Annons:
Etikettförlossningen
Läst 2240 ggr
Juvela
7/23/16, 6:35 PM

Era positiva erfarenheter från förlossningen ☀️

Aldrig fel med lite pepp och positivitet. Vill ni dela med er av era gladaste, positivaste stunder/erfarenheter från eran förlossning? Eller bara helt enkelt berätta vad de var som gjorde att ni gick igenom just förlossningen med en positiv känsla. En förlossning behöver ju inte vara helt komplikationsfri för att kunna upplevas som bra, och även en som känns jobbig kan ha sina ljusa stunder. ❤️ Fram med dem! 😀

Annons:
Annette
7/23/16, 6:43 PM
#1

Jag födde mitt första barn i säte vilket upptäcktes först vid förlossningen. Jag har bara positiva erfarenheter av den ändå.

Den största faran tror jag är att folk tror att de skall kunna ha kontroll och styra sin förlossning. Glöm det, sådana naturkrafter bestämmer man inte över, det är bara att segla med.

Juvela
7/23/16, 6:48 PM
#2

#1 det har du alldeles rätt! Men vad var de som gjorde den positiv? Din inställning, någon som stöde dig precis som du behövde, personalen, eller annat?

Annette
7/23/16, 6:53 PM
#3

Min inställning tror jag, bara att gilla läget 🙂. 

En i personalen var först inte så bra så jag övervägde att be henne flyga och fara. Sedan kom jag fram till att jag  var i en sits som gjorde mig beroende av henne så det var nog inte så lämpligt Det var bara att bita ihop. Efteråt gav hon mig beröm för att jag varit så tålig. 

Jag har alltid haft djur och då lär man sig att något sällan går som planerat, det är inte lönt att gnälla utan bara att genomföra det man påbörjat.

[Thiah]
7/23/16, 7:00 PM
#4

De 3 barnmorskorna som jag hade. Dom var otroligt goa. Sen min narkosläkare. Han var trygg,säker och kom senare tillbaka för att kolla upp mig(jag var ett rejält special fall)..

[TanatosNyx]
7/23/16, 7:42 PM
#5

Lustgasen flödade rikligt i mitt rum så alla var fnissiga och avslappnade :p och jag var så jävla less på graviditeten att hela förlossningen bara var just en befriande förlösande känsla. Efteråt bara säckade jag ihop på britsen. Har noll minne där framtills jag blev hämtad till neonatalen. Jag var dock sur över att jag inte alls fann duschen efteråt uppfriskande. :p haha!

Ria74
7/23/16, 7:57 PM
#6

Jag kände hela tiden att jag kunde kontrollera smärtan och fann ro inombords vid varje värk så jag kunde slappna av. Upplevde aldrig panikkänsla trots att dottern fastnade så hon fick tas med sugklocka. Kände hela tiden att jag var medveten både under förlossningen och under operationen efteråt. Har bara ljusa minnen från min förlossning :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Pontiac57
7/23/16, 8:02 PM
#7

Jag fick genomgå ett kejsarsnitt dock men jag hade nog världens bästa barnmorska! Så otroligt stöttande och engagerad och verkligen bra på att förklara allt osv :)

mjioo
7/23/16, 8:02 PM
#8

Jag fick en sån förlossning som jag var rädd för. Förvärkar i tre dagar, hög feber, sugklocka, mycket värkstimulerande dropp, sprack grad två och bebisen hade navelsträngen runt halsen så jag fick bara ligga på vänster sida under öppningsarbetet. Men efter att jag fick min eda så kände jag ingen smärta alls, krystningarna var inte alls jobbiga och personalen var fantastiskt. När bebisens hjärtljud gick ner första gången så var min bm inne på rummet på två röda och när hon tryckte på panikknappen så var rummet fullt av lugn personal som tog hand om oss så jag och min man kände oss jättetrygga, de lunkade snabbt ut att det var liggläge som gällde. Det var även personalbyte när de satte igång förlossningen men de som slutade för dagen stannade så jag hade dubbel personal på rummet tills att han var ute. Min man lyssnade även på mig och visste precis vad han skulle göra för att jag skulle må bra, dvs ingen musik, ingen massage och bara se till att jag åt och drack ordentligt. Jag är väldigt nöjd med min förlossning och dagarna på bb, om jag får fler barn så blir det garanterat på samma ställe. De har även varit fantastiska innan förlossningen då jag fått komma in på kontroller så fort jag varit orolig för nåt.

Niini
7/23/16, 9:32 PM
#9

Egentligen hela första förlossningen var positiv. Jag kom in med helt öppet sinne och barnmorskan o jag klickade direkt! Allt flöt på perfekt hela vägen egentligen. Hon var erfaren så hon visste precis vad hon skulle ge när och när det var dags att krysta så satt epiduralen perfekt! Lindrade smärtan men hade ändå gått ur så pass att kroppen kände vad den skulle göra 🙂

Andra förlossningen.. Jaa.. Det positiva där var väl att när jag kom in var jag 4 cm öppen även om värkarna inte alls var speciellt farliga ännu. Barnmorskan var trevlig och vi hade en trevlig pratstund medan hon sydde.

densomundrar
7/23/16, 9:47 PM
#10

Underbart initiativ! Förlossningen närmar sig med stormsteg och jag är ärligt talat ganska rädd och ovetandes samtidigt som jag känner att det kommer hända oavsett och ett det är bättre att ta det som det kommer istället för att stressa upp sig i onödan, vi kvinnor har ju fött barn så länge människan funnits och då klarar nog jag det med :-) Ska följa tråden med spänning och hoppas på mycket pepp :-)

Annette
7/23/16, 9:57 PM
#11

#10. Rätt inställning 🙂

Intehärutandär
7/23/16, 11:36 PM
#12

Vi hade helt underbar personal som tog hand om oss och förklarade vad vi skulle möta med att föda ett avlidet barn. Sköterskan som förlöste mig hann gå av sitt pass, men kom in - då hon bytt om för att säga adjö och se så vi var OK.

Candela
7/24/16, 9:03 PM
#13

Min andra förlossning upplevde jag som en drömförlossning! 

Anledningen till det var att värkarna ökade i lagom takt, så jag hann hänga med. Jag hade också mycket fokus på andningen och avslappning under värkarbetet, vilket gjorde smärtan mer uthärdlig. Det gjorde inte riktigt ont förrän vid 7-8 cm. Hela processen kändes mer spännande än skrämmande, eller hur jag ska säga. Jag kände mig peppad och förväntansfull under hela förlossningsarbetet.

Och sen får man ju upp den lilla slemmiga bebisen på magen, helt paff över hur liten och hal den är Gapskrattar

Jag var även ensam på förlossningsavdelningen, så alla barnmorskor var engagerade och glada 🙂

Annons:
Bonanza91
7/26/16, 8:35 AM
#14

Känner precis som #10 …. Kvinnor har fött barn innan mig så då klarar jag nog det med! 😉….
 Jättebra tråd!! Följer.. 🙂

Destany
7/26/16, 9:32 AM
#15

Kände att personalen var helt underbara på båda förlossningarna. Första förlossningen var bättre än andra men jag var mer avslappnad o tog det som det kom då. Med andra var jag rädd. Men med andra fick jag uppleva att vattnet gick o en naturlig förlossning där allt gick igång av sig själv utan hjälp av dropp mm.

Marvel-lous
7/28/16, 11:42 AM
#16

Min förlossning var allt annat än komplikationsfri men det positiva var att personalen var helt underbar, båda skiften. De var lugna, väldigt mjuka i sina handlingar och fick mig att känna mig avslappnad och på bra humör. De hade stenkoll och kom direkt när de märkte någon avvikelse och var verkligen fantastiska. Tyvärr var vistelsen på BB raka motsatsen men i det mest kritiska läget kände jag aldrig att jag inte var i goda händer och litade fullt ut på alla som var med innan och vid förlossningen.

Surpan
9/20/16, 3:00 PM
#17

Puttar lite, vill höra om fler positiva saker. :)

/Surpan

JossanH
9/20/16, 11:17 PM
#18

Första förlossningen tyckte jag var positiv där och då men efteråt kände jag att de hade kört över mig en del och sa vad jag skulle göra istället för att själv få bestämma hur jag ville ha det. Tog 28 timmar, edan tog bra men förlorade 2 o blod så fick stanna i 2 nätter vilket kändes som ganska lång tid. Andra förlossningen fick jag bestämma allt själv. Tog väl ca 9 timmar totalt så jag var fortfarande pigg och förlorade ingen natt sömn egentligen. Personalen var underbar och lyssnade på alla mina önskemål. När vi kom in tog det bara drygt en timme tills hon var ute. Provade akupunktur och blev övertalad till lustgas precis på slutet. Annars utan smärtlindring som jag önskat. Bebis kom halv 12 på natten och 13 dagen efter satt vi hemma hos mina föräldrar och åt lunch. Perfekt. Båda gångerna har jag nästan börjat skratta just när barnet kommit ut för jag blivit så lycklig. Andra gråter av lycka, jag var speedad 😁

Sajtvärd på Iller.ifokus

JeFo
9/21/16, 8:05 AM
#19

Har haft tre förlossningar som alla varit riktigt bra. Inga konstigheter. Bra personal, lustgas, make som haft en våt trasa på mig och sen har jag lyssnat på vad de sagt med att byta ställningar och testa på… Tror många planerar för mycket och kanske därför blir besvikna. Att få upp sin bebis på bröstet finns det inger som slår. Förlossningarna är det häftigaste jag gjort! Klart det gör ont men man överlever. Var lite mer nojig med 2an och 3an, då visste man ju hur allt gick till och så.

MikaelaS_
9/21/16, 9:51 AM
#20

Jag tyckte att min vaginala förlossning var så häftig, satt hemma tills jag var fullt öppen, åkte in 15 timmar efter första värk och teckenblödning. Använde mig av dyktekniken och det tillät verkligen kroppen att arbeta i sin egen takt och jag fick chansen att uppleva hur cool kroppen är. Även sen på förlossningen, när han skulle ut så gjorde jag liksom inget, kroppen krystade och fixade det själv. Är fortfarande lite slagen av den känslan. Sen gjorde det pissigt ont efteråt när underlivet skulle läka men det var också den värsta biten smärtmässigt, utan tvekan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: