Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 2424 ggr
[postmortum91]
2015-10-07 13:23

Hur ofta stämmer ultraljudet?

Idag var vi på vårt första ultraljud, det var jättekul och spännande.
Allt såg ut bra ut. Jag är så känslig för saker som görs i/på kroppen så jag blev nästan svimfärdig i början, jag vågade inte säga något men efter en stund då jag tittat bort lite och lagt min arm under huvudet blev det bättre. Det är troligtvis för att jag spänner mig som jag får blodbrist i huvudet när jag tycker något är obehagligt. Någon som är likadan?

Hur som helst, så trodde hon som gjorde ultraljudet att det var en flicka utifrån vad hon såg. Jag fick världens chock och vågar inte riktigt tro på det. Hur ofta stämmer ultraljudsbilden av könet?

Annons:
Aleya
2015-10-07 13:27
#1

Varför blir du chockad? Jag vet ingen siffra på hur ofta dom inte ser rätt på ul. Men ibland händer det. Dock skulle jag göra en uppskattning på sällan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
2015-10-07 13:37
#2

Jo för att jag hade ställt in mig på en pojke då de flesta trott det, pendeln har sagt det, kinesiska har sagt det etc. I början innan jag blev påverkad av vad andra trodde så trodde jag själv på en tjej, men sen när jag blev påverkad av alla andra så kunde jag inte längre avgöra vad som vad mina tankar och vad allt pekade på. Jag är superglad för en flicka, och hoppas att det är rätt. Isåfall ska hon heta Clara :)
Om det blir en pojke ska han få namnet Mio.

LinaLj
2015-10-07 13:42
#3

Jag tror att det är ganska ovanlig att de ser fel. Men det beror nog även på hur barnet ligger och hur klar bild de får. De brukar dock säga om det är otydligt eller svårt att se.

Min kompis fick veta att de skulle få en flicka. När det var dags fick jag ett sms från hennes sambo att de nu åkte till BB. Ett par timmar senare fick jag smset: Nu har Johan kommit. Jag undrade vem fasen Johan var och varför han var på BB. Det visade sig att det blev en liten pojke som den första veckan i sitt liv fick nöja sig med att ha en del klänningar på sig 😉

Fridaaaa
2015-10-07 14:12
#4

Kan ha fel. Min sambos tvillingsmåsyskon sa dem var två flickor men ut kom en av varje :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TanatosNyx]
2015-10-07 17:08
#5

Det brukar stämma, men det händer då och då (oftare med flickor) att de ser fel.  🙂

soundtrack
2015-10-07 17:21
#6

Jag har hört att ser man på ul att det är en kille, ja då är det nästan till 100% säkert att det är en kille. Ser man att det är en tjej däremot, ja då är det inte alls lika säkert.

Annons:
Aleya
2015-10-07 17:24
#7

#2 fast ul är nog säkrare än en massa påhittade metoder som man gör mest på skämt. Annars blir det ju bekräftat vid födseln.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Velinga1984
2015-10-08 06:29
#8

Jag vet flera som fått annat kön än vad som sagts på RUL. Både pojke och tjej. Vet bara 2st där det stämt, pojke och tjej. Så vi ska även kolla på TUL då bebisen är mer synlig ;)

Zelmabus
2015-10-08 10:29
#9

#0 Jo jag mådde dåligt på mitt RUL, svimfärdig, illamående och lätt panikångest. Det var nog för att jag var då nervös. Men allt var bra

smurfis
2015-10-17 11:32
#10

Jag tror UL är ganska pålitligt nuförtiden, de kan se bättre nu än vad de kunde förr…. Jag var också orolig vid UL men det var ju mer för om allt skulle vara OK eller om de skulle se något som var fel. Det brukar kännas som en lättnad efteråt när man fått se att allt är bra.

[Miiika]
2015-10-19 17:32
#11

Åh, vi ska dit på torsdag - vi tror att det är en pojke och om det är en flicka blir vi ju jätteglada men nog kommer vi bli chockade! Vi ser fram emot vilket kön som helst, det spelar ingen roll alls, men vi gissar och tror på att det är en pojke där inne :)

Upp till toppen
Annons: