Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 5624 ggr
[GråHäxa]
2015-12-13 13:30

Molvärk i v.22?

Hej!

I går kväll började jag känna sån där molvärk/mensvärk. Precis i början hade jag så jätte ofta och BM sa att det är växtvärk som kan komma och gå under hela graviditeten. Efter det har jag dock läst lite här och var att man inte skall känna så mer en i början och slutet av graviditeten, att det kan vara en tecken på att det håller på att sätta igång. 

Bör jag vara orolig?

Jag började må lite små illa igår när det kom, illamåendet gick över efter kanske 2 timmar. Molvärken är absolut inte kraftig och det är inget som känns mer en i magen, bebisen rör sig som vanligt, men blir ändå lite orolig. 

Någon mer så har haft så är utan att det är något som är fel?

Annons:
[TanatosNyx]
2015-12-13 14:16
#1

Det kan vara helt normalt, är det inte smärtsamt så vila bara :) det kan vara braxton hicks kontraktioner

Aleya
2015-12-13 14:40
#2

Om du är orolig skulle jag ringa 1177 för rådgivning. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[GråHäxa]
2015-12-13 14:49
#3

Hade ingen aning om att braxton hicks kunde kännas som mensvärk där ser man haha :P Men borde de inte hålla i sig bara en stund för att sedan släppa om det är de? För detta är mer ihållande även om det egentligen inte gör särskilt ont. Det var ingen skillnad efter att jag hade sovit heller.

På något av de första mötena med bm så sa hon ju att detta kunde komma och gå under hela graviditeten, men jag har hört att andra bm har sagt annorlunda .

Kanske borde man ringa och höra med 1177

[TanatosNyx]
2015-12-13 14:53
#4

Jo just molvärk kan man få, och obehag. Men inte smärta, då ska man kolla upp det

[GråHäxa]
2015-12-13 15:14
#5

Okej, nej smärtsamt kan jag inte påstå att det är mer obehagligt isf. Avvaktar någon dag och ser om det går över tror jag. Tack för svaren 🙂

[TanatosNyx]
2015-12-13 20:26
#6

Det låter normalt :) det kan mola, spänna och dra en hel del så man vill pusta lite. När det gör ont vill man vika sig dubbel och kvida. Så vill jag beskriva skillnaden jag upplevde iaf :)

Annons:
[GråHäxa]
2015-12-13 21:40
#7

Va skönt att höra, då behöver jag nog inte vara orolig 🙂

Upp till toppen
Annons: