Prematur

Vattenavgång, prematurfödsel

2016-01-06 12:55 #0 av: Snowybaby

Jag kom in till förlossningen den 31/12 pga flytningar där de upptäcktes att jag va öppen 2 cm. Fick värkhämmande dropp och kortison. Blev sen akut flyttad till Uppsala (bor i Karlstad) och nu har vi varit här i 5 dagar. De säger att förlossningen snart kommer starta. Den 4/1 va jag öppen 0.5 cm (har stängt mig igen pga droppet) och tappen hade gått från 4 cm till 1 cm på en dag. Igår ville läkaren inte uttala sig då de gjordes ett ultraljud via magen men de såg ut som jag va öppen 3 cm.

Jag är rädd och förtvivlad. Men har min sambo med mig. Nu letar jag liknande erfaranheter av er. Nån som varit med om samma saker? Wilma vägde den 2/1 784 gram uppskattningsvis. Idag är det 25+6.

Anmäl
2016-01-06 13:04 #1 av: [postmortum91]

Sitter i Karlstad och håller tummarna för dig och bebis att allt ska gå bra.
Jag ska själv ha mitt första barn 5/3 så jag har inga erfarenheter som kan hjälpa tyvärr.

-Postnatal

Anmäl
2016-01-06 13:08 #2 av: LoAEmma

Håller tummarna! 

Anmäl
2016-01-06 13:26 #3 av: [TanatosNyx]

Lilla kämpen! EmNord här har sin tvillingresa att dela med dig, hon låg länge på sjukhus innan de kom.

Det är jättebra att du hinner få kortison!

"Ingen är så fattig att man inte har råd att visa andra kärlek och omtanke"
/TanatosNyx - Sajtvärd på Gravid iFokus

Anmäl
2016-01-06 13:53 #4 av: Snowybaby

Tack för fina ord. Uppdaterar min blogg dagligen www.Natalina.se och instagram Natalina.asker

Anmäl
2016-01-06 18:33 #5 av: mollyt

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet att dela med mig av, men skönt att ni ändå får vara där tillsammans. Bra att du stänger dig igen, hoppas att bebis kan stanna inne lite till. Jag håller tummarna! 

Anmäl
2016-01-07 13:01 #6 av: Sarah

Hoppas att allt går bra för er nu :) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.