggr
Ceciliaolucifer
9/16/16, 6:53 PM

Rörelser deluxe

Jag gick in i vecka 31 idag, har känt rörelser i form av buffar/sparkar/boxningar sedan vecka 22-23. Sedan vecka 25 ungefär har det varit rejäla sparkar och rörelser i övrigt. Jag har inte känt att han har ändrat läge eller flyttat på sig. Igår när jag skulle sova levde han rövare på ett sätt jag inte varit med om förr och jag undrar om ngn kan gissa vad han gjorde? 1. Magen rörde sig deluxe, såg ut som vågor i bland. 2. Känslan var som att åka Fritt fall på Gröna Lund konstant. 3. Det tryckte på lungorna så jag inte visste hur jag skulle ligga/sitta/stå för det var svårt att andas. 4. Höll på i 30 minuter el mer Jag upplevde känslan som väldigt obehaglig. Finns det någon som känt liknande? Som vågar gissa vad det kan ha varit? Hans rörelsemönster har varit normalt idag.

Annons:
Sarah
9/16/16, 7:01 PM
#1

Var har han haft huvudet? De flesta vänder sig ju neråt runt då, det är ett jäkla bökande :p

oh-la
9/16/16, 7:09 PM
#2

Åh, det var typ de värsta veckorna… Mim snurrade fortfarande för fullt med låg så högt i bäckenet fortfarande (fixerade sig inte förrän runt v 39) så det var trångt uppåt. tryckte något fruktansvärt upp mot lungorna och magsäcken, sov sittande var och varannan natt. Till på köpet är det så mycket plats än där inne att det finna plats att ha lite sving i rörelserna. Det kan verkligen gå vågor!

Ceciliaolucifer
9/16/16, 7:48 PM
#3

#1 Jag tror att han har legat på tvären ungefär hela tiden? Är det möjligt? :) så det kan helt enkelt varit så att han bara vände på sig? #2 Jag har haft ett jätte tryck på magsäcken de senaste veckorna och även lungorna i vissa lägen. BM sa igår på dagen när jag var där för kontroll att det fortfarande fanns plats kvar att röra sig på. Men är det inte märkligt att han nu helt plötsligt vill vända sig? Eller så har jag bara inte känt det tidigare? :P Det var verkligen väldigt obehagligt!!

Sarah
9/16/16, 7:54 PM
#4

När de vänder sig känns det typ som en åskstorm i magen :p om det var det då får du hålla tummarna att han inte vänder sig igen :p E fortsatte vända sig tills v 38 typ.

oh-la
9/16/16, 8:01 PM
#5

Tror det är runt där som dom gärna vill börja lägga sig med huvudet nedåt, även om det kan snurra åt alla håll. Min låg ju i säte vid en kontroll runt där och skapade allmän oreda :p till på köpet är dom stora nog att skapa en liten snurr när dom röjer runt. Härliga tider ;) tyckte det va värsta veckorna tills bebis krupit ner och man kunde andas och äta igen :p värst var när man ätit god helgmiddag, lite för sent, gått ut på promenad med hunden och bara känner hur magen svullnar upp, går och lägger sig för att sova och verkligen inte får luft!! Andas med munnen och tvinga ner luften i lungorna. Verkligen hemskt :P

[TanatosNyx]
9/16/16, 8:17 PM
#6

kullerbyttor!!! 😂 känner så väl igen känslan.

Annons:
Madde
9/16/16, 8:22 PM
#7

#0: Jag känner igen mig i det du skriver. Är nu i vecka 38+4. Jag upplever det inte som skönt för fem öre. Jag tycket det blir väldigt jobbigt och gör ont när han håller på så. Tyvärr har det bara blivit värre för min del då jag nu vaknar på nätterna och inte kan sova då det gör så ofantligt ont i magen. Men man vet ju att bebisen lever bättre den är så aktiv.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ceciliaolucifer
9/16/16, 9:30 PM
#8

#4 Åskstorm var ett bra ord att beskriva eländet på :P #5 Precis, man får tvinga ner luft! Fy! :) #6 Hoppas det var första och sista gången. #7 Det var nästan panikkänslor här! Men skönt att få lite input, det kändes jätte jobbigt igår. Även om det förmodligen inte var sista gången så vet jag lite mer vad det kan vara och då blir det lättare att hantera :P

FamKryger92
9/17/16, 3:34 PM
#9

Gissar att min lilla kommer ha lika underbart rörelsemönster som din lilla 😛. Är bara i v 18+5 med moderkakan i framvägg så sparkarna kommer om någon vecka sa BM. På RUL såg hon hur bebbe sparkade på min urinblåsa haha. På de två UL vi gjort så har bebis rört sig mer än vad den legat still så det blir väl roligt när jag får känna sparkarna 😁

Ceciliaolucifer
9/17/16, 5:25 PM
#10

#9 Min moderkaka ligger i framvägg också. Kände sparkar runt vecka 22 :)

FamKryger92
9/17/16, 9:43 PM
#11

#10 längtat tilll sparkar och rörelser men det kommer jag väl få ångra sen 😛

Ceciliaolucifer
9/18/16, 8:27 PM
#12

#11 Haha, ja! Igår låg sambon och jag och tittade på film i sovrummet och den lille fick in en karatespark på revbenet så att det knakade till. Sambon spärrade upp ögonen och pekade på magen och frågade om det kom därifrån :P Attans vad ont det gjorde!

Madde
9/18/16, 8:56 PM
#13

#12: Fy så ont det måste ha gjort. Det är sjukt att det kan få till såna krafter när de sparkar.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: