Annons:
Etikettprematur
Läst 3183 ggr
Snowybaby
2016-01-06 12:55

Vattenavgång, prematurfödsel

Jag kom in till förlossningen den 31/12 pga flytningar där de upptäcktes att jag va öppen 2 cm. Fick värkhämmande dropp och kortison. Blev sen akut flyttad till Uppsala (bor i Karlstad) och nu har vi varit här i 5 dagar. De säger att förlossningen snart kommer starta. Den 4/1 va jag öppen 0.5 cm (har stängt mig igen pga droppet) och tappen hade gått från 4 cm till 1 cm på en dag. Igår ville läkaren inte uttala sig då de gjordes ett ultraljud via magen men de såg ut som jag va öppen 3 cm. Jag är rädd och förtvivlad. Men har min sambo med mig. Nu letar jag liknande erfaranheter av er. Nån som varit med om samma saker? Wilma vägde den 2/1 784 gram uppskattningsvis. Idag är det 25+6.

Annons:
[postmortum91]
2016-01-06 13:04
#1

Sitter i Karlstad och håller tummarna för dig och bebis att allt ska gå bra.
Jag ska själv ha mitt första barn 5/3 så jag har inga erfarenheter som kan hjälpa tyvärr.

LoAEmma
2016-01-06 13:08
#2

Håller tummarna!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TanatosNyx]
2016-01-06 13:26
#3

Lilla kämpen! EmNord här har sin tvillingresa att dela med dig, hon låg länge på sjukhus innan de kom. Det är jättebra att du hinner få kortison!

Snowybaby
2016-01-06 13:53
#4

Tack för fina ord. Uppdaterar min blogg dagligen www.Natalina.se och instagram Natalina.asker

mollyt
2016-01-06 18:33
#5

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet att dela med mig av, men skönt att ni ändå får vara där tillsammans. Bra att du stänger dig igen, hoppas att bebis kan stanna inne lite till. Jag håller tummarna!

Sarah
2016-01-07 13:01
#6

Hoppas att allt går bra för er nu :)

Annons:
em.nord
2016-01-07 23:08
#7

Jag förstår att det är jobbigt men det är inte omöjligt att du får ligga innan dom bestämmer sig för att komma ut. Kortisonsprutorna gör jättemycket! :) När jag blev inlagd i v26 var målet att gå 28 fulla veckor, trots vattenavgång låg jag till v29+6. Läkarna förberedde mig på förlossning efter vattnet gått men låg 2v. Jag började prata mycket med andra via nätet och även föräldrar på neo. Du är ändå i vecka 26 nu och det är jättebra! ♡ Jag pratade med en tjej som födde en väldigt frisk bebis i v26. Hennes flicka behövde "bara" andningsstöd och värme. Sen var det en flicka som föddes i v 35 men som behövde respirator så det är så olika! Veckorna är inte viktigast. Min minsting vägde 890gr när han föddes. Vi har jättebra vård i Sverige. Jag vet hur orolig du är men du är i dom bästa händer. Pma gärna om du vill prata av dig. När som helst. Neotiden kan vara, eller snarare ÄR , skitjobbig. Vi har legat på neonatalen i 6 veckor nu men tiden går fort ändå…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Upp till toppen
Annons: