Annons:
Etiketterundersökningarkluringar
Läst 3367 ggr
JessicaOlin
11/30/15, 5:47 PM

Röka, Snusa, kaffe,te

då jag vet ett antal dom gör detta så undrar jag hur normalt de är egentligen och gör därför en undersökning

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
[GråHäxa]
11/30/15, 5:52 PM
#1

Jag dricker kaffe och te, kanske 2-3  koppar om dagen. Var rökare när jag plussade, men slutade direkt.

Destany
11/30/15, 5:57 PM
#2

Dricker te men inte varje dag o Max en kopp om dagen

plommon1
11/30/15, 6:19 PM
#3

Dricker te ett par gånger i veckan, men det är oftast örtteer och kryddteer

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Synnerlig]
11/30/15, 6:41 PM
#6

Dricker te någon enstaka gång. Drack te oftare förr men nu dricker jag inte ens te varje vecka.

Annons:
fridaas
11/30/15, 6:54 PM
#7

Jag drack både te och kaffe med båda barnen, eller efter v.13 kunde jag iofs inte dricka kaffe med någon av dem pga halsbränna

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Lilolizeit
11/30/15, 6:59 PM
#8

Jag drack kaffe dagligen genom hela graviditeten. Te drack jag då och då.

Varken snusade eller rökte nu innan jag blev gravid så gjorde givievis inte de när jag var gravid heller. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[TanatosNyx]
11/30/15, 7:38 PM
#9

jag dricker te och kaffe. Under graviditeten drack jag mest rooibosté, men även en del vanligt. Kaffe var dock en helt annan historia.. min plötsliga avsmak för det var det som avslöjade att jag var gravid.

sisela
12/1/15, 12:01 AM
#10

Dricker te och kaffe. Kaffe har jag haft svårt för nästan hela tiden, så det blir inte så ofta. Te dricker jag då och då, men inte varje dag. Inte för att jag är orolig att det ska bli för mycket, mest för att jag inte har lust varje dag.

Linusidah
12/1/15, 9:27 AM
#11

Dricker både kaffe och te, i måttliga mängder. Rooibos oftast när det kommer till te och mjölk med kaffe hellre än tvärtom😃.  Men det blir inte mer än 2 koppar kaffe om dagen. Max.

Röker eller snusar gjorde jag inte innan och såklart inte nu heller.

Denna kommentar har tagits bort.
mollyt
12/14/15, 8:38 AM
#13

Jag dricker te någon-några gånger i veckan kanske. Inte alls som tidigare! Kaffe dricker jag om jag är på kalas eller ute på café. Kan smaka någon klunk kaffe hemma ibland men det är inte alls lika gott nu som innan jag blev gravid så det har blivit en naturlig utfasning.

Annons:
mjioo
12/15/15, 11:23 PM
#14

Jag drack kaffe (1-2 koppar per dag) fram tills förra veckan då jag bara tappade suget. Dricker nu en kopp te varje kväll för att sova bättre, hjälper lite mot mitt illamående. Är i v 13+0. Varken rökte eller snusade innan så det var inga problem :)

NatasjaHemby
12/16/15, 12:25 AM
#15

Te dricker jag varje dag, oftast kaffe också. Röker och snusar gör jag endast i samband med att jag dricker alkohol, så någon gång i månaden i snitt.

Blir jag gravid så är det naturligtvis inte aktuellt med vare sig alkohol eller nikotin längre, men jag ser ingen anledning att sluta med kaffe eller te. Dricker ändå bara en kopp te och en liten kopp kaffe på morgonen och ibland någon kopp te till under dagen.

SE*Simbelmynes

Zelmabus
12/16/15, 6:58 AM
#16

Slutade m kaffe pga det helt plötsligt var äckligt… Har inte känt ett behov att testa om jag nu gillar det (är i v 34). Te har inte varit min grej, men kan ha tagit någon kopp i oktober pga halsont. Har aldrig rökt/snusat

ettlitetliv
12/19/15, 8:36 AM
#17

Tvingade mig att sluta med kaffe igår. En dag av abstinens och huvudvärk, var som en zombie. Hoppas jag mår bättre idag ;) Jag KAN vara gravid, vet inget säkert men jag hade vad som kan ha varit en nidblödning och i samband med det fick jag svag molvärk som fortsatt ^^

tlover
12/19/15, 12:32 PM
#18

När jag var gravid så drack jag inte te första trimestern men sen så drack jag, men inte så att det blev mer än 300mg koffein/dag.

Nu när jag inte är gravid så dricker jag mer te.

l'm back

Nadde
6/9/16, 12:42 PM
#19

Dricker kaffe :) slutade röka ett bra tag innan graviditeten.

Marvel-lous
6/9/16, 12:47 PM
#20

Dricker kaffe och te, gjorde även det med första barnet. Har dock köpt mer örtteer nu.

Annons:
tlover
6/9/16, 12:59 PM
#21

#20 Tänk på att det finns en hel del örtteer som ska undvikas under graviditet pga deras medicinska egenskaper

edit: och att det även finns vissa örtteer som innehåller koffein (tex yerba mate)

l'm back

oh-la
6/9/16, 1:20 PM
#22

Jag dricker fortfarande kaffe och te, mest kaffe, och har gjort det hela graviditeten. Visst, jag håller mig till två koppar om dagen mot tidigare runt 8 så lite har jag dragit ner. Känns onödigt att överdriva :) kaffet håller ordning på min mage och jag har klarat mig från förstoppning vilket är skönt.

Marvel-lous
6/9/16, 1:31 PM
#23

Jag menar då pepparmintte och rött te. ;)

tlover
6/9/16, 1:39 PM
#24

#23 Pepparmynta ska man vara försiktig med om jag minns rätt

edit: alltså vid graviditet. Men jag kan ha blandat ihop det med basilika. Jag undvek pepparmynta iallafall

l'm back

[Thiah]
6/9/16, 1:56 PM
#25

Jag drack kaffe. Ibland blev intaget av koffein lite mer än det borde blivit men det var sällan.

[Tibonnanj]
6/9/16, 3:37 PM
#26

Jag älskar kaffe. Men i början va graviditeten va jag ännu mer nojig med vad jag stoppar i mig än vad jag är nu så jag slutade och när illamåendet började i ca v 5 så klarade jag inte av lukten av kaffe, sambon fick dricka kaffe ur tättslutande termosmugg.

Jag började med kaffe igen för några veckor sen, saknade det så himla mycket och man hör om så många andra som dricker kaffe så jag tänkte att det kommer gå bra. Dricker en kopp ( enl bryggaren är det 2 koppar) varje morgon Och det är bästa stunden på dagen 😃

jackiejohn
6/9/16, 3:56 PM
#27

Normalt sett är jag en stor kaffedrickare men som sist gång får kaffet mig att spy så det blir te när jag är bortbjuden på kaffe och då är det Liptons frukt te som gäller :) Snusade sist gång och även denna gång men har slutat i samma ögonblick jag fått + på stickan.

Annons:
Ceciliaolucifer
6/9/16, 3:59 PM
#28

Dricker koffeinfritt te, röker eller snusar inte! :)

Juvela
6/9/16, 5:43 PM
#29

Jag dricker te och kaffe, men inte varje dag. Gått från 3-5 koppar kaffe om dagen till max 1,5 kopp kaffe någon gång i veckan och 3-5 koppar te i veckan (Lipton päron/choklad är helt fantastiskt yummy nu!). Men jag är inte lika sugen längre. Var samma vid förra graviditeten.

NinniH
6/9/16, 9:02 PM
#30

Drack 1-2 koppar te när jag var gravid, oftast typ blåbärste (med rooibos).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Miiika]
6/10/16, 7:39 AM
#31

Jag slutade med kaffe när jag plussade, övergick till koffeinfritt te (ibland vanligt svart te om inte koffeinfritt fanns). Röka eller snusa har jag aldrig fastnat för som tur är:-)

Starfall
6/10/16, 1:51 PM
#32

Jag dricker både kaffe och te, men endast en kopp om dagen max, och inte en kopp av varje utan antingen eller :)

Theres
6/10/16, 1:55 PM
#33

Snusar och dricker te. Kaffe dricker jag om det inte finns te till fikat :)

golf.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: