Annons:
Etikettmammor
Läst 9043 ggr
ChristineL
2/17/15, 12:17 PM

Vi som blivit föräldrar #14

Annons:
ChristineL
2/17/15, 12:19 PM
#1

Till jackiejohn: Batmantröjan kommer från Kappahl :)

ChristineL
2/17/15, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och Nova fick smaka semla på öf igår, det var blä :P

[Thiah]
2/17/15, 1:30 PM
#3

Jag har en dag när allt går galet. Nerverna på utsidan. Saker fastnar, tappar, går sönder. När datorns bild åkte upp och ner utan att jag får tillabaka den så bestämde jag mig för att sova med Joel istället. Så 90min sömn fick vi båda. Lite gladare nu. Snart ska jag till tandläkaren också, något jag hatar. Så det blir en rolig dag idag :p

PogoPedagog
2/17/15, 1:34 PM
#4

WickedAlly:

Det låter så himla jobbigt för dig! Hur sover ni nu? Sover lillen i egen säng eller med er? Jag har några tips som jag inte vet om du provat:

 Vi sågade till ett par brädor och skruvade fast på spjälsängen så den går att vagga. Miranda somnar om mkt lättare då. 

Fårskinn eller annat mjukt varmt och fluffigt att ligga på i sängen så man inte komemr tillbaks till kalla lakan efter amningen.

Om han vaknar p morgonen och är nöjd i sängen kan du ge honom några leksaker och få sova en stund till fast han är vaken.

Ha radion på lågt i rummet för att skapa en ljudkuliss, Bastian hade en period när han vaknade bara man vände sig eller hostade då hade det säkert varit suveränt men det kom vi på först senare haha.

Ändra på sömnen på dagen, kanske sover han för sent så att han inte är riktigt trött inför natten? Eller så kanske ni ska göra något så han blir fysiskt trött ett par timmar innan läggdags, typ bada eller dansa eller krypa ikapp.

[WickedAlly]
2/17/15, 1:52 PM
#5

#4 Det är det om jag ska vara ärlig, och jag hatar att jag blivit en sådan där gnällig förälder som inte verkar klara av sitt barn. 90% av tiden just nu tycker jag inte ens att det är roligt att vara förälder. Det är hemskt, och ganska pinsamt faktiskt. Inget man direkt pratar högt om. 

Hans spjälsäng står intill min sida av sängen, med långsidan borttagen. Där sover han ibland några timmar per natt men han hamnar alltid i vår säng till slut. Jag liggammar honom medan han ligger i sin säng och jag i vår, på var sin sida skarven liksom. Det är enda sättet om han ska kunna ligga i sin säng, för det går inte att flytta honom när han somnat. Då vaknar han och gallskriker. Så att lyfta över är uteslutet tyvärr. 

Han vaknar aldrig och bara är liksom, eller bökar runt lite, det är illvrål direkt som gäller. Enda som tystar är bröstet. 

Jag hade gjort det extra ombonat i sängen, men sen ville han inte sova där ändå. Får prova det igen. 

På dagen sover han 30 minuter kring tolvtiden och sedan en kvart kring fyra, lägger honom sedan vid åtta. Leker och busar gör vi hela dagen, men det kanske krävs ännu mer. Av att bada hemma blir han bara uppskruvad, på badhuset blir han trött dock men det funkar ju inte varje dag. ¨

Det känns som att det antingen är amningens fel eller så ligger det något annat i bakgrunden och spökar för honom.

fridaas
2/17/15, 2:26 PM
#6

#5 så där har vi det också, varje natt med Noel Hoppas ni kommer på vad som är fel, dela gärna med dig isf, vi håller på att ge upp här..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[WickedAlly]
2/17/15, 2:50 PM
#7

#6 Usch vad tråkigt att höra. Önskar ingen denna skit. 

Det hoppas jag med, ska absolut dela med mig i sådana fall. Ser väl inte så hoppfullt på framtiden men någon gång måste det väl ändras tänker jag. Han lär ju knappast vara 15 bast och vilja ammas till sömns i alla fall..

Theres
2/17/15, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Idag var vi på läkarbesök med Elyon. Hon var pigg och frisk, 54 lång, huvudomfång på 37, vägde 4305. Så de tyckte jag skulle blanda mjölken med ersättning iallafall 3 ggr on dagen istället för 1-2 ggr som jag gör nu. Hon går ju upp, men eftersom hon vägde så mycket när hon föddes (4166) så skulle hon väl helst ligga på 4600 idag (5 veckor gammal). Brukar blanda 60 ml ersättning med 40-50 ml mjölk ibland när jag inte har pumpat ut tillräckligt med mjölk för en hel måltid och inte är sugen på att amma just då. Så lite mer av den varan så skulle det nog bli bra. Sen mata oftare och inte ge så mycket varje gång (för hon spyr efter varje måltid, så hon blir väl för full). Hon ser ju iallafall rund och go ut, så jag är nöjd :)

golf.ifokus.se

fridaas
2/17/15, 3:33 PM
#9

#7 nej det får man verkligen hoppas att de inte vill! Vi har försökt få över honom på ersättning nattetid istället, men det gick bara en natt, sen var det skrik och panik igen :(

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
2/17/15, 4:07 PM
#10

Ally är det möjligt att ge ersättning nattetid? Så att han får nån sorts varm dryck i sig men inte via bröstet och sen så småningom trappa ner på det? Vet att vissa gett lite vatten i flaska istället för bröstet nattetid.

Velinga1984
2/17/15, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Igår började inskolningen, vilken kille jag har. Han klev rakt in i köket och pratade med köksansvarige medan jag tog av mig mina skor. Sen gick han rakt in på avdelningen och lekte. Fröknarna fick leende till respons när de tog honom i handen. Samma sak idag. Mitt mammahjärta är riktigt lugn över att kunna arbeta trots att han är på förskolan, men vi har 1,5 inskolningsvecka kvar. Så nästa vecka kommer han vara sk 15 timmars barn fast ändå inskolningsbarn för min SGIs skull. Tänk på det när ni skolar in, är mitt tips. Man får inte ta SGI-dagar vid inskolning om barnet är själv på förskolan. Då gäller lägstanivå-dagar. 

Nedan är ett kort från när vi var ute i helgen och lekte. 98/104 i kläder, 22/23 i skor vid 14 månaders ålder. Undrar vart det ska ta sluta? ;)

[WickedAlly]
2/17/15, 4:44 PM
#12

#10 Vi har tänkt att ge ljummet vatten i nappflaska, ska försöka till helgen när Rasmus inte ska jobba dagen efter. Ersättning och välling kräks han av.

Så just nu är det + ge gröt precis innan han ska sova vi ska testa, han har inte velat ha det hittills men kanske kan lura i honom på något sätt. Distrahera med babblarna eller något. ¨

Han får middag lite tidigare nu, istället för att äta med oss vid sex. Borde göra susen tycker jag.

JeFo
2/17/15, 4:49 PM
#13

Av den info du gett Ally så låter det ju lite som att amningen är boven. Äter han bra på dagarna så behöver han ju inget på nätterna. Äter han på natten el myser han bara? Tänkte om ni skulle försöka sluta amma på natten och bara göra det dagtid. Han är helt klart en tuttkille. Han gillar väl närhet och bröstet har blivit tryggheten. Pratade du med BVC idag? Hoppas de sa mer än att alla barn är olika el nåt sånt dumt som man inte vill höra. Du behöver ju liksom vila 😞 Håller tummarna för att du fick nå tips av BVC!

Annons:
[WickedAlly]
2/17/15, 4:59 PM
#14

#13 Ja, tycker också att det låter så. Speciellt när jag läser vad jag själv skrivit. Provade som sagt igår att Rasmus nattade om istället men Wille bara illvrålade. Han blir hjärtskärande ledsen. Vet inte hur jag ska klara det. 

Absolut en tuttkille. Han ammar gärna nästan varje timme hela dagarna också, Men just det jobbar jag hårt med, för så kan man ju inte ha det med ett såpass stort barn, haha. Han är tuttgalen. 

Nä, vi ska dit i morgon på tiomånaderskontroll så tänkte passa på att fråga då. 
Hade vart galet skönt att få lägga sig och sova ostört :o

soundtrack
2/17/15, 5:09 PM
#15

Jag ser framför mig hur jag kommer vara i samma situation som dig om några månader Ally :/ nu vaknar Alice oftast inte oftare än varannan timma och somnar om fort bara hon får bröstet, men det är ju just det att hon måste ha bröstet för att kunna somna..

fridaas
2/17/15, 5:13 PM
#16

#11 Oj vilken stor kille, det är vad min 4åring har nu, iofs är hon väldigt liten och spinkig så..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
2/17/15, 5:40 PM
#17

Ally:  Du kan ju försöka att inte låta honom somna vid amningen utan ta bort bröstet precis innan så han lär sig somna själv. Börja med det på dagtid när det är lättast att hantera ev protester.

Sover han själv i vagn? I så fall kanske han skulle gilla mitt tips med en vaggande säng.  

Min BVC-tant sa till mig när jag berättade om hur ledsen Miranda blev om hon inte fiock amma sig till sömns att hon nog trodde att det inte var ledsen hon var utan arg för att hon inte fick som hon ville. Och när jag tänkte efter och lyssnade hörde jag ju att det oftast var argvrål och inte ledsengråt ( hon är en bestämd dam denna tjejen, puh). Det gjorde det lite lättare att sluta nattamma. Är du säker på att han är ledsen och inte skitsur att han inte får som han brukar?

#8 Lyssna inte för mkt på BVC angående vikten bara utan gör det som du tycker är bäst emd amning och ersättning. Många BVC hetsar så om att alla bebisar ska bvara stöpta i en och samma klotrunda form men precis som hos vuxna är vissa smala och vissa runda och mår fint ändå.

[Thiah]
2/17/15, 5:42 PM
#18

Joel har idag, med sin pappa såklart, tagit över 10 egna steg i rad. Hela dagen har han små gått men nu gick han rejält. :D Joel äter en rejäl måltid vid lunch/ tidig eftermiddag och sen mellan 4-5 ett rejält mellis(youghurt, gröt och frukt). Sen när han ska sova (19-21 tiden) får han 240ml mjölk. Då håller han sig runt 10-12 timmar. Jag har förstått att han redan klarar av att följa våra matrutiner med lite extra mellis. Alltså frukost, mellis, lunch, mellis, middag. Det håller för oss de flesta dagar.

[WickedAlly]
2/17/15, 6:56 PM
#19

#15 Kanske bra att redan nu försöka vänja henne av med nattamningen? <är det sju månader hon blir nu? Oftast behöver de ju inte maten på natten, det är ju just det där myset de är ute efter. 

#17 Är vi ute och går så somnar han ganska snabbt i vagnen, inne är det kört för då ska han bara sätta sig upp hela tiden. Men det kan ju funka med en gungande säng ändå, är ju värt ett försök :)

Och ja, du har nog rätt angående gråten. Han är nog mest förbannad men han är expert på krokodiltårar och när man knappt är vaken så är det så lätt att ge efter. Kanske får köra ett par vakna nätter när jag har möjlighet att ha barnvakt på dagen, eller när Rasmus är hemma. 

Wille är dessvärre också väldigt bestämd, det ska vara på hans villkor annars skriker han. 

#18 åh, vad duktigt! :D 
Här har gåendet en paus, han kryper i racerfart istället. 

Det är kanon när de har samma rutiner som övriga. Jag har kört med det sedan han började käka.

Velinga1984
2/17/15, 7:01 PM
#20

#16 Han vägde ju 5.270 gram när han föddes, så han hade en kraftig startvikt ;)

Annons:
JeFo
2/17/15, 7:12 PM
#21

Heja Joel! Vad duktigt 😃 De blir ju såå stora direkt de går. Och inte några steg heller! Ska aldrig mer klaga på Holly! Tummar å tår för dig imorgon Ally. Hoppas du får lite avlastning ibland iaf. Holly äter också som oss Thiah och lite mer där i mellan. Är ganska skönt att ha samma tider på det mesta. Gillade Joel och havregrynen, hur kom han åt dom? Nu ska lillan i säng och jag ska kolla hart of Dixie 😃😃

soundtrack
2/17/15, 7:15 PM
#22

#19 Hon blir 6 mån nu. Men ja, det är ju bara myset hon är ute efter. Problemet är ju att det "inte går" att söva henne utan bröstet. Dagtid sommar hon i vagnen men bara ute. Inne går det inte alls. Så jag är pretty much i samma sits som er men i ett något tidigare stadie ;)

[Thiah]
2/17/15, 7:57 PM
#23

#21 han fick dom av mig. Gamla som nog förlorat sitt näringsvärde. Han satt glatt och lekte med dom och smakade ibland. Nu hittat jag havregryn lite här och där. ;)

em.nord
2/17/15, 8:11 PM
#24

De hade påskliljor på ikea :) Köpte gardiner för 99kr, kuddfodral 4st för 49kr st, lite blockljus i fina färger, bordslöpare för 39kr o annat smått så blev int så dyrt som jag fasat men helt "nytt" vardagsrum :) åh, 2 filtar också :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

PogoPedagog
2/17/15, 8:47 PM
#25

Nu har Miranda bestämt att hon enbart tänker äta om hon får äta själv. Förösker vi mata henne blir hon skitsur, skriker och vägrar äta! Så efter varje måltid måste både hon och jag byta kläder och halva köket saneras och då är ungen ändå inte mätt eftersom hon inte får i sig så mycket :( Hoppas hon lär sig snabbt bara! 

Önskar så att det hade varit sommar nu, då hade hon fått äta ute, naken. Bara att skölja av henne efteråt, haha.

em.nord
2/17/15, 8:56 PM
#26

#25 Kanske testa BLW? :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

PogoPedagog
2/17/15, 9:18 PM
#27

#26 Jo hon har ätit mkt själv (, vilket väl är samma som BLW? ) hela tiden men hon får ju inte i sig så mycket då. Innan har vi oftast gett gröt på kvällen och ett mål mosad mat som hon blir matad med och därmed fått i sig mycket av och så har hon fått ett mål plockmat om dagen.

Annons:
Theres
2/17/15, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Idag har jag en snäll bebis! Nästan inte gråtit något alls. Har väckt henne och matat henne innan hon har vaknat och varit hungrig. Men snart kommer väl kvälls-gråten. Igårkväll var hon helt otröstlig. Tror hon hade ont i magen, för i vanliga fall är det bajs flera gånger om dagen, men igår kom det en bajs vid 12-tiden sen inget förrän på natten. Hon blir alltid lugn när hon får nappen, men hon är en hejare på att slänga ut den hela tiden med sina viftande små armar ^^

golf.ifokus.se

Intehärutandär
2/17/15, 10:05 PM
#29

Jag som ser Ikea hemifrån (ligger 1 km bort) besöker sällan det. 5 ggr på ett helt liv. 2 ggr för mat. 1 gång för snabbfika till sonen (korv med bröd). :-)

jackiejohn
2/17/15, 10:28 PM
#30

Puh! Lilli har gråtit och skrikit otröstligt nästintill hela dagen men nu äntligen sen en stund tillbaka sover hon..😳 Hoppas på en bättre morgondag! För imorrn morgon åker maken på kurs och kommer inte hem förrän på fredag kväll, så hoppas Lilli är lika glad och go som hon brukar och så har jag ju tvåbarnvakter (hundarna 😉)

em.nord
2/18/15, 7:46 AM
#31

#27 ja så har jag fattat det. Stora bitar o äta själv :) hm, nån fas kanske? Så mycket annat som är roligt? #28 skönt :) min ratade napp till han var 3 månader :P de brukar ha en otröstlig gnälltid på kvällen… #29 OMG hur kan du Inte gå dit!? ;) Yeay min mens är tillbaka :D Hoppas den blir regelbunden fort. Har förstått att det inte alltid blir så.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Theres
2/18/15, 8:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

07.35 somnade Epona in :( Jag höll henne i tassen när hon tog sitt sista andetag :( Min lilla iller. 7 år, 10 månader och 4 dagar blev hon. Nu kan hon skutta i illerhimlen med Melwin. Mina två första illrar. Hon har varit ensam sen han dog den 10 november 2013. Han var 10 dagar ifrån att nå sin 7,5 årsdag. Kommer kännas konstigt att vara iller-lös. Det har liksom varit min grej. "Du är hon med illrarna va?" Inte längre :(

golf.ifokus.se

soundtrack
2/18/15, 9:09 AM
#33

#32 åh, beklagar :'(

fridaas
2/18/15, 10:42 AM
#34

#33 åh va tråkigt, beklagar verkligen :( Noel sov sitt längsta på flera månader i natt, de senaste månaderna har hon sovit max 2timmar i stöten, i natt sov han.3,5timme, för att gallskrika i 1,5timme iställe, när han väl somnade ringde sambons väckarklocka och allt började om igen :( Nu ligger han och sover och jag har parkerat mig i soffan en stund.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[WickedAlly]
2/18/15, 1:45 PM
#35

Bvc's råd angående våra sömnproblem: Ja, försök sluta nattamningen som du sa. Annars har vi inte råd. Nehepp, tack och hej. 71,5 cm och 8520 gram i alla fall. Liten dipp på viktkurvan men inte tillräckligt för vi skulle bry oss om det. Ska försöka minska amningen lite på dagen också, så att han kanske äter lite mer vanlig mat. Han äter redan bra dock men det kan ju vara värt ett försök.

[Thiah]
2/18/15, 1:55 PM
#36

#35 nämen vilket bra råd du fick. Hade du aldrig kunnat gissa… ;) Sätter jag Joel på våran våg har han bara gått upp 500g sen 4 dec. Är det möjligt? Skulle väga 8700 cirka? Vi har ju ingen kontroll förrän 20 april. Iof skulle jag kunna gå på öppna mottagningen bara för att kolla.

[WickedAlly]
2/18/15, 2:06 PM
#37

#36 nä, precis. Det klargjorde så himla mycket ;) 9 dec vägde Wille typ 7950 så han har också gått upp runt 5-600 gram sedan dess. Är nog inte så ovanligt när det är full fart hela tiden.

[Thiah]
2/18/15, 2:25 PM
#38

#37  okej då kanske vi ligger ok i storlek ändå.

Ot men jag märkte just att vi kommer ha nästan över 20000kr i hyra och räkningar nästa månad(räknar in mitt busskort här) . Så pip värdelöst…enda som är bra är att jag får en normal lön för första gången på länge….

[WickedAlly]
2/18/15, 2:29 PM
#39

#38 Ja. Jag tror det, kanske en liten dipp på kurvan för er med men så är det ju ibland :) Hjälp, jag tyckte att våra 12500 var mycket, haha. Eller ja, för oss är det det. Hade en del extra denna månaden.

[Thiah]
2/18/15, 2:49 PM
#40

#39 jaa alltså det är helt sjukt. Men tyvärr är vår hyra enbart 1008 euro och sen kom försäkringarna.. Jag som hade tänkt att vi kunde spara denna månad. Hahaha stort skämt.

Theres
2/18/15, 3:27 PM
#41

Elyon har tydligen inte bajsat varken inatt eller i morse. Har varit två dagar med mycket mindre bajs än vanligt nu alltså. Är det normalt? Hon är ju inte hård i magen när det väl kommer, utan då är det som vanligt.

golf.ifokus.se

Annons:
[WickedAlly]
2/18/15, 3:31 PM
#42

#41 Ibland kommer det inget på en vecka, blev smått skraj första gången med Wille men det är ganska normalt :)

#40 Blir aldrig som man tänkt sig :P 

Jag hoppas vi snart köper hus så att våra boendekostnader sjunker..

Theres
2/18/15, 4:34 PM
#43

Fast hon verkar ganska ledsen också. Tänkte om hon hade ont i magen?

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
2/18/15, 4:39 PM
#44

Har du testat att massera magen lite?

Intehärutandär
2/18/15, 6:26 PM
#45

#31 Haha, ja. Inte min kvalité tyvärr. Har köpt smågrejer där som inte spelar så stor roll. Sänglakan t ex, som spruckit  överallt nu efter knappt 6 mån.

Theres
2/18/15, 6:59 PM
#46

Ja, det har vi testat. Men nu verkar det lugnt igen. Hon slutar ju gråta efter ett tag :)

golf.ifokus.se

JeFo
2/18/15, 8:30 PM
#47

Vilket bra råd Ally! 😞 Ni bör väl börja i andra ändan kanske? Vi tog ju bort nattmålet först när vi slutade amma. Ni får väl börja dra ner på dagen… Vi valde extrakoll för att jag är nyfiken på vikt och längd. Vi ska dit 25:e. Tror hon blivit längre men inte gått upp så mycket. Äger ingen våg så kan inte kolla. Tråkigt med pengarna Thiah. De liksom bara hinner komma in på kontot så är de borta…. Vi hade massa förra månaden. Hoppas denna blir bättre. Får ju lön nu 😀 Fick ju nå kryptonit liknade piller hos doktorn. Tog en fastän det stod att jag skulle börja med två. Och från vatten till inget alls blev det. Blev så nojig så fick sitta på toa och verkligen pressa. Så hoppas magen fungerar någorlunda igen nu! Usch får medicin ibland 😣

[WickedAlly]
2/19/15, 9:48 AM
#48

#47 ja, får kanske göra det. Är lite rädd att han kommer vilja sluta helt dock.. Låter inte som något trevligt piller. Fast kanske hellre stopp än vattenfall visserligen.. Idag ska vi och bada. Har en jobbig natt bakom oss så vi behöver göra något roligt :)

Annons:
[WickedAlly]
2/19/15, 10:50 AM
#49

Ingen tvekan om vem Wille är son till i alla fall. Tog fram ett verktygsset han fick i dopgåva, och nu har han fixat service på sin gåstol, haha. Skruvar och meckar. Rasmus är bilmekaniker :) Wille är mitt i en period då han härmar efter precis allting. Gäller att passa sig så man inte gör eller säger något dumt :)

NinniH
2/19/15, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#50

Inte skrivit härinne på ett tag, har varit fullt upp. Lillgossen är inte så liten längre, utan blir 1½ på söndag. Han är just nu inne i någon form av växtspurt/utvecklingsfas, för han äter verkligen nå kopiöst! Även på dagis äter han minst dubbla portioner av allt nu. Sömnen är åt helsike också och en standardnatt numera innebär att han vaknar med max 2 timmars mellanrum och är vrålhungrig! Jag har provat att ge vatten, men se det går inte! Han vaknar dessutom ofta redan vid 04… 😴 Jag har nu bytt ut alla små/"normalstora" flaskor till så stora det går och i natt vaknade han bara vid 00 och 04, för att sen sova till 05:30!!!

Inget direkt tal från honom ännu, mer än "mamma", "pappa" och "heeeeej". Men det blir mer och mer nyanserat när han försöker säga något begripligt. 🙂 En gosse med energi är det i alla fall och han klättrar precis överallt han kommer åt, vilket för någon dag sedan resulterade i att han slog hakan i vardagsrumsbordet och bet sig i överläppen. Ett par timmar innan dess stack han in fingrarna till kaninen när han precis hållit i en gurka = kaninen tog sig en liten smakbit i fingret. Ett litet jack, men inget farligt mer än att han såklart blev rädd. Nu kanske han lärde sig också, fastän vi sagt åt honom x antal gånger innan dess att låta bli.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Theres
2/19/15, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Hej hopp! Jag verkar inte ha så mycket att skriva, utan jag är mer av en bild-bombare ^^

golf.ifokus.se

JeFo
2/19/15, 9:37 PM
#52

http://www.svt.se/nyheter/sverige/ny-matning-visar-arsenik-i-sex-populara-produkter Hipp och Semper är ändå med på listan. Känns lite mindre kul.

Theres
2/19/15, 9:57 PM
#53

Jag äter ju inte Rice Krispies sååå ofta, så jag överlever nog :O

golf.ifokus.se

em.nord
2/22/15, 11:56 AM
#54

VARNING FÖR GNÄLLINLÄGG :P Jag börjar få vissa dagar när jag tycker livet som mammaledig suger. Daniel har börjat få jobba heltid. Underbart för kassan men suger för mig… han jobbar nätter o sena kvällar så är ju väldigt ensam med Elliot. Försöker gå promenader men inget väder för det. Åker jag bort måste Elliot med och det är först nu han är liite rolig att ha med sig. Åh vet inte. behöver gnälla av mig.   Jag har ett friskt barn på fyra månader och en bra relation med min underbara sambo, men jag känner mig ensam och uttråkad. Har ingen mamma i närheten att umgås med. När Daniel kommer hem har jag ett sådant behov av vuxenkontakt att jag nästan “kväver” honom… Får dålig sömn med, hackig, Elliot vaknar nog 5-10ggr per natt…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Thiah]
2/22/15, 12:36 PM
#55

#54 vet hur det känns. Jag blir ibland knäpp på att vara hemma, speciellt nu när vädret bara är grått och blött. Längtr nästan tillbaka till jobbet

Annons:
[WickedAlly]
2/22/15, 12:46 PM
#56

Vet också hur det känns, tyvärr. Vissa dagar går jag bara och väntar på att rasmus ska komma hem.

ChristineL
2/22/15, 12:51 PM
#57

Samma här! Det är helt okej.

JeFo
2/22/15, 1:00 PM
#58

Så vae det för mig också med första. Började därför jobba lite smått ganska tidigt då. Nu med tre finns det alltid att göra så den biten kan jag inte klaga på. Däremot vuxenkontakten behöver jag väldigt mycket av. Har turen att jobbet ligger 5 minuter ifrån så jag kan alltid ta en promenad dit. Började ju jobba i jan så det har hjälpt lite….

Denna kommentar har tagits bort.
em.nord
2/22/15, 1:08 PM
#60

Jag har inte fast jobb längre :( sa upp mig för ett vikariat då jag inte trivdes. Daniel gjorde samma för att slippa pendla 14mil enkel till jobbet. Så han kan liksom inte säga nej till jobb då han är nära en fast tjänst… Annars hade jag ju kunnat jobba 25 o han 75… Skönt att det inte bara är jag :D

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

soundtrack
2/22/15, 1:10 PM
#61

Jag sällar mig till skaran som tycker att livet som hemma-mamma kan vara förbannat tråkigt ibland. Ju äldre dom blir, desto roligare blir det ju, men samtidigt ju äldre dom blir desto längre har man ju varit hemma och blir mer och mer rastlös ändå. Jag hoppas att jag ska kunna börja jobba lite snart, men det går ju inte så länge hon är så beroende av amningen som hon är nu :/

Theres
2/22/15, 5:32 PM
#62

Jag åker hem till mamma och pappa varje dag och chillar där. Då får jag hjälp med bebis och Timmy kan passa på att träna. Tar med barnvagnen dit också så vi går långpromenad varje dag med mammas väninnor. Sen när jag kommer hem runt midnatt så sitter han och spelar tvspel. Två senaste kvällarna har han haft kompisar här, så igår när jag kom hem så spöade jag allihopa i bilspel :) Har en hel del kompisar med barn i samma ålder som Elyon, men de har bara varit på besök en gång var typ :) Skulle vara kul att umgås lite mer med dem. Sen har jag ju hunden också, så blir en del träning med henne. Så har jag ju lasergame. Nä, jag trivs att vara ledig ^^

golf.ifokus.se

Annons:
PogoPedagog
2/22/15, 8:06 PM
#63

Jag håller oxå på att bli tokig många dagar. I mitt fall är det inte så mycket att jag saknar vuxen sällskap som att jag saknar variation. Jag leker ju "titta på bords-spel" och " hjälp du är en drake" ungefär hundra ggr per dag med stora sonen och det börjar förlora sin charm :P

em.nord
2/22/15, 8:08 PM
#64

Nä sån är inte jag tyvärr. Jag klarar inte av att lasta av Elliot på andra än Daniel, när han inte jobbar heltid. Är man mammaledig så är man :) Han ska inte bollas runt mellan folk. Vi har haft policy att bara vi matat t.ex. Men nu när Elliot är 4 månader kan jag börja tänka tanken på nån timme kanske men nja. Jag är ju hans förälder. Min Mamma är ju mormor, och ingen barnvakt. Men det är bara jag :) pallar heller inte att umgås med min mamma så ofta! Åker dit nån dag/vecka och då dricker vi kaffe och hon har Elliot men jag är med hela tiden. Jag skaffade ju inte barn för att inte ha barn. Att vara mamma är ju som ett heltidsjobb, man är ju inte "ledig". Plus att Elliot känner mest trygghet hos mig och Daniel. Och så det ska vara enligt mig :) men alla gör som de vill. Underbara djur ja, hund promenader gör mycket på min energi och hästen och kaninerna :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Theres
2/23/15, 3:13 AM
#65

Eftersom jag har så ont överallt så kan jag inte resa på mig snabbt och ta hand om henne när hon blir ledsen, så då är det skönt att mamma kan. Tack och lov ska jag äntligen till remautologen på utredning på fredag. Ikväll så låg hon och sov inne hos pappa när jag och mamma kollade serie på tv också :) Sen kan de ha mycket att göra med att jag hade så svårt att knyta an där i början, så mamma fick hjälpa mycket då också när inte Timmy var med. Men jag är ju som sagt med hela tiden också. Förutom de två gångerna de ha varit barnvakt. Men det har inte kännts konstigt alls att de har varit det redan. Men ja, jag är ju mamman och hon är mormor. Men hon är min mamma, och genom att hjälpa mig med bäbis när jag knappt kommer upp ur soffan så tar hon ju hand om mig :)

golf.ifokus.se

em.nord
2/23/15, 6:38 AM
#66

Menade inte att låta kritisk alls, bara att det inte skulle funka så hos oss :) men jag tycker det är toppen att det funkar så bra för dig Therese absolut :) hon kommer ju vara liten rätt länge så bara bra om man kan få stöd av familjen! Skönt att du ska dit på fredag och att det blir utrett så du får svar. ( hoppas hoppas) Ont är aldrig kul. Minns hur låst jag själv var efter snittet och foglossningen och låst till hemmet i 2 månader när man är van att hålla igång. Fy fan rent ut sagt! Men det måste vara skönt att du orkar träna och gå med hunden, det underlättar nog & är bra för energin :) Våren kommer ju smygandes nu! inatt testade jag att inte ge Elliot flakska eller bröst mer än 2ggr, klockan 23.30 och 04.30 De andra gångerna fick han napp, bumpar på rumpan och nån klunk vatten. Gick förvånansvärt bra! Inga tårar, skönt då jag var rädd för det. ;) Dock blir han pruttig efter 3 och har svårt att slappna av… :/

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Thiah]
2/23/15, 6:39 AM
#67

Mitt problem är mest att de få vänner jag har här jobbar. Varit på familjekafet rätt mycket och det har varit bra både för mig och Joel. Vi har valt att se till att farmor är en trygg punkt. I helgen sov Joel över hos henne och han hade knappt brytt sig att vi åkt. Betedde sig som normalt med trots och skratt vilket var superskönt. Vi låg i sängen till 1igår och sen fick vi middag hos farmor. Riktig lyxig helg. E Joel har nu fått smaka både lite nötter och räkor utan problem. Han har bara reagerat på ägg ännu. Är de någon rejält allergen mat jag glömt?

em.nord
2/23/15, 7:53 AM
#68

Alla i vår närhet vill ta hand om Elliot så det problemet har vi inte. Men Tyvärr bor Elliots farmor några mil bort, hans mormor är sjukskriven & förtidspensionerad pga värk så hon kan hålla honom korta stunder, hans ena morbror (som verkligen vill) bor och studerar på universitetet också några mil bort. Morfar jobbar mycket. Men Elliot har börjat le och vilja vara med andra även om han är lite kritisk ibland ;) Är väl mest fisk o nötter man tänker på :) Ägg & soja är väl rätt vanligt med?

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Thiah]
2/23/15, 8:57 AM
#69

Soya är kanske det enda han inte ätit. Fisk går kanon, ägg är lite kinkigt och kakan med nötter i gick bra.

Annons:
em.nord
2/23/15, 9:46 AM
#70

Skönt :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2/23/15, 9:49 AM
#71

Hur är det med jordgubbar? Under amning rekommenderas man ju att vara försiktig med det. Men gäller det även småbarn? Wilmer har fått smaka och det har gått bra. Men det kanske bara var tur? Wille har blivit jätteförkyld och febrig, har haft två nätter utan sömn nu så jag hoppas att det vänder snart. Alvedon hjälper i alla fall som tur är men han ser fruktansvärt hängig ut.

[Thiah]
2/23/15, 10:15 AM
#72

Joel har ätit massor av jordgubbar och han tyckte kanske inte att det var det godaste i världen. Idag fick han lingon youghurt och det verkar han ha fått några prickar runt munnen av. Samma reaktion som han får av ägg. Trist med sömnen Ally. Hoppas det vänder så att du får.sova och Wille bli frisk.

soundtrack
2/23/15, 10:20 AM
#73

#72 hur länge har han prickar runt munnen? Alice fick smaka lite kokt ägg idag och jag såg sen att hon hade ett par prickar runt munnen men dom försvann rätt omgående. Klurar dock på nån form av överkänslighet då hon har lite diffusa utslag på kroppen sedan en tid tillbaka. Hon verkar dock inte ha nån klåda eller så.. (Vi har läkarkontroll på BVC imorgon så ska ta upp det då).

[TanatosNyx]
2/23/15, 10:22 AM
#74
  • Komjölk
  • Ägg
  • Fisk
  • Skaldjur
  • Nötter
  • Baljväxter (jordnötter, soja, ärtväxter, bönor, linser)
  • Stenfrukter (plommon, persika, nektarin, körsbär, mango osv)

Det är väl de tunga allergierna rent generellt, varav mjölk, ägg och baljväxter är vanligast hos spädbarn. Även t.ex. vete och gluten kan krångla, liksom såklart alla andra allergener. 🙂

[WickedAlly]
2/23/15, 10:36 AM
#75

Jordgubbar kanske bara är under amning då. Det misstaget kommer inte jag göra om i alla fall, glömde mig en gång och fick ingen sömn den natten. Mycket ledsen bebis. Men det är det enda han reagerat på. 

Är så glad att Wilmer inte verkar vara allergisk mot något. Har inte upptäckt några prickar än  i alla fall. 

Tack Thiah, någon gång lär det ju vända :)

Theres
2/23/15, 11:06 AM
#76

#66 Ja, när jag väl har börjat röra på mig så lossnar det typ. Så när jag börjar gå så går jag som en 80-årig gubbe som inte är av den bättre kalibern, och när jag har gått en kvart eller så så går jag nästan normalt (tycker jag, men mamma tycker fortfarande jag går snett). Men om jag sätter mig ner och sitter i 5 minuter eller längre så liksom låser det sig, och då tar det ett tag att resa sig och liksom mjuka upp sig igen ^^

golf.ifokus.se

Annons:
[Thiah]
2/23/15, 12:56 PM
#77

#73 han har dem ett par timmar bara sen bleknar de bort. Ägg och lingon ger prickar.

em.nord
2/23/15, 1:54 PM
#78

#76 ja man blir gammal :D med alla leder och fogar o skit :P hoppas de hittar så du kan få hjälp! :) Också hört om jordgubbar men sen såg jag att det fanns färdiga fruktsmoothies från 4 månader med bl.a jordgubbe. Men vågade inte köpa det :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2/23/15, 2:42 PM
#79

#78 Det har du ju rätt i visserligen, det kanske de inte hade sålt i sådana fall. Hm. Är nog som sagt bara under amning då :)

[Thiah]
2/23/15, 4:15 PM
#80

#79 jag tror att man ska vara försiktig om man märkt reaktioner via amningen eller om man har mycket allergier. Finns mycket saker i barnmatshyllan som man inte alltid borde ge. Joel fick jordgubbs smoothie först efter 6 månader innan dess var det grönsaker som gällde.

soundtrack
2/23/15, 4:35 PM
#81

Jag har aldrig hört talas om att man ska vara försiktig med jordgubbar, eller nått annat heller för den del. (Bortsett från salt, honung och en del gröna bladgrönsaker då)

[WickedAlly]
2/23/15, 4:49 PM
#82

#80 Ja, var ganska försiktig. Han fick smaka en liten bit jordgubbe första gången. 

#81 Rödbetor ska de inte heller äta förrän ett år, bland annat.

[WickedAlly]
2/23/15, 4:49 PM
#83

Lilleman har haft feber i två dygn och nu är det tydligen min tur, bläh.

Annons:
soundtrack
2/23/15, 5:01 PM
#84

#82 ja, sen är det ytterligare nån grej vet jag. Men det var mest sånt som vi inte äter här hemma så la det inte på minnet. Men undvika vanliga allergener är iaf inget råd vi fått och jag har inte läst det nånstans heller.

[WickedAlly]
2/23/15, 5:02 PM
#85

#84 Nä, undvika har jag inte heller läst. Men att introducera försiktigt, men det är ju egentligen ett ganska överflödigt råd med tanke på att man introducerar all mat försiktigt..

[Thiah]
2/23/15, 5:19 PM
#86

#85 säg inte det. Alla tänker inte på att introducera sakta och vissa saker är känsligare än andra. Jag har t.e.x inte alls tänkt på at introducera hallon eller jordgubbar sakta bara haft extra koll timmarna efteråt. Å vad typiskt att du blev sjuk nu. :(

ChristineL
2/23/15, 5:25 PM
#87

Det där med vad man ska vara försiktig med, på föräldragruppen sa dom att sånt man ätit under graviditeten går för det mesta bra under amningen också, sen när de börjar äta annan man ska man ju introducera försiktigt främst för magens skull och de kan då också börja reagera på mat. Anledningen till att man bör vara försiktig med jordgubbar är ju att man kanske varit gravid under vinterhalvåret och då inte ätit en enda jordgubbe, sen kommer barnet och sommaren och man äter hur mycket som helst ;)

em.nord
2/23/15, 6:16 PM
#88

Elliot är ju 4 månader men inte det minsta intresserad av att smaka mat ;) han smackar när vi äter och för till munnen men sen blir han kritisk. Katrinplommonpure gav jag då han börjat bli hård i magen sen nån vecka men nä. Hemmagjort och allt ;) 4 månaders grötens sprutade han ut med tungan ""pruuuuuusssss" så det sprutade över hela mig :P morot lika så. Haha så får vänta nån vecka och sen försöka igen ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

soundtrack
2/23/15, 7:01 PM
#89

#88 Alice var också väldigt skeptisk till allt annat än bröstmjölk till en början, det lossnade för ett par veckor sen (hon blir 6 mån imorgon) och nu slinker helt plötsligt det mesta ner. Den färdiga burkmaten är hon inte jätteförtjust i, troligen för att den är rätt smaklös. Kryddar jag upp den lite så går det bättre. Men hemlagat är bäst, gärna med chilikrydda i :P

em.nord
2/23/15, 7:12 PM
#90

#89 härligt! De vet när de är redo :) ja vi har ingen brådska med mat inte :) men kommer fortsätta ge lite sutt på fingret med lite allt möjligt så får vi väl se när det lossnar.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
soundtrack
2/23/15, 7:14 PM
#91

#90 Ja det är nog lite så :) i början förstod hon nog inte hur hon skulle hantera det hon fick i munnen, när hon fick kläm på det så gick det bättre. Hade inte heller någon direkt brådska med maten, men nu äter hon mer än vad jag hade tänkt att hon skulle göra vid den här åldern :S hon hade nog gärna ätit ännu mer om hon hade fått bestämma.. Det är lite svårt att stå emot när dom kräver mer :P

[Thiah]
2/24/15, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Vill bara visa den lappen vi fick om födoämnen och barn under ett år. Joel har kanske ätit lite i ena hörnet. ;)

[WickedAlly]
2/24/15, 10:48 AM
#93

Oj, så många punkter fanns det inte på vår :s

Theres
2/24/15, 11:37 AM
#94

#92 Men papper går bra att äta alltså? ^^

golf.ifokus.se

Intehärutandär
2/24/15, 12:12 PM
#95

Vår graviditet är nu över. Hjärtat slutade slå inatt. V. 39+6.

[TanatosNyx]
2/24/15, 12:19 PM
#96

#95 Menar du att bebisen inte klarade sig? 😢 beklagar verkligen sorgen, du som kämpade så med din graviditet! 😕 fy farao vilken mardröm!!!

[TanatosNyx]
2/24/15, 12:24 PM
#97

Ush sitter och störtlipar just nu, blev verkligen jätteberörd, finns inga ord..

Annons:
soundtrack
2/24/15, 12:43 PM
#98

#92 Råden verkar klart skilja sig åt i Sverige o Finland :S #95 Men.. Vad är det du säger!? Jag finner inga ord.. Och det finns nog inga ord som räcker till just nu :( jag beklagar verkligen sorgen, vilken mardröm ;(

[WickedAlly]
2/24/15, 12:47 PM
#99

Finner inte heller några ord, så fruktansvärt! Usch, beklagar verkligen :((

NinniH
2/24/15, 12:52 PM
#100

#95: Usch, vilken klump i magen jag fick för er skull! Beklagar verkligen! ❤️


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

JeFo
2/24/15, 3:12 PM
#101

Usch, fick rysningar genom hela kroppen. Beklagar, hemskt värre 😞😞

Theres
2/24/15, 4:16 PM
#102

Men vad är det du säger :( Snälla säg att det inte är sant :(

golf.ifokus.se

fridaas
2/24/15, 5:26 PM
#103

Åh nej va tråkigt, beklagar verkligen!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
2/24/15, 5:31 PM
#104

Nä vad kan man egentligen säga? Beklagar verkligen. Kan inte ens börja förstå hur ni mår just nu.

Annons:
Velinga1984
2/24/15, 5:35 PM
#105

Finner inga ord, en mammas värsta mardröm😕

Sarah
2/24/15, 6:58 PM
#106

Finner inte heller några ord. Herregud så tragiskt. Beklagar så. Jag hoppas att du har stöd runt om dig nu <3

ChristineL
2/24/15, 9:06 PM
#107

Men Snövit vad säger du?! Usch, massa styrkekramar och vi har full förståelse om du inte orkar hänga här på ett tag men du vet var vi finns om det är nåt! ❤️

JeFo
2/25/15, 3:41 PM
#108

Nu har vi varit på BVC: 10,5 kg tung och 71cm lång…. "Ja hon ser ju inte undernärd ut iaf!" Nej har hon väl aldrig gjort! Samma kommentar varje gång 😛 Går Joel hela tiden nu Thiah?

[Thiah]
2/25/15, 4:13 PM
#109

#108 oj! Tror hon fortfarande är 1 kg tyngre än Joel. Om öppna rådgivnigen är här bredvid oss imorgon ska jag gå dit och kolla bara för att. :) Jag skulle säga att hemma går Joel minst 70% av tiden medan annars så är det säkert 50%. Han kan gå med hjälp av en hand ute (han lutar inte värst mycket på plant underlag) och kryper snabbt som pip uppför trappor. Iiik! Jag märker redan att han utomhus helst vill ha sina rejälare skor och inte tofflor.

PogoPedagog
2/25/15, 8:19 PM
#110

Nämen hej igen PMS:en från helvetet! Dig har jag inte saknat sen innan jag var gravid. Det är inte kul att försöka ta hand om två småttingar när man bara känner för att döda någon om man t.ex råkar spilla några droppar te.

[Thiah]
2/25/15, 8:42 PM
#111

#110 ah min PMS har gått från totalt aggro till bara lite aggro och sen craving på friterat…. Känns som om jag är gravid igen. Jag fantiserar om krispigt kycklingskinn och friterade lökringar…

Annons:
PogoPedagog
2/25/15, 8:47 PM
#112

#111 Haha vi hade planerat grönkålspaj men det blev köttfärspaj med salt feta-ost så jag förstår precis hur du känner, fett och salt ska det vara. Åt ju föresten friterat igår.

[Thiah]
2/25/15, 8:54 PM
#113

#112 åh feta har jag ju också i kylskåpet! På vår finska lidl finns det jätte goda friterade kräftor i frysdisken. Tar bara 5 i stekpannan och sen är de ätklara. Ifall någon ville komma med något gott åt mig alltså….

PogoPedagog
2/25/15, 9:01 PM
#114

Någon som har tips på hur jag ska få Miranda( 9 mån) mätt? Hon blir fortfarande förbannad och vägrar äta mer än max en matsked om jag försöker mata henne. Hon vill äta själv men får knappt i sig något med sked och tröttnar efter motsvarande några teskedar med plockmat.  Hon ammar ju några ggr per dag än men hon måste ju äta mat med, blir tokig!

[Thiah]
2/25/15, 9:49 PM
#115

Banan, hela bitar tillagad kyckling, hela potatisar, kokt ägg, pasta bitar, smörgåsar har hjälpt oss när Joel velat äta själv där i början.

jackiejohn
2/26/15, 8:34 AM
#116

Här rullar det på…dags för 3 månaders vaccinationen idag 😊 och efter det en sväng till stan med mamma och syster! Lillasyster ska flytta så vi ska köpa bra ha saker på Ikea 😉 Är lite smått förvirrad..jag använde mig av ÄL test här runt den 9/2 för jag misstänkte ÄL och vad jag med hjälp härifrån kunde tolka så hade jag haft ÄL och borde ju således få min mens om ca 2 veckor efter det, här sitter jag och ingen mens har kommit, kände lite obehag igår som att den var på g men sen nada! Så jag tar det säkra före det osäkra och lägger en binda i trosan när jag ska ränna till stan idag 😁 konstigt detta.. Beklagar sorgen Snövit! Usch så hemskt, en kollega var med om samma sak 23/12…

[WickedAlly]
2/26/15, 1:49 PM
#117

Sovmorgon till tio, lunch med maken, strålande sol och nu ska vi köra partygrejer till makens kalas i helgen (som jag tvingar honom att ha, höhö). Himla bra dag :)

JeFo
2/26/15, 8:36 PM
#118

#117 Åh Ally…. Det var du värd! 😃 Hoppas helgen blir bra för er!

Annons:
[WickedAlly]
2/26/15, 8:49 PM
#119

#118 Vad söt du är, tack! Helgen blir nog kanon, två kalas, husvisning och så misstänker jag att svägerskan kommer avslöja sin graviditet. Svärfar försa sig så jag har vetat ett tag :p Hoppas er helg blir kanon :)

[Thiah]
2/27/15, 5:50 AM
#120

Om 3 timmar landstiger mina föräldrar och om 4-5 är dom här. =D sen kommer kristian hem tidigt och imorgon ska vi hem till svärmor på middag. Mitt största problem i helgen är hur vi ska få taxi hem från farmor… ;) Å sen appropå ingenting och nått som är lite äckligt för vissa. Har min första ppiller mens och den är så mysko. Ätit piller i två månader och hade paus i måndags. Trodde men sen skulle startat igår men allt som kom var en bit slemhinna(tror jag) och lite bruna flytningar. Erm jahapp…vad hände med mensen liksom. Märker av lite molvärk idag så kanske den faktiskt sätter igång…bajs mens

[WickedAlly]
2/27/15, 9:36 AM
#121

#120 Åh, vad kul :D 

Kroppen är knäpp ibland. Den kommer nog igång, man slipper ju liksom inte så :P

***
Idag har nog Wille vaknat på fel sida :o Han sov bra i natt men sen har han vart gnällig hela morgonen. Nu sover han i soffan i alla fall, efter ett bad och lite tutte. 
Jag sitter och förbereder allt som ska göras idag och i morgon, ska ha 16 pers på kalas här på söndag men svärfar med fru kommer redan i morgon för de blev dubbelbokade annars. 
Så idag ska jag svänga ihop en smörgåstårta och baka tre tårtbottnar, även lyckas städa undervåningen. Övervåningen kan vänta, är någon så dum att de kikar upp där så får de skylla sig själva :P
Dagen blir nog mycket spännande när jag har en sur bebis i släptåg. Lär bli många majskrokar och Babblarna hundra gånger om.

fridaas
2/27/15, 9:44 AM
#122

Idag är det tre dagar sen jag slutade amma och det har gått över förväntan. Jag tröttnade på att bli biten stup i kvarten, så då la jag av. Och nu i efterhand kanske vi borde slutat tidigare för helt plötsligt har vi en son som bara vaknar 2-3ggr/natt istället för 30 som det var ett tag.. Kan hoppas att det håller i sig nu eller blir ännu bättre.. Men troligtvis lär det väl förstöras nästa vecka när vi ska ner till svärföräldrarna, båda barnens rutiner brukar förstöras där nere tyvärr och ta nästan en vecka hemma innan de funkar igen, då det ör dags att åka ner igen -.-

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[WickedAlly]
2/27/15, 9:48 AM
#123

#122 Vad skönt :)
Hur reagerade Noel? Jag går nämligen i samma funderingar men Wille är tuttgalen och hade väl mest troligt blivit jätteledsen. Vi har ju samma nattproblem som ni haft och det slipper man ju gärna.. Och vad gör du på natten istället när han vaknar? Får han vatten eller något?

Sorry för tjugo frågor men jag får passa på när det kommer någon med erfarenhet :)

fridaas
2/27/15, 10:00 AM
#124

#123 på dagen reagerade han inte så mycket, när han började söka sig till brösten fick han vatten och mat istället, vilket hsn nöjde sig med, men så ammade jag egentligen bara tre gånger om dagen och så på natten då och har gjort ett tag. Natten var värre, försökte med vatten, napp men han var bara förbannad, tror egentligen inte att han är hungrig på natten utan det är närheten han vill åt, så första natten fick jag gå omkring med honom i famnen, höll honom som när han ammas, men vände huvudet utåt så han låg med ryggen emot min kropp istället. Tog nog en timmes vandrande innan han lugnade sig och somnade, sen fick han sova resten aV natten mellan mig och Magnus. Natten till igår gick bättre, han drack vatten och sen fick han sin tiger och napp och sov mellan oss. I natt var det sambon som tog honom, vet inte vad han gjorde, men Noel sov mellan oss när jag vaknade i morse iaf.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Theres
2/28/15, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Elyon vill inte ligga i vagnen efter maten när hon är lite vaken, så lägger henne i babysittern, och då blir hon nöjd och somnar. Men hur länge kan jag låta henne ligga där? Är väl inte bra för den lilla ryggen att ligga lite småböjd en längre tid? Hon sov i vagnen inatt så då låg hon ju platt. Men dagtid blir det mycket babysitter.

golf.ifokus.se

Annons:
JeFo
2/28/15, 10:29 PM
#126

Skönt Friida om det håller i sig. Man blir ju så mycket piggare och gladare av sömn. På vår babysitter står det från ca 4 mån. Vi använde dock vår tidigare. När hon var 4 ville hon inte sitta där! Kan du inte lyfta henne om hon somnat? Skulle inte tro det är så farligt någon gång i bland. Bebisar åker ju bil långt ibland och sover i den stolen. Härligt med kalas Ally! Hoppas du orkat med allt och mått bra. Jag har haft mens 3ggr sen vi slutade amma och är redan less på den. Det är verkligen inget å sakna! Såå skönt att skippa den så pass länge så det är svårt att vänja sig tillbaka. Hate it!

Theres
2/28/15, 11:17 PM
#127

Det går att ställa in babysittern också i olika lägen, så man kan nästan göra den helt platt :) Sen kan man göra den till en stol också on man vill. Lägger man henne i vagnen så vaknar hon tyvärr och blir missnöjd. Vagnen är bara okej att sova i på natten eller om man är ute och går :) Måste bara slå ett slag för min fantastiska pojkvän som har låtit mig sova nästan varje natt. Har ammat henne vissa nätter när jag ändå vaknar när hon skriker och känner att brösten är fulla. Men annars brukar jag pumpa innan jag lägger mig och sen när jag vaknar. Sen är ju Elly ganska snäll och sover till 8-tiden också (fast vi går ju och lägger oss vid 2-tiden iofs). Men Timmy går nästan alltid upp och låter mig ligga kvar ^^ Så idag lät jag honom ligga kvar och få sovmorgon. Han sov till 17-tiden, och då har Elly sovit hela natten så det är inte p.g.a henne han var trött. Han är bara väldigt seg i övrigt ^^

golf.ifokus.se

ChristineL
3/1/15, 11:42 AM
#128

Åh, Nova var ute med sin pappa förut och ramlade så hon har fått en bula och nu verkar hon hängig :( Hon har dock både ätit och druckit utan att kräkas och snart lunch och sen sova. Hoppas hon piggnar på sig, vill inte ha hjärnskakning!

[WickedAlly]
3/1/15, 8:00 PM
#129

Vilken helg! Kalas i dagarna två och nu är jag helt slut, kom inte i säng förrän två i natt för jag kunde inte sluta pyssla och förbereda. Idag hade vi 14 pers på besök, jag som tidigare vart galet osocial gick nu istället runt och myste som en tok. Älskar att få ställa till med kalas. Och snart fyller Wille 1, då lär jag väl gå bananas :o 

Wilmer tog på sig rollen som kalasets cirkus, han om någon är översocial. Ska spexa och greja hela tiden 😂
Men nu sover han, hoppas på en bra natt för det behöver vi allihop :)

[Thiah]
3/2/15, 6:51 AM
#130

Vad kul med kalas. Vi borde också ha kalas när Joel fyller men ja, jag gillar kalas sådär… Joel tror att man ska komma ner från sängen(och allt annat) med huvudet först. Det resulterade i en bula i pannan kl. 03.00 i natt. Jag var lite för trött då för att hinna med en superpigg pojke. :/

fridaas
3/2/15, 8:54 AM
#131

Natten till igår sov noel hela natten! Så himla skönt! I Natt har bara vaknat en gång och fick lägga sig mellan oss, dock valde han att krypa ihop som en boll och sova på min arm och axel, som en papegoja eller nått, så är lite smått mörbultad nu.. Men han sov iaf!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

soundtrack
3/2/15, 11:56 AM
#132

Stolt mamma - Alice bajsade precis på pottan :D

Annons:
[WickedAlly]
3/2/15, 12:07 PM
#133

#130 han kör samma stil som Wille då med andra ord, fast nu har han lärt sig att ta emot med armarna så han slår sig inte längre. Oftast inte i alla fall :p Idag är vi slöa, men han sov otroligt bra i natt. Vaknade bara en gång :)) Tänkte åka och bada men de öppnar tydligen klockan fem, haha. Märkliga öppettider.

Intehärutandär
3/2/15, 12:33 PM
#134

Vi ska i väg på minnesstund/dop om ett par timmar. Längtar efter att få träffa Jasmine igen, men det är lika jobbigt varje gång att lämna henne.

En tragiskt tröst är att min gamla klasskompis förlorade sin son dagen innan, så de har sällskap på patologen.

[TanatosNyx]
3/2/15, 12:42 PM
#135

#134 Mina tankar går till dig och din familj 🌺

[Thiah]
3/2/15, 1:20 PM
#136

#132 duktigt! Vi har skaffat en potta (mormor hade med sig) och det är ju en början. ;) #133 vår säng är lite för hög för att han ska orka. Soffan går bättre. Just nu ser Joel helt misshandlad ut. Han har slagit i kinden, ögonlocken, mitten av pannan och sen sidan av pannan. Ser inte klokt ut. #134 har tänkt mycket på er. Hoppas ni får en fin stund med eran prinsessa.

soundtrack
3/2/15, 3:30 PM
#137

#134 Stor kram till er

Theres
3/2/15, 4:34 PM
#138

#134 Tänker på er! :/

golf.ifokus.se

soundtrack
3/2/15, 4:56 PM
#139

Oj, ser nu att hela mitt inlägg inte kom med :S #136 jag har misstänkt ett tag att hon inte gärna vill bajsa i blöjan, så det brukar bli i det fria på skötbordet. Oxh så idag när vi bytte blöja så verkade det vara nått på G men det kom inget under den stunden hon låg på bordet, så jag tänkte att jag testar pottan. Tog väl 10 sek, sen bajsade hon :P så ska nog sätta henne på den iaf en gång per dag nu så kanske det kan få fart på hennes mage dessutom!

Annons:
JeFo
3/2/15, 10:14 PM
#140

#134 Jag som precis slutar gråta efter att ha kolla på Nashville 😞 Vet inte vad man skriver….. Så tufft att behöva genomlida. Varje förälders värsta mardröm! Hoppas verkligen ni fick en fin stund ❤️

[WickedAlly]
3/3/15, 11:59 AM
#141

#134 Har tänkt så mycket på er, kan inte ens börja att förstå vad ni går genom. Jag hoppas också att ni fick en fin stund 🌺

***

Wilmer har för tredje natten på raken bara vaknat en enda gång (!!!!). Mirakel tror jag. Men han vill upp tidigare, redan halv sex i morse vaknade han och var jättepigg. Men vi låg kvar och drog oss till klockan sju ändå, annars blir ju dagen så galet lång.

Och nu sover han på soffan, är inne på sin tredje timme, haha. Trött minst sagt :o

Thiah: Hur känns det med jobbet och allt? Skönt eller trist att vara tillbaka?

[Thiah]
3/3/15, 12:24 PM
#142

#141 jobbet börjar på måndag men börjar känna av paniken. Kristian verkar inte alls förstå hur det är. I natt sov han knappt för att han skulle vakna när Joel lät. Så nu i natt får jag ta natten å han stiger upp när Joel vaknar. Helt okej för mig nu men om några dagar måste han orka med Joel fast han inte sovit… Imorgon har jag tandläkare, ska borra två hål. Sen på torsdag ska jag operera ut en visdomstand… Sen stör det min dagsrytm att han är hemma. Han stökar ner å har sig. :p hahaha

[WickedAlly]
3/3/15, 1:51 PM
#143

#142 Aha, då måste jag läst fel. Gör visst det ofta idag. 

Så han vaknar inte heller av barnskrik? Rasmus kan sova sig genom de mest isande gallskrik, fattar inte hur. 

Trevlig vecka :P
Jag borde också gå till tandläkaren. Har bara en månads gratis vård kvar, sen blir jag för gammal :(
Edit: gäller visst tills 31 dec det där med gratis vård, tjoho!

[Thiah]
3/3/15, 2:22 PM
#144

#143 nä han märker först efter att Joel låtit ett tag. Låter fint med gratis vård, önskar jag hade det ännu. Mina tänder är skit :(

jackiejohn
3/4/15, 10:24 AM
#145

134# Beklagar, en förälderns värsta mardröm…hoppas ni fick en fin minnesstund med er lilla prinsessa! ❤️ Här har vi kanon väder för andra dagen i rad så idag har vi redan avklarat en skogspromenad på ca 4km känns så skönt! Nu ligger Lilli och sover i barnvagnen på trappen och hunden agerar barnvakt i vanlig ordning 😊 Senare här ska vi iväg och titta på min syster lägenhet som hon fick nyckeln till igår, spännande! 😁

JeFo
3/4/15, 11:44 AM
#146

Min make vaknar inte heller av något! Hopplöst ibland och speciellt när mobilen ringer ggr varje morgon. Blir så arg för det slutar med att jag är den som till slut är klar vaken…. Trotts upprepade diskussioner så går det inte in!

Har gjort äppelmos och mangopure och nu står det risgrynsgröt på spisen. Ska bli risifrutti är det tänkt 🙂

Vädret här är trist och grått. Man känner inte för mycket då.

Holly har fått ett jäkla humör. Tror hon blir irriterad att hon inte kan gå. Hon står själv utan att hålla i sig men sen går det liksom inte. Hon ställer sig upp mot benen  och så vill hon att man ska gå och hon hänger på. Riktigt jobbigt sakta får man gå 😛

Snart är de 1 år!!!! Hallå! Förstår inte hur det kan ha gått så snabbt.

Till lunchen satte Holly mos i halsen 😕 Var en liten potatisbit i och den satte sig på tvären, e tunn flaga liskom. Hon fick dock ut den ganska fort. Blir till att använda pressen och inte bara vispa nästa gång. 

Ska in till min mormor och fika lite sen. Hoppas få tag i semelwraps och testa på dom 🙂

Annons:
[TanatosNyx]
3/4/15, 11:50 AM
#147

#146 Kylklamp in under täcket 😎

JeFo
3/4/15, 11:53 AM
#148

Haha… Var ju också en ide! 😛

[TanatosNyx]
3/4/15, 11:59 AM
#149

Dom lär sig fort om något faktiskt händer i stället för att man bara morrar på dem 😃😇

JeFo
3/4/15, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

För någon vecka sedan fick jag nog av honom. Han klagar och klagar och klagar…. mest för att han inte får någon rättsida på sin trötthet. Men det är jobbigt och jag kände att det var nog. Så jag tog en näve potatismos och körde runt i facet på honom Generad Va såååååååå skönt! Han blev förvånad och stod som ett fån. Dotter på 6 år kom in i köket och såg ännu dummare ut. Sen säger hon: Men pappa hur har du ätit? Du har lite mos i ansiktet vet du!

[TanatosNyx]
3/4/15, 12:05 PM
#151

Tack för dagens asgarv! 😂

JeFo
3/4/15, 12:11 PM
#152

Så lite så 🙂

Jag som annars är ordentlig och ordningsam flippade totalt. Minen var oslagbar och givetvis fick han lov att skickade det till allt och alla. Han fattade iaf att han var jobbig😛

Hepp… vad ska man gör nu då?? Holly sover och jag är liksom klar med allt. Borde vila men jag får så svårt att somna på kvällen då.

[Thiah]
3/4/15, 12:32 PM
#153

Hahaha Jefo du är underbar!

Annons:
[WickedAlly]
3/4/15, 12:42 PM
#154

Hahaha. Jefo! ❤️

Det är galet att de snart är ett ja :o  
Vi ska på kalas på lördag, svägerskans bonus fyller ett då. Tokigt. 

Nu sover Wille också, ligger med rumpan i vädret i soffan och snarkar. När han vaknar ska vi få i oss lunch och sedan åka och bada tänkte jag. Eventuellt leta upp en lekpark först och gunga lite också, det är +12 och strålande sol här :)

ChristineL
3/4/15, 12:47 PM
#155

Förkyld Nova ligger och sover. Kanonfint väder och så är hon inte alls i form :( Ätit dåligt har hon också gjort men hennes mormor var här med hemmagjord glass så det ska hon få lite sen.

[Thiah]
3/4/15, 12:47 PM
#156

Åh vi skulle också gunga om det var sånt väder. Här regnar det och är 2 grader. Jag har ont i mina nylagade tänder och imorgon blir det operation av visdomstanden. Yay… Sa åt min kollega att om det regnar på måndag så strejkar jag. Hahahs

Theres
3/4/15, 7:04 PM
#157

Idag var vi först hos en psykolog på Bvc för de skickade en remiss från BB då när jag var deppig. Det gick bra tills Timmy bitchade ifrån när jag råkade avbryta honom när han pratade för jag hjälpte till att fylla i min berättelse. Vi berättade typ om lasergame och sånt. Han bitchade två gånger om att han ville prata till punkt (han är så seg när han berättar saker), så andra gången började jag gråta. Så nu måste vi träffa psykologen en gång roll för hon trodde jag var deprimerad. Men jag var ju bara arg på Timmy. Sen hade vi föräldragrupp direkt efter. Var med på babycafé idag med sångstund. Den var inte mycket att hänga i julgranen. Elyon var hungrig så fick slänga fram brösten och amma (vilket jag helst inte gör in public). Sen spydde hon. Hade precis pumpat nån timme innan så hade inte så mycket, plus att jag inte ville sitta där och flasha mig, så Timmy hämtade tillslut mjölken i bilen så hon blev mätt. Sen spydde hon. De visade lite kolikmassage också. Sen försökte vi göra gipsavtryck, men lyckades inte få till en snygg hand. Sen spydde hon ner sig och på golvet, så gav upp, för hon blev jättearg. Så jag åkte på bebis-fika med några gamla kompisar. Då var Elly snäll iallafall :) Hon testade min kompis babygym, och det var trevligt att ligga där och kolla på saker tyckte hon, så ett sånt ska jag införskaffa :) Sen spydde hon lite till. Nu är vi hemma hos mamma och pappa, hon har precis ätit igen så nu börjar vi om med spyorna :) Snart ska vi ut och gå en sväng också :)

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
3/5/15, 8:34 AM
#158

Wilmer har börjat gorma som en vettvilling om jag är för trög med att få fram gröt på morgonen, han som knappt velat äta frukost tidigare :o 
Jättepositivt självklart men för första gången på länge gör han mig stressad, det var inte ens saknad känsla må jag säga.

Idag ska vi köpa present och sedan har jag ingen aning om vad som sker, ganska skönt men också lite tråkigt..

Sarah
3/5/15, 10:55 AM
#159

#157 inte avbryta när andra pratar :) jag hade också sagt ifrån.

Theres
3/5/15, 10:57 AM
#160

#159 Han avbröt ju mig lika mycket då vi började berätta samtidigt.

golf.ifokus.se

Annons:
[TanatosNyx]
3/5/15, 11:23 AM
#161

Jag tycker det är skitsvårt när man ska berätta något som hänt gemensamt, får jag inte fylla i under tiden så hinner jag glömma bort det som för mig var viktigt att få med, samtidigt som man ju "ska" vänta på sin tur. Vad gör man liksom? Ignorerar sig själv och med all säkerhet glömmer det man själv ville ha sagt, eller pratar i munnen på den andra? Pest eller kolera 😟

Sarah
3/5/15, 12:03 PM
#162

Fast, det spelar väl egentligen ingen roll om man själv blivit avbruten, man kan själv välja att inte göra det och på så sätt visa att det inte är ok, sen kan man be om samma respekt tillbaka. 

Även om man gjort saker gemensamt så har man inte upplevt det på samma sätt. Är man dessutom då hos en psykolog för att reda ut ngt som är jobbigt, då är det ju extra viktigt att man verkligen lyssnar på den andres version. 

En duktig psykolog borde ju gå in där och säga att det är viktigt att var och en får prata till punkt. Jag kan också vara duktig på att avbryta, men jag skäms lika mycket varje gång.

Theres
3/5/15, 12:42 PM
#163

Ja, fast om vi ska berätta om lasergame som är väldigt oviktigt i sammanhanget och det var jag som började spela och han som bara hakade på så känns det väldigt fel att han ska berätta hur vi började spela med SM-laget när det jag jag som fixade det och han inte ens var med och snackade med dem då.

golf.ifokus.se

teezan
3/5/15, 3:46 PM
#164

#134 åh…skickar massor av styrkekramar till dig och övriga drabbade, så otroligt sorgligt

PennyTrollet
3/5/15, 11:26 PM
#165

Hej! Ny här. Har tre barn. Är mamma till Neo, snart 6 år, Viggo, 3 år, och Molly, 10,5 månader.

Äntligen har livet börjat lugna ner sig som 3 barns mamma. Äntligen har Mollys humör lugnat ner sig. Hon kan fortfarande ha sina stunder men det är mycket bättre. Från första sekund har hon skrikit och skrikit. En krävande liten flicka.

Theres
3/6/15, 12:27 AM
#166

#165 Välkommen hit :) Hoppas du ska trivas och bli lika fast som oss andra här ;)

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
3/6/15, 8:49 AM
#167

Börjat dagen med en viljornas kamp utan dess like. Herrejösses. Slutade med att vi båda grät. Trodde det skulle dröja lite innan man fick tampas med sådant här. Nu sover han i alla fall och jag ska äta lösgodis till frukost.

Annons:
PennyTrollet
3/6/15, 10:14 AM
#168

Nu har vi städat upp allt duplo som låg över hela vardagsrumsgolvet. Hur lyckas dem?! Byggklossor, kor, grisar och gubbar blandat i en salig blandning. Går ännu bättre när Molly bestämmer sig för att "hjälpa" till med att sätta sig vid backarna och plocka ur vartenda fordon vi lägger i. Men tillslut gick det. = )

Nu försöker vi övertyga pojkarna att vi ska åka och shoppa. Går inte så bra. = )

PogoPedagog
3/6/15, 12:59 PM
#169

#167 Haha, vi har haft viljornas kamp ett bra tag nu och Miranda är väl en månad yngre än er om jag inte minns fel. Hur är det mer era JeFo och Thia är det oxå bestämda barn som vill bestämma själv nu? 

Miranda vill ju som sagt äta själv, går inte att lägga om hon inte är riktigt trött och har nypor av järn till att hålla fast saker med :)

[WickedAlly]
3/6/15, 1:16 PM
#170

#169 Ja, en månad ungefär tror jag :)
Känns som att Wille har vart galet viljestarkt och envis sedan han blev till typ, han ville ju inte ens vända sig i magen, haha :P 

Låter som Wilmer det där, förutom att vi lyckats få kläm på det där med maten nu. Och det mest "komiska" han gör är att han håller för öronen när jag säger Nej till honom. Känns som att ha en pytteliten treåring i huset :o

[Thiah]
3/6/15, 1:16 PM
#171

#169 ja här är det en del bråk men mamma vinner alltid. Jag är tyvärr (för joel) väldigt envis på att vinna det jag vill vinna. Joels far är ganska lika så stackars Joel har ingen chans. Yrkesskada kanske ;)

JeFo
3/6/15, 7:54 PM
#172

Ser framför mig hur era barn håller på 😛 Busigt värre! Vi har en ganska lugn dam. Mest emot syrrorna hon säger ifrån. Då skriker hon som en stucken gris. De är ju på henne ganska mycket och ibland får hon nog. En lättsam tös är vad vi har skulle jag nog gissa på. Snygg bild på Joel Thiah! Han ser så stor ut! Hur går det för Wilmer att gå Ally? Holly går det trögt för. Hon tar sin elefant och springer men vill inte själv. Ska bli intressant och se när spärren släpper för henne 😀

[WickedAlly]
3/6/15, 8:06 PM
#173

Går trögt här också nu med det där. Han tog ett steg själv för snart två månader sen men sedan dess tar han det lugnt. Kutar runt möblerna. Men han står ofta och gärna själv så det släpper nog snart :)

[Thiah]
3/6/15, 8:06 PM
#174

Tack Jefo. Han verkar så stor! Han går, han är självständig, han är tjurig och han sover rastlöst. Ganska som sin far…..

Annons:
[WickedAlly]
3/6/15, 8:09 PM
#175

Han har förresten lärt sig ett nytt ord idag. Jag kikade på en hylla i vardagsrummet och sa; usch, här var det dammigt. Mamma får städa. "Städa" ekade han, haha. Fint när bebisen ger befallningar ;)

Theres
3/6/15, 9:59 PM
#176

Försöker igen då eftersom ingen har nappat. Har en kod till kanal 5, 9 och 11 Play premium. Vann den i en tävling, men har redan premium så kan inte utnyttja den. Den gäller i en månad. Premium innebär att man kan kolla serier på datorn/mobilen. T.ex Greys Anatomy och sånna serier kräver premium :) Skicka PM om du vill ha koden :)

golf.ifokus.se

jackiejohn
3/7/15, 12:47 PM
#177

Usch idag är en riktig skit dag.. Har fått avliva den ena hunden idag, han har varit riktigt sjuk två gånger sen i september veterinären hittar inte felet och nu var der dags igen..trodde han var död när jag kom ner imorse så vi fick ta det tunga beslutet att låta honom somna in idag. Det är alltid jobbigt men det här svider hårdare då han bara blev 1 år och 2 månader gammal 😢 Så idag rymmer jag till stan med mamma för jag orkar inte vara hemma, så fruktansvärt tomt även om vi har en hund kvar..

JeFo
3/8/15, 7:49 PM
#178

Imorse blev det två steg och nu ikväll innan läggning hela 6st 😃 Vet inte vem som var gladast, jag el Holly 😉 Blev så förvånad! Vart tog vår bebis vägen?! Jobbat hela helgen. Hoppas på film och massa lyxchoklad nu ❤️ Två av tre ligger.

PennyTrollet
3/9/15, 9:16 AM
#179

#177 Så tråkigt när man måste fatta såna beslut. Självklart är det tomt när ni är vana vid två hundar. Beklagar.

Precis slängt iväg grabbarna  till dagis efter 2 veckor hemma pga sjukdom. De var inte helt med på grejen men hoppas att det släpper. Neo hittade sin bästa kompis och började bygga lego medan Viggo tyckte att det var riktigt skrämmande att komma in bland kompisar så han fick en lugn stund med en fröken och en bok. Molly har tagit en rejäl sovmorgon och vaknade precis nu kl 9:10. Känns väldigt tyst när det bara är Molly hemma men jag har ju i alla fall maken hemma också.

[WickedAlly]
3/9/15, 10:05 AM
#180

#178 Oj då, stora tjejen ju :)
Bara Wille kvar då, haha. Men jag tror faktiskt att det kommer dröja till i alla fall ettårsdagen för hans del, men det gör ju inget. Tycker han är svår nog att hålla koll på som det är :P

Vi har haft en ganska bra natt men bara två uppvaknanden, känner att min kropp är het slut egentligen så det behövs. Jag går och lägger mig med lilleman vid åtta om kvällarna nu för tiden, haha. Vinner nog inte Årets bästa fru i år direkt :o

Är strålande sol och +12 här idag, så när lilleman vaknat ska vi klä på oss och gå ut. Får passa på för snart regnar det väl igen.

PennyTrollet
3/9/15, 10:33 AM
#181

Molly blir 11 månader den 15e och hon har precis lärt sig att gå små sträckor när hon håller i soffan eller bord. Det var inte så längesen hon fattade hur man flyttade på fötterna.

Annons:
[WickedAlly]
3/9/15, 10:43 AM
#182

Oj vad kul med en till så tätt. JeFos Holly fyller 1 år 16 april, min Wille den 17:e och Thiahs Joel den 18:e :)

PennyTrollet
3/9/15, 11:02 AM
#183

Hihi! Kul. Då har vi en hel rad med 1 åringar här snart då. = D Jag lyckades pricka in barnens pappas födelsedag så Molly delar födelsedag med sin pappa. = D

PogoPedagog
3/9/15, 11:12 AM
#184

Suck idag är det inget kul. Bastian åt en tredjedels tallrik gröt till fruskost, Miranda några teskedar men lyckades ändå kleta ner hela sig, mig, stol, bord, golv och soffa. Det är så jävla irriterande när man måste sanera hela köket och ungarna ändå rä hungriga och sura efteråt så man måste göra om hela skiten efter en timme! Hatar att slänga mat dessutom!

Sem skulle vi ut en sväng. När Bastian vägrade gå på potta innan började jag gråta. När vi väl kämpat på alla kläder och kommit ut tyckte de bara det var tråkigt och ville in igen. 

Jag vill börja jobba nu! Då får man iaf äta sin jävla frukost i lugn och ro!

JeFo
3/9/15, 11:33 AM
#185

#184 Haha…. Vilken morgon du 😛 Har helt klart varit bra för mig att börja jobba lite smått. Gör att tålamodet återfinns på hemmaplan och ja egentiden är sååå skön på jobbet! Lyx att ingen står utanför toan där. Visst var det första dagen på jobbet idag Thiah? Hur var det? Skoj med en på 15e också 😃 Värsta ligan ju 😛😉 Har precis lagt Holly. Ska iväg å jobba 4h. Måttligt skoj när man jobbat hela helgen, not. Men får tänka på pengarna! Jobbar så jag bara behöver ta 6 FP dagar för att klara mig. Gillar att spara 😉

PennyTrollet
3/9/15, 11:51 AM
#186

När har ni tänkt skola in på dagis och så? Jag längtar till jobbet. Jag känner att jag har blivit så slapp plus att barnen går mig på nerverna. Tur att grabbarna är på dagis 15 timmar i veckan - annars hade jag kreverat. Jag har sökt om dagisplats till Molly i början av maj.

[WickedAlly]
3/9/15, 11:52 AM
#187

#183 Haha, då får de slåss om tårtan ;)
Wille snodde min ena kusins födelsedag, och jag är född på hennes mammas dag så det är väl så vi gör i vår familj, höhö. 

#184 Vilken morgon, vissa dagar vill man bara springa till skogs. Jag tänker ibland att det hade vart skönt att få börja jobba lite men sen inser jag att jag har typ 1½ års föräldraledighet kvar innan jag släpps fri :P 
Hur har du gjort? Hann du jobba något mellan barnen?

PogoPedagog
3/9/15, 1:35 PM
#188

#187 Jag började jobba när Bastian var 5,5 mån. Då åt han ett mål gröt medans jag var borta. Sen ammade jag på lunch och jobbade några timmar till. Så jag hann jobba ca 8 mån innan jag var hemma igen. Det var väldigt skönt tycke rjag. Helt skulle jag velat ha delat upp det så med båda barnen att man jobbade halva vecakn var när den intensivaste amningsperioden varit över men det har tyvärr inte varit praktiskt möjligt. Det skulle vara så himla skönt annars att både få jobba och sen kunna uppskatta på ett annat sätt de dagar man är hemma. Omväxling förnöjer.

#186 Vår yngsta kommer antagligen börja när hon är lite över två år. Då kan min sambo som är lärare vara hemma ett läsår och sen förhoppningsvis hitta jobb till hösttreminen. Hon är en ganska reserverad person så jag tror det passar henne bra att börja lite senare. Första sonen började vid 21 mån men hade nog gillat att börja tidigare eftersom han är väldigt utåtriktad och älskar folk.

Annons:
PennyTrollet
3/9/15, 2:33 PM
#189

#187 Ja de får göra det. Kul också att maken får prinsesstema på sin födelsedag. Tror du att det uppskattas? = )

Neo var 15 månader när han började på dagis, Viggo var 13,5 månader och Molly kommer va 12,5 månader. Men jag kommer nog ta lite mera föräldradagar runt semestern och så. Tanken var att Molly skulle börja till hösten men jag tror inte att jag kommer stå ut så länge med att vara hemma plus att hon är väldigt social så hon kommer säkert älska att vara på dagis.

JeFo
3/9/15, 5:09 PM
#190

Nu är jag hemma igen. Jag vet inte hur jag ska hålla ögonen öppna till 19! Skjutsat på fotbollsträning och gjort en pizza. Äta och duschning kvar, jag är omänskligt trött! Holly ska skolas in i början av maj medan hennes syster är kvar hos dagmamman. Sen blir jag ledig helt från juni till slutet av augusti. Då kör allvaret igång för alla. Ric trivs med två kortare dagar i veckan så just nu fungerar allt bra. De timmarna jag är på jobbet är det verkligen full fart! Jobbar man hela dagar är det 3h full fart och sen blir det liksom långsammare 😳 Trivs ganska bra just nu! Bortsett från att ögonen väger 1 ton. Var det fullmåne i natt? Sov nada 😣

PennyTrollet
3/9/15, 5:36 PM
#191

Precis firat in våren med att grilla ute idag. Hur gott som helst! = D

Är det någon mer här som har ett barn som är som ett plåster på er? Molly kan inte vara själv speciellt många minuter utan måste hänga på mig eller följa efter hela tiden. Hon har många leksaker och hon tycker om det mesta att pilla med eller tugga på men hon måste vara precis där jag är. Jag håller på att bli tokig!

[Thiah]
3/10/15, 6:00 AM
#192

Jahapps så igår var jobbet igång. Jobbade 8.30-19.15 för vi hade planeringskväll. Helt intressant men jösses så trött jag var. Ally: jag sover redan vid 19 ibland så tycker det är bra av dig att hålla ut till 20… Joel börjar dagis i augusti. Vi sökte plats i förra veckan och jag ska försöka få en veckas ledighet då då vi kan skola in i lugn och ro. Tror inte det blir några problem då Joel redan går iväg från mig när vi är någonstans med andra barn. Däremot är jag orolig över timmarna. Ska försöka lösa det så bra vi bara kan… Joels pappa och Joels nattsömn går inte riktigt ihop. Han blir väldigt lätt väckt av Joel och sover jätte oroligt när han har honom bredvid. Jag däremot blir lugn av att ha Joel smack i ansiktet. ;)

Theres
3/10/15, 8:14 AM
#193

Vet inte om jag ska ringa reumatologen och be om ytterligare sjukskrivning då jag bara är det i 10 dagar till (dock p.g.a grava anknytningsoroblem), eller om jag ska försöka på egen hand när Timmy börjar jobba igen. Får ju inte så mycket pengar när jag är sjukskriven och han är pappaledig :/ Men jag kan åka andra sidan inte ta hand om Elyon förrän jag har tagit en diklofenak och en panodil och låtit legat en timme i sängen. Kan ju inte resa mig och knappt gå på morgonen, så kan knappast lyfta henne. Åh, vet inte vad jag ska göra :(

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
3/10/15, 8:55 AM
#194

#193 Jag hade inte tvekat, jag hade ringt reuma och ordnat. Duktighetsdöden vinner ingen på, var rädd om dig. 🙂 Han behöver inte ta heldag om det känns bättre, tror det går med både 25% och till och med 12,5% av den dag.

ChristineL
3/10/15, 8:58 AM
#195

#193 - Ja, ring! Prova deltid om det känns bättre men lyssna på kroppen!

Annons:
PennyTrollet
3/10/15, 10:06 AM
#196

Idag var vi på bvc med äldsta grabben. Sista kollen på bvc innan skolan tar över. Lite nervöst men har ändå lite kontakt kvar i och med att vi går till samma sköterska med de andra två barnen. Kan inte förstå att min stora pojke ska börja förskoleklass i höst och bli fritidsbarn. Jag känner mig helt plötsligt gammal.

Hur långa är era barn? Neo mätte 119,5 cm idag, Viggo mätte 97 cm på sin 3 årskontroll och Molly mätte 75 cm på sin 10 månader kontroll.

[WickedAlly]
3/10/15, 10:31 AM
#197

Thiah; enda anledningen till att jag är vaken så länge är att wilmer är det tror jag, är hopplöst trött redan vid fem annars :( #196 wilmer var 71,5 på tiomånaderskontrollen :)

[WickedAlly]
3/10/15, 10:33 AM
#198

Och ja, jag har ett plåster. Vi har drabbats hårt av separationsfasen. Wilmer blir hysterisk om jag går iväg. Knappt maken får hålla honom.

jackiejohn
3/10/15, 12:55 PM
#199

Dum fråga kanske men när börjar de få tänder? Hur märker man att det är på g?😳 Lilli har blivit som besatt av att gnaga på sina händer på oss (axeln/armen när man bär henne) att ge nappen i de lägena resulterar i en bebis som surar för nappen åker ut när hon gnager så vi köpte små bitringar som hon älskar! Men hon blir som i extas så hon viftar och har sig så enklast är om jag eller maken håller i ringen och hon får gnaga 😉

ChristineL
3/10/15, 12:59 PM
#200

#199 - Det skiljer jättemycket! Vissa föds faktiskt med tänder, andra får inga förrän dom är runt året. 

Dreggel och att vilja tugga på saker brukar vara typiska tecken. En del febriga och kan lukta illa ur munnen just vid tandsprickningen. Varje gång Nova har varit förkyld så har det kommit nya tänder efter nån vecka, det har varit vårt säkra tecken annars har det inte märkts så mycket på henne.

[TanatosNyx]
3/10/15, 1:00 PM
#201

Runt ett halvår, men det kan variera en hel del. Jag tycker det verkar som att det kliar i munnen på henne/kan vara tänder smått på g 🙂

[WickedAlly]
3/10/15, 1:17 PM
#202

Wilmer skulle bli fem månader när första tanden kom och han höll på sådär, skulle gnaga på allt och alla. Nu är han igång med det igen, tycker mig ana fyra nya tänder så de kommer nog snart. Hoppas jag. Är inte så skönt att bli tuggad på..

Annons:
Velinga1984
3/10/15, 1:36 PM
#203

#186 Minstingen var 14 och en halv månad när han skolades in. Han är otroligt social så första dagen vid inskolningen när jag tog av mig mina kläder så smet han till köksan för ett samtal. Redan från första dagen blir han vansinnig på att vänta att få gå in tills han tagit av sig ytterkläderna. Han vill gå in direkt, struntar fullständigt i att säga Hejdå utan han har så bråttom in!

jackiejohn
3/10/15, 3:19 PM
#204

Hon är snart 4 månader, hon tuggar/gnager och dreglar värre än värst! Kände med lillfingret på tandköttet och i överkäken på ett ställe var det hård och lite vasst så misstänker det kan vara ett gryn! Ska höra med mamma om hon kan kika hon är ju trots allt tandsköterska ☺️

[Thiah]
3/10/15, 3:27 PM
#205

Joel har bara dregglat annars har jag inte märkt av någon av hans 7 tänder. Men han fick sina första lite efter wilmer om jag minns rätt.

soundtrack
3/10/15, 3:36 PM
#206

Alice har dregglat floder och gnagt som besatt på saker i närmre 3 månader nu men inte en tand har poppat upp :P

Theres
3/10/15, 3:54 PM
#207

#194 Han kan inte jobba bara korta dagar då han jobbar i Kalmar och det tar ju en halvtimme att köra dit, så skulle slösa för mycket bensin på att jobba korta dagar. Sen jobbar han på ett boende också så det är ju ganska långa pass. Om det där emot gick att ordna så han jobbade från 12-00 eller något varje dag skulle det ju funka. Men tror inte de har några pass som är de tiderna. Han jobbar natt ganska ofta också. Men ringde iallafall så doktorn ska ringa upp mig någon dag när han hade tid…

golf.ifokus.se

JeFo
3/10/15, 9:44 PM
#208

Pennytrollet, vi har också en som börjar förskoleklass till hösten! Tycker synd om fröken 😛 Vår tjej är bestämd och hmm… Finurlig 😳 Ska bli intressant och se hur det går. Äldsta blir 9 i aug och hon har varit på ett helt annat vis. Hon gjorde nyss nå test i skolan och var duktigare än tjejerna i 5an. Duktigt när man bara går i tvåan. Holly var 71 på 10 månaders kontrollen. Osäker om det kan stämma då vi länge haft strl 80 på kläderna. Även om hon är en liten tjockis så är det pga längden vi behövt 80. Haft mycket "skit" på jobbet så jag ska jobba kommande helg också. Inte alls pigg på det men får ist ledigt påskhelgen vilket är skönt. Måste berömma min make idag. Han var på stan idag och skickade hem och frågade om jag behövde nå underkläder 😛 jag har klagat att det börjat bli dåligt. Så han skulle köpa nåt! Blev imponerad! Tänkte att det kommer väl nå raffsätt men icke. Var snyggt. Jag köper alltid praktiskt, måste någonstans blivit gammal 😝 Tycker inte jag ska ha snyggt, men nu får jag kanske snygga till mig 😉 Självförtroendet på topp! 😁

PennyTrollet
3/10/15, 10:51 PM
#209

Min son har knappt inget tålamod och tappar intresset snabbt så kan bli spännande hur de löser det när de ska göra olika saker. Sen har han problem med finmotoriken så det är jag lite orolig över men har flera personer bakom mig som ska hjälpa mig med att informera personalen på skolan. Nervöst som sjutton!

Haft en skrikkväll. Blä för såna!! Vi har varit och shoppat på eftermiddagen. Neo var skittrött efter att ha varit på dagis på dagen och sen behöva gå omkring mycket (han har svaga muskler så han blir trött fortare) så han var väldigt gnisslig och somnade som en stock i bilen hem. Även Viggo och Molly somnade i bilen hem då det började närma sig läggdags. Men när alla barnen hade kommit in, tagit av sig kläder och Molly fått välling ville ingen somna om. Pojkarna låg i alla fall kvar i sina sängar men verkade inte ett dugg trötta. Molly däremot skrek i högan sky och ville inte sluta skrika heller. Hon var trött men vägrade ge upp så hon skrek nästan konstant vad jag än gjorde, plockade ut nappen hela tiden och kastade iväg den, bökade omkring och ville inte alls slappna av. Så otroligt tröttsamt och man blir alldeles slut i huvudet av skriket.

Annons:
[WickedAlly]
3/11/15, 9:10 AM
#210

JeFo: Oj, köpa underkläder (som inte kom från typ lustjakt.se då) skulle nog maken aldrig göra till mig, haha. Vad fint av honom :)
Köper också bekvämt utan någon jättetanke på att det ska vara snyggt, breda bomullstrosor blir det mest. Bredare och bredare blir de.. Inte så kul för maken kanske. Får nog bättra mig :)

Angående Hollys längd så kan det nog stämma för Wille var 71,5 men alla pyjamasar i strl 74 har krupit upp en bit på benet. 

***
Sitter och funderar på vad vår blivande ettåring ska få på sin dag, tycker ändå att första födelsedagen är väldigt speciell. Har hittills kommit fram till att han ska få en Bobby Car, ett leksakstält och ett set med byggklossar. Det sista är från två år men han har fått grepp om duplot nu så jag chansar att detta går bra också. 

Men vet inte vad vi ska ge mer, inte för att det måste vara mer såklart men.. Kanske ska vara praktiskt och ge skor och kläder. Har kikat på ett par Kavat, lysande gula och så fina. Kanske blir ett par sådana :)

ChristineL
3/11/15, 9:18 AM
#211

Ally - Ja, köp en Bobby Car! Nova fick en av sin mormor i julklapp och hon älskar den! Var och varannan morgon ska hon åka med den in till toaletten :P

[WickedAlly]
3/11/15, 9:28 AM
#212

Haha, vad gulligt :)
Blir absolut en sådan, Wille fnissar som en tok när han får åka på ÖFs bilar :)

ChristineL
3/11/15, 9:32 AM
#213

Ja, och är man som jag och vill ha den klassiska röda så var det tydligen svårt att få tag på. Men jag var väldigt tydlig, en röd eller ingen alls :P

[WickedAlly]
3/11/15, 9:37 AM
#214

Då är vi två :P
Lekmer.se har dem på rea just nu, kan liksom inte låta bli att slå till. Dessutom är den röda den enda som har matchande kärra och det räknar jag med att vi vill ha i framtiden.

ChristineL
3/11/15, 9:45 AM
#215

Ja, men då måste du ju slå till! Bara att tuta och köra (höhöhö)

[WickedAlly]
3/11/15, 9:48 AM
#216

;)

Sitter och kikar på ett Briokök, vad tror ni? Är ett år för litet?

Edit: Nvm, håller mig till min första tanke om att bygga ett kök själv till honom :)
Är riktigt förälskad i Jabadabados grejer och de passar inte ihop med Brios kök.

Annons:
ChristineL
3/11/15, 10:02 AM
#217

Nej, det är han inte för liten för! Vi har inget hemma men min mamma tog fram det när Nova var runt ett år och hon började leka med det på en gång som om hon inte gjort annat. Här finns det på öf på väntrummet på mvc/bvc och hon är alltid där och plockar med grejerna, "lagar mat", bjuder på provsmak, dukar och håller på för fullt :)

[WickedAlly]
3/11/15, 10:03 AM
#218

Aha, såpass :)
Är så svårt att veta vad de kan tänkas kunna. Hm.

ChristineL
3/11/15, 10:13 AM
#219

Ja, det är det verkligen! Man gapar av förvåning varje gång de kommer på något nytt och fattar bara inte varifrån det kommer.

PogoPedagog
3/11/15, 10:14 AM
#220

Vår lekte med spis från ca 15 månader. Tipsar annars om att köpa ett jättelätt knopp-pussel. Vår son fick ett pussel med två bitar som var runda så de gick inbte att sätta på fel sätt, det lekte han med dirket och Miranda 10 mån tycker oxå redan det är spännande.

ChristineL
3/11/15, 10:15 AM
#221

Ja, pussel är också jättebra grejer!

[WickedAlly]
3/11/15, 10:18 AM
#222

#219 Verkligen!

#220 Tack för tipset, ska kika på det :)

Blev tillslut en Bobby Car och ett leksakstält från Kids Concept. Sen kommer jag nog köpa lite småsaker bredvid :)

Kusinen har ett tält och jag tyckte det såg himla mysigt ut att kunna krypa in där och läsa en bok. Ska nog få stå i vardagsrummet. Ville först ha ett tipitält men de är så stora, har inte riktigt platsen för ett sådant tyvärr..

PogoPedagog
3/11/15, 2:58 PM
#223

Fast jag vill oxå vara tråkig och tipsa om att INTE köpa så många paket om ni har många släktingar. Vi köpte bara ett paket och det slutade ändå med drivor med leksaker överallt eftersom vi har stor släkt som alla ville ge paket.

Annons:
[WickedAlly]
3/11/15, 3:03 PM
#224

Tråkigt eller ej så är det ju ett bra tips faktiskt, på jul hade vi köpt två små paket men han drunknade till slut i sin hög. Sen firade vi jul i två dagar till :s

Beställde ett set med Babblarna också, och det får räcka med dessa tre tror jag. Tänkte köpa skor också men kom på att vi kan önska oss dem av mormor :))

[Thiah]
3/11/15, 6:01 PM
#225

Jag har inte ens börjat fundera på sådant som ett års present. Vi ska ha kalas så jag gissar att det kommer lite presenter ändå. :)

malinroth
3/11/15, 11:45 PM
#226

Idag har Svante varit på ettårskontroll. Han var lite skeptisk till att en okänd snubbe höll på känna och klämma på han överallt men han skötte sig bra. Blev lite ledsen när dom avslutade med vaccinet men han blev glad rätt snabbt igen och när vi gått ut ut rummen kröp han in igen. :P Han är nu 75,5cm lång och 9440g tung :) Svante fick en sorteringslåda (en sån där låda där man ska sätta klossar i olika former i rätt hål), ett knoppussel, ett ullunderställ, duplo, en leksaksspis, lite kläder, en fjellpulka (som jag köpte begagnat och moffa betalade), en bultbräda eller vad dom nu heter, en jättefin barnservis med bestick och haklappar till och pengar till sparkontot. Jättebra och användbara presenter tycker jag :)

[WickedAlly]
3/12/15, 7:34 AM
#227

#225 Jag gillar att vara ute i god tid. Beställer från nätet så blir något fel ska det ju hinna åtgärdas. Ah, så det blir kalas ändå? Kul, kommer med all sannolikhet paket då ja :) #226 Vad mycket fint han fick :)

soundtrack
3/12/15, 8:00 AM
#228

Alices första tand är på G upp nu! Lite komiskt såhär ett par dagar efter att jag skrev att hon haft tandsprickningssyntom i månader utan att det kommit nått :P Så nu är det bara att stålsätta sig, misstänker att hon kommer vara en liten bitare…

jackiejohn
3/12/15, 1:22 PM
#229

Haha! Jag som tyckte jag var snurrig under graviditeten…det verkar hänga i än! Varför kan man inte liksom lägga tillbaka grillkorven i bestickslådan nör man tagit det man ska ha? 😂 eller ställa knäckebrödet i kylskåpet? Jag skrattar åt mig själv och dotter ligger på golvet och flinar, fint de! 😉 Idag ska jag till tandläkaren och eventuellt dra ut en utav mina mjölktänder som de försökte laga i höstas men som börjat göra ont nu igen 😔 Mamma jobbar där så jag har barnvakt till Lilli så det är toppen! Tandläkaren ska kika i Lilli's mun också då jag tror hon håller på att få en tand i överkäken och det ska dom tydligen inte få utan första grynen/grynet ska komma i underkäken😖

soundtrack
3/12/15, 2:45 PM
#230

#229 Finns inget ska när det kommer till tänder. Vanligaste är att dom kommer i mitten av underkäken först, men den del får i överkäken först och vissa får hörntänderna först :)

Annons:
jackiejohn
3/12/15, 3:14 PM
#231

230# Jaha va skönt då! :)

soundtrack
3/12/15, 3:22 PM
#232

#231 Jag googlade lite på det för nån månad sen när jag fick för mig att Alice hade en hörntand på G och fick upp väldigt mkt berättelser om barn som fått tänder i alla möjliga ordningar :)

[Thiah]
3/12/15, 3:29 PM
#233

Visste inte ens att det fanns en viss ordning för tänderna.

jackiejohn
3/12/15, 5:01 PM
#234

Tandläkaren trodde iaf inte att det var nån tand på g 😖 utan att det vassa jag känner är någonting som uppstår ibland(?) när det suger, han sa vad det hette men kommer inte ihåg nu…jag blev iaf av med min ema mjölktänder idag! Så går runt och är halvt bedövad i ansiktet känns det som och en stor tuss i munnen 😟

Ria74
3/12/15, 5:15 PM
#235

#234 Molly hade likadant, jag trodde hon skulle få tänder tidigt. Men det var bara en vass kant. Vet hur du känner, har också dragit ut en tand idag och känner mig svullen i hela munnen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

soundtrack
3/12/15, 7:08 PM
#236

#234 Nu när det verkligen är tänder på G här så kan jag säga att det det är svårt att missa. Det syntes typ innan det kändes dessutom. Men mjölktänder!? Visste inte ens att det kunde vara så att man inte tappar dom?

jackiejohn
3/12/15, 8:25 PM
#237

234# Jaa, jag tyckte det var tidigt hon är ju snart 4 månader bara 😁 Ja fy det är inge vidare med bedövning och grejer… 235# Jag har två eller numera en mjölktand kvar då jag inte har några permanenta tänder under så de har vurmat och vårdat mina mjölkisar för att dom ska hålla så länge som möjligt men nu har ena gett upp så den fick jag dra idag då 😁

Annons:
Theres
3/13/15, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

EllyBelly är 2 månader idag :) Men nu blev hon ledsen igen så det blir ingen mer uppdatering. Måste trösta bebis :)

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
3/13/15, 5:43 PM
#239

Nu har jag hämtat ut presenterna jag beställde i onsdags. Bra service av lekmer tycker jag, bara två dagars leveranstid :)

JeFo
3/15/15, 8:51 PM
#240

Jag läser men skriver inte så mycket längre, har jag insett. Har liksom inte tid 😞 Oj va fort det gick Ally! Har också kollar runt lite på paket. Behöver ofta tänka lite innan jag tar tag i det 😛 Har missat hela helgen då jag jobbat. Bra pengar men helger är helger. Då ska man vara med familjen! Har massa att ta tag i men saknar orken. Mindre roliga saker men sånt som måste fixas. Holly går mer och mer. Blev så förvånad här om dagen då hon släppte stolen och bara gick. Nu är hon inte alls rädd!

PennyTrollet
3/15/15, 9:59 PM
#241

En dålig dag med många tårar. Har känt mig så nedslagen. Så innerligt ledsen. Tänkt många dumma tankar men jag tillåter mig att tänka dem. Jag måste få känns såhär också, bara det går över. Hur många av er har ångrat era barn någon gång?

Jag funderar på om jag behöver prata med någon. Kuratorn på bvc är värdelös så det blir väl att söka till psyk i så fall. Jag behöver nog prata av mig. Har varit alldeles för mycket skit det senaste året. = (

PogoPedagog
3/16/15, 9:23 AM
#242

#242 Det händer lite då och då om jag undrar om det verkligen var en bra idé att skaffa barn eller om vi skulle väntat några år till. Men man måste väl inte vara säker på det varje dag för att var en bra förälder hoppas jag. En överväldigande majoritet av dagarna är jag ju jätteglad för hur vi har det.

Intehärutandär
3/16/15, 9:27 AM
#243

Vi ska till Dr idag för att tala om förlossningen och få veta några svar från obduktionen förhoppningsvis. Det ska bli skönt att få svar, men samtidigt är jag livrädd. Vill inte att min flicka ska ha lidit i min mage och dött en smärtsam död pga infarkter t ex. 

Och jag orkar inte med mer biverkningar av graviditeten. Att föda sitt döda barn räcker nog. Fast jag fick också sätesfödsel där hon fastnade. Livmoderinfektion och nervskada efter epidural. 

…och denna sorg. Packade undan underredet på barnvagnen som stått i mitt sovrum en vecka. Mitt hjärta skrek då pojkvännen packade ihop den. Spjälsängen står fortfarande bäddad…den kommer ta tid att ta bort. Min flicka skulle ligga i ombonad vagn/säng/med mig - inte i en liten kista. 😭

jackiejohn
3/16/15, 9:43 AM
#244

243# Lider med er.. Men det kanske känns skönt att få lite svar, en förklaring till varför detta skede.. Packa undan saker i din takt, stressa inte bort det för att det "ska bort", styrkekramar❤️

Annons:
Sarah
3/16/15, 10:15 AM
#245

#243 Hoppas att ni får bra svar som gör det lättare att gå vidare. 

#241 Jag tror att många känner så i perioder, men att det är så tabu att nämna det. Du ska inte skämmas över det!

em.nord
3/16/15, 10:57 AM
#246

#243 jag vet inte vad jag ska säga för det finns absolut inget att säga. Ni finns i mina tankar ♡ #241 tror alla känner så ibland, vissa oftare. Jag har tänkt dumma tankar vid 3 på nätterna efter att han vaknat varje timme sen 19. Gjort i 7 veckor nu och det tar på mitt psyke att inte få sova! :(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
3/16/15, 11:17 AM
#247

Jag har aldrig ångrat mina barn. Har däremot ofta tänkt va f*n jag gett min in på och gudarna ska veta allt. Lyckligtvis är det inte ofta! Får du inte sova så är det fullt normalt med sådana tankar. Tar på en att vara vaken dygnet runt typ. Så skäms inte för dumma tankar! Hoppas ni får svar! Så hemskt allt som hänt dig/er. Vill inte ens försöka tänka hur det skulle vara. All styrka till er!

[WickedAlly]
3/16/15, 11:26 AM
#248

Ångrat Wille har jag aldrig gjort men vissa nätter önskar jag nog att jag kunde få försvinna ett tag. Likt JeFo undrar jag vad tusan jag gett mig in på någon gång då och då. När hela kroppen skriker efter sömn och bebisen bara skriker allmänt liksom, puh. Inte så märkligt egentligen, man är ju fortfarande bara människa även om de där mammahormonerna ibland kan kännas som superkrafter. 

Att prata med någon låter smart, mycket bättre än att bara stänga in känslorna och en dag explodera.

em.nord
3/16/15, 1:44 PM
#249

Ångrat har jag faktiskt aldrig gjort heller, men när daniel varit hemma har det varit nära att väcka honom o säga varsågod och sen åkt hem till mamma o sovit några dygn! :P "Lilla j÷&la unge varför sover du inte åh du avkomma av belsebubb" har jag tänkt också på nätterna ibland. Men konstigt nog älskar man de små skruttarna på morgonen efter kaffet igen :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Intehärutandär
3/16/15, 3:25 PM
#250

Tillbaka hemma och både lättad och inte. 

Jasmine var fullt frisk. Varför hon dog vet ingen. Jag var också frisk, hade önskat att det var fel på mig åtminstone - så man hade något att "ta på". Ens barn önskar man aldrig smärta.

soundtrack
3/16/15, 4:03 PM
#251

#250 Åh, förstår att det måste kännas "skönt" och skitjobbigt på samma gång :( Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar, men har jag förstått det rätt att hon dog innan hon föddes? ---------- Jag kan inte säga att jag ångrar att vi skaffade barn, men vissa dagar o nätter önskar jag att man kunde få ta lite semester från allt. Det är verkligen inte roligt att vara förälder jämt och det är i get jag hymlar med direkt heller om folk frågar.

Annons:
Intehärutandär
3/16/15, 4:29 PM
#252

#251

Hon dog dagen innan sin "bf-dag". Föddes på beräknad dag. På måndagen kl 16.00 levde hon hos BM. 04:00 på tisdag morgon på förlossningen var hon död, då jag for in med värkar. 

Fråga på.

Funderar på att skriva egen tråd - kanske artikel? Spädbarnsdöd finns, även om man ska fokusera på levande barn. Men är något otroligt viktigt att informera om. 

soundtrack
3/16/15, 4:37 PM
#253

#252 Jag tycker absolut att du ska skriva något om du orkar det :) som du säger, man vill ju såklart fokusera på levande barn, inte minst när man själv är gravid, men detta är ju nått som trots allt händer och det är jätteviktigt att prata om. Själv "pustade" jag ju, liksom så många andra, ut när v 12 var passerad (och sen när man fick se att allt såg bra ut på UL), "då är det ju lugnt". Innerst inne vet man ju att det inte är det förrän barnet är fött, ja inte ens då, men man vill ju inte tänka den tanken ända ut.. Jag beklagar verkligen det du behövt gå igenom, det går inte att föreställa sig hur det måste kännas :(

ChristineL
3/16/15, 4:39 PM
#254

Snövit, du har PM :)

[TanatosNyx]
3/16/15, 4:44 PM
#255

#252 Vi hade en artikel klar för publicering om olika graviditetskomplikationer precis när du drabbades utav det här, som vi valde att vänta med att publicera tills en annan gång för att du skulle slippa få den artikeln i ansiktet om/när du orkade komma tillbaka på sajten. Om du pratar med Christine så får du säkerligen läsa den, och så kan du få hjälpa till och komplettera/skriva så mycket som du själv vill bidra med där (Om du vill så klart! Du gör bara det som känns rätt för dig, och som kan hjälpa dig i ditt sorgearbete mm. Ville bara tala om att den också finns. Känns det inte okej alls så lämnar vi den opublicerad.)

Sen tycker jag absolut att du ska skriva en egen artikel/tråd om det som hänt, så mycket du vill och orkar förstås. Vi vill nog allihopa ta del av det du har att berätta, även om det är oerhört tungt och sorgligt. Det berör ju ändå oss alla, vem som helst kan drabbas. Det är viktigt att våga prata även om det värsta som kan hända.

[TanatosNyx]
3/16/15, 4:44 PM
#256

Oj vad snabba ni är på att svara, ni hann före mig 🙂

Intehärutandär
3/16/15, 4:50 PM
#257

Läst och svarat Christine. Som jag skrev till i PM, så skriver jag gärna ihop något då allt lagt sig här med praktiska ting. 

Som jag skrivit, tror jag. Så förlorade en vän till mig sin son på samma sätt samtidigt som mig (samma avdelning/förlossning, samma dag, på bf +1) - så jag kan plocka information/erfarenhet från henne med. 

Att det händer så har aldrig hänt min förlossningsläkare sa hon idag. 10-15 dödfödslar/år och Dalarna sker.

[Thiah]
3/17/15, 7:14 AM
#258

Håller med de ovanstående som svarat dig Snövit. Har själv läst en del via barnupproret på facebook och försökt sprida detta med minskade fosterrörelser och därmed kanske bidra till att något barn hinner räddas. Tyvärr (eller hur man ska säga) pratas det lite om de tragedier som uppstår. Här i finland får man papper på hur man ska räkna fosterrörelser i slutet och när man bums ska in men jag har förstått att alla inte får sådana i Sverige? Nu var det ju inte det som hände Jasmine men jag tycker alla tragedier bör pratas om så att människor inte känner sig ensamma i sin sorg. Det är fler där ute än man tror som förlorat sina barn antingen i slutskedet av graviditeten eller de första månaderna och ändå forskas det väldigt lite på orsakerna.

Annons:
em.nord
3/17/15, 7:36 AM
#259

Jag var nära att förlora Elliot. Moderkakans funktion minskar på slutet och trots det blir man inte igångsatt fören v 42 här (vissa ställen längre). Förlossningen satte igång av sig själv v 41+1 & han föddes undernärd med akut snitt. Jättestressad, knappt något fostervatten och bajs i vattnet när vi kom in. Svaga hjärtljud. De sa dagen efter att det var tur att vi kom in för hade VI väntat till v 42 hade han troligtvis inte levt. Tycker alla borde bli ordentligt undersökta vid v 38 när man är fullgången. Elliot var 52cm så han var ju färdig när moderkakan slutade fungera. Bara en kort tid innan oss var det en bebis som dog på samma sätt som Elliot kunde dött på. Dog några timmar efter snittet och sjukhuset anmälde sig själva. Försöker sprida på facebook osv… Tror inte folk förstår hur pass vanligt det är!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
3/17/15, 7:20 PM
#260

När "ska" de börja använda meningar och inte bara enstaka ord?

JeFo
3/17/15, 8:48 PM
#261

Mina har varit nästan 2 år innan de sagt meningar. Sen har det kanske fått ihop två ord tidigare. Typ "e de" , "min ulle" är det och min bulle 😛 Men Wilmer verkar ju snabb med ord! Holly säger mamma el pappa när hon är ledsen, enbart! Har Joel kommit någonstans med orden Thiah?

ChristineL
3/17/15, 8:53 PM
#262

#260 - Det tas upp vid 2, 5-årskollen tror jag så nån stans där. På ÖF har vi en knapp 2-åring som pratar med meningar väldigt väl, Nova är fortfarande bara på enstaka ord men hundra olika ljud :P

PogoPedagog
3/17/15, 9:03 PM
#263

Bastian satte ihop 2-3 ord vid ca 1,5 år. Han började prata tidigt och kunde katt, lampa, bajs, pappa vid 8 mån men gjorde ett långt uppehåll sen och började igen runt 15 mån.

När han blev två tycker jag man kan säga att han sa "riktiga" meningar i stil med " var är hon?" eller min favorit som kom för några veckor sen. Då la han handen på sin pappas axel och sa med väldigt dramatisk röst " Pappa! Det är sol ute!"

gottaknowsome
3/17/15, 9:56 PM
#264

#259 - Jag var nära att förlora min William av samma anledning, men han kom redan i vecka 36+2. Jag var själv tidig av samma anledning, men det ska ju inte vara ärftligt säger de…

Nästa graviditet kommer jag att begära att de gör flödeskontroller från och med vecka 32. William var nämligen ganska liten för sin vecka (46 cm och 2476 gram), så förmodligen hade funktionen försämrats tidigare än när det upptäcktes. Är bara överlycklig över att jag var in för minskade fosterrörelser och var en "pain in the ass" så att de gjorde ett TUL och flödesmätning. De tror att han inte hade klarat sig mycket längre till.

[Thiah]
3/18/15, 6:06 AM
#265

#260 om inte en tre åring pratar i några meningar(behöver ej vara korrekt gtammatik) så sätter vi in extra resurser på de dagis jag jobbat på. Innan dess är det väldigt individuellt hur deras språk är. Jefo: Joel säger mammam(maammaa) ganska okej sen pappa(babba) börjar bli bättre. Han har någorlunda lärt sig vem som är mamma för är jag inte hemma så säger han inte mamma. Däremot har han börjat låtsasprata och har helt uppenbart olika ljud för upp i famnen, ena katten osv… Sakta men säkert kommer det nog.

Annons:
[WickedAlly]
3/18/15, 7:02 AM
#266

Okej, tack för svaren allihop :) Då är Wille kanske lite före sin tid då.

vevve89
3/18/15, 5:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#267

Jag har inte alls hängt med här på länge. Först och främst vill jag skriva till Snövit att jag beklagar sorgen, kan inte ens föreställa mig vad du/ni går igenom! ----- Här rullar allt på. Börjar däremot känna mig väldigt ensam. Har inga mammakompisar oxh ja, är egentligen inte världens socialaste människa men börjar känna att jag behöver någon att bubbla med. Skulle gått på öppna förskolan idag men lillan har temp och är allmänt uppochner pga tänder på g så det blev parken och en promenad istället. Vill ha en glad bebis när vi går på öppna förskolan första gången. Är dessutom nervös av någon anledning över att gå dit. Wierd. Lillan måste få se att det finns andra bebisar iaf. Kanske ska efterlysa mammor på södra sidan av Sthlm?:-P Hemma håller jag på att göra en makeover på balkongen och snart ska köket renoveras. Ska jobba i maj men chefen snackar om att han.inte vill sätta upp mig så kontakt med facket är fixat. Är less på jobbet å då har jag inte jobbat på snart ett år. Ska söka nytt jobb och starta eget under året. Behövde ventilera lite…

[WickedAlly]
3/18/15, 10:07 PM
#268

Idag slog det mig hur liten Wille är egentligen, haha. Köpte jacka och strl 68 passade klockrent xD Köpte dock en 74 så det finns lite att växa i. Men nästan ett år och passa tre månader i kläder, han är inte stor vår grabb :) Dock har han 1 år i skor. En liten hobbit :)

vevve89
3/18/15, 10:21 PM
#269

Storlekar är väldigt kul. :-))

[Thiah]
3/19/15, 5:28 AM
#270

#286 jag kan ju nästan skicka Joels jackor i 74 då. Vi har börjat gå upp på 86 mest för att armarna och benen är för långa för 80 och 74. Däremot är fötterna "normala". Och så har Joel fått en liten gubbmage. Så när han går kommer magen först och resten sen. Hihi

soundtrack
3/19/15, 6:57 AM
#271

Jag har en body i 56 som Alice fortfarande kan ha :S nu är den är väldigt stor i storleken, så den är nog mer som en 62a men det känns ändå lite komiskt. Hon har använt den i över 4 månader nu :P

Velinga1984
3/19/15, 7:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#272

#268 , #270 , #271 Storlekar är så komiska. 

Vi har köpt en vårjacka i storlek 116 till vår 15 månaders. Så stor är han inte, snarare jackmodellen som är oerhört tajt! 104 fick sonen knappt ens på sig, 110 var skeptiskt att kunna knäppa.  Ärmarna är rätt långa, men de gick att vika upp rätt snyggt. Nu har han visserligen en fleeceoverall under, men det var tanken att kunna ha iaf en tjocktröja under för än är det inte sommarväder ;) Men 116 i storlek på en 15 månaders! 

Men tröjan vi köpte häromdagen i 116 är som en klänning, men den får han vackert växa i ;) Sonen drar nämligen 92/98 nu när magen krympt lite i omfång och han börjar sträcka ut sin kropp..

Annons:
[WickedAlly]
3/19/15, 8:16 AM
#273

#272 Åh, det är så fint med skinnjacka :)
Letar efter en till Wille också men sådana i pygméstrl är verkligen svårt att hitta.

Jag tycker att jackan vi köpte är ganska stor också visserligen. ser mer ut som en barnjacka än en bebisjacka i strl 74, vilket jag tycker att många andra jackor gör. 

Men det är verkligen kul med storlekar, Wille har allt från 68 till 80 i garderoben. 

Sex veckor äldre kusinen har 98 på sin skinnjacka, Wille kommer behöva en 74 antar jag. Men det är kul att de är olika ändå :)

Thiah: Vad lång och smal Joel måste vara, med tanke på att de väger nästan samma. Jag tyckte Wille var långsmal men det kanske han inte är då :)

Velinga1984
3/19/15, 8:46 AM
#274

#273 Jag är inte så förtjust i skinnjackor på barn men pappan i hemmet måste få lov att bestämma lite ibland ;) Just denna skinnjacka kommer från Lindex, så kanske är värt att prova? Vi fick ju gå upp många storlekar :O 

Haha ja, storlekar är komiskt. Men sån diff som ni har vet jag inte om jag sett innan. Måste vara svårt att köpa kläder, eller vet du vilka märken som är små/större? Jag är tex insnöad på vissa kläder från MOLO, och de är ofta små. En tröja i 104 passar sonen perfekt så den är ju också rolig när man köpt för att kunna ha länge :S

[WickedAlly]
3/19/15, 9:06 AM
#275

#274 Aha, då får jag hålla med sambon i denna fråga. Tycker att det är jättehäftigt :) 

Kusinens var också från Lindex men minsta de hade nu var 92 och den lär han bada i :( 

Kappahls tycker jag i regel är större. Även en del av HMs plagg är det, men där är dock vissa byxor väldigt korta i benen. PoPs upplever jag som stora, vi har t ex ett set i 68 som kommer kunna användas länge till skulle jag tro. 
Lindex däremot tycker jag har små plagg, Mini Rodini tycker jag också är ganska små.
Så japp, börjar få ganska bra koll :)
Tycker att man får in snitsen efter ett tag och kan se på plaggen om de kommer passa eller ej. Fast ibland går jag på en nit men då har jag alltid köpt för stort som tur är.

vevve89
3/19/15, 9:20 AM
#276

Jag gillar bäst kappahl, name it och lindex. Pop Har jag svårt för och alltid haft, med undantag. De kläderna som passat bäst och som används mest hör är name it. Hon har stl 62 men börjat gå över på 68 nu. Hon stod flera sekunder utan att hålla i sig idag oxå. Gissa om jag blev förvånad? Tror inte hon märkte själv förrän jag fångade henne. En grej på pyjamasen irriterade för mkt.

Velinga1984
3/19/15, 11:57 AM
#277

#275 #276 Vi köper sällan på Lindex eller kappahl, jag köper mest på tradera gällande MOLO och HM. Ibland blir det POP eller något annat märke, väldigt sällan meandi. Tycker inte att deras kläder sitter bra. . Vår son kan däremot inte ha Name Its nya kläder, kläder från 2004 till 2006 fungerar kanon men sen har de krymt sina modeller.  

Jag kan inte se om det passar, så det händer nitar där kläderna är mindre :(

Denna kommentar har tagits bort.
soundtrack
3/19/15, 12:10 PM
#279

#275 och jag tycker att H&M är små och lindex stora! Bodyn vi har i 56 är från lindex, samtidigt so,m vi har ett par byxor i 68 från H&M som är för små nu.. (Hon har 62-68 annars). Name it är lite för långsmala i sina storlekar tycker jag.

Annons:
vevve89
3/19/15, 12:12 PM
#280

Vi får så mkt kläder från släktingar så vi behöver dock inte köpa mycket själva. Men försöker så gott d går säga att vi vill köpa själva oxå utan att dom blir ledsna Eller tarilla upp.

[Thiah]
3/19/15, 12:12 PM
#281

Jag köper nog mest lindex och hm. Är sällan vi handlar något själva i vanlig butik. Mest blir det loppis och mormor/morfar. Joel har 80-86 i hm tröjor och 80 i mjukisar. Tröjorna sitter lite löst men är iaf tillräckligt långa.

JeFo
3/19/15, 1:08 PM
#282

Holly har strl 80, har haft ett bra tag och kommer nog klara sig i den storleken ett tag också. Hon ser så rolig ut när hon går. Hon håller i magen och ser ut som en lite tjock farbror. Balansen borde ju bli bättre om hon sträckte ut händer, men icke. Typ 28 dagar kvar till 1års dagen, sjukt! Måste börja tänka paket… Och några dagar efter Holly är det storasyster som fyller 7. I höst blir det 2an, förskoleklass och dagmamma. Jag hinner verkligen inte med! Stannade på 23 och har liksom inte rört mig nå längre än så 😛 Ska hämta alla nu och sen jobba. Holly har sovit ute efter en långpromenad och jag fick sova en stund ute jag också😃

JeFo
3/19/15, 2:22 PM
#283

3an blir det!

Theres
3/19/15, 3:38 PM
#284

Elly har växt ur 50 och har väl egentligen 56 nu, men jag klär henne i 62 för det är lättare att få på ^^ Hon är ju bara två månader.

golf.ifokus.se

Velinga1984
3/19/15, 3:53 PM
#285

#284 Det är olika även där, min minste hade 62 veckan efter han föddes. 57 cm lång vid födseln och en fyllig mage att få plats med ;)

vevve89
3/19/15, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#286

Nellie hade 56 till hon va 6 månader. Visst d va tajt på slutet, några av d iaf. :-)) nu försöker hon klä av sig om d är för stort så bra om det är lite tajtare. Postar en bild jag håller på med. En studiobild jag tog på äldsta dottern då hon va 2 år som jag håller på att rita av då bilden är väldigt dålig men betyder mkt.

Annons:
Intehärutandär
3/19/15, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#287

Idag fick vi kistan, så nu ligger Jasmine ombonat. Köpte en pyjamas och mössa åt henne häromdagen och en bit tyg - så jag fick byta på henne idag och lyfta över henne.

fridaas
3/19/15, 9:42 PM
#288

#287 fina fina ängel! Beklagar verkligen!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

em.nord
3/20/15, 6:29 AM
#289

#287 vad fint hon får ligga den lilla ängeln ♡ Idag bär vi vitt för alla som förlorat ett barn. Ett initiativ från barnupproret.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Velinga1984
3/20/15, 6:52 AM
#290

#287 Vad fint för den lilla ängeln. Tårar trillar på min kind om vad ni går igenom, vilken tröst mitt i alltihop att ni får göra så mycket med henne. Beklagar verkligen er sorg!

JeFo
3/20/15, 9:05 AM
#291

#287 Åh vad sött! Nu får hon ligga fint ❤️

Här går vi och går och går och går och går…. Kommit en bra bit på vägen. Finns inget annat än gå nu. Från ca 6 steg till att klara av att gå igenom 3 rum! Lilla rumpan måste bli öm. Blir lite mer passande nu än tidigare!

Snygg mage Ally! Du ser kanon ut 😉

Hur går det för dig då Thiah? Jobbar du heltid?? Har Kristian skött sig?

Har haft en upp & ner vecka. Vi sa att bilen vi har verkligen fungerat bra. Tog ut 2 spritt nya för nåt år sedan och de var inne på verkstaden varannan vecka😕 Dagen efter är bilen död och står nu på verkstaden. 11.000kr för ny dieselpump. Den kostade 695:- och resten skulle de ha för jobbet!!!! Hallå!!! Försäkringen tänker bra mycket, men ändå…

Varje gång man får lite pengar över så liksom försvinner de lika snabbt! Hade tänkt får klart allt runt poolen så inte Holly trillar i. Känns som prio ett innan sommaren börjar!

Kollade skatten och den skulle vi båda få tillbaka på. Så undrar vad som väntar tills dess… Slår liksom aldrig fel😡

fridaas
3/20/15, 9:17 AM
#292

Suck suck och åter suck! Idag är en sån där dag man börjar fundera på varför man skaffade barn, speciellt på. Sen de vaknade vid 6 imorse har de hållet på att bråka. De sparkar, biter, slår och drar varandra i håret, fin syskonkärlek.. Kunde väl ha dröjt lite till. Till råga på allt så har telefonen gått sönder, igen! Det är två veckor sen jag lämnade in den på lagning sist, då var det skärmen och nu går den inte att ladda, tack för den. Har inte råd med mer denna månaden, fick köpa 4 nya vinterdäck förra veckan då tre av hjulen hade separerat, så där försvann det mesta vi lagt undan att kunna köpa födelsedagspresenter till Alwa som fyller år imorgon, till min pappa och till sambons pappa.. Jaja Alwa får sina saker iaf, det är huvudsaken.. Massa bråk med sambon på sistone med, men herrn missuppfattar allt man säger med flit så, han har bestämt sig att jag tycker på ett sött och då är det så, även fast jag tycker på ett helt annat, men det kan han inte förstå, för han tycker ju inte -.-'

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JeFo
3/20/15, 9:48 AM
#293

Jag tappade min mobil i golvet igår 😕 Skulle försöka fånga den men slutade med att jag slog den ännu hårdare i backen! Man blir såå arg på sig själv.

Annons:
vevve89
3/20/15, 10:08 AM
#294

Här verkar fler ha en bra dag. Min dag började iofs bra men är på g till jobbet för att försöka prata med chefe. Jag vet ju hur d slutar….

[WickedAlly]
3/20/15, 10:16 AM
#295

Jag har en skapligt bra dag, skickar lite ork och glädje :) Fast idag har vi pissväder. Igår var det 15 grader och sol så jag köpte blommor att plantera ute. Köpte fjädrar också så att vi kan få lite påskfint. Jinxade väl hela skiten för nu är det dåligt väder som sagt.. Slår aldrig fel heller :o Tänkte gå ut och sno lite påskris, klädde på Wille men så ville han amma lite. Nu sover han i soffan fullt påklädd, måste vara galet varmt. Angående bilarna, sitter också i det. Är dags för service, bara oljan kostar 1500 till vår bil. Sen ska oljefilter och vattenpumpen bytas också. Sen behöver vi nya stötdämpare runt om, mysig liten summa. Och som grädde på moset höjde de skatten i år ned sanslösa 1100 kronor så nu betalar vi 7400 för den. Lär ju inte bli lätt att sälja skiten direkt :o

[WickedAlly]
3/20/15, 10:19 AM
#296

Inser att det inte låter som att jag har en bra dag direkt, haha. Väger upp med något positivt: vi får båda tillbaka på skatten + att jag lyckats sälja av lite saker så till sommaren ska vi åka ner och beställa en helt ny emmaljunga double viking. Var inställd på en begagnad pga priset men är nog lite snobbig på den fronten så det kändes inte alls roligt. Men nu blir det en helt ny :D

jackiejohn
3/20/15, 12:16 PM
#297

287# Sötaste ängeln! Idag bär vi vitt både jag och Lilli för att visa vårt stöd till de som förlorat sitt/sina barn💞 Vi rockar sockorna också, alla är vi olika! För övrigt så har vi en lugn slappar dag funderar på att åka till min farmor och ta en kopp kaffe…lillstumpan kan behöva Komma ut lite ☺️

[WickedAlly]
3/20/15, 12:21 PM
#298

Gah, kris i paris! Har glömt att ringa makens mycket gamla och korrekta farmor för att meddela att vi vill komma på kalas. Nu är vi nog inte ens välkomna längre.

Måste samla mod och ringa :s

vevve89
3/20/15, 3:04 PM
#299

Jag va på jobbet å är tydligen svårt att förstå att jag inte kan jobba mer än en månad pga ekonomi. Har bara deltid och pojkvännen heltid. Svårt att räkna ut vilket som prioriteras? Jag vill jobba men blir sura miner för att jag inte kan jobba mer, inte kan jobba under midsommar osv… När föräldraledigheten är slut kommer jag söka nytt jobb.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: