Annons:
Etikettflerbörd
Läst 8456 ggr
em.nord
7/31/15, 8:07 PM

Enäggstvillingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag och gjorde ett tidigt ultraljud för att göra ett kub-test. Det första jag ser när hon slår på ultraljudet är 2 huvuden. Men de flyttar på sig rätt fort så hoppades jag sett fel. Men nejdå. "Ser du vad jag ser?" Frågar bm. Ja, jag såg. Det var 2 bebisar i magen! Enäggstvillingar. Min första känsla var en kombination av känslor. Rädsla, panik, ångest, ovilja och förvirring. Hemma några timmar senare, chocken börjar lägga sig, med sonen på 9 månader i knäet och tittar på bilderna så känner jag bara glädje. Men stor omställning då vi var inställda på en bebis! Fler som fött/är gravida med tvillingar? :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Glass strut
7/31/15, 8:10 PM
#1

Jag va ett tvilling barn.. Min tvilling dog i magen och mirakulöst överlevde jag .. Jag borde dött när dom spolade men nej nej mig blev man inte av med lätt :) Jag är bara 13 men jag önskar varje dag att han/hon va vid liv :)

Niini
7/31/15, 8:28 PM
#2

Oj, vilken överraskning! Jag hade nog blivit vettskrämd :P Men men… kommer säkert gå bra och ni har gott om tid att vänja er vid tanken och planera.

Nettan4
7/31/15, 8:45 PM
#3

Va lite nyfiken på ditt inlägg:) Var ute för samma sak när jag var gravid sist och vid det första ultraljudet upptäcktes tvillingar och visst var det en chock då vi planerade för det 3:e barnet men blev 3 och 4 istället. Men en helt fantastisk upplevelse att få vara gravid med 2 så lycka till med allt och tänk på att ta tillvara på stunderna som kommer.

villavägen
7/31/15, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Grattis grattis! Samma för mej för nästan exakt två år sedan. Skulle på kubtest och det första jag ser är två bebisar på ultraljudet. Nu är mina tvillingar Selma och Elias 1.5 år. Det är ett privilegium att bära två. Lycka till!

bohan85
7/31/15, 9:26 PM
#5

Grattis!!!

Silent_Hill
7/31/15, 9:35 PM
#6

Grattis till tvillingarna! Inte alla som får äran att bära två bebisar samtidigt👍🌺

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
fluffis
7/31/15, 10:12 PM
#7

Grattis! Kan tänka mig att det känns omtumlande! 🙂

jackiejohn
7/31/15, 10:14 PM
#8

Ojoj dubbelt upp! Va skoj men samtidigt lite skrämmande kan jag tro? 😊 Grattis till de två små liven iaf!!

Tina-A
8/1/15, 9:11 AM
#9

Grattis!! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[TanatosNyx]
8/1/15, 9:15 AM
#10

Oj! Wow vilken överraskning, grattis! 😃 dubbel lycka!

teezan
8/1/15, 9:25 AM
#11

Grattis, Vad häftigt! Läskigt men spännande :D

HMC
8/1/15, 10:56 AM
#12

Men oj, vad kul! Grattis till båda dom små liven 😃

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Aleya
8/1/15, 12:24 PM
#13

Grattis. Vilken överraskning. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[WickedAlly]
8/1/15, 12:25 PM
#14

Oj, vad kul! (och lite skrämmande kan jag tänka mig). Grattis!

[Ruffsetuss]
10/5/15, 6:33 PM
#15

Fick mina tvillingar ( tvåäggs ) en flicka och en pojke 1981 😀 hade ingen aning att det var två fören jag fick ta ett akut ultraljud i v.24 . Då hade jag redan en ett- åring hemma . De föddes på Lucia i v.35 och fort gick det 😀

em.nord
10/6/15, 6:41 AM
#16

#15 oj!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Gaara
10/6/15, 4:12 PM
#17

Haha vad kul. :) Själv så önskar jag att jag skulle få tvillingar när det är dags för mig att bli med barn. En pojke och en flicka så är det klart sedan. ;) Samtidigt känner jag att det nog skulle vara sjukt läskigt att få två när det är första barnen. X) Och chansen är ju inte så stor. Min pojkvän är tvilling, han har en tvillingsyster. :)

[Ruffsetuss]
10/6/15, 4:26 PM
#18

Ja i min och barnens pappas släkt finns det inga tvillingar vad vi vet , så…..

em.nord
10/6/15, 7:11 PM
#19

2 äggstvillingar går i 'arv' medan enäggstvillingar sker random om man inte själv är enäggstvilling :) Vi har inte några tvillingar i släkten.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Ruffsetuss]
10/6/15, 8:47 PM
#20

Nu var det så att det skulle ha blivit trillingar ! Jag hade tidiga blödningar och fick ha sängläge i en vecka , på förlossningen hittade de en tredje hinnblåsa som var tomm . Jag vet att jag hade jättekonstigt ägglossningar under den tiden vi försökte bli gravida .

Annons:
[TanatosNyx]
10/6/15, 9:49 PM
#21

Uj, trillingar, snacka om att ha händerna fulla 😮

[Ruffsetuss]
10/6/15, 10:00 PM
#22

Men nummer 3 fick jag ett tidigt missfall sa min Läkare , trist men jag hade även en ett- åring så det var liiiiiite snärjigt där ett tag 😁 men det är historia . Nu är de vuxna allihop 😀

em.nord
10/7/15, 7:25 AM
#23

#20 såg en dokumentär om "flerbördsgraviditeter" eller vad det heter på svenska och tydligen är det "vanligt" att dom hittar en tom blåsa där det skulle varit tvillingar eller trillingar men dom vet inte varför det fostret liksom försvinner. Det är ju bara blåsan kvar som du säger. Vad du fått kämpa då! Skönt att dom är vuxna nu :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

em.nord
10/7/15, 7:27 AM
#24

Min granne fick trillingar för övrigt ett halvår innan min son föddes. Dom hade en 2 åring då med. Snacka om tufft. Brukar tänka på det när jag undrar hur allt ska gå med 2 nyfödda och 1 toddler. :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Ruffsetuss]
10/7/15, 10:43 AM
#25

De första året levde jag på golvet tillsammans med barnen 😀 allt för att skona min rygg o axlar från medparten av lyft .

Upp till toppen
Annons: