Annons:
Etikettpappor
Läst 2734 ggr
[postmortum91]
2015-12-20 01:27

Min sambo är kanon

Vill bara dela med mig av hur glad jag är över min sambo nu i gravida tider. Innan jag blev gravid var jag övertygad om att han inte alls skulle vara förstående, och att jag skulle få bära och greja som vanligt, just för att han är lite så.
Nu i vecka 30 så har han helvänt, jag är helchockad. 
Innan har han varit som vanligt typ, men nu senaste dagarna känns han jättemån om mig och barnet. Jag får knappt göra någonting längre, han frågar tom. om jag orkar gå till affären och köpa mjölk när jag säger att jag sa dit "orkar du det då?".

Idag gjorde vi upp en deal, jag frågade om vi kunde gå till hundrastgården med vår hund då han haft överenergi senaste dagarna. Sambon "men orkar du det då?"
Jag: "ja, det gör jag". Han tänkte lite och sedan föreslog en deal, att han skulle gå ut på långpromenad med hunden själv, så jag kunde vara hemma och vila för att jag sedan på kvällen skulle fixa tvätten, fast han skulle bära dit den. 
Jag godtog dealen. När det väl var tid för mig att gå till tvätten så får jag inte ens bära tvättmedlet och han går istället dit själv även fast jag skulle göra det och kräver att jag tar det lugnt. Vad händer med honom? :P

Jag tror han oroar sig för barnet mer än vad han uttrycker, och vet att jag får sammandragningar så fort jag gör något. Jag är bara jätteglad att han är så omtänksam, för det var inget jag förväntade mig.

Annons:
Zelmabus
2015-12-20 09:27
#1

Härligt :-) Min sambo kanske inte är lika, men bryr sig oxå som att han inte bryr sig om att lägenheten ser ut som ett bombnedslag när han kommer hem för jag orkade inte städa. Var sjukskriven i nov och gick tillbaka till jobbet i dec, då blev han typ sur (för jag hade kunnat få en sjukskrivning för dec) för att han vill inte att jag ska ta ut mig. Nu blev han glad när jag blev sjukskriven i fredags tills bf .

LoAEmma
2015-12-20 14:27
#2

Själv sitter jag nu i soffan med värmedyna på värkande mage medan min karl dammsuger. Så skönt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[GråHäxa]
2015-12-21 00:13
#3

Jag är också väldigt glad över min man nu i gravid tider måste jag säga!

De senaste veckorna har jag varit väldigt begränsad i vad jag kan göra i hemmet och han har fått ta över säkert 80% av vad jag brukar göra. Innan graviditeten så var fördelningen inte så där jättebra här hemma. Nu när han gör de mesta av mina sysslor har han faktiskt sagt att förstått hur orättvist det varit innan och insett hur mycket han har sluppit undan genom åren. 

Det hade varit snudd på omöjligt att fixa det här utan honom just nu så jag är väldigt tacksam över det han gör. Känns ju också väldigt skönt att det här med fördelningen i hemmet äntligen har sjunkit in, särskilt nu när vi skall bli föräldrar!

[postmortum91]
2015-12-21 00:15
#4

#3 Fasiken vad skönt!!!
Måste ju vara underbart att han kommit till insikt ^^

[GråHäxa]
2015-12-21 00:29
#5

#4 Ja det känns riktigt bra måste jag säga 🙂 Han har till och med lovat att ta mer ansvar i hemmet under tiden jag ammar, sen efter det skall vi dela lika *äntligen*

Skönt att du har en omtänksam sambo med! Det verkar vara en nyttig upplevelse för männen det här 😃

Upp till toppen
Annons: