Annons:
Etikettlilla-barnet
Läst 3234 ggr
[Devya]
2016-09-14 17:14

Stryka bebiskläder

Finns det någon här som stryker bebiskläder eller planerar att göra det sen då ni väl får barn?

Jag har en klient som vill ha alla bebiskläderna strykta och jag blir lite smått galen på det hela! :) De blir ju snabbt skrynkliga då de väl får på sig dem sen ändå… Vad tycker ni? Onödigt eller?

Annons:
soundtrack
2016-09-14 17:20
#1

Jag har inte strukit ett plagg till min dotter som är 2 år nu. Jag torktumlar inte kläderna efter tvätt så jag tycker till o börja med inte att dom blir så skrynkliga. Och oavsett så hatar jag att stryka (det enda som stryks här hemma är skjortor typ) skulle bli galen på att stryka små bebiskläder..

[Devya]
2016-09-14 17:23
#2

#1 Klientens babykläder brukar hänga på tork så de är faktiskt inte särskilt skrynkliga från första början! Det här gör ju då mig ännu mer frustrerad då jag måste stryka ett tjugotal babykläder varje vecka. :)

Jag kommer ALDRIG att stryka babykläder åt mitt eget barn. Det känns så onödigt!

[Thiah]
2016-09-14 19:01
#3

Herregud nej! Vilken ödslande av tid

Aristarcos
2016-09-14 19:10
#4

skulle möjligtvis stryka de kläderna man ska ha till julafton :P

[TanatosNyx]
2016-09-14 20:08
#5

Stryker kläder som ska packas och skänkas till neonatalen endast. Till mitt eget barn? aldrig i livet :P

Men vad jobbar du med eftersom du säger klient? i vissa lägen är det bara att göra som man blir ombedd :)

[GråHäxa]
2016-09-14 20:24
#6

Jag strök en mössa/huvudbonad som dottern skulle ha på sin namngivelse men annars skulle det aldrig komma på frågan. Vi stryker väldigt sällan våra egna kläder heller.

Annons:
bohan85
2016-09-14 21:05
#7

Aldrig strukit!! De användes ju några timmar/en dag och sedan var de ju bara att tvätta dem igen (hade en kräkbebis). Nu är han 1,5 och har man tur är kläderna rena en dag.. Så stryka känns oerhört onödigt..

mollyt
2016-09-16 09:41
#8

Haha Nej! Jag torktumlar alla barnkläder, då vi tvättar en del (haha!) så torktumlar jag direkt så att det kan återvända ner i lådorna. Annars skulle vi ha kläder på tork framme hela tiden! 😃

Marvel-lous
2016-09-16 13:50
#9

#8 Hahaha det är så vi har, då vi inte har torktumlare - det hänger alltid kläder på tork. Jag brukar säga att det bara går runt från tvätt, till tork, till att använda och så upprepa. 😂

Angående att stryka så har jag aldrig strukit några baby-/barnkläder.

[TanatosNyx]
2016-09-16 14:40
#10

Jaa! Denna jävla tvätthög.. evighetsloop! Och när man bor i en tvåa på 54kvm va… och sitter i rullstol… och har ett barn som ska ha plats att leka va….. grrrr

jackiejohn
2016-09-16 15:54
#11

Strök hennes dopklänning, strök klänningen hon hade på sin 1 års fotografering och hennes klänning hon hade på julafton då den skrynklade sig så när den hängde på tork. Med andra ord stryker jag enbart hennes kläder vid speciella tillfälle eller om en finplagg blivit väldigt skrynkligt. Vi har också torktumlare men ärligt så används den väldigt sällan.. Från typ april till september torkar jag all tvätt utomhus vilket enligt mig är det bästa som finns, övriga året hänger det i tvättstugan så det är liksom ändå aldrig ivägen.. Men som svar, stryka alla bebiskläder bara för att? Aldrig i livet!

Starfall
2016-09-16 16:51
#12

Vi stryker inte bebiskläderna, inte våra egna kläder heller för den delen. Vi stryker helst inte gardinerna heller, om dom inte är så skrynkliga att dom mer liknar ett dragspel än gardiner ;) Dock kan jag tänka mig att vi kommer stryka kläderna vid särskilda tillfällen senare, tex om vi ska gå på kalas eller så. Men stryka kläderna till vardags? Nä, just nu är det så mycket annat som känns viktigare att prioritera :)

[Devya]
2016-09-16 17:20
#13

#5 Vet inte vad det egentligen heter på svenska men då vi pratar engelska här så blir det "clients". Alltså jag jobbar då som hembiträde - städar andras hus och emellanåt stryker jag en helt massa barnkläder!

Och inte bara barnkläder utan även JEANS som inte alls behöver strykas enligt mitt tycke. :D Fick också stryka en topp som gick helt enkelt inte att stryka vilket var frustrerande. Den blev ju mera skrynklig efter jag hade strykt den så jag fick bara "skaka" om den så blev den ok igen. :D Elände!

Annons:
[TanatosNyx]
2016-09-16 20:19
#14

hehe, vår yrkeskategori har en del spänning i sig ibland :P

JeFo
2016-09-16 21:47
#15

Jag har alltid strykt allas kläder så även bebiskläderna. Min mamma strök våra underkläder men där går min gräns 😛 Hatar att stryka kan jag ju tillägga.

[Devya]
2016-09-17 07:29
#16

#15 En kille på min sambos jobb stryker sina underkläder! :D

Upp till toppen
Annons: