Annons:
Etikettung-mamma
Läst 2867 ggr
Mia95
8/15/16, 8:43 PM

Att klara av skolan..

Jag har nu bestämt till 110% att jag ska behålla barnet (om allt går som det ska så), men jag börjar sista året på gymnasiet nu och vill verkligen gå klart skolan.. Sååå till det jag vill komma fram till är om det går att klara skolan, som det ser ut nu så ska jag föda nån gång i mars. Eller det är klart det går att klara skolan, men behöver lite pepp på att det verkligen går, så att jag kanske inte behöver ora mig så mycket. Tacksam för alla typ av svar.. (Ska självklart prata med skolan oxå, men det finns så många smarta och snälla människor här)

Annons:
mjioo
8/15/16, 8:55 PM
#1

Jag plugga på högskola och hade bf två veckor efter vårterminens slut, det gick alldeles utmärkt för mig men det är ju olika från person till person hur man mår. Jag tror dock att det kan bli lite kämpigt med skolan efter förlossningen om det är så att du inte pluggar på distans? Det kanske går att lösa så du kan plugga klart på distans eller lägga om schemat så du kan gå nån kurs lite senare? Jag fick min bebis för 6v sedan och helammar, jag måste mata i snitt var tredje timma. På Stockholms universitet så tillåter de inte barn i föreläsningssalarna och kan tänka mig att många andra skolor har samma regler. Jag hade alltså inte kunna plugga nu om det inte hade varit på distans. Prata med skolan innan höstterminen börjar, de kanske kan anpassa kurserna under året så det funkar för dig, ta även upp hur man skulle kunna lösa det om barnet kommer tidigare än beräknat :)

FamKryger92
8/23/16, 1:22 PM
#2

När jag gick i 9an så fick en klasskompis i paralellklassen sin son i slutet på höstterminen. Hon och lärarna planrade om hela hennes termin och nästkommande termin så hon pluggade mer en lärare på kvällen och sen fick hon själv läsa på dagtid där hemma. Hon fick senare plugga upp vissa ämnen på komvux, men hon fick tillslut en gymnasieutbildning :). Allt beror på hur man själv mår och hur mycket man är villig att ofra. Det går, men kräver mer av dig än för en "vanlig" student utan barn.

Upp till toppen
Annons: