Annons:
Etikettmammor
Läst 3375 ggr
ChristineL
7/16/15, 12:52 PM

Ont i bröstet

Jag har sedan igår kväll haft väldigt ont i vänster bröst. Det liksom spänner som om det vore sprängfyllt vilket det inte är, jag ammar varannan sida per tillfälle och han har tömt ordentligt. Någon idé om vad detta är? Jag känner inga knölar som inte borde vara där.

Annons:
soundtrack
7/16/15, 1:50 PM
#1

Svamp? Går det upp i mjölkgångarna så kan det ju tydligen göra förbannat ont!

ChristineL
7/16/15, 1:58 PM
#2

Hmm, läskigt med svamp i bröstet, finns det annat man ska kolla efter? Han är fin i munnen och jag har inga problem med bröstvårtorna.

ChristineL
7/16/15, 2:47 PM
#3

Kollade 1177 och det känns inte som svamp. Eller några andra bröstproblem som stod skrivna där… 🤪

soundtrack
7/16/15, 4:13 PM
#4

Är han fin i munnen så borde det ju inte vara det.

[TanatosNyx]
7/16/15, 5:02 PM
#5

du kan ha stockning som sitter djupt i bröstet så du inte känner knölarna.

JeFo
7/16/15, 7:16 PM
#6

Jag hade inte alltid knölar vid stockning och jag har nog haft 30talet stockningar. Så håll varmt och massera så brukar det ge sig. Med Holly hade jag ilningar ibland också. Vet inte vad det var men det gav sig…

Annons:
ChristineL
7/16/15, 9:04 PM
#7

Det spänner extra när jag ammar högersidan. Duschade extra varmt och masserade förrut. Är troligen stressrelaterat kom jag fram till.

ChristineL
7/17/15, 11:03 AM
#8

Utan att ha gjort något särskilt så känns det bättre idag. Märkligt :)

[TanatosNyx]
7/17/15, 12:42 PM
#9

härligt :) kanske Tristan fick bort något som satt djupare?

JossanH
7/17/15, 1:12 PM
#10

Jag för ofta småont i brösten under amningen.. Fick svamp en gång och det gjorde vansinnigt ont när hon började suga. Det syntes i munnen på henne men har känt av små svampangrepp också som inte synts i hennes mun. Igår fick jag jätteont i ena bröstet som inte kändes som mjölkstockning när jag kände på bröstet, men kändes som det pga smärtan. I natt fick hon amma lite extra och idag är det helt borta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
7/17/15, 2:36 PM
#11

Fasligt vad mycket problem man kan råka ut för bara för att man gör det naturligaste som finns för ens bebis.

Ska försöka slappna av, men det här med budgivning ger en verkligen ont i magen! Vi har förlorat två lägenheter sen i tisdags vilket verkligen suger, nu ska vi titta på en tredje på söndag som ligger i samma område men ser inte lika fräsch ut.

soundtrack
7/17/15, 5:02 PM
#12

#12 Budgivningar är hemska! Vi förlorade typ 4-5 stycken innan vi äntligen fick vårat hus (och det köptes utan budgivning :P).

ChristineL
7/17/15, 5:37 PM
#13

#12 - Ja! Vi har förlorat många hus också, det senaste bara 10 000 över vårat absoluta maxtak, hur sur blir man inte? Vi börjar bli lite desperata med att hitta större samtidigt som priserna bara stiger 🤮

Annons:
Sarah
7/17/15, 5:41 PM
#14

#13 har ni kollat på kommande försäljningar? Vi fick en privat visning på vårt hus, ca 4 månader innan det var tänkt att vara visning. Då var det bara vi och vi kunde ostört komma överens med de gamla ägarna. I Knivsta kommun mellan Stockholm och Uppsala så det är ju stort tryck på husen här. Men, de var glada att slippa stora visningar och oron med budgivning.

ChristineL
7/17/15, 5:43 PM
#15

#14 - Ja, vi kikar in där också med jämna mellanrum. Folk är verkligen olika, verkar som att alla som inte är av intresse för oss försvinner innan visning medan dom vi vill ha vill säljarna vänta och ha visning på :P

[WickedAlly]
7/17/15, 6:41 PM
#16

När vi var på visning av vårt hus spelade vi med öppna kort, sa som det var till ägaren, att vi förälskat oss i huset och var villiga att ge det begärda priset utan någon som helst prutning. Det låg nämligen jobbigt nära vår smärtgräns, hade det blivit budgivning så hade vi nog förlorat. Men hon var också glad att slippa budgivning och sådant så det lönade sig verkligen att chansa. Fast, det är ju enklare på sånna här små ställen antar jag.

soundtrack
7/17/15, 7:31 PM
#17

Här är det ju inte ovanligt att husen går för närmre 1 miljon över utgångspris… Vi fick nys om vårat hus efter att ha förlorat typ tredje budgivningen på några veckor i det området vi ville bo i. Mäklaren tyckte väl synd om om oss eller nått för hon berättade att hennes kollega hade ett hus som snart skulle ut på hemnet. Vi ringde honom och sa att vi ville se huset innan visning - det fick vi och vi kom sedan överens om ett överkomligt pris med säljaren. Vi gjorde ett kap - hade det gått ut till budgivning hade det landat ca 400.000 högre i pris troligen…

[WickedAlly]
7/17/15, 8:03 PM
#18

#17 Måste vara ett sjukt eftertraktat område? :o
Här handlar det liksom om 100 000 på sin höjd, är väldigt sällan det går över det.

Man ska ha lite tur ibland :) 
Vi hittade ett hus tidigare som vi föll för, men fick mitt i semestertider vänta på banken och under tiden hann det bli sålt. Men gud vad glad jag är för det såhär i efterhand. Huset vi till slut köpte är så himla mycket finare och istället för grannar bakom så har vi en enorm altan, skog och hästhagar. Och mindre lån dessutom.

soundtrack
7/17/15, 8:50 PM
#19

Med "här" avser jag Linköping med omnejd. Det är ju främst i attraktiva områden inne i stan som priserna kan stiga rejält och då är ju utgångspriset redan högt… 5-6 miljoner är inte ovanligt inne i stan… Men även utanför stan börjar priserna dra iväg nu. Samhället vi ska flytta till ligger ca 1 mil utanför stan. När vi började kolla hus för 1,5 år sedan låg priserna runt 2,7 miljoner där. Nu är det flera hus vi kikat på som gått för närmre 3,5… Vi gav 3,1 för vårat och det hade troligen gått för runt 3,5 vid budgivning.

JossanH
7/17/15, 9:43 PM
#20

#19 ja Linköping är ju galet dyrt men även lilla Mjölby som ligger på pendelavstånd till Linkan har fått sjukt höga huspriser för att vara inne i en så pass liten stad. 2-3 miljoner. Det är galet mycket för ett hus egentligen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
soundtrack
7/17/15, 10:38 PM
#21

#20 vi ska flytta till lilla Linghem. När vi började kolla hus trodde vi inte att vi skulle behöva betala 3 milj för ett hus där. Det är smått absurt!

JossanH
7/17/15, 11:40 PM
#22

#21 ja det är helt sjukt! Linghem har väl ökat i popularitet på senare tid också pga ökade huspriser inne i städerna som dragit med sig småorterna utanför..

Sajtvärd på Iller.ifokus

[TanatosNyx]
7/18/15, 12:26 AM
#23

Haha, från bröstsmärta till husköp, vilken tråd 😂

soundtrack
7/18/15, 8:25 AM
#24

#22 Ja, samma sak med Vikingstad (var linghem o vikingstad som vi kollade i främst). Samma galna ökning där. #23 Haha, ja! Nu måste vi nästan ha tagit priset för mest OT på iFokus!? :P Hoppas dina bröstproblem har löst sig Christine ;)

[TanatosNyx]
7/18/15, 10:09 AM
#25

Fast är det OT när det är TS dom ligger bakom det hela? 🤪

ChristineL
7/18/15, 4:13 PM
#26

Fortsätt ni prata husköp :D

Inga bröstproblem men stora bostadsproblem :P

Upp till toppen
Annons: