Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 2640 ggr
Juvela
2016-05-25 22:31

Rörelser, v 18.

Måste bara dela med mig. 😋 Är i vecka 17+1 nu och idag har jag känt en massa rörelser i magen. Lagom till Queen spelades på radio i bilen på väg hem idag så drog hen igång med någon dans eller nåt och även sen igen på nästa bilfärd. När jag var gravid med dottern så låg moderkakan i framkant så jag kände inte av så mycket rörelser då. Gjorde KUB för några veckor sen o fick höra att moderkakan då låg i framkant MEN att den kunde flytta på sig, vilket jag nu misstänker att den har gjort nu! 😀 Blir lite lättare att uthärda till RUL (om 2 veckor) när jag kan känna av den lille filuren. 😍

Annons:
[VinterMaran]
2016-05-26 03:04
#1

Härligt med en bebis som har god musiksmak!;)

Juvela
2016-05-26 05:31
#2

#1 haha eller hur!😁

hhejlollo
2016-05-26 08:46
#3

Så mysigt! Älskar att känna de små röra sig😍

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Juvela
2016-05-27 01:09
#4

#3 hihi ja, så underbart! Blir mer verkligt, särskilt nu innan magen blivit sådär riktigt synligt stor. 😀😍

hhejlollo
2016-05-27 08:48
#5

Ja verkligen!😍 Har du också en busunge? Barnmorskan frågade igår vad jag har för galningar där inne och skrattade när vi lyssnade på hjärtljuden😂

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

densomundrar
2016-05-27 18:07
#6

Vad mysigt :-) Har man redan varit gravid så kan man känna rörelser tidigare :-)

Annons:
oh-la
2016-05-27 18:33
#7

Åh, det är så mysigt! Älskar när det buffar runt. Jag kände första rörelserna i vecka 15, och nu i v25 är det full rulle både långt upp och långt ner. Har till och med fått det på film som jag kunde skicka till familjen :) vår drar igång av Håkan Hellström. Kanske blir två i familjen som är hellstöm-fans. För jag spelar ju absolut inte hellström med mening sport jag får chansen ;)

Juvela
2016-05-28 08:21
#8

#5 haha ja det verkar så 😃Aaaw, vilken vecka är du i nu?

Juvela
2016-05-28 08:23
#9

#6 Jasså? det visste jag inte. Kände av lite "fladdrande" redan i vecka 16, men nu blir det mer och mer ordentliga rörelser för varje dag som går. 🙂❤️

Juvela
2016-05-28 08:32
#10

#7 haha såå pass 😂 Vad roligt! Blir kanske jobbigt i slutet om dom är så pass aktiva redan nu. 🤔😃 Minns att jag kände av "krokodilrullningar" med från dottern när jag var i ungefär vecka 25, men mycket mer än så kände jag inte. 

Kul att du lyckats fånga det på film, hihi. 

Hahaha vi spelade Metallica (bland annat)  för dottern och hon älskar Metallica nu, kan själv få för sig att sätta igång nån skiva med dom och dansa för fullt. Så jo, blir nog ett Hellström-fan för din del. 😃

hhejlollo
2016-05-28 08:37
#11

Jag är i vecka 19 (18+5) så går snart in i vecka 20!😱 Mina första barn men kände ganska tidigt det där fladdret i magen ibland, som att någon rör en under vatten, nu sedan denna vecka kan jag känna som tryck, att barnen sparkar! Längtar tills det är riktiga sparkar utåt😍

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Juvela
2016-05-28 08:50
#12

Åh nästan halvvägs :D Haha ja lite så kändes det faktiskt. Jag tycker mig också känna av sparkar nu de senaste dagarna, och som att hen trycker ut med rumpan 😃 Ååh ja, jag längtar efter att få se/känna en fot trycka utåt. Är det tvillingar (eller trillingar!) du väntar? Jag önskade verkligen tvillingar denna gången (också), men kub-UL visade bara en.

hhejlollo
2016-05-28 09:19
#13

#12 Jag blir ju igångsatt så jag har redan gått halva tiden!😁 Känns helt sjukt att säga! Ja tänk att få känna en liten minifot trycka ut magen!😍 Jag väntar enäggstvillingar, två flickor! Har alltid, sedan jag var liten, önskat att jag ska få tvillingar så när jag fick reda på det höll jag på att trilla baklänges haha! 😂

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
Juvela
2016-05-28 09:51
#14

Åh ja men just det. Skönt :P Åh gull! Har ni kommit på namn till dem ännu. Haha jag med. Lycka alltså!  

Sen jag surt accepterade när jag var liten att jag själv inte kunde bli tvilling så har jag själv velat få tvillingar. 😃

hhejlollo
2016-05-28 10:08
#15

#14 Japp, Saga och Sofia blir det😁 Hahah! Du kanske får det om det blir en till graviditet i framtiden?😃

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Juvela
2016-05-29 08:00
#16

#15 aw vilka fina namn. 😊 Haha ja eller hur! Vi vill ju gärna ha ytterligare en till, blir 2 då bara för att 😜 (när vi träffades ville vi båda ha 5 😁).

Upp till toppen
Annons: