Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 1763 ggr
[idaskoog]
3/31/15, 10:01 AM

mycket sammandragningar

Hej alla. Jag har precis börjat jobba efter 1,5 års studier. Jag jobbar som intensivvårdssjuksköterska och är gravid i v.21. När jag pluggade mådde jag hur bra som helst men nu när jag börjat jobba är min mage spänd hela tiden under arbetstid och jag kan även vakna upp på nätterna av att det gör ont. Jag har ju självklart ett fysiskt tungt jobb och ofta stressigt men absolut inte övermäktigt. Jag vet inte om det är sammandragningar jag har men magen blir spänd och det släpper inte på flera timmar. Jag ska ringa MVC idag och höra men tänkte kolla om någon här inne varit med om liknande? Är det farligt för bäbisen?

Annons:
[TanatosNyx]
3/31/15, 10:14 AM
#1

Visst är det sammandragningar. Kommer det så mycket behöver du ta det lugnt, annars kan tappen bli påverkad. Går de över i vila är det mycket bra. Gör de ont och vägrar släppa måste du ringa förlossningen.

sussa08
3/31/15, 1:01 PM
#2

Var på mammagrupp för v20 idag (lite sent med tanke på att jag är i 24+0 idag) De pratade om sammandragningar och att de inte är farliga.. Men, om man märker en viss regelbundenhet när de bara kommer av sig själva, alltså inte vid fysisk ansträngning eller så, eller om de gör ont så skulle vi ringa in till förlossningen…

Jag vart lite paff när de sa så, visste inte att förlossningen var inblandade så tidigt!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

ChristineL
3/31/15, 1:37 PM
#3

Jag hade också massa sammandragningar tidigt i förra graviditeten och hela vägen fram tills jag tick på gravidpenning. Det gick med andra ord över när jag slutade stressa så kom ihåg att söka gravpeng om du inte redan gjort det!

Upp till toppen
Annons: