Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 1712 ggr
hhejlollo
8/2/16, 9:16 PM

Dessa krämpor

Ja jisses, alla dessa krämpor alltså! Jag har nog haft varenda en.. Nu är det 9 veckor kvar så räknar ner nu! Men måste fråga, senaste veckorna har jag vaknat med ont i fingrarna, vissa dagar svullna men oftast inte, och för varje vecka som gått har jag fått mer och mer ont. Det brukar släppa efter ett tag men idag har jag haft ont hela dagen i speciellt högerhanden och det känns som fingrarna ska gå av om man böjer dom! Har ni tips på vad man kan göra?:) Åtminstone så man inte har så himla ont!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
[Tibonnanj]
8/2/16, 9:20 PM
#1

Låter som karpaltunnelsyndrom. Finns en del att läsa om det på 1177 :)

[GråHäxa]
8/2/16, 9:32 PM
#2

Som #1 skriver så låter det som  karpaltunnelsyndrom. Hade det problemet jag med. Det finns skenor som man skall kunna köpa på apoteket eller få hos sjukgymnast har jag för mig. Vet inte om det hjälper dock. Jag var för trött för att ens orka göra något åt alla krämpor i slutet haha. Jag fick mer ont ju längre jag låg i samma position på natten, så det hjälpte lite att byta position oftare.

villavägen
8/2/16, 9:35 PM
#3

Precis, låter som karpaltunnelsyndrom. Hade det med. Gick över efter förlossningen. Jag var som inlägget ovan för trött att göra något åt det…. Men det ska som sagt finnas hjälp.

[Tibonnanj]
8/2/16, 9:45 PM
#4

Jag har det förmodligen också, men som de andra så har jag inte tagit tag i det. Verkar som det enda som man kan göra åt det är att använda såna där skenor.

Jag brukar spola handlederna med svalt vatten när jag går upp på toa om nätterna. Det kanske kan lindra din smärta lita också.

hhejlollo
8/2/16, 11:15 PM
#5

Tack för era svar! Känner som er, att jag är för trött för att göra något åt det.. Är ju bara 9 veckor kvar så känner mig inte så sugen på att lägga pengar på skenor då.. Snål haha! #4 Tack för tipset! Får prova det! Kanske smärtan lägger sig lite iallafall så man kan röra händerna haha

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: