Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 2712 ggr
[Liinda]
2016-05-19 21:54

Sammandragningar vid rygg/sidoläge

Jag måste höra med er vad ni tror! Jag har i snart 2 veckor (är i vecka 17 nu) fått massa sammandragningar som inte gör ont. Jag åkte till BM och kolla upp så det inte var UVI, vilket det inte var. Men då säger min BM att eftersom SD mestadels kommer när jag ligger ner så beror det på att jag klämmer pulsådern och att min kropp protesterar mot detta. Men jag är ju bara i vecka 17? Jag kan få ganska många SD när jag ligger och vilar.

Annons:
[TanatosNyx]
2016-05-19 22:07
#1

Ligg på vänster sida, hjälper det?

Jag hade så, både med och utan smärta. Jag klämde inte vena cava innan jag blev stor och tung.

Juvela
2016-05-25 22:23
#2

Oj. Men det var inget som hon reagera på då? Låter ju sisådär… Jag har också en del konstig känningar i magen när jag ligger ner, men inget jag tänkt på att kolla upp.

[Liinda]
2016-05-25 22:37
#3

Det hjälper lite att ligga både på vänster eller höger sida. Det verkar vara just ryggläget som drar igång det. Nej BM verkade inte så stressad över det, allt är normalt är ju typ svaret jämt haha.

[Liinda]
2016-05-26 09:23
#4

Men va fasiken jag var och kollade upp så det inte var UVI, men idag tinglade, sved det lite när jag kissat och jag hade en mycket liten känsla av att behöva kissa trots att jag just kissat. Är det UVI iallafall? Hur många gånger får man vara jobbig och kolla samma sak haha :P

Upp till toppen
Annons: