Annons:
Etiketterundersökningarkluringar
Läst 2737 ggr
RoxannaS
2016-04-12 22:53

Tagit ut spiral - gravid hur tätt inpå?

Hej! Blev tvungen att ta ut min hormonspiral idag (tisdag) för att min kropp inte accepterade den. Utan försökte stöta bort den. Vilket resulterade i kramper konstant i magen. Så nu har jag inget P-medel alls. Har inga planer på att skaffa barn snart, men då jag inte klarar av hormonerna i varken P-piller eller mini-piller så kan jag inte heller ha P-stav eller P-plåster. Och spiralen ville kroppen inte ha kvar. Blödde konstant sen den blev insatt. Samt kramperna. Så nu funderar jag lite på om fler haft spiral och tagit ut den, hur tätt inpå har ni blivit gravida efter det? (Kommer köra med kondom framöver) men tänkte att de kunde vara spännande att veta hur fort kroppen återgår till sitt vanliga jag efter uttagning av spiralen. Ni som tagit ut den för att ni vill gravida men inte blivit det än får gärna svara hur länge ni försökt också. :) (Hoppas tråden hamnar rätt. Var lite svårt att avgöra)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[TanatosNyx]
2016-04-12 23:49
#1

Då det är lokalt verkande kan det gå riktigt fort för kroppen att återställa balansen och därmed bli gravid. Jag skulle säga att det är en risk så fort spiralen är ute.

RoxannaS
2016-04-13 00:56
#2

Åh så pass. De var de jag misstänkte också men eftersom jag inte har någon erfarenhet så tänkte jag kolla upp det.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2016-04-13 15:33
#3

Fick svar på min egen fråga hur snabbt kroppen återgår till sitt vanliga jag. Har en sån där P tracker kalender där jag fyller i när jag har mens. Och då skulle jag haft den för en vecka sedan egentligen. Men idag kom den riktiga mensen med mensvärk.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tusen
2016-04-13 17:49
#4

Jag blev gravid på en gång. Ingen spiral = inget skydd = möjligt att bli gravid. 🙂

SoeN
2016-04-13 18:01
#5

Jag minns inte exakt, men vi blev gravida ganska direkt efter jag tog ut den och hade haft den i 5 år.

RoxannaS
2016-04-13 18:04
#6

Fick ni mens direkt efter ni tog ut den eller hann ni inte med de heller?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Upp till toppen
Annons: