Annons:
Etikettprematur
Läst 4400 ggr
leikin
10/12/15, 12:22 PM

Tidig vattenavgång!

I lördags kväll, precis när mannen och jag var klar med ihopbyggandes av spjälsäng och skötbord var klart kände jag att det började rinna. Hade precis varit på toa och fick på vägen in till vardagsrummet en sammandragning när det rann till. Nu ligger jag inne på förlossningen, utan infektion eller feber och inga större problem egentligen med sammandragningar. Har strikt order att ligga still och tristess är maximal :p Är just nu i 29+6 och hoppas på att han ligger kvar tills imorgon minst för då får jag stanna kvar här utan att eventuellt åka till ett större sjukhus. Några andra som haft tidig vattenavgång utan värkar? Hur länge fick ni ligga inne innan barnet kom?

Annons:
[TanatosNyx]
10/12/15, 3:16 PM
#1

Har du tur kommer du att kunna ligga i flera veckor, håll ut! Varje dag i magen är bra för bebisen. Kanske rentav livsviktig. Du har ju dock hunnit såpass långt i graviditeten att oddsen är jättegoda faktiskt, även om det blir en tuff tid på neonatalen om bebisen kommer redan nu.

leikin
10/12/15, 5:55 PM
#2

Ja jag håller ju tummarna för det, det är väldigt stabilt än så länge. Men samtidigt känner jag mig helt låst och håller på att bli galen bara av dessa få dygn jag varit här men det är ganska så egoistiska tankar. De trodde nog att han skulle komma senast vecka 35-36 och håller han sig inne så länge blir jag överlycklig :) Nu har vi snart flyttat hit halva huset, så jag borde ha något underhålla mig med tills dess i alla fall. Har aldrig hört talats om tidig vattenavgång, väldig dålig information om det!

Lilolizeit
10/12/15, 6:37 PM
#3

#2 jag håller med om att det är dålig information! Dålig information om för tidiga födslar överlag. Bara massa prat om "räkna med att gå över 2 veckor"..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[TanatosNyx]
10/12/15, 8:52 PM
#4

Ja det är hopplöst med info, det håller jag med om. Något att skriva upp på artikellistan här till sajten, när energi och ork finns till det. Just nu går jag dock på knäna fullkomligt med mina egna bestyr, så allt runtomkring får stå tillbaka tills vidare.

leikin
10/13/15, 10:16 AM
#5

Absolut, men att det aldrig har nämnts hos barnmorskan ens är ju lite kasst. Jag får uppdatera med min upplevelse så gott det går i fall någon hamnar i samma situation :)

Upp till toppen
Annons: