Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 6336 ggr
[postmortum91]
2015-12-11 23:09

pruttljud i magen?

Jag hörde nyss typ pruttljud ifrån min mage. Det lät inte alls som vanligt magkurrande utan mer som smällande pruttar eller hur jag ska förklara. Är det bebisen som fiser (om hon ens kan det?) eller vad kan det vara?
Någon som känt samma sak?
Är i vecka 28.

Annons:
[GråHäxa]
2015-12-11 23:31
#1

Ja det där fenomenet är jag med om dagligen, inte så roligt när man är bland folk för det låter ju lätt som att det kommer någon annanstans ifrån😃 Min man undrade varför det lät som att någon smällde smällare för en stund sedan, det var min mage det haha. Jag har faktiskt varit med om det innan jag blev gravid också men inte alls lika ofta.

[postmortum91]
2015-12-12 01:07
#2

Vet du vad det är för något och varför det låter?
Jag har bara fått det nu som gravid, och första gången var 15 minuter innan jag skrev :P

[GråHäxa]
2015-12-12 01:17
#3

Jag vet inte riktigt men gissar att det är tarmar och luft som håller på att väsnas. Det låter ju som att man sitter och håller in med saker när det låter så, även när det inte ens är något som behöver komma ut :P

Annars när det har låtit så har det varit runt mensen. I somras satt jag på ett möte på ett ställe där jag skulle börja arbetsträna när det började vråla från magen, det var rätt pinsamt  haha😃

[TanatosNyx]
2015-12-12 09:51
#4

Det är tarmljud :) bebisen ligger helt omsluten av vatten, utan luft.

RoxannaS
2015-12-12 20:07
#5

Det är luft i tarmarna. Jag har så än idag ( 1 år efter förlossningen) och de låter verkligen som att man fiser. Men de är bara luft som vandrar i tarmarna :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: