Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 1721 ggr
Aristarcos
9/5/16, 12:28 PM

Swirvel hjul fram på vagn

Någon som har erfarenhet av dem tex Emmaljunga viking ? Ris och ros tack.

Annons:
[Liinda]
9/5/16, 1:22 PM
#1

Har emmaljunga superviking och hade aldrig velat haft utan rörliga framdäck!

[Liinda]
9/5/16, 1:23 PM
#2

På Supervikingen så är hjulen lite större än på Viking. Och dom går att låsa! Så det är enkelt att köra lite terräng eller grus om man vill. Jag TROR att på Viking är dom också låsbara men lite mindre. Men att det går att byta till vinterhjul?

mjioo
9/5/16, 1:45 PM
#3

Jag har en Britax smile två med ganska rejäla swirvel hjul fram. Det är gult värt när man rör sig på trånga utrymmen eftersom man kan svänga vagnen på plats utan att behöva tippa vagnen bakåt. På smile så kan man också låsa hjulen vilket är skönt ibland. Skulle aldrig välja en vagn utan swirvel hjul. Värt att nämna är att jag bor i stan och rör mig mer på trånga utrymmen än terräng och grusvägar.

oh-la
9/5/16, 2:42 PM
#4

Vi har emmaljunga NXT90 och tycker också det är kanon. Den är lätt att svänga runt på mindre ytor, och skulle man ut på grusvägar är hjulen enkelt låsbara.

[TanatosNyx]
9/5/16, 3:24 PM
#5

det är guld värt! var rätt anti först, men jag fick ge mig :)

MikaelaS_
9/5/16, 3:25 PM
#6

Har en supernitro och en Basson duo, stora rörliga hjul fram på båda och skulle inte byta mot fasta för allt i världen. Ville ha fasta först men blev övertalad av maken som tur är. Har aldrig behövt låsa hjulen heller trots slask och lera, men det går på båda vagnarna :)

Annons:
Pontiac57
9/6/16, 1:03 AM
#7

Hmm beror mycket på vad man mest går på för underlag. Jag har en med 4-fasta som jag använder hemma på landet och den är gudomlig, bra gung och stabil. Har även en emmaljunga viking som är emmaljungas minsta modell, smalare än resten och sen har den små swivelhjul som är låsbara. Kanon smidig och underbar i stan men på sämre underlag värdelös

jackiejohn
9/6/16, 11:57 AM
#8

Köpte först en begagnad Emmaljunga city cross men bytte upp mig till en ny Emmaljunga supernitro. Älskar nitron, låser aldrig hjulen och jag bor ute på landet, grus och skog så långt ögat når.

Ceciliaolucifer
9/6/16, 8:26 PM
#9

#4 Vad tycker ni om vagnen i övrigt? Kikade själva på den men tyckte att bakhjulen var svårmanövrerade. Gillade utseendet i övrigt! :)

mollyt
9/7/16, 7:57 PM
#10

Vi har en Emmaljunga Ozone och den har svängbars hjul fram som också går att låsa. Jag skulle aldrig vilja ha något annat! Vagnen är jättelätt att köra och svänga med - även med en hand! Vår dotter vill bli buren ibland och då är det guld att ändå kunna köra vagnen med en hand.

oh-la
9/7/16, 11:02 PM
#11

#9, jag är jätteförtjust i vagnen, men jag äger ju den så jag är partisk ;) den var lite tung att manövrera först tyckte jag, men det visade sig att det var för att emmaljunga drar åt framhjulen lite hårt. Man kan reglera hur dom snurrar nämligen. Efter att ha lossat lite på skruvarna är jag nöjd. Jämförde den med britax smile som vi också var inne på. Emmaljunga har trevligare liggdel, finns med adapter för besafe babyskydd, känns stabilare och har en, i mina ögon, trevligare sittdel. Nackdelen mot smile som jag tycker är den vagn man kan jämföra med, är självklart priset plus att jag kan tycka att smilen har en enklare förlängning av handtaget. Tycker den är lite knölig på NXT90. Emmaljunga är tyngre också, vilket kanske gör sitt. Enklare att fälla ihop dock. Plus att jag tycker den är snyggare, om jag får lägga in en högst personlig åsikt :)

Ceciliaolucifer
9/7/16, 11:08 PM
#12

#11 EMs liggdelar är verkligen jätte fina! Vi valde bort er vagn pga hjulen och valde en Bugaboo buffalo istället. Kändes lättare att hantera. Men utseendet på NXT90 var inte helt fel! :)

oh-la
9/7/16, 11:18 PM
#13

#12, den tittade vi också på. Jättefin och trevlig vagn. Tyvärr fick vi inte in den i bilen vilket va vårt krav. Då va det bara NXT90 eller britax smile som funkade så vi var ganska begränsade.

Annons:
Upp till toppen
Annons: