Annons:
Etikettlilla-barnet
Läst 2431 ggr
[Synnerlig]
7/21/16, 3:00 PM

Leksaker till bebis?

Min bebis blev idag 2 månader gammal 😍

Jag kom och tänka på att vi har knappt några leksaker över huvud taget till henne för hon har inte varit intresserad av sådant tidigare men jag tror att hon har börjat intressera sig lite mer för sina gosedjur hon har. Hon tittar i alla fall mer på dem när man håller upp dem för henne. Igår skaffade vi dessutom ett babygym.

Men jag undrar: När började köpa leksaker till era bebisar? Vilka typer av leksaker köpte ni? När blev dem intresserade av dem? Kan man tillverka egna leksaker av saker man har hemma som kan vara intressant för dem, t.ex. toarullar med torkade ärtor i som rasslar, duger det?

Annons:
Intehärutandär
7/21/16, 3:09 PM
#1

Saker som låter så de kan träna att fästa blicken är bra och speglar. Leksaker hade vi sen innan, från mig och lillebror. Och lite nya. En stor blå plastbil hade han som han lekte med i flera år. Den finns kvar 17 år senare till nästa generation.

Surpan
7/21/16, 3:10 PM
#2

Jag tror nog man kan hitta många saker i hemmet som är facinerande för små bebisar, allt är ju nytt liksom. Vet att jag satt och roade ett litet barn en hel kväll med mina glittriga naglar. Även rasslande nycklar och halsband är kul.

/Surpan

Louen
7/21/16, 4:22 PM
#3

Vår äldsta dotter älskade Colaflaskor. Tomma Colaflaskor, tror det var den röda färgen som gjorde det. Vår yngsta dotter gillar babygymmet och en handdocka som är färgglad (sen har vi leksaker från stora tjejen kvar men hon föredrar att ligga och greppa sakerna i babygymmet! )

[GråHäxa]
7/21/16, 7:06 PM
#4

Små fingerdockor gillar dottern, finns med tex babblarna på BR. Dom lockar henne till att träna på att greppa, så det är ju bra. Mjuka skallror och en tygbok med spegel och prassel i är annars favoriterna.

Jag  virka små amigurumifigurer till henne när tiden räcker till, vilket den inte gör så ofta :P 

Det kanske inte räknas som leksaker men vi har massor av böcker som vi läser för henne och har gjort det sedan hon var några veckor. Det uppskattas mycket! Hon kanske inte förstår vad det handlar om ännu, men hon blir glad av att titta på bilderna och lyssna. Också är det ju bra för språkutvecklingen med :) 

Idag har hon dock lekt med en tvättlapp från ikea och haft himla roligt, så det behöver ju inte vara några dyra leksaker direkt haha ^^

Juvela
7/23/16, 6:39 PM
#5

Tror att det kan ha varit i ungefär den åldern dottern började intressera sig för leksaker. Vi köpte ekologiska tugg-/klämmleksaker och skallror. Spegel var också populärt, precis som tygsnuttar med prassel och olika ljud i (fast den senare var kanske när hon var lite äldre?).

[Synnerlig]
7/25/16, 12:12 AM
#6

Minns ni när era barn började intressera sig för leksakerna? :) Än så länge verkar hon inte vara intresserad utav leksaker men kan titta på dem lite ibland när jag håller dem framför henne.

Annons:
[GråHäxa]
7/25/16, 12:39 AM
#7

Vid 2 månader tittade hon mest men ju bättre hon blivit på att greppa ju mer intresserad har hon blivit av leksaker och allt annat man kan pilla på med för den delen :P

mollyt
8/2/16, 9:29 AM
#8

Vår dotter är 4 månader och nu tuggar/pillar hon massor på sin Sophie-giraff och vi har även köpt en färgglad "prasselbok" med djur som hon älskar. Den köpte vi efter att vi insett att hon börjat prassla med plastpåsar som låg i närheten. Sedan har hon en del gosedjur som hon kan mysa med, men annars har vi inte så mycket leksaker ännu.

Upp till toppen
Annons: