Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 10041 ggr
Charlotte94
5/25/16, 9:28 PM

Bf januari 2017

Tänkte att det var dags nu med en tråd för oss som har beräknad bf i januari. Det vore kul att höra från er andra hur ni har det. :)

Annons:
jackiejohn
5/25/16, 9:48 PM
#1

Beräknad till 19 januari, andra barnet. Mår lite illa på morgonen men inte så jag vill kräkas, mådde pyton vid samma tid med dottern…, ömma/svullna bröst, hormonstin ;) Är sjukligt svullen om magen denna gången jämnför jag bilder nu från när jag gick med dottern ser jag likadan ut nu ( vecka 6 ) som jag såg ut med dottern i vecka 10 typ. Går in i vecka 7 på fredag och väntar enträget på kallelse till mvcläkaren…

Charlotte94
5/25/16, 9:50 PM
#2

Åh gud vad kul #1 jag ska till barnmorskan nästa torsdag :)

hellomissduh
5/25/16, 10:04 PM
#3

Svarar på dina frågor från planerar-tråden i denna tråden istället ^^ Jag blir 26 i juli :) du är 94:a? :p Jo jag känner mig gravid iaf, illamående till och från som dig, kissnödig heela tiden typ, brösten spänner och vårtorna är jättekänsliga!

Charlotte94
5/25/16, 10:18 PM
#4

Haha usch då, de är inte alltid jättekul att vara gravid, jag har sådan jobbig halsbränna också. Hoppas de blir lite bättre snart :) De stämmer bra att jag är 94, blev 22 den 21 mars :)

hellomissduh
5/25/16, 10:29 PM
#5

Verkar redan ha drabbats av "gravidhjärna" xD skulle koka ägg förut. Men istället för att ta fram äggen ur kylen så tar jag fram smöret? :p

Charlotte94
5/25/16, 10:35 PM
#6

Haha xD, ja man blir lite lätt förvirrad ibland haha. Jag är så sjukt sugen på salta saker :p

Annons:
Sandiy
5/25/16, 10:55 PM
#7

Enligt min gravid app så har jag bf 15 januari. 
Har mått riktigt dåligt! Illamående, spytt, ryggont, trötthet o känt mig allmänt dålig. 

Inskrivningssamtal är bokad den 15 juni. Känns som en evighet dit.

hellomissduh
5/25/16, 11:04 PM
#8

#6 haha, jag har inte fått nån "craving" än, hann aldrig få det sist heller, på dom ca 13 veckorna jag var gravid :p

Liltith
5/25/16, 11:06 PM
#9

Va roligt att vi kan följas åt och alla så nära :) Här säger appen 28 jan - 1 feb så vi får la se :) andra barnet och känner redan mkt mer än med första. Har haft lite illamåendekänningar men inget större, brösten är ömma och det molvärker lite till och från. Hade inget av detta förra gången.

hellomissduh
5/25/16, 11:06 PM
#10

#7 förhoppningsvis lägger sig ju illamåendet till v 12-13 :)

Charlotte94
5/26/16, 8:23 AM
#11

Jag har inte spytt än men de kommer säker här med, ska bli så kul att följa er andra!

hellomissduh
5/26/16, 8:32 AM
#12

Jag har inte heller spytt än. Och illamåendet håller sig borta så länge jag inte tänker på det :p

hellomissduh
5/26/16, 8:35 AM
#13

Kom förresten på igår att jag har en burk folsyra stående. Så det har vi börjat med nu igen :)

Annons:
Charlotte94
5/26/16, 9:06 AM
#14

Jag har också börjat med vitaminer och folsyra, samt att jag ska få en remiss och få progresteron :)

hellomissduh
5/26/16, 12:34 PM
#15

Vad är progresteron för något? :)

Charlotte94
5/26/16, 12:57 PM
#16

De är de ämnet man man får i kroppen när man är gravid, de är de ämnet man mäter på gravid stickan. Och min kropp vill inte dela med sig av sin näring till fostret, de har gjort att jag har fått missfall båda gångerna, då fostret inte utvecklas och får näring. Så då ska jag få progresteron och se om de kan hjälpa till. De är en form av näring som gör att fostret kan utvecklas ordenligt #15

hellomissduh
5/26/16, 1:36 PM
#17

Jaha! Då förstår jag, hoppas det hjälper 🌷

Charlotte94
5/26/16, 1:49 PM
#18

Ja jag hoppas det #17

Emmanil
5/27/16, 2:02 PM
#19

Åh vad roligt att hitta fler som är i samma skede som sig själv ( ungefär). Testade pos. I tisdags, beräknas komma ca 28 januari. Är första barnet och kan inte riktigt fatta det! Vi försökte i ca 9 månader och har testat neg. innan. Blev helt paff när jag såg TVÅ streck!(Apotekets) var tvungen att göra två test för att tro det! Haha 😂 Har berättat för närmaste familjen och bokat tid hos mvc, men kan fortfarande inte fatta det!

Charlotte94
5/27/16, 4:00 PM
#20

Grattis till dig!! #19 de är första barnet för mig med :) de vore kul om alla kunde berätta lite om sig själva (de som vill). Vore kul att veta hur gamla ni är och vart ni bor och så vidare :)

Annons:
Emmanil
5/27/16, 6:34 PM
#21

Tack #20. Jag heter Emma, född 92 och är lärare. Bor i Kristianstad med min sambo Philip sedan 5 år tillbaka. Vi träffades när vi började andra året på gymnasiet 😊. Vi har en hund och tre katter. Ska hämta hem en liten valp 14:e juni. Vilket jag är så glad för nu, ha något att fokusera på. För just nu tänker jag bara "jag är gravid, jag är gravid" håller på att bli tokig på mig själv. Haha!

Charlotte94
5/27/16, 7:20 PM
#22

Haha ja de är svårt att tänkta på något annat än att man är gravid #21 trevligt att du bor i Kristianstad, jag bor utanför Ystad :) är född 94 och bor tillsammans med min sambo och våra två katter :)

hellomissduh
5/27/16, 7:26 PM
#23

Grattis #19 :) och välkommen hit ^^

hellomissduh
5/27/16, 7:32 PM
#24

Jag heter Angelica, 90:a. Bor i gbg-trakten :) jobbar som montör. Har en sambo, hund, häst och två ökenråttor :)

Charlotte94
5/27/16, 7:39 PM
#25

Jag glömde säga att jag jobbar som personlig assistent :)

Emmanil
5/27/16, 7:48 PM
#26

Tack #23. Roligt att det är några som gillar djur. Såg att ni hade fått några typiska gravtecken. Själv har jag typ inga, känsliga bröstvårtor och finnar på bröstkorgen (inte så trevligt). Men är fortfarande i tidigt stadie. Kommer väl snart, har dock fått ett väldigt sötsug. Kanske för att jag börjat minska på kaffet nu, har tidigare druckit 6 koppar om dagen. Det kan jag ju inte göra nu. :)

Charlotte94
5/27/16, 8:11 PM
#27

Jag är sugen på saker och hungrig precis hela tiden haha :)

Annons:
Emmanil
5/27/16, 8:28 PM
#28

Samma här. Har haft ett svagt illamående denna veckan. Men ändå är jag sugen på saker. Förstår inte logiken i det hela. Haha :D

hellomissduh
5/27/16, 8:33 PM
#29

Molvärken/växtvärken är inte kul, tror hela tiden att det är kört när jag känner det :( spec när jag känner att nått blött har hamnat i trosan, då är det panik till toa för att kolla xD men har bara vart vanlig flytning ^^ Har inte ringt till BM än heller. Känns som om att jag kmr få ringa dit igen bara och avboka för att jag fått missfall :/

Charlotte94
5/27/16, 8:55 PM
#30

Jag känner igen de där #29 man är nojig hela tiden. Men de är klart du ska ringa :)

Emmanil
5/27/16, 9:21 PM
#31

Det är samma här #29, molande känsla och blött i trosorna. Jag tycker också du ska ringa. Inte tänka det värsta, njut nu, du är gravid! :)

hellomissduh
5/27/16, 11:01 PM
#32

Haha, skönt att inte vara ensam :) Jag ringer på måndag då! Hoppas bara dom har en vettig telefontid, får inte använda mobilen när jag jobbar, och svårt att komma ifrån förutom på raster. Tack #31 ska försöka njuta :)

[TanatosNyx]
5/27/16, 11:05 PM
#33

måste bara flika in att gravidhormonet heter HCG, progesteron hjälper till att hålla kvar graviditeten i livmodern om ägget inte fäster som det ska och man blöder ut graviditeter som inte är missfall. Har man återkommande missfall kan man ge progesteron för att hålla kvar graviditeten. Då ska man få extra undersökningar eftersom kroppen kan hålla kvar missfall så det blir MA eller ett sjukt barn.

Charlotte94
5/27/16, 11:11 PM
#34

Jag fattade det första men inte de sista #33

Annons:
[TanatosNyx]
5/27/16, 11:15 PM
#35

när man får progesterontillskott håller kroppen ibland kvar alla graviditeter, oavsett om det hade blivit ett naturligt missfall eller ej. Det är alltså ett tvåeggat svärd.

Du ska dock inte känna dig orolig för den sakens skull. Men propsa på något tidigt ultraljud, kanske kub? har inte hunnit följa forumet på senaste pga allt jobb så jag vet inte hur långt gången du är eller hur du mår tyvärr.

Charlotte94
5/27/16, 11:36 PM
#36

Jag är Bara i vecka 5 4+6, och ska träffa barnmorskan på torsdag och Diskutera detta samt ha ett inskrivnings samlat. Har fått missfall 2 gånger båda i slutet i vecka 9e men fostret har inte kommit ut eller indikerat på de är dött, så har gått till vecka 14 båda gångerna. Foster har tydligen slutat få näring och slutat utvecklas i vecka 9 #35 Har du några råd? Kanske något jag kan ta upp med barnmorskan?

Sandiy
5/28/16, 10:38 AM
#37

Vilken smärta jag vakna med imorse! Kan knappt gå.. Smärtan så mycket i ljumskarna, känns som träningsvärk fast 100 gånger värre. Kan inte komma på att jag gjort något speciellt igår förutom åkt buss i 2 timmar o bil 4 haha! 

Tanken var att berätta för min familj att vi ska ha barn men min partner är inte redo för det ännu.. :/

[TanatosNyx]
5/28/16, 10:59 AM
#38

#36 Hmm nej tyvärr, be om en remiss till spec. mvc omgående för bästa hjälpen. :/

Charlotte94
5/28/16, 8:06 PM
#39

Jag blir så sjukt nojig så fort jag inte känner av graviditeten och dess symptomer. Är de någon som känner som mig?

[TanatosNyx]
5/28/16, 8:10 PM
#40

jo, efter mitt missfall kunde jag inte slappna av förrän sonen var ute och välbehållen. Spelade ingen roll hur han brötade och sparkade i magen så småningom. Efter missfallsfasen kommer bara nästa fas, intrauterin fosterdöd.. sen när de är födda så oroar man sig för PSD… sen för olyckor av allehanda slag. Välkommen till livet som (blivande) förälder 😛

hellomissduh
5/28/16, 9:47 PM
#41

#39 Jodå! Du är inte ensam. Kmr vara nojig tills jag har bebisen i min famn. Typ :p

Annons:
Charlotte94
5/28/16, 10:41 PM
#42

Men just idag har jag inte kännt något så då blir jag så sjukt rädd

hellomissduh
5/28/16, 11:24 PM
#43

Förstår dig :( du känner nog något imorn igen :) Idag har jag haft extra mkt illamående. Försöker se det positivt

forstagangen
5/29/16, 12:40 AM
#44

Är vara i vecka 5 (4+5). Första graviditeten för min del, rädd för missfall, orolig för allt och är även svullen som en ballong, är trött och sover konstant. Vet inte riktigt vad jag ska göra med alla tankar, men kanske bara slappna av och njuta av läget?

Emmanil
5/29/16, 10:29 AM
#45

Du är inte ensam #44. Jag är också 4+5 idag. :) tankarna flyger. Jag försöker tänka pos. Och bara njuta . Jag tittar redan på kläder och barnvagn för jag ska ha detta barnet, finns inget annat i mina tankar .

Charlotte94
5/29/16, 10:45 AM
#46

Vi har redan säng och barnvagn samt några enstaka kläder sedan förra missfallet. #45

Liltith
5/29/16, 12:15 PM
#47

Ja tankarna flyger en hel del och orolig samt glad. Var tvungen att berätta på jobbet för några då jag jobbar med narkosgas samt rtg men samtidigt är det skönt att några vet även om det går åt skogen. Om allt går vägen så har vi iallafall funderingar på att dela nyheten genom att sätta på vår som en t-shirt med texter "Storebror 2017" eller att vi skickar ett kort med alla våra skor samt ett litet par skor till som en glad sommarhälsning :) jaja det ger sig ju med tiden om det lever därinne :)

forstagangen
5/29/16, 12:15 PM
#48

Skönt att höra att jag inte är ensam, nej det är bara att tänka positivt som gäller egentligen, göra det man kan göra själv för att hjälpa kroppen. Började med vitaminer för kvinnor med folsyra. Är det någon här som kommer vara ensamstående mamma? Tråkigt att höra om ditt missfall #46, får man fråga i vilken vecka?

Annons:
Charlotte94
5/29/16, 12:33 PM
#49

Missfall i vecka 9 båda gångerna men vi har trott att jag varit i vecka 14-15 båda gångerna #48

forstagangen
5/29/16, 2:53 PM
#50

Väldigt trpkigt att höra, beklagar :(

Charlotte94
6/1/16, 8:44 AM
#51

Har ni kännt av något nytt än? Själv så har jag blivit så sjukt mycket känsligare och kan gråta för typ allt. Slog i huvudet i bildörren i förgår och de gjorde typ inte ens ont, men började storböla haha. Var på min sambo försökte trösta mig och fråga vart jag hade ont och Så vidare.. Haha helt sjukt hur hormonerna kan ställa till det.

[freeatlast]
6/1/16, 9:59 AM
#52

Hej, har just varit hos BM och vi kom fram till att jag troligtvis är i v 5+4 och därmed är BF 27 januari -17 :-) Så än så länge kan jag ju iaf vara med i denna gruppen :-)

hellomissduh
6/1/16, 11:11 AM
#53

Nope, inget nytt här #51 eller kanske mer lättirriterad :p

Charlotte94
6/1/16, 11:29 AM
#54

Åh vad kul då är vi beräknade samma dag #52 Jag ska ju till barnmorskan imorgon, hoppas det går bra :) Ja de kan vara lite jobbigt med dessa hormonerna, de gäller att försöka vara lung och hålla irritationen nere haha#53 Jag var på ullared igår och gud vad söta babysaker jag hittade <3 ville bara köpa allt :p

[freeatlast]
6/1/16, 11:40 AM
#55

Charlotte94 - åh vad roligt :-) då kan vi kanske följas åt lite? :-) Hehe på tal om humörsvängningar så är mitt humör inte att leka med för tillfället.. tyvärr kan ju det påverka så man blir osams hemma emellanåt.. haha därför har vi satt upp lappar lite varstans i lägenheten där det står "freeatlast (*fast mitt riktiga namn då*) har humörsvängningar!" :-) det är för att påminna oss båda om varför jag är lättirriterad xD

Annons:
hellomissduh
6/1/16, 12:39 PM
#56

Ja bm. Försökte ringa i måndags och idag. Men för många i kö. Glömde av igår. Kmr aldrig få nått besök inbokat.. :/

Charlotte94
6/1/16, 12:53 PM
#57

Konstigt att det är så lång kö… Vi har aldrig haft problem. Hoppas de läser sig #56

Sandiy
6/1/16, 2:58 PM
#58

#52 Hur kom ni fram till att du är vi v5+2? Plussade inte du bara några dagar efter mig? Eller är jag helt ute o cyklar? 😂

Jag är i v8. 7+2. 

Jag är så rädd att det inte är något i magen, eller att embryot dött i typ v5 😕 Med tanke på mina magsmärtor så är de så svårt att inte vara orolig.

hellomissduh
6/1/16, 3:24 PM
#59

#57 Ja, man undrar ju hur många dom ens har i kö. Hade aldrig problem att komma fram förra gången :/ har ju inte det lättaste att komma ifrån heller på jobbet, vill ju inte gärna prata så att folk hör heller

Charlotte94
6/2/16, 12:58 PM
#60

Var hos barnmorskan idag, hon var supergullig. Vi fick ett ultraljud inbokat den 5/7 är dock så sjukt nervös att de ska vara dött :(

forstagangen
6/2/16, 1:22 PM
#61

Fick tid hos bm 16/6. Så ska bli skönt att få lite tips och råd, mitt humör är åt helvete och håller även på att sluta röka så det kan ju även påverka. Fortfarande jättesvullen, känner mig som en ballong :(

Charlotte94
6/2/16, 2:00 PM
#62

Kan inte vara lätt att sluta röka, jag är med sjukt svullen och känner mig jättestor.#61 Längtar tills magen börjar synas så man ser mer gravid ut istället ☺️

Annons:
[freeatlast]
6/2/16, 10:09 PM
#63

jag plussade 15/5 :-) sandiy; hoppas allt är bra med pyret i din mage <3

hellomissduh
6/2/16, 11:29 PM
#64

Kramar till er alla <3 Försökte ringa bm idag igen, och det gick fram signaler! Var först i kön men efter 5 min och rasten var slut så var jag tvungen att lägga på :( nästa rast jag hade ringde jag igen, men då kunde jag inte komma fram :/ nytt försök imorn..

hellomissduh
6/3/16, 6:00 PM
#65

Idag kom jag äntligen fram när jag ringde! Ska på första besöket 21 juni :)

Charlotte94
6/3/16, 8:23 PM
#66

Åh gud vad bra!! Hoppas det går bra :) #65

hellomissduh
6/3/16, 9:57 PM
#67

Tack #66 :)

forstagangen
6/5/16, 12:40 PM
#68

Hur går det för alla? Hur mår ni? :)

Charlotte94
6/5/16, 1:44 PM
#69

Har varit på jobbet idag och de är sjukt tungt, jag jobbar som personlig assistent helt själv hos en lite större dam. Och idag har jag fått lyfta jättemycket, och kände att jag fick jätteont mellan benen och nere i magen. Typ som mensvärk, fast mycket ondare är så rädd för missfall igen :(

Annons:
hellomissduh
6/5/16, 10:44 PM
#70

Jorå, det rullar på. Känner inte av så mkt förutom att brösten spänner nått så in i! Lite växtvärk känns av ibland :)

hellomissduh
6/5/16, 10:48 PM
#71

#69 låter ju inte så jättebra :/ har du fortfarande ont? Men jag tror missfallsrisken är liten om man bara lyfter saker? Kan vara ute och cykla. Kan ju vara så att det drar lite i livmodern när man tar i?

mjioo
6/5/16, 10:51 PM
#72

#69 jag tycker det låter som foglossning.. Ring och prata med din bm om det, tror inte tunga lyft kan orsaka missfall.

[TanatosNyx]
6/5/16, 11:12 PM
#73

nej nej tunga lyft kan inte framkalla missfall. Tunga lyft ska höggravida se upp med bara.

Däremot kan man få väldigt ont och få små blödningar, det är jobbigt för kroppen så den säger ifrån.

hellomissduh
6/6/16, 12:15 AM
#74

Då var jag inte ute och cyklade helt åt skogen iaf. Jag lyfter en del tunga grejer på jobbet, och tar hjälp av magen har jag märkt nu i efterhand (lyfter nära kroppen så att magen tar i) och lutar mig mot saker med magen. Känns bara obehagligt. Alla svullna tarmar pressas inåt :p

[Thiah]
6/6/16, 11:32 AM
#75

#74 bra för ryggen att du bär kroppsnära. Så länge inte magen är i vägen kan du ju forstätta med det. Senare märker man att det man lyfter inte går att få ovanför naveln för magen är som en stoppkloss 😂

hellomissduh
6/6/16, 4:11 PM
#76

#75 haha ja, jag har tänkt på det, att magen kmr vara ivägen sen xD men det är ett problem jag får leva med efter sommaren ^^

Annons:
[Thiah]
6/6/16, 5:07 PM
#77

#76 jag och min gamla kollega försökte mötas i en dörröppning. Jag var runt v.30 och hon runt 26. Så vi fastnade ;)

hellomissduh
6/6/16, 6:01 PM
#78

#77 det hade vart en syn jag skulle vilja sett ;D

Marvel-lous
6/7/16, 10:48 AM
#79

Plussade för några veckor sedan, tog två test för jag kunde inte tro det. 😂
Har en son sen innan som är född i oktober -14 och barn nummer två var inte helt planerat men väldigt välkommet. 

Hittills är ingenting som när jag var gravid med sonen; jag mår otroligt illa, har sjukt dåligt humör och fet, finnig hy. Mao var min första graviditet mycket trevligare i början. ;)

[Miiika]
6/7/16, 11:43 AM
#80

Åh, grattis! Vilken rolig överraskning! Jag hoppas att vårt andra barn kommer som överraskning!

hellomissduh
6/7/16, 1:52 PM
#81

Grattis #79 :)

Lilolizeit
6/7/16, 2:06 PM
#82

#79 grattis! Vilken trevlig överraskning :) Hoppas måendet vänder snart, så du får må bra :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Marvel-lous
6/7/16, 2:15 PM
#83

Tack fina ni. 😍
Det har inte riktigt sjunkit in ännu, kanske då jag inte berättat "officiellt" än och går runt på jobbet och håller in magen (herregud vad den svullnat redan) och låtsas vara pigg fastän  jag vill lägga huvudet på skrivbordet och sova. 😴

Annons:
hellomissduh
6/7/16, 3:17 PM
#84

Förresten.. Nu i midsommartider. Kan man äta sill? Tänker då på hemmagjord och köpt i burk i affären.

mjioo
6/7/16, 4:26 PM
#85

#84ja man får äta sill! :) jag trodde inte man fock det i julas och var så himla besviken men lagom till påsk så läste jag på lite bättre. Livsmedelsverket har en bra lista på fisk som är helt okej att äta. Google åå gravid och livsmedelsverket så kommer du få upp deras sida.

hellomissduh
6/7/16, 6:30 PM
#86

#85 Jag kollade i gravidappen efter att jag frågat, så såg att det var okej :p Tur att du läste på lite så du fick smakat sill en högtid iaf :D jag ska spana in den sidan lite mer!

Liltith
6/7/16, 9:55 PM
#87

Allt känns ju fortfarande så långt borta och det är svårt att smälta att om allt går som det skall så är vi tvåbarnsföräldrar vid denna tid nästa år. Hade några ägglossningstest kvar här hemma som jag provade med ett litet tag men fick aldrig något utslag så jag gav upp men hade läst att man ev kan testa positivt även på dessa om man är gravid och bara för att kolla så testade jag. Så positivt har jag aldrig sett ett ägglossningstest så nog är jag gravid fortfarande. Blir lätt illamående av mat och maten växer i munnen och en mördande trötthet plus att man är i sviterna efter en härlig förskylning. Inskrivning på fredag.

Marvel-lous
6/9/16, 12:34 PM
#88

Jag har fått höra att man kan svullna snabbare med andra barnet men jag var inte beredd på det ändå. Känns nästan löjligt att kolla på gravidkläder redan men har nog snart inget val. ☺️

Charlotte94
6/9/16, 7:36 PM
#89

Jag ska på ultraljud imorgon kl 8 är så rädd att de ska vara dött. Min sambo har ingen möjlighet att följa med så jag får åka dit själv :(

[Thiah]
6/9/16, 8:12 PM
#90

#89 vad jobbigt att få åka själv. Har också fått åka själv och fått dåliga nyheter så vet hur jobbigt det är. Men vi tror på positiva nyheter för dig sen hos gången. Stor styrke kram!

Annons:
hellomissduh
6/9/16, 10:18 PM
#91

#89 nej, vad tråkigt att du får åka själv! Styrkekramar från mig med <3

[TanatosNyx]
6/9/16, 10:22 PM
#92

tänker på dig i morgon!

Charlotte94
6/10/16, 5:23 AM
#93

Ni är bäst vet ni om det :) känns så skönt att veta att jag har er!!

[Miiika]
6/10/16, 7:38 AM
#94

Håller tummarna för att allt är bra! Lycka till:-)

Charlotte94
6/10/16, 10:23 AM
#95

Det gick bra idag och jag fick se ett litet hjärta samt höra hjärtat. Sedan fick jag gulkroppshormon utskrivet som jag ska äta fram till vecka 12

Charlotte94
6/10/16, 10:23 AM
#96
Charlotte94
6/10/16, 10:25 AM
#97

De är vaginala kapslar, blev lite fel där :p

Annons:
Marvel-lous
6/10/16, 10:53 AM
#98

#95 Vad skönt att det gick bra! 👍

hellomissduh
6/10/16, 11:29 AM
#99

Åh, vad glad jag blev att det såg bra ut! :) och att höra hjärtat måste känts härligt :)

Marvel-lous
6/10/16, 11:49 AM
#100

Igår var det dags för inskrivning för mig, skönt att få en liten check på sina värden. Det känns lite mer "på riktigt", nu längtar jag bara till UL.

jackiejohn
6/10/16, 12:24 PM
#101

95# Vad härligt att det såg bra ut! :) Här kunde livet vara bättre…ungefär varannan dag mår jag så illa på morgonen så jag kräks. Brösten har växt 1,1/5 kupa och är jätteömma… Foglossningen gav sig till känna redan i v 8 denna gången tyckte de var tidigt förra gången (v 14) 😩 Varit hos bm idag och med hänsyn till min förra graviditet/förlossning så får jag ett extra ultraljud i v 28 där bla tappen ska mätas, och efter RUL i augusti så ska jag träffa mvcläkaren och lägga upp en plan. Känns ändå rätt bra, jag känner mig lugn och är fokuserad på att gå åtminstone över nyår denne gången!

Lilolizeit
6/10/16, 3:23 PM
#102

#95 härligt att höra att allt gått bra :) #101 du har säkert sagt de förut men jag minns inte. Vad var anledningen till att du fick för tidigt?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

jackiejohn
6/10/16, 5:16 PM
#103

101# Dom vet inte, de misstänkte att min moderkaka eventuellt började släppa pga dess placering.

Lilolizeit
6/10/16, 5:39 PM
#104

Okej, tack för svar. Skönt att dom håller extra koll på dig nu!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
jackiejohn
6/10/16, 6:01 PM
#105

104# Ja det känns verkligen skönt! Från början var det ju lite motvalls och argumentet "extra undersökningar betyder inte att du inte kan få förtidigt igen" men nu idag så var det inga problem :)

[Thiah]
6/10/16, 6:28 PM
#106

#95 grattis! Vilket bra resultat :)

Liltith
6/12/16, 3:33 PM
#107

Ush blir nog inget februaribarn här. Började få lite rosa/bruna flytningar i fredags eftermiddag som försvann lite igår men på kvällen var de mer röd, bruna. Lite molvärker det och idag är det mer röda flytningar med lite klumpar. Skall ringa imorgon men känns ju inte så hoppfullt :/

hellomissduh
6/13/16, 11:16 AM
#108

Nej, vad tråkigt! :( man får hoppas det bara är vanliga blödningar för att nått kärl brustit bara!

Charlotte94
6/13/16, 11:28 AM
#109

Hoppas allt har gått bra med dig #107 du får berätta hur det gick, jag önskar dig all lycka och en stor styrkekram.

Liltith
6/13/16, 11:37 AM
#110

Har suttit i telefonen hela förmiddagen. Alla säger att det nog är lugnt men om jag får mer ont och det kommer mer så skall jag åka till gynakuten och de säger samma sak så här får man väl vackert sitta och oroa sig. Det är inte mer flytning men rött inte så det går igenom men det finns där varje toabesök :(

hellomissduh
6/13/16, 1:55 PM
#111

#110 styrkekram <3

Annons:
Dexterr
6/14/16, 3:51 PM
#112

Hänger på här! Är i v10 nu :) Är vårat första barn o de ska bli så spännande!

hellomissduh
6/14/16, 8:14 PM
#113

Grattis och välkommen #112 :)

hellomissduh
6/14/16, 8:16 PM
#114

Denna jäkla uppsvällda mage! Orkar inte med den :(

jackiejohn
6/14/16, 8:21 PM
#115

114# Uppsvälld mage är jobbigt, mina byxor klämmer så in i bänken så stänger dom med snodd sen typ 2 veckor tillbaka! Foglossningen dödar mig…vill bara gråta ibland! Det gör så ont att bära dottern på höften så hon får gå allt hon orkar men hon är ju bara 1,5år. Illamåendet och de ömma enormt svullna brösten känns som rena barnleken mot foglossningen, använder mitt stödbälte så fort jag ska göra något. Fantastisk uppfinning!

hellomissduh
6/14/16, 8:35 PM
#116

Jag går runt med mjukis/haremsbyxor hemma. Byxorna på jobbet är så stora i midjan att de hänger så långt ner så dom inte trycker :p Låter jobbigt med foglossning :( jag är glad att jag inte fått det än (eller kanske inte får) Illamående har jag på kvällarna? Haha. Och brösten har fått fina tigerränder, kanske sen förra gången, studerar dom inte så noga :p men spänner och ömmar gör dom, och vuxit en del

jackiejohn
6/14/16, 8:43 PM
#117

Med dottern mådde jag illa 24h och dygnet i ca 5-6veckor denna gången mår jag enbart illa på morgonen och sen försvinner det. Dessvärre kräks jag denna gången de slapp jag sist gång…

hellomissduh
6/14/16, 9:53 PM
#118

Fy, låter inge kul :/ fast det måste väl ändå vara skönare att må illa och kräkas för att sen må bra än att må illa hela tiden?

Annons:
Marvel-lous
6/15/16, 8:27 AM
#119

Grattis #112 🌺

Jag går runt och spekulerar hej vilt och har redan bestämt att det är en tjej grundat på att alla mina symptom är raka motsatsen mot hur jag mådde när jag väntade första barnet (som är en kille).  Riktigt vetenskapligt det här. 😂

Min mage har varit relativt platt när jag vaknar på morgonen för at svullna (rejält) under dagens gång. Men i morse så *boom* var det en gravidmage som mötte mig i spegeln. Som om det inte redan nu var svårt att dölja magen för kollegorna; har ju inte tänkt att kläcka ur mig något förrän jag går in i v12 om två veckor.

Det som jag dock tycker är extremt jobbigt är att jag har fått riktigt dålig hy. Jag har haft problemhy sedan tonåren men det har ju blivit något bättre med åren så det känns jobbigt att "gå tillbaka" så att säga. Vid min första graviditet fick jag istället fantastisk hy för en gångs skull men inte denna gång.

hellomissduh
6/21/16, 11:19 AM
#120

Hade inskrivningssamtal idag! Fick världens mysigaste bm! Hon frågade tom ifall jag ville ha ett tidigt ul innan jag själv hann fråga om det <3 så om en månad får jag kika på den lilla <3 kmr då vara i vecka 13 (12+2) kan knappt bärga mig! Log hela vägen ut till bilen ^^

Lilolizeit
6/21/16, 11:20 AM
#121

#120 va härligt att ha fått en så snäll bm! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

hellomissduh
6/21/16, 11:25 AM
#122

Jaa, riktigt härligt :) var lite orolig över att jag inte skulle få ett tidigt ul pga min oro, då hade jag behövt söka mig till något privat och det är jag inte så sugen på. Men gud vad glad jag är nu! :) :)

Marvel-lous
6/21/16, 12:39 PM
#123

Jobbar bara onsdag ut sen ledig torsdag-fredag och på måndag går jag in i vecka 12 - så jag behöver bara låtsas inför kollegorna i 1½ dag till. 🥵

jackiejohn
6/21/16, 1:00 PM
#124

Är i vecka 14-15 när jag går på semester, tänkte försöka dölja det på jobbet tills efter semestern. Mår illa och har grym foglossningen men vill inte avslöja mig ändå 😁 Går in i vecka 11 nu på fredag.

Marvel-lous
6/21/16, 1:14 PM
#125

#124 Jag hade tänkt göra samma sak men vet inte om jag orkar gå och hålla in magen i några veckor till. 😂

Annons:
jackiejohn
6/21/16, 1:30 PM
#126

Jag har ju arbetskläder och nu i sommartider passar ju våra stora unisex klänningar perfekt men det börjar bli svårt…får gå upp en stl på klänningen snart haha!

hellomissduh
6/21/16, 2:52 PM
#127

Jag är i vecka 12 när jag går på semester, och när jag kmr tillbaka är jag i vecka 17. Folk lär ju bli chockade :p

Marvel-lous
6/21/16, 2:57 PM
#128

Hahaha nu börjar jag också bli sugen på att göra en "efter semester" överraskning, skulle vara då i vecka 18 när jag kommer tillbaka och har förhoppningsvis kanske fått en mer gravidkula än bara svullen.

hellomissduh
6/21/16, 5:54 PM
#129

Gör det om du kan! :) så kan vi dela med oss av kollegornas reaktioner sen ^^

hellomissduh
6/22/16, 7:53 AM
#130

Mår bara mer och mer illa. Har vart nära att spy några ggr de senaste dagarna. Blä. Gillas inte

[freeatlast]
6/25/16, 11:57 AM
#131

samma här #130 - det är obehagligt.. en annan grej, innan jag blev gravid gick jag aldrig upp på toa på natten utan kunde sova gott och ostört. De första veckorna nu i graviditeten började det med en gång per natt, efter ett tag övergick det till två gånger. Man började då känna att nej nu räcker det allt… men icke - nu är vi uppe i tre gånger varje natt! vart ska detta sluta..? xD

hellomissduh
6/25/16, 12:51 PM
#132

Oj, det lät inte kul :p jag är glad att jag bara behöver gå upp en gång på natten, och då inte varje natt. Beror på hur mkt jag dricker innan jag lägger mig :p

Annons:
Marvel-lous
6/27/16, 8:27 AM
#133

Jag är verkligen inne i spökveckor just nu; ingen molvärk, inget illamående och tröttheten börjar bli lite bättre och magen är inte så svullen som innan.
Går in i vecka 12 idag.

Dexterr
6/27/16, 1:08 PM
#134

V12 (11+0) idag. Började morgonen med att kräkas rejält. Är inte varje morgon jag kräks längre utan blir allt mer sällan. Illamåendet sitter fortfarande i. Brösten ömmar mycket oxå. O sen denna tröttheten! Hoppas den ger med sig snart :(

[freeatlast]
6/29/16, 9:48 PM
#135

Är förväntansfull - ska på tidigt ul nästa fredag! Är då i vecka 10+6 :-) ska bli så spännande att se det lilla pyret :-) vi kommer få en bild med oss hem också - den ska vi använda när vi berättar om graviditeten ^^

hellomissduh
7/1/16, 9:17 PM
#136

Tiden segar sig fram, fast ändå så går den fort på nått sätt. Mår ändå hyfsat, illamåendet verkar försvunnit, fast ersatts av en enorm trötthet. Växtvärken tkr jag gör ont denna gång, det gjorde den inte sist :/ kan hugga till rätt rejält ibland. Börjar ju fundera på om det är en bra eller dålig sak. Mindre än 3 veckor kvar till ul iaf :) Hur går det för er andra? :)

Marvel-lous
7/4/16, 8:55 AM
#137

Åh är det torsdag snart? Har inga symptom kvar vid det här laget och vill bara få se att allt är bra därinne; på torsdag ska jag göra KUB. Så…är det torsdag än? 😉

Charlotte94
7/4/16, 9:04 PM
#138

Jag ska på ultraljud imorgon är i vecka 11 10+2 är jätterädd att de inte ska vara något liv, då båda mina tidigare graviditeter har slutat i missfall i vecka 9

[Liinda]
7/4/16, 9:41 PM
#139

Hoppas det ska gå bra för dig imorgon Charlotte!! <3

Annons:
hellomissduh
7/4/16, 10:18 PM
#140

Kram på dig Charlotte, @)--

Dexterr
7/4/16, 10:21 PM
#141

Igår kände ja nått konstigt i magen på morgonen. Det liksom kittlades strax under naveln fast inifrån två gånger. Aldrig känt så innan, sen i bilen så kändes de som något bubblade fast bubblan aldrig sprack, svårt o förklara haha. Kom kanske tre gånger i rad nästan på samma ställe. Kändes inte som mina gaser ja har. Kan de va bebisen ja känt? Har inte vågat tro de riktigt då ja är i v13.

jackiejohn
7/5/16, 11:25 AM
#142

#138 Håller tummarna! #141 Kan mycket väl vara bebisen! Här har vi nedräkning till semestern…går av söndag vecka 28. Igår och idag är det vab som står på schemat då lilla skrutten är dunderförskyld :( Jag har såna fruktansvärda smärtor av min foglossning så jag ska försöka bita ihop till semestern sen får vi se vad RUL säger och vad mina fogar säger, kanske får bli sjukskrivning och om inte 100% iaf 50% till att börja med för min kropp pallar inte detta..

Dexterr
7/6/16, 5:59 PM
#143

#138 hoppas allt gick bra!! <3 Idag var det kub får vår del. Allt såg bra ut! Svaret får vi nästa vecka men bm var positiv till de hon såg :), trodde jag var i 12+3 men enligt mätningen så är ja i 11+5 så bf blir 20 januari :).

Marvel-lous
7/7/16, 11:01 AM
#144

#143 Vad skönt att det såg bra ut! :) Jag har KUB idag kl.16 och tiden har aldrig gått långsammare.

hellomissduh
7/7/16, 11:29 AM
#145

#143 ja, skönt att det såg bra ut :) Jag tar förresten tillbaka att mitt illamående försvann. Det är tillbaka. Och jag har börjat få avsmak för mat jag brukar gilla :( får kväljningar. Och kaffe på morgonen får jag oxå kväljningar av :( oxå om jag dricker för fort, speciellt om det är lite svalare. Blä. Annars är det väl bra :p

Charlotte94
7/7/16, 2:09 PM
#146

Tråkigt att ditt illamående är tillbaka #145 det är aldrig kul! Det gick bra för mig hos barnmorskan, och ultraljudet gick bara bra. Fick se ett litet hjärta slå <3 Men blev flyttad till v 10+0 men enligt barnmorskan ska jag vara i vecka 11 10+5 så vi får väl se :)

Annons:
hellomissduh
7/7/16, 3:48 PM
#147

#146- nä, hade ju velat slippa :p Åh jag längtar oxå tills jag får se lilla pyret <3 2 lååånga veckor kvar!

[freeatlast]
7/7/16, 5:08 PM
#148

Är i vecka 11+2 här :-) på onsdag berättar vi för svärföräldrarna..! :-) ska bli så skönt att äntligen få säga detta till alla runtom :-)

Dexterr
7/8/16, 10:51 AM
#149

#146 åh va härligt!! :) Jag har så fruktansvärt ont i ländryggen på vänster sida, haft svårt att gå i två dagar, lite bättre idag men smärtan strålar ner mot låret. Kommer ofta o behöver inte ens röra mig för att de ska komma.. Haft så enda sen jag plussade. Den strålande smärtan har liksom kommit till o från. Blir värre om ja rör mkt på mig. Nån som vet vad de kan vara?

Marvel-lous
7/8/16, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Är så lättad att ha gjort KUB och att få se den lilla; en riktigt vild en precis som sin storebror. Fick också ett tidigare beräknat datum så går in i vecka 15 idag. 👍
När jag gjorde KUB med Merlin fick vi aldrig frågan om vi ville ha bilder så jag visste inte att man kunde få det redan. Den här gången frågade de dock och vi ville gärna ha lite bilder, även om vi har vår RUL i mitten på augusti.

hellomissduh
7/8/16, 8:11 PM
#151

#149- låter som typ det jag oxå har! Fast mitt är vid svanskotan på vänstersidan. Har funderat på foglossning eller ischias i nån form, hade vart intressesant å veta vad det är. #150- gud vad kul! :)

[freeatlast]
7/12/16, 1:00 PM
#152

12 veckor idag!! :-) känns härligt :-D

RoxannaS
7/12/16, 3:28 PM
#153

Har visserligen bf i februari men jag tänkte att jag kanske kan få hänga mer er här inne ett tag tills vidare? :) om ni inte har något emot det? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
hellomissduh
7/12/16, 6:39 PM
#154

#153 det är fler här inne som ska ha i februari så du kan oxå hänga här, tkr jag :) välkommen ^^

hellomissduh
7/12/16, 6:43 PM
#155

Och jag gick in i v 12 igår! Men kan ännu inte glädjas åt det då jag fick ma sist som kom ut i v 14 :( (tror jag det var)

RoxannaS
7/12/16, 8:39 PM
#156

#154 Hehe okej tack :) Håller tummarna att de går vägen denna gång ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/12/16, 10:17 PM
#157

Tack :) Jag längtar som tusan till ultraljudet vi ska få göra nästa vecka :) fast är ändå rädd och nervös :( liksom, tänk om det inte finns nått där eller om det är dött igen och kroppen inte fattat :(

Charlotte94
7/13/16, 5:54 AM
#158

Jag får tyvärr hoppa av denna gången också :'( var på rutinultraljud igår och de var dött. Så fick läggas in för skrapning.

soundtrack
7/13/16, 9:24 AM
#159

#158 Men nej! Fy f-n vad tråkigt :'( har suttit och hållt tummarna för dig <3

hellomissduh
7/13/16, 9:41 AM
#160

Nej, Charlotte!! :(( gud vad tråkigt :'(massa kramar <3

Annons:
RoxannaS
7/13/16, 10:42 AM
#161

#158 Åh jag är så hemskt ledsen :'( kram ❤️❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/14/16, 8:30 PM
#162

Fredag imorn, och sista dagen innan semester!! Ska bli så sjukt skönt ^^ det har börjat göra sjukt ont i svanskotan, eller precis till vänster om den, och det blir värre vid ansträngning :( lyfta saker lite framåtböjd några ggr är h*lvetet samt att kratsa hovarna på hästen som jag gjorde idag. Kunde knappt gå upprätt efter och inte gå normalt heller. Vaggar fram som en anka nu :(

RoxannaS
7/14/16, 8:31 PM
#163

Svankar du mycket när du går? :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/14/16, 8:39 PM
#164

Tyvärr så gör jag det ja :( försöker tänka på det, men inte så lätt hela tiden :/

RoxannaS
7/14/16, 9:36 PM
#165

Skulle nog prova foglossnigsbälte då om jag var du. Kan underlätta lite. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/14/16, 9:49 PM
#166

Ska kika på det, tack för tipset :)

RoxannaS
7/14/16, 10:20 PM
#167

Ger ju lite stöd i alla fall även om de inte är foglossning just nu. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Dexterr
7/18/16, 11:32 AM
#168

I lördags kände jag första rörelserna! Det var såå underbart :D aldrig känt så innan, o har fortsatt sen dess! Känner på kvällen eller efter en nysattack haha!

hellomissduh
7/18/16, 12:46 PM
#169

#168 Oj redan? Vad kul :D jag tror jag börjar känna livmodern precis vid blygdbenet :p

hellomissduh
7/18/16, 12:49 PM
#170

Idag gick vi in i vecka 13 :) så ett "vanligt" tidigt missfall har jag inte fått iaf. Nu är jag bara rädd att det ska vara ett MA igen :( ul på onsdag och dagarna segar sig fram, spec nu när man har semester och hela dagarna lediga :p tur man har häst iaf så några timmar försvinner där.

RoxannaS
7/18/16, 2:30 PM
#171

#168 vilken vecka? 😍


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Dexterr
7/18/16, 2:38 PM
#172

#169 ja :D Håller tummarna att allt går bra på onsdag! #171 v14

Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
7/18/16, 3:59 PM
#174

#172 åh vad mysigt ^^ gick in i vecka 9 idag jag 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Dexterr
7/20/16, 2:33 PM
#175

Har ni några cravings? Jag har fått de på apelsinsaft o hallonsoda/hallon isglass. Jag som annars inte gillar apelsinsaft o aldrig köpt de i hela mitt liv. Har nu förbrukat 2 flaskor av bob's apelsinsaft haha! Har dock inga cravings på godis eller annat man äter :)

hellomissduh
7/20/16, 5:26 PM
#176

#175 har väl en halvdan craving på capricciosa xD har ätit två st inom 2 veckors tid och då fått i mig hela pizzan :o brukar annars vara dömätt på en halv!

RoxannaS
7/20/16, 5:31 PM
#177

Glass :D alla möjliga sorter. Twister är en favorit annars mjukglass 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/20/16, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Det var något som levde där inne i magen 😍

RoxannaS
7/21/16, 12:03 PM
#179

Åh bebis 😍


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
7/21/16, 12:03 PM
#180

Nä smileyn kom inte med. Hihi :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/21/16, 12:10 PM
#181

Den var inte så jätteaktiv, viftade lite med armarna. Men åh så fantastiskt att se att hen levde därinne! <3 stämde överens med veckorna sa hon som undersökte :)

Annons:
Dexterr
7/21/16, 12:10 PM
#182

#178 åh va roligt! :) när blev bf datumet? :)

hellomissduh
7/21/16, 12:15 PM
#183

Tanatosnyx, om du läser detta, kan man se på ul-bilden vilket kön det är om man kollar på skallen? (a) :) eller är det för tidigt att se?

hellomissduh
7/21/16, 12:23 PM
#184

#182 hon kollade bara så att veckorna stämde, fick inget nytt datum :) får se sen på RUL-et :)

hellomissduh
7/21/16, 12:26 PM
#185

#180 på min padda kan man se smilysarna ;) ^^

RoxannaS
7/21/16, 12:56 PM
#186

Enligt skallteorin så lutar de åt tjej skulle jah vilja säga. Har för mig att man säger att en kille har mer rund huvud och en tjej får den där svackan som din bebis huvud har. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/21/16, 5:01 PM
#187

Aha okej, tack :D

[TanatosNyx]
7/21/16, 7:41 PM
#188

#183 flicka som Roxanna säger :)

Annons:
RoxannaS
7/21/16, 8:15 PM
#189

#188 har ju lärt mig av den bästa. Hihi ;)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
7/21/16, 8:24 PM
#190

Haha jag har mest tur :P

hellomissduh
7/21/16, 8:37 PM
#191

Haha, åh, då får vi se om det stämmer sen :) tänkte fråga bm vid RUL, ifall bebis vill visa upp sig :)

RoxannaS
7/21/16, 9:15 PM
#192

Vilken vecka är bilden ifrån? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Dexterr
7/21/16, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Tanatosnyx vill du gissa på min oxå? :) Vi tror de är en pojk, varför vet ja inte haha!

hellomissduh
7/21/16, 11:31 PM
#194

#192 12+2 :)

RoxannaS
7/21/16, 11:44 PM
#195

#194 Okej gissade på vecka 13 för mig själv. Fick nämligen se sonen i vecka 13 när jag var in på dropp för andra gången. Dels för att jag var knäckt å sa för att jag var upprörd och trött på att kräkas och dels för att kolla att allt var som de ska och ifall de skulle vara två 🙈 Såg ganska liknande ut storleksmässigt hihi 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
hellomissduh
7/22/16, 9:10 AM
#196

Aha okej :) Oj, låter jobbigt med dropp, är det bättre denna gången?

[TanatosNyx]
7/22/16, 9:13 AM
#197

#193 pojk, men väldigt svårt att gissa

RoxannaS
7/22/16, 11:10 AM
#198

#196. Ja de kan man väl säga. Känner inte ens att jag är gravid. Inte alls. Ingen växtvärk alls sen jag plussa. Ingen uppsvälld mage pga tarmarna osv. Enda är att jag är väldigt trött och kissar ofta och kan gråta för absolut ingenting. ☹️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/22/16, 11:58 AM
#199

Oj, måste väl ändå vara "skönt" eller vad man säger :p jag har egentligen inte heller några större symtom, eller ah, "vanliga" har jag väl, som känns av lite sådär ibland :p det som är typ hela tiden är svullna tarmar och ömma bröst. Fast svullenheten tror jag börjar släppa nu då livmodern börjar komma över "kanten" och tarmarna knuffas mer uppåt :p

RoxannaS
7/22/16, 3:34 PM
#200

Både skönt och ett orosmoment. Svårt att känna sig gravid utan symptom man blir lite nojig att något är fel men ja :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/22/16, 3:43 PM
#201

Jo kan förstå det! :/ du har inte tänkt kolla upp det med ett tidigt ul? (Om du inte redan gjort det, gravidhjärnan minns dåligt)

RoxannaS
7/22/16, 4:56 PM
#202

#201 Jo jag har varit inne en gång men de var för tidigt för att se så mycket. Så jag sitter faktiskt och väntar på ett nytt nu lite mer än 2 veckor senare. Så nervös 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
7/22/16, 6:49 PM
#203

Får nog kliva ur januari i alla fall från att ha haft bf 23:e feb, blivit flyttad till 26:e feb till att hamna på 15:e mars…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
7/22/16, 8:35 PM
#204

#202 aha okej, spännande :) det kommer gå bra :) Haha, äh :)

Dexterr
7/23/16, 1:22 AM
#205

Åh börjar bli så orolig:( har flera gånger fått ont på vänster sidan av magen typ där äggstockarna sitter, kanske lite längre ner. Smärtan kommer även när ja ligger helt still o ilar till rejält. Gör ont o är riktigt obehagligt :( Nån som har någon ide vad det kan vara?

hellomissduh
7/23/16, 9:23 AM
#206

Vet inte vad det kan vara, men jag har haft nått liknande. Ont som f*n kunde det göra. Var jätteorolig att det skulle börja blöda varje gång. Men inget som vart dåligt för min del, skrutten lever :)

Dexterr
7/23/16, 9:34 AM
#207

#206 okej, de är väldigt obehagligt iallafall! Kanske är ligamenten som spökar?? Var väldigt aktiv igår o smärtorna kom efter de sen när ja slappna av.

hellomissduh
7/23/16, 11:40 AM
#208

#207 ja, riktigt obehagligt. Låter som ligamenten :) det drar och töjer lite i perioder för mig, nån gång/er per dag har jag molvärk

hellomissduh
7/23/16, 10:11 PM
#209

Oj, idag måste livmodern haft en växtspurt. Det har spänt och dragit nästan hela dagen

Annons:
[freeatlast]
7/24/16, 9:02 AM
#210

Igår hade jag en blödning på morgonen och blev fruktansvärt rädd att nåt gått fel/var på väg att gå fel.. Hade ont också så det spädde på oron. Vi åkte iaf in och jag fick göra en gyn-undersökning, sen kollade vi med ultraljud. Jag var rädd för beskedet så när vi fick se att bebis levde där inne började tårarna rinna av lättnad! Den var så söt och underbar vår lilla bebis <3 Hihi han/hon hade hicka när vi kollade, så det guppade till i hela bebis när hickningarna kom :-) Hur som helst, allt såg ut att vara jättebra och det känns otroligt skönt att veta det! Är i v 13+4

hellomissduh
7/24/16, 9:09 AM
#211

#210 Vad skönt att det såg bra ut med lilla bebisen 😍

Lilolizeit
7/24/16, 9:38 AM
#212

#210 va skönt att allt såg bra ut! Så sött det låter med hickan. ^^

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

hellomissduh
7/25/16, 9:48 AM
#213

Går in i v 14 (13+0) idag! Den här veckan förra grav började jag smått blöda. För att sen på fredagen börja forsa hela natten. Det gjorde så ont. Både fysiskt och psykiskt :( denna veckan kmr man ju kika extra på toapappret..

hellomissduh
7/27/16, 9:44 AM
#214

Var till ullared igår, fanns så mkt fint jag ville köpa på barnavdelningen! Men mamma hindrade mig som tur var. Fick köpt två bodys och en pyjamas iaf 😍 ska dit senare i graviditeten och shoppa loss :)

Marvel-lous
7/28/16, 11:37 AM
#215

Tre veckor kvar till RUL och är så nyfiken på att se om det är en tjej eller kille. Vi kollade när jag väntade vår första son och kommer göra det nu med, är alldeles för nyfiken för att hålla mig. Var helt hundra på tjej först då mina gravidsymptom har varit helt tvärtemot förra graviditeten, men ju mer tid som går börjar jag tro att det är en liten kille till. Går in i vecka 18 imorgon, har känt av små, små rörelser då och då. Längtar till första rediga "smällen". ;)

Dexterr
7/28/16, 2:26 PM
#216

#215 då går vi in i ny vecka samtidigt :) jag går in i v16 imorn. Igår ringde jag o bokade tid för RUL, fick en tid den 17 augusti :). Vi kommer ta reda på kön hade vi tänkt. Magkänslan säger pojk så ska bli spännande o se om de stämmer!

Annons:
hellomissduh
7/31/16, 5:46 PM
#217

Gick en promenad på 2 timmar förut. Aj säger svanskotan :( efter en timma högg det dessutom till framtill i blygdbenet men försvann sen och nu gör det inte ont där, bara i svanken. Spännande att komma tillbaka till jobbet om två veckor där jag har det fysiskt ansträngande, och då jag står upp i princip hela tiden :/

hellomissduh
7/31/16, 5:49 PM
#218

Förresten, nån mer här som har lock i öronen titt som tätt som inte vill försvinna hur mkt man än försöker? Vissa dagar är riktigt hemska

hellomissduh
7/31/16, 6:42 PM
#219

Okej, ångrar mig angående förrförra inlägget, har ont i fram. Känns som om det är nått som drar eller nått

jackiejohn
8/12/16, 9:12 AM
#220

Hur går det för er andra? :) Här rullar det på i sakta mak..foglossning och sd när jag går för snabbt eller grejar för mycket. Undrar hur det ska gå på jobbet på måndag då semestern är slut :( RUL om 1,5vecka gick in i vecka 18 idag så det går fort! Bebis lever rövare där inne maken har känt tydliga sparkar sen vecka 16 och de blir bara starkare och starkare :) Nervös inför ultraljudet och ännu mer nervös inför läkarbesöket efter ul för att "lägga en plan för min graviditet" men hoppas jag får en januari bebis och inte en november bebis igen…!!

hellomissduh
8/12/16, 9:43 AM
#221

Jodå, det rullar på :) förutom det jag tror är foglossning i fogarna bak vid svanskotan, så jag kan inte gå långt. Stallsysslorna är jobbiga. Har skaffat mig ett stödbälte men vet inte om den gör så mkt. Börjar oxå jobba på måndag efter semester. Ser inte alls fram emot det :( Går in i v 17 på måndag ^^ herregud snart halvvägs! Har känt fladder och svep, det var läskigt :D

Dexterr
8/12/16, 12:59 PM
#222

Här går det bra :) har mått lite illa igen speciellt om jag blir för hungrig. Har även spytt några gånger oxå.. Annars går allt bra, är i v18 nu. Känner bebisen mer o mer nu :)

Marvel-lous
8/12/16, 1:21 PM
#223

Går in i vecka 20 idag och nu känner jag verkligen små sparkar och rörelser. Igår kunde till och med maken både känna och se på magen att det var livat därinne. ;)
Med Merlin kunde jag inte känna något i denna veckan, inte så pass iallafall men det kanske beror på att moderkakan låg i framvägg.
RUL om en vecka. 👍

Annons:
Dexterr
8/17/16, 5:57 PM
#224

Hade RUL idag! Allt såg bra ut o vi väntar en frisk liten flicka!

hellomissduh
8/17/16, 6:23 PM
#225

Åh vad kul! Jag längtar till mitt som är om 3 låånga veckor! :P

Marvel-lous
8/18/16, 9:05 AM
#226

#224 Vad härligt! 🙂

Jag har RUL imorgon bitti, så spännande!

[freeatlast]
8/18/16, 12:10 PM
#227

Är i vecka 17+1 idag, magen syns verkligen nu.. tur jag ska till ullared nästa vecka och hitta lite nya kläder ;-) kan känna hur bebisen sprattlar till ibland men inga ordentliga sparkar än.. sambon längtar efter att också kunna känna bebisen där inne:-)

Marvel-lous
8/19/16, 2:08 PM
#228

Nu har vi äntligen varit på RUL och fått sett på en riktig liten vilde som gjorde kullerbyttor och lyckades till och med sparka till så dant att barnmorskan hoppade till. 

Vi vet nu även att det, som jag hade anat, är en liten tjej därinne så Merlin ska få en lillasyster beräknad den 5:e januari. ❤️

Lilolizeit
8/19/16, 2:36 PM
#229

Så kul med en riktig liten vilde. :) Grattis till flickan.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

jackiejohn
8/23/16, 12:01 PM
#230

RUL idag, allt såg bra ut och jag kan pusta ut om moderkakans läge! Den sitter i bakväg och ganska så högt upp till skillnad från sist då den låg i botten.. Nu ska man inte ropa hej enbart för de då de faktiskt inte vet varför min förlossning startade så tidigt men moderkakan bör inte "ställa till problem" denna gången iaf :) Blev flyttade 3 dagar framåt så istället för 19/1 så är vi nu beräknade till 16/1 och är därmed i vecka 20 idag (19+0). Väntar på att min bm ska ringa så jag kan få tiden till läkaren och så ska jag prova att jobba imorrn har varit sjukskriven i 1 vecka nu pga hysteriskt ont i höger sida av magen men alla prover är bra, de misstänker att min högra äggstock reagerar på hormonerna..så efter att ha legat på soffan i 1 vecka så ska vi försöka jobba imorrn får se hur det går, hoppas det går smärtfritt! ;)

Annons:
Lilolizeit
8/28/16, 9:31 PM
#231

#230 va skönt att allt såg bra ut :) håller tummarna för att liten nu stannar till januari och inte tittar ut tidigare :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[freeatlast]
9/1/16, 10:10 AM
#232

Är nu i vecka 19+1, vad tiden börjat gå fort..! 

På måndag har vi RUL, som vi längtar efter att få se vår älskling! Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut då <3

hellomissduh
9/1/16, 12:02 PM
#233

Ja, veckorna går riktigt fort nu, nästan swishar förbi :) Jag ska ha mitt RUL nästa vecka på tisdag, spännande, inte långt kvar ju!

[freeatlast]
9/1/16, 12:53 PM
#234

#233, mindre än en vecka kvar för oss båda! :-) ska ni fråga om vilket kön det är?

hellomissduh
9/1/16, 1:05 PM
#235

Ja vi tänkte det :) ska ni?

[freeatlast]
9/1/16, 1:23 PM
#236

Spännande! :-) Ja, vi också :-) Tänkte inte gjort det först, men nu är vi så nyfikna att vi inte kan låta bli ;-)

hellomissduh
9/1/16, 7:20 PM
#237

Haha, så tänkte jag innan jag blev gravid, ville inte alls veta då :P

Annons:
[freeatlast]
9/1/16, 7:22 PM
#238

Haha precis! Sen tar nyfikenheten över och man vill se om magkänslan har varit rätt..! :-) Vi tror båda att det är en pojk här, men vem vet :-D

hellomissduh
9/1/16, 7:50 PM
#239

Exakt ^^ Jag tror på flicka, min kille tror inte på nån speciell :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
hellomissduh
9/4/16, 12:08 PM
#242

Igår kväll tror jag att jag kände första sparken från utsidan! Hade handen på magen så kände både på insidan och på handen en liten buff :D

[freeatlast]
9/4/16, 4:49 PM
#243

#242 åh vad kul! Så mysigt :-) Jag kände en spark för 1,5 vecka sen ungefär men inget mer ordentligt efter det.. hoppas bebis sätter igång med det snart :-) Imorgon är det dags för RUL!! Äntligen - som jag väntat :-) Känns spännande och oroligt på samma gång, hoppas allt kommer se bra ut ♡

[freeatlast]
9/5/16, 4:25 PM
#244

Hemkomna från ultraljudet… :-) Vad häftigt det var! Såg faktiskt hur min sambo blev lite rörd när vi tittade på Bebis :-)

Allt såg bra ut, det var en pigg liten parvel som växer precis som den ska :-) Men vad vig h*n är! Haha låg dubbelvikt nästan och hade fötterna uppe vid ansiktet :-) Vilket dock gjorde det svårt att få se könet… :-P Bebis ville verkligen inte avslöja något, för navelsträngen hade den lagt för dessutom xD

Men vi är så otroligt tacksamma bara för att vi fått veta att allt verkar bra :-)

Annons:
Lilolizeit
9/5/16, 4:32 PM
#245

#244 härligt att höra! Det är en häftig upplevelse. :) Min son låg med händerna för ansiktet och benen isär, så ja, att det var en pojke syntes tydligt, men bild på ansiktet var svårt att få. :P

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[freeatlast]
9/5/16, 5:15 PM
#246

#244 Haha, de kan vara riktigt luriga alltså, redan i magen ;-)

hellomissduh
9/6/16, 8:44 AM
#247

#244 Härligt att allt såg bra ut :) Idag är det min tur! Så nervös!

[freeatlast]
9/6/16, 9:36 AM
#248

Lycka till :-) Hoppas allt ser bra ut med er bebbe också :-) <3

hellomissduh
9/6/16, 10:22 AM
#249

Tack <3

Marvel-lous
9/6/16, 11:01 AM
#250

Är bara i v23 men börjar redan känna mig otymplig och tung, bävar lite inför vad som komma skall. Då jag är ganska kort (1,56) känner jag mig som en pingvin som har svalt en badboll när jag går. 
😂

hellomissduh
9/6/16, 11:19 AM
#251

Jag är i v 20 och än så länge har jag lyckats hålla graviditeten någorlunda hemlig på jobbet, det är bara vissa som vet nu :P tur att vi har lössittande T-shirtar ^^

Annons:
Marvel-lous
9/6/16, 12:20 PM
#252

#251 Jag lyckades, omedvetet, dölja gravidmagen - syntes faktiskt inte att jag var gravid; men jag gillar ju att ha tightare kläder som framhäver magen. ;)
Sen fick jag en jättemage förra graviditeten, räknar nog med samma sak den här gången.

hellomissduh
9/6/16, 1:57 PM
#253

Jag har gärna tightare kläder på fritiden :) familj och vänner tycker magen syns riktigt bra nu ^^

hellomissduh
9/6/16, 6:46 PM
#254

Ja, då har vi vart på RUL:et :) allt såg fint ut, dock så ville inte den lilla visa upp sig speciellt mkt, låg med ansiktet inåt och navelsträngen mellan benen så inget kön fick vi veta. Moderkakan låg halvt i framvägg oxå vilket förklarar att jag bara känt lite rörelser i vänstra nederdelen av magen :P

[freeatlast]
9/7/16, 7:35 PM
#255

#254 åh vad härligt att det såg bra ut :-) Är ju väldigt skönt efteråt, man blir lite lugnare :-)

Hehe våra små krabater verkar rätt lika, ingen av dem vill visa sig ;-) och jag har också moderkakan i framvägg!

hellomissduh
9/7/16, 10:16 PM
#256

Men gud vad kul att det är så lika ^^ tänk om vi föder samma dag ;) :P

[freeatlast]
9/8/16, 8:10 AM
#257

Ja det hade ju varit häftigt och kul! :-) Vilket datum är du beräknad? 22/1 kom de fram till nu för min del :-)

hellomissduh
9/8/16, 10:33 PM
#258

30:e är jag beräknad nu, var 29:e innan :P man vet ju aldrig, du kan ju gå över tiden och jag få tidigare ^^

Annons:
jackiejohn
9/19/16, 9:05 AM
#259

Skönt att ers RUL sett bra ut! :) Är fortsatt sjukskriven och som det ser ut kommer jag vara det fram till 18 november då jag är beviljad gravidpenning från och med då.. Det positiva i och med att jag går hemma och "latar" mig är att jag har inte alls lika ont i magen men det kommer så fort jag gör något mer fysiskt ansträngande..foglossningen skänks bort till den som är intresserad! :p Otymplig pga magen och smärta så känner mig som en heffaklump, bebis lever rövare varje dag rejäla sparkar och det syns tydligt utan på magen när h*n far runt som en tok därinne :) Hur är det för er andra sparkar era bebisar eller är det mest fladder än? :)

Marvel-lous
9/19/16, 9:28 AM
#260

Jag har nog haft sparkar sen vecka 17-18 ungefär (är i vecka 25 nu), medan med första graviditeten, där moderkakan låg i framvägg, kände jag inga hårda sparkar förrän runt den veckan jag är i nu.

[freeatlast]
9/19/16, 10:57 AM
#261

jag har moderkakan i framvägg, så känner mest lite "dova" rörelser/sparkar än.. längtar tills det känns ordentligt! :-)

hellomissduh
9/19/16, 11:24 AM
#262

Har en dum fråga. Till vilken adress skickar man moderskapsintyget? Hittar inget på försäkringskassans hemsida :( Och det här med havandeskapspenning, hur räknar man ut dom 60 dagarna? Är det utan eller med helger och röda dagar?

hellomissduh
9/19/16, 11:26 AM
#263

Och angående sparkar så har jag känt några riktigt hårda, men sen så har jag ju moderkakan snett i framvägg oxå :)

Madde
9/19/16, 11:40 AM
#264

#262: 60 dagar är med alla dagar i veckan. Sista 10 dagarna får man ta ut föräldradagar, semester eller något annat. Står det inte på pappret du skrivit ut vart det ska skickas?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[freeatlast]
9/19/16, 11:50 AM
#265

hittade detta

intyg om graviditet (moderskapsintyg)

skickas till: 

Försäkringskassans inläsningscentral, 83988 Östersund

Annons:
hellomissduh
9/19/16, 11:52 AM
#266

#264 Okej, tack då vet jag hur jag ska räkna :) Jag fick det av barnmorskan, och hon sa bara att det skulle skickas till försäkringskassan. Kanske får sätta mig vid en dator, mobilversionen av hemsidan ger inte mkt info.

hellomissduh
9/20/16, 10:16 AM
#267

Fick löst det med adress efter en noggrann rundtur runt hela hemsidan känns det som :P

jackiejohn
9/20/16, 10:47 AM
#268

Har haft tydliga sparkar sen v16 är i v24 nu denna gånger ligger ju moderkakan i bakväg och ganska högt upp, men dotter kom första tydliga sparkarna i v18 då låg moderkakan i framvägg/botten :) Ser fram emot mitt bm besök 5/10 har fått en ny barnmorska då min gamla slutat (hade jag inte vart gravid hade jag öppnar champagnen!) ska bli intressant att se hur hon ställer sig till min situation och hur tidigare bm bara gett kalla handen och "vänd dig till din vct" med tanke på min historik från förra graviditeten och med hänsyn till min problem denna gången. Jag får inte komma dit upp mer ön för standar besök och jag får inte träffa mvc läkaren.. Trots att jag blev lovad när jag ringde dit i v5 att jag skulle få träffa mvc läkaren redan innan v12 och att jag skulle få flera extra besök och att efter RUL skulle en speciell plan läggas för min fortsatta graviditet så att jag får så stor chans som möjligt att gå till januari.. Tur jag har skin på näsan och kan prata för mig, har min vct läkare i ryggen också om det skulle behövas.

hellomissduh
10/2/16, 2:56 PM
#269

Imorn ska jag försöka ta tjuren vid hornen och gå till min arbetsgivare och meddela min graviditet plus ta upp det med graviditetspenning. Går in i v 24 på tisdag så känns ändå som att det är dags. Om jag får allt beviljat går jag på gravidpenning 21 november :)

Aristarcos
10/2/16, 4:08 PM
#270

#269 hm ojj vänta så länge med att berätta för arbetsgivaren. Kan ju bli lite väl kort om tid för dem att få in vikarie tills 21 november dessutom. varför vänta så länge ?

hellomissduh
10/2/16, 8:08 PM
#271

Vi har gott om folk på jobbet. Så den biten är inga problem.

hellomissduh
10/5/16, 3:03 AM
#272

Har börjat fundera på om jag inte läcker mjölk eller nått. För när jag tar av mig min sport-bh efter en dag på jobbet så luktar det som sur mjölk? Händer inte varje dag men tillräckligt ofta för att jag ska börja undra :p

Annons:
hellomissduh
11/30/16, 2:12 AM
#273

Hur går det för alla? Hur mår ni? :)

Marvel-lous
11/30/16, 4:00 PM
#274

Nu börjar det bli jobbigt för ryggen och halsbrännan är en ny grad i helvetet. Har förträngt hur jobbigt det är mot slutet. 😂 Hon vill inte vända på sig så på sista besöket hos barnmorskan kommer de göra ett ultraljud för att se exakt hur hon ligger då.

[freeatlast]
11/30/16, 4:07 PM
#275

här är halsbrännan också ett helvete, får sitta upp och sova varje natt för om jag lägger mig ner så kräks jag :-/ och så börjar man bli ganska tung nu.. känner sig inte direkt som en ballerina längre haha, speciellt inte när man är ute med hunden :-P

men längtar såå efter att få träffa bebben, om än vill jag gärna att den väntar till januari med att titta ut såklart :-)

hur är det med dig då "hellomissduh"? :-)

hellomissduh
11/30/16, 6:30 PM
#276

Jo, här är det helt okej, ryggen är väl värst, speciellt när man ansträngt den :p känns konstigt att inte kunna göra normala grejer som att ta på sig strumporna, ta på sig skor, böja sig ner och ta upp nått från golvet :p rider dock fortfarande :) och stallsysslorna går att göra än så länge :p Går på graviditetspenning imorn så jobbar sista dagen idag (och då gör jag inte så mkt, städar typ och sitter på en bänk för det mesta^^)

jackiejohn
11/30/16, 10:41 PM
#277

Här rullar det på, ett par vändor på förlossningen har vi haft..senast i vecka 29 (28+2) men allt har vart lugnt sen dess. Bebis ligger fortfarande neråt med huvudet, väldigt långt ner. Har legat så sen vecka 26 nånstans men är inte fixerad utan ruckbar men jag hoppas bebis stannar i den positionen! Sjukskrivningen har nu övergått i gravidpenning sen nästan 2 veckor tillbaka, dottern har precis fyllt 2år och haft redigt kalas 🎉 Nu ser jag framemot en lugn och mysig jul och känner mig lugn med att bebis stannar i magen till nästa år, är i vecka 34 (33+1) idag så bebis har stannat i magen 2 veckor längre än storasyster så då stannar h*n nog tiden ut också eller åtminstone tills efter tolvslaget på nyår ;)

Marvel-lous
12/2/16, 12:17 AM
#278

Har flera gånger nu fått sådan strålande smärta i ländryggen i samband med sammandragningar att jag knappt kan gå. Antar att min kropp försöker säga åt mig att vila mer, även om jag redan tycker jag gör det.

hellomissduh
12/2/16, 9:47 PM
#279

Jag är expert på att ta det lugnt och vila :P fast där emellan får kroppen jobba i stallet . Kör på där så länge det känns bra .

Annons:
[TanatosNyx]
12/12/16, 8:05 PM
#280

Herregud, vart tog tiden vägen Jackiejohn?! 😮 har heeeelt missat att du är så långt gången, grattis!

jackiejohn
12/12/16, 8:17 PM
#281

280# Haha! Knappt så jag tror det själv :D Vecka 35 (34+6) nu och allt har vart cool lugnt de senaste veckorna så maken tror att vi kommer behöva vräka denna bebisen istället ;) Denna delen av graviditeten är ju helt ny för mig även om det är andra barnet så jag njuter i fulla drag faktiskt även om det inte är tal om några rosa fluffiga moln! :p Bm på onsdag så får se vad som sägs då, de har ju koll på mig jag får ju inte ha sammandragning "hur som helst" och så men jag är konstigt nog lugn ändå, jag känner mig inte orolig för bebis skull.

[TanatosNyx]
12/12/16, 9:23 PM
#282

Det låter ju toppen! 🙂

Marvel-lous
12/13/16, 12:46 AM
#283

Vecka 36+3 idag och nu har hon äntligen vänt sig från tvären och har huvudet nedåt. Nu håller vi tummarna att hon stannar så. :) Samtidigt kom foglossningen som ett brev på posten och jag har från att ha varit aktiv hela graviditeten nu svårt att röra mig öht. Helt plötsligt krympte väggarna här hemma.

jackiejohn
12/14/16, 12:45 PM
#284

36 (35+1) och dagens besök hos gick bra, bebis är fixerad och fick fick även så bebis huvud då hon använde en stenålders ultraljudsapparat för att bekräfta bebis fixering :) Besök igen den 28/12 och då skulle vi diskutera förlossningen och smärtlindring. Vet redan hur jag vill ha det men aldrig fel att diskutera :)

hellomissduh
12/16/16, 11:45 AM
#285

Är uppe i sälenfjällen på skidsemester. Det som stör mig mest är väl att jag inte orkar åka som jag brukar :p men magen är inte ett problem som jag trodde :p

Marvel-lous
12/27/16, 3:39 PM
#286

Då är vi alltså två som "fuskat" och har fått nu i december istället. ;)

Annons:
hellomissduh
12/27/16, 5:14 PM
#287

Haha, och jag är mer beredd på att gå över så jag får i februari :p

Dexterr
3/25/17, 8:16 PM
#288

Nu har det vart tyst länge i den här tråden :) Hur går de för alla januari bebisar? :) Kommit in i några rutiner ännu? Dottern föddes 6 januari i v37+4, blev igångsatt i v37+3 pga havandeskapsförgiftning, hon vägde 2016g o var 44cm lång. Idag väger hon 3810g och är 54cm lång! 11v är hon nu. Här rullar vardagen på äntligen! Va riktigt tuffa veckor i början för oss. Så fort hon blev av med sonden så gick allt mycket bättre :) man kunde äntligen slappna av mer, vi sov bättre på nätter osv. I 3v var vi inskriva på neonatal.

jackiejohn
3/25/17, 8:48 PM
#289

( Min skrutt kom ju 27/12 v 37+0, men vart ju tänkt till januari…så skriver här ändå!) Här går det bra! Lilla stora damen växer så det knakar… 12 veckor nu och väger 6,5kg. Sover hela nätter sen 1 månad tillbaka och är allmänt chill med livet, pratar och flinar mycket åt sin storasyster och storasyster är lika förtjust i sin lillasyster! Ingen avundsjuka här inte :D Blir dop för mini nästa söndag så finlirar det sista nu här, bara dukningen kvar sen. 288# Åh så skönt att allt rullar på och lillatjejen växer, vi var inskrivna på neo i 2 månader med stora tjejen men neo på "vårt sjukhus" var underbart, fantastisk personal! Hoppas ni kände detsamma :)

Dexterr
3/25/17, 9:28 PM
#290

#289 åh va skönt! Här sovs det oxå hela nätter. Spännande med dop! Vi planerar dop men har inte bokat något ännu. Funderar på o ha nått i maj/juni när dottern blivit lite större o de är varmare ute. Sjukt svårt o veta vilka man ska bjuda dock :P Vilket sjukhus var ni på :)? Vi var på näl och där var dom helt underbara! Fick så otroligt mycket hjälp där :) har bara positivt att säga om vistelsen där.

jackiejohn
3/25/17, 9:44 PM
#291

290# Ja dop är alltid mysigt! Äldsta är också döpt på våren (mars) tycker det är så fint på våren när träd och blommor vaknar till liv igen! :) Vi låg också på NÄL, låg inne i 3 veckor sen hemvård i ca 1,5månad. Duktig och trevlig personal där! :) Denna gången åkte jag hem 7h efter förlossningen och har sagt lite skämtsamt till mina nära att "om det ska va så här enkelt så kan jag skaffa mig ett fotbollslag" med andra ord äldsta dotterns födsel och första tid i livet var tung och med mini har alltid varit så "bekymmersfritt" från start…lite magont ibland är ju en baggis liksom :p ------- Gör väl bäst i att tillägga att det är så vi/jag känner då första tiden med stora tjejen var tung med olika larm, sond, läkarbesök, ultraljud av hjärtat flertalet ggr m.m men självklart är vet jag att andra upplever saker jobbigt med sina fullgångna bebisar också.

Upp till toppen
Annons: