Annons:
Etikettlilla-barnet
Läst 2304 ggr
nowalee
9/1/15, 12:16 PM

Blöjor

Letat runt lite vilka blöjor för nyfödda som rekommenderas osv men hittar inget som är hyfsat nyligt skrivet. Skulle gärna vilja ha lite färskare åsikter kring vilket blöjmärke ni använder er av och varför. 

Sen gärna vilken storlek ni använder/använde första månaderna

Annons:
Lilolizeit
9/1/15, 12:35 PM
#1

Jag har bara testat libero & pampers än så länge. Köper bara libero nu gillar inte pampers alls, dom har något konstigt nät i blöjan som liksom torkar och fastnar i huden här..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[TanatosNyx]
9/1/15, 12:55 PM
#2

Säger som ovan, libero newborn hade vi första tiden. Senare blir pampers helt okej, men inte new baby-serien. Icas blöjor får Alvin utslag av, så dem skippar vi. Nu har vi kört på libero såpass att de kastar rabatter efter oss så vi får blöjor nästan till skänks.

malinroth
9/1/15, 12:58 PM
#3

I början provade vi lite olika, tex Libro, pampers, änglamark, coop och ica, men gillade egentligen bara libero. När vi började använda byxblöjor provade vi pampers igen då jag inte gillade Liberos byxblöjor och jag tyckte betydligt bättre om Pampers. Då provade jag även pampers tejpblöjor, både baby dry och active fit. Vi provade också Rema 1000 blöjor från Norge som jag hört jättebra om men dom gillade jag i te alls, visst det var bra passform och de läckte inte men däremot var han alldelea blöt mot huden så fort det vat lite kiss i blöjan. Nu (18månader och stl 4) använder vi i princip bara Pampers active fit. De passar bäst för oss just nu iaf, bra passform, läcker inte, tunna och smidiga och han är torr och fin i huden!

bohan85
9/1/15, 1:11 PM
#4

Pampers för de minsta luktar illa tycker jag. De som finns för större barn luktar konstigt nog mindre. Vi har kört libero. Man får massa rabattkuponger. Brukar spara dem tills butikerna har kampanj så får man nästan alltid ett paket nästan gratis efter rabatterna är dragna. Så vi buknrar blöjor när vi fått kuponger och affärerna har rabatter,

bohan85
9/1/15, 1:13 PM
#5

Använde storlek 1 bara någon vecka, då vägde han 3600 när han kom. Använde strl 2 till ca 2 månader och sedan strl 3. Nu är han fyra månader och har storlek 4 och de lär han kunna ha ett tag. Han är en stor kille så om han varit "normalstor" hade vi nog använt strl 3 ett tag till.

Velinga1984
9/1/15, 1:20 PM
#6

På BB fick vi först in Libero str 1, men redan vid första blöjbytet fick vi be om större då den var för liten.  Sonen vägde nästan 5,3 kg vid födseln så när vi kom hem så köpte vi hem Pampers newbaby3 för att slippa växa ut ännu ett paket.

Alla andra blöjpaket som vi fått fick vi ge bort då sonen inte fick plats. 

Vi gillar pampers, och kommer testa på bebisen när den kommer också. Libero har alltid läckt för mina pojkar så jag gillar inte Libero. Har aldrig upplevt att pampers luktar, fastnar eller ger märken. Så på mina barn har de passat.

Annons:
typjessica
9/1/15, 1:31 PM
#7

Vi har kört libero från start. Har testat ibland några andra märken men faller alltid tillbaka till libero.

[WickedAlly]
9/1/15, 2:34 PM
#8

Med första sonen använde vi bara pampers new baby, upplevde inte heller att de luktade eller fastnade. Liberos blev han illröd av. Sen gick vi över till Icas egna och nu testar i pampers igen, med gott resultat. Andra sonen är två och en halv vecka och han badar nästan i liberos newborn strl 1. Han kommer kunna ha dem i alla fall fem-sex veckor till räknar jag med.

PogoPedagog
9/1/15, 3:41 PM
#9

Tygblöjor! :) Både egensydda och färdigköpta.

smurfis
9/1/15, 7:20 PM
#10

Libero var vår favorit! Pampers liksom fastnade i rumpan och hade inte samma bra passform. Det är ju säkert olika hur ens bebis ser ut men så tyckte vi i alla fall. Vilken storlek beror ju på hur stor bebisen är, vad den väger och man märker liksom när det är dags att gå upp en storlek.

Sarah
9/1/15, 9:53 PM
#11

Vår plan var tygblöjor, men det har inte förverkligats :p Bytte precis från libero 1 till 2. När vi hittar köper vi ekologiska, men kommer inte ihåg märket. Pampers vägrar jag, de luktar illa.

[Thiah]
9/2/15, 5:32 AM
#12

Vi körde libero från start. Är dom man fick på BB också. Sen köper vi butikens egna och får Lidl.

Upp till toppen
Annons: