Annons:
Etikettallmänt
Läst 3875 ggr
Litenloppa
7/14/15, 3:38 PM

molvärk som kommer och går?

Molvärken man känner i nedre delen av magen ska ju vara livmodern som växer/töjer sig. Kan den komma och gå med flera dagars mellanrum? Förra graviditeten kände jag av det varje dag. Den här gången var det varje dag i en vecka och nu har det plötsligt slutat helt och jag är så orolig…

Annons:
HMC
7/14/15, 3:45 PM
#1

För mig har det både hållt i sig, samt kommit och gått. I början var det flera dagar i sträck, bara för att sen försvinna och ändå komma tillaka någon dag senare.

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

emmaaaa
7/14/15, 4:15 PM
#2

Min molvärk kände jag av flera gånger om dagen kraftigt, hade väldigt "ont" av att det växte. Men i v9 sluta det nästan helt, eller ja jag kände inte av den alls nästan utan bara någon gång då och då :) nu är jag i vecka 17 och det är samma fortfarande, känner av molvärken någon gång då och då svagt och jag vet att bebis och allt där inne i magen växer som det ska :)

ChristineL
7/14/15, 9:38 PM
#3

Ja, oja! Man känner mer vid växtspurtar, för mig kunde det vara uppehåll på flera veckor utan att jag registrerade det.

jackiejohn
7/14/15, 10:02 PM
#4

För mig kom och gick det under graviditeten, mer i vissa perioder och då när bebis hade sina växtspurtar :)

pälli
7/15/15, 7:28 AM
#5

Är i vecka 20 och det kommer och går :) En hel dag kan det hålla i sig, ligamentsmärtor och växtvärk för att andra dagen må hur underbart som helst! Senast jag hade ont en hel dag var faktiskt i förrgår.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Djurälskaren87
1/31/17, 11:20 AM
#6

Uppdaterar denna lite. Jag är i v 15 och känt molvärk dagligen men nu senaste dagarna är det inte alls lika mycket . Känt av det någon enstaka gång

Annons:
Thermonkey
1/31/17, 11:38 AM
#7

är i v 5 Och denna graviditet känner jag av det tydligare, kommer mest när jag ansträngt mig eller typ på kvällarna, typ som lätt mensvärk då och då

Litenloppa
7/6/17, 9:58 PM
#8

Jag kan ju uppdatera med att molvärken hängde med till och från hela graviditeten men var precis så normal som alla sa ;) Resultatet av den ägnar sig just nu åt att leva rövare hela dagarna^^

Upp till toppen
Annons: