Annons:
Etikettlilla-barnet
Läst 2553 ggr
fluffis
2015-07-13 17:22

Lista ofött barn hos BVC?

Ni som är gravida, har ni listat ert kommande barn hos en särskild BVC? Behöver man göra detta i förväg? Jag är själv lite angelägen iom att jag ska få barn för första gången och säkert kommer att behöva hjälp (tidigt).

Jag har redan varit i kontakt med den barnavårdscentralen dit jag vill gå med mitt barn och de har hänvisat mig till en blankett (vilken jag tror att jag har hittat) och att min barnmorska ska skicka denna blankett till dem. När jag sen pratade med min barnmorska så menade hon att de hade inget med det att göra och inte kunde göra detta på nätet (hos 1177.se antar jag?). Jag har själv varit inloggad på 1177.se men jag hittar inget om detta där. Jag får väl helt enkelt fråga "min" BVC igen…  Hur har ni gjort? Jag kan förresten tillägga att jag tillhör Skåne läns landsting.

Annons:
soundtrack
2015-07-13 17:34
#1

Min BM fixade det där vid ett besök (minns inte riktigt när i graviditeten), vi fyllde i nån blankett ihop som hon skickade in. (Östergötlands landsting)

Sarah
2015-07-13 17:57
#2

Min bm fixade oxå det. För ca 3 veckor sen.

Velinga1984
2015-07-13 18:09
#3

Med mina barn har alltid BB fixat det vid utskrivning.

[WickedAlly]
2015-07-13 18:39
#4

I Malmö fixade de på BB det åt oss, eller ja, det blev automatiskt den närmaste eftersom vi inte hade särskilda önskemål men de frågade.

Ria74
2015-07-13 19:15
#5

Min bm fixade det, ganska långt in i graviditeten vill jag minnas. Jag tillhör skåne läns landsting, Kristianstad.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Intehärutandär
2015-07-13 19:41
#6

Har inget minne av något samtal hos BM. Fick det BVC som är kopplat till den VC jag valt. Men sonen innan fanns bara ett BVC att välja på.

Annons:
[TanatosNyx]
2015-07-13 19:50
#7

Neo fixade det åt oss. Dom frågade om vi hade något särskilt önskemål, annars hamnade vi automatiskt hos det som låg närmast oss. Vi hade specifikt önskemål så då fixade dom med det. Vi gjorde ingenting själva.

jackiejohn
2015-07-13 19:51
#8

Det frågade oss på neonatalen vilken vårdcentral vi var listade på och om vi önskade gå på BVC. Valt var enkelt då vi bor på liten ort och jag trivs sen innan med våran bvc/distriktssköterska :)

fluffis
2015-07-13 22:11
#9

Tack för alla svar! Jag kanske väntar tills efter förlossningen helt enkelt. Sååå jäkla bråttom är det ju kanske inte :) Och jag vill ändå gå till den BVC som hör ihop med vårdenheten dit jag själv går (som jag tror är min närmaste) så det bör inte vara några konstigheter, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: