Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 1423 ggr
[Synnerlig]
2016-05-02 11:11

Barnförsäkring?

Jag skaffade gravidförsäkring hos Länsförsäkringar tidigare i graviditeten, men nu är jag i vecka 39 och undrar om man ska skaffa barnförsäkring nu och vilken är bäst men ändå inte för dyr? Bra men billigt liksom :)

Annons:
[Thiah]
2016-05-02 11:18
#1

Jag hade IF gravidförsäkring och den övergick i en barnförsäkring när Joel fått ett personnr. Så jag vet tyvärr inte något om skilda barnförsäkringar

Sarah
2016-05-02 11:19
#2

Du kan nog inte skaffa ännu, gravidförsäkringen räcker dessutom till bebis är 6 månader har jag för mig. Men, du måste fylla i en hälsodeklaration och ha ett personnummer innan du kan teckna barnförsäkring. Vi har hos länsförsäkringar mest för att vi har alla andra försäkringar där

Louen
2016-05-02 12:26
#3

Jag skaffade barnförsäkring så fort första barnet var fött eftersom vissa gravidförsäkringar inte täcker allt och barnförsäkringen har en karens på 6 månader när det gäller sjukdom, åtminstone hos Folksam. Jag tycker Folksam är billiga och bra :)

[TanatosNyx]
2016-05-02 12:31
#4

Vi valde trygghansa. Dyrast med hästlängder men också mest omfattande. Man bör skaffa en barnförsäkring så fort barnet är fött. En gravidförsäkring täcker knappt något.

[Synnerlig]
2016-05-02 12:35
#5

Tack för alla tips och råd :) Jag samlar gärna på mig mer info om detta så skriv på om ni vill tipsa om bra försäkringar :)

[WickedAlly]
2016-05-02 13:20
#6

Jag har barnen hos trygghansa, har alltid fått bra service där. Tecknade på BB så fort bebisen vart ute båda gångerna. De gravidförsäkringar som övergår i barnförsäkring ska man tydligen vara försiktig med, för en del av dem täcker tydligen långt ifrån allt. Eller ja, det är vad jag hört, om det stämmer vet jag inte men det är ju värt att kolla upp.

Annons:
[GråHäxa]
2016-05-02 13:23
#7

Du kan gå in här och jämföra barnförsäkringar http://www.konsumenternas.se/forsakring/olika-forsakringar/om-barnforsakringar/jamfor-barnforsakringar Vi tyckte att länsförsäkringar och folksam verkade bäst när vi läste igenom vilkoren. Vi har nu bestämt oss för länsförsäkringar. En grej som är viktig för oss är att försäkringen skall täcka vid neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Många bolag har precis börjat göra undantag på den punkten. Trygghansa hade tex bra skydd där innan men har nyligen tagit bort det. Länsförsäkringar hade bäst skydd på den punkten men även bra för övrigt så därför väljer vi dom. Mitt råd är att fundera på vilka områden det är extra viktigt att försäkringe täcker, och sedan kolla så det ni väljer inte frånskrivit sig ersättning vid just det punkterna. Har för mig att epilepsi är en annan diagnos som vissa bolag inte täcker t.ex.

jackiejohn
2016-05-02 14:15
#8

Hade gravidförsäkring via min bank (Swedbank) och när hon var född fick jag hem en lapp om jag ville fortsätta på deras barnförsäkring, bokade möte med vår bankman och åkte ner. Hon är fullförsäkrad och det fanns inget som inte gällde, tyvärr har jag förstått att många försäkringar inte täcker allt om barnet är som för oss mycket förtidigt födda. Vi har även våra livförsäkringar via banken, resterande (gården,bilar etc) har vi hos Länsförsäkringar.

Pontiac57
2016-05-02 14:37
#9

Vi har trygghansa och jag själv har alltid haft det också. Från trygghansa kan du få en rådgivare som kommer ut och går igenom försäkringen grundligt vilket jag tycker va jätte bra + att dom hade flera olika försäkringspremier

mjioo
2016-05-02 15:44
#10

Jag hade gratisvarianten hos trygghansa (gravidförsäkring) men uppgraderade till betalvarianten eftersom de i april började med ett nytt erbjudande som innebär att första året med barnförsäkring blir gratis om man betalat för gravidförsäkringen. Hos dem så måste man signa upp sig för barnförsäkringen när barnet fötts.

mjioo
2016-05-02 15:46
#11

Öhm nu skrev jag fel, den blir inte gratis men de drar av summan för gravidförsäkringen (1200kr)

Juvela
2016-05-03 06:05
#12

För 5 år sen, när det senast var aktuellt med gravid/barnförsäkring hos oss, gick jag nitiskt igenom alla jag kunde komma på. Priset var för min del inte det viktiga då, utan att det täckte så mycket som möjligt. Det blev Trygg-Hansa. Nu har det ju gått några år och olika bolag har säkert ändrat sina villkor, som GråHäxan sa att just Trygg-Hansa hade. Men där fick jag i alla fall egen egen handläggare med direkt nummer till henne så jag kunde kontakt henne direkt om jag hade frågor/funderingar kring försäkringen. (Jag ser inte fram emot att ev behöva gå igenom alla bolag nu igen till nästa knodd som e på väg).

[Synnerlig]
2016-05-03 09:11
#13

Det verkar som att vi väljer Moderna då det verkade vara den bästa enligt Konsumenternas.se och att sambon redan har försäkringar där och är nöjd :)

Annons:
Velinga1984
2016-05-13 07:15
#14

Våra barn har lite olika bolag. Äldsta sonen och yngsta sonen har IF medan mellanbarnet har Folksam medlemsbarn. Då mellanbarnet föddes med en andningsproblematik så ville inget annat bolag försäkra honom.

Destany
2016-05-13 08:02
#15

Sonen har Folksam så nya barnet ska vi oxå försäkra i Folksam när den är född

Upp till toppen
Annons: