Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 1603 ggr
[postmortum91]
2015-10-17 00:29

Sparkar ner mot slidan (?)

Idag hade jag otäcka sparkar i magen. 
Jag är i vecka 20 och har hittills typ bara känt sparkar ut mot magen, men idag var sparkarna obehagliga. Det kändes som att hon sparkade ner mot livsmoderhalstappen eller nått, det ilade till vid varje spark samtidigt som det tryckte mot kissblåsan. Tänk när hon blir betydligt större och sparkar på samma ställe, hjälp :P

Glad att hon mår bra och sparkar, men hon kan väl tänka på att sparka i rätt riktning iallafall ;P

Annons:
sisela
2015-10-17 08:12
#1

Jo så, här sparkas det också neråt. Skitjobbigt är det. Det känns så skört plötsligt, men det är det nog inte. V 34 här och hon har blivit betydligt starkare och större på sistone. Tur att jag är lång så hon har rätt mycket plats ändå.

Intehärutandär
2015-10-17 08:25
#2

Det är obehagligt. Min dotter föddes i säte, så hon kickade neråt ända till slutet.

smurfis
2015-10-17 11:47
#3

Har så också… känns som urinblåsan och hela livmodertappen ska gå sönder ;-) Oftast vänder de sig ju mot slutet och då är det huvudet som trycker på istället och sparkarna är mer uppåt igen….

sisela
2015-10-17 13:20
#4

Min har både huvud och fötter nedåt. I allafall på ultraljudet häromveckan. Tycker också det känns som om hennes rumpa är uppe ovanför min navel. Inatt tror jag hon både sparkade neråt, skakade på rumpan pch slog ut med armarna till sidan. Tröööött idag.

[TanatosNyx]
2015-10-17 13:23
#5

Bläää vad jag hatade dessa sparkar! Kändes som om foten skulle dingla utanför tillslut..

Upp till toppen
Annons: