Annons:
Etikettmammor
Läst 8292 ggr
ChristineL
2014-12-19 11:12

Vi som blivit föräldrar #12

Annons:
ChristineL
2014-12-19 11:21
#1

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men idag är Nova billig! Älskade lilla unge, i över en timme har jag kämpat för att vi ska komma ut när solen för en gångs skull är framme är på dystra regniga västkusten. Inte en chans säger hon! Var inga problem att gå ner för att borsta tänderna och göra sig iordning, bara det att hon fastnade med att riva ur sina sängkläder ur sin byrå, sen larvade sig med att klättra halvvägs upp för trappen och sedan ner igen ett antal gånger. Väl uppe skulle hon absolut inte sitta på pottan, jag upp efter ett tag och försökte få på henne ny blöja, nehedu inte det heller. Springa runt, runt var det som gällde, ta blöjan och slänga all världens väg. När jag väl fick på henne den var klockan så mycket att jag tänkte att jag tar en promenad med henne i vagnen så hon får sova lite så jag gav henne en banan så hon hade lite i magen. Okej, på med byxor, tror ni jag har lyckats än? Nej, och nu brukar jag i normala fall stå med maten. Och vilken surprise! Det regnar…

[Thiah]
2014-12-19 11:38
#2

#1 ah låter som en bra start på en fredag! Här hade vi ett dunder utbrott vid 5 tiden. T.o.m maken kom ut ur sovrummet (vi var i vardagsrummet) och sa att det är fel på ungen, vi måste ge tillbaka honom… Och såklart när man haft ett dunder utbrott så blir man hungrig och det förstår bara mamma om man vrålar.(enligt Joel). Men efter det har han varit ett solsken.

[WickedAlly]
2014-12-19 11:52
#3

Trevlig morgon/förmiddag ni verkar ha haft. Usch, då vill man bara går och gömma sig..

Wilmer är lugn idag, vi har sovit länge och sedan käkade vi frukost i soffan. Nu sover han. Har ingen aning om vad vi ska göra idag. Men i morgon ska vi ut och hugga gran, det ser jag fram emot :)

em.nord
2014-12-19 12:16
#4

Åh era stackare. reagerade mannen!? Oj då måste utbrottet varit stort Thiah ;) Inatt var det bröstet varje timme som gällde….så är trött

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

vevve89
2014-12-19 12:18
#5

Här är det förkylt. Jobbigt att äta, väldigt trött men glad för det mesta ändå. :-) #1 härlig start på dagen.

ChristineL
2014-12-19 12:28
#6

En kort regnskur som tur var, men det ska tydligen fortsätta regna idag :/ Satte henne framför tv'n och tog mig ett par rostade mackor, sen såg hon ut som en säck potatis och plötsligt var påklädningen inget problem. En kort promenad till ica och hon somnade i vagnen så nu får ligga där ute och gotta sig medan jag fixar maten. 

Och hon har sovit lite konstigt både dagtid och nattetid den här veckan. Igår sov hon bara en timme på dagen, och helt fel tid! Och jag hade tänkt att bara låta henne sova max en timme idag för vi ska på inflyttningsfest ikväll så hon kan få en powernap på vägen dit så hon är pigg ett par timmar där, det tar nästan en halvtimme med bilen så vore ju perfekt. Men iom att det blev så kort igår och jag är så trött så vet jag inte, ju längre hon sover desto mer får jag vila ju…

Annons:
[Thiah]
2014-12-19 12:32
#7

#4 jag vill typ be grannarna om ursäkt så stort var det. Kanske får skicka en presentkorg åt dom ovanför. Haha Trodde Joel ätit papper igen för han hade nått vitt under övre läppen men icke. 3 tanden kan nu synas på övre högra sidan. Och man kan ana vart en 4 snart kommer…

[WickedAlly]
2014-12-19 12:44
#8

Men vad kul, tror våra bebisar är klonade eller något. De gör typ allt samtidigt känns det som ibland. 

Efter att ha legat och lurat precis under ytan i en veckas tid så tittade Wilmers tredje tand fram igår kväll. Rasmus upptäckte det när Wilmer bet honom :P

em.nord
2014-12-19 13:26
#9

Apropå TV, Elliot vrider nästan huvudet ur led för att kunna se ljuset o rörelse från tvn. Hrm. Kändes sådär när det var rapport och krig härom kvällen :P Får väl fixa hem telletubbys eller nåt ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

ChristineL
2014-12-19 13:28
#10

Ja, tv är väldigt fascinerande. Vill inte att hon ska se för mycket på tv men det är ändå en liten "barnvakt" medan man lagar mat eller gör sig själv iordning och inte kan ha 100 fokus just då.

em.nord
2014-12-19 13:30
#11

Ja men precis. Det är okej tycker jag sålänge det är en liten stund bara. Ljud och ljus o rörelse är en kul sysselsättning. Men som sagt lagom dos :) det gäller ju allt.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

ChristineL
2014-12-19 13:35
#12

Kolla upp lite barnrelaterat på youtube förresten, Nova älskar Mora Träsk! Eller köp deras dvd'er, vi har fyra stycken med dom :P Det är kul med musik och det är ju pedagogiska rörelser :)

[WickedAlly]
2014-12-19 13:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här är vi mainstream och gillar Babblarna :)

Nu försökte jag ge honom Hipps öring och morot till lunch, mottogs lika väl som lasagnen. Med andra ord inte alls.

Annons:
Theres
2014-12-19 14:01
#14

Haha, oj vad han inte såg glad ut :P

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
2014-12-19 14:06
#15

Nä, den där frasen Om blickar kunde döda fladdrade förbi i huvudet :P

soundtrack
2014-12-19 14:11
#16

Haha, vilken underbar min :D

JeFo
2014-12-19 21:30
#17

Åh så söt han är Ally! Han har precis samma minn som Holly kan ge. Hon har börjat satt upp handen också: stop! Ser så kulig ut när den åker upp 😛 Har era fått tredje tanden så lär vi väl få den om en vecka el två. Vi ligger ju lite efter er där 😀 Trodde Holly precis som de andra skulle bli över året innan tänderna skulle komma. Varit och ätit julbord på ikea idag. Vilken besvikelse! Förra året var det kanon, nu var det dyrare och mindre 😞 Han köpa några julklappar också 😀 Är grymt trött så hoppas maken snart vill hoppa i säng.

[Thiah]
2014-12-19 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

..Joel älskar hallon. Bara så ni vet ;)

[WickedAlly]
2014-12-19 21:47
#19

Haha JeFo, det där med handen gjorde han en gång förut. Han har aldrig gjort det tidigare, trodde jag skulle skratta ihjäl mig. Han hade en riktigt bestämd min också. Inte så lätt att försöka övertyga om att maten visst är god när man bara flinar. Då anar han att något är lurt. 

Vad trist med julbordet, förra året tyckte jag också det var kanon. Har inte kommit iväg än men om det är så kasst så struntar jag i det. 

Thiah: Det hade jag aldrig kunnat gissa ;)

Jespersen
2014-12-19 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Idag var vi på BVC för andra vaccinationen. Jag började nästan gråta jag med när Villemo fick den "onda" sprutan.. Gud vad ledsen hon blev. Tur att det går över fort!

7380g tung och 65cm lång är hon nu! Och helt underbart skrattig och go är hon. Det där skrattet hade jag kunnat lyssna på hela dagen <3

Annons:
em.nord
2014-12-19 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Men va söta ni är allihopa, jag vill äta upp er!!! :D Sista julhandeln idag. Totte var så duktig och satt och tittade på alla konstiga människor och leksaker ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Thiah]
2014-12-19 23:33
#22

#20 hur gammal är hon nu? Söta flickan. Jag ser Holly på våra våtservetter. Ler varje gång :)

JeFo
2014-12-20 21:16
#23

Holly på vårservetterna?? Nu blev jag nyfiken. Har hon varit ute och modellat om nätterna?! 😛 Hoppa julbordet Ally! Kan Ingvar äta upp själv! 😁😛 Är dunderförkyld. Värdelöst!! Hoppas de andra klarar sig. Jäklar vad hon kommer ikapp Jespersen! Holly är inte mycket längre. Hur har det gått hemma annars med allt?

[Thiah]
2014-12-21 07:40
#24

#23 ja flickan på bilden är så lik tycker jag, ska försöka ta bild sen. Joel tyckte att Wilmer inte kan vara den enda som står själv… Så igår stod vi ett par mikro sekunder ensam. Sen kom han på att han inte håller i sig. :)

jackiejohn
2014-12-21 07:44
#25

Här startar vi dagen med att dra sonden och racer bajsa.. Så nu är lillskrutten rent och torr och mamma fick sätta om sonden helt utan några krusiduller med skrik och gråt! Så nu är snart morgonmålet intaget och vi susar snart sött igen tror jag…shit va trött jag är idag 😁

[Thiah]
2014-12-21 08:35
#26

#25 hur länge ska hon ha en sond? Å kan man låta sonen smaka på vetebulle? Utan socker och kanel? Eller är det för sött? Är ganska nojjig med det söta.

ChristineL
2014-12-21 09:03
#27

#26 - En liten bit kan han ju få tycker jag :) Nova gillar inte kanel har vi märkt, vi har haft på lite när hon har fått yoghurt eller keso till mellis bara för att det ska bli lite roligare men det har inte funkat :P Andra konstigheter gillar hon minsann, oliver, kapris, fetaost, avocado…

Annons:
[Thiah]
2014-12-21 09:30
#28

Jag gjorde nu två små kardemumma vetebullar åt Joel medan resten blev kanelbullar. Så kan han få någon liten bit av det sen. Fetaost har vi inte prövat men avocado var urk enligt Joel. :) Nova kommer bli en finsmakare. Dyr i drift ;)

ChristineL
2014-12-21 10:01
#29

Haha, ja hon äter ju allt möjligt vi har erbjudit, igår dissade hon dock aubergine men hon har ätit det förut. Det ändras ju lite det där.

JeFo
2014-12-21 10:52
#30

Holly gillar kanelbullar 😀 Enda med socker hon fått testa på. Pepparkaka var hemsk, den lilla smula hon fick.

jackiejohn
2014-12-21 12:09
#31

26# Tills hon orkar tutta ordentligt så hon kan tillgodose sig och bli mätt, så hon kan ha sonden till vecka 37 eller bortåt vecka 40..nu är hon 35+4 så ett litet tag till :)

[WickedAlly]
2014-12-21 12:24
#32

Wilmer brukar faktiskt få smaka på bulle och sånt, jag var jättehård i början med det men har insett att han inte dör om han får smaka. Det är ju inte ofta och inga mängder han får direkt. Och även om det är socker i så är det ju skillnad på bulle och godis tycker jag,.

Duktigt Joel, stå själv minsann. Jag tycker minen när de ramlar är oslagbar :)

Idag ska vi på grötfest med hela svärfars sida av släkten, har ingen som helst lust. De är så stela. Föredrar faktiskt svärmors sida.. Får man säga så? :P
Och igår var vi tre, svärfar och mamma i skogen för att hämta gran. Jag och mamma drev de andra till vansinne, granen ska ju vara fin! De pekade ut granar som såg ut som Hej kom och hjälp mig.. 
Fick till slut tag på två, mammas var jättefin men när vi fick in vår ville jag bara lägga mig ner och fulgråta. Fast med lite sågande, ljus och pynt så ser den nu ganska fin ut. Tack gode gud.. Så nu har Wilmer vart med och pyntat granen för första gången, fast han satt mest bredvid och klämde en skit :P

JeFo
2014-12-21 12:47
#33

Visa granen Ally!

[WickedAlly]
2014-12-21 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Skev bild men ja, sådär blev det till slut :)

Annons:
Jespersen
2014-12-21 13:29
#35

#22 Hon blir fem månader på julafton :) #23 Ja, hon klättrar på kurvan! ;) Hon började lite under medelkurvan, nu ligger hon över på både längd och vikt. Matglad tjej :) Sambon tar henne mer nu och det funkar bra, men det är fortfarande nästan bara när jag säger till honom.. Men bättre än innan i alla fall!

soundtrack
2014-12-21 13:33
#36

Åh vad jag blir avis Ally, så fint! Här hemma har vi ingen gran. Alice är ju för liten för att uppskatta det än och våra katter är inte julgranssäkra ;) men nästa år så! Får sätta elstängsel runt den då :P

jackiejohn
2014-12-21 14:04
#37

36# Hade samma sak med mina katter, men löste det på så vis att jag hade en spritflaska med vatten som jag kom farandes med bär de blev för närgående på min julgran och har nu gran för tredje året i rad och har inte haft sprayflaska de två senaste åren ;)

JeFo
2014-12-21 14:06
#38

Jätte fin ju Ally! Var väl inget fel på granen… Vår är ingen skönhet. Men sånt får man stå ut med när den är gratis och egenhuggen 😊 Lite charmigt också att det inte är perfekta. Paketen vågar vi inte lägga under, det skulle med all säkerhet inte få vara ifred 😛

soundtrack
2014-12-21 14:22
#39

#37 funkar inte här tyvärr, dom verkar gilla att bli sprayduschade ;)

Theres
2014-12-21 16:02
#40

Har både hund och katt, så hade granen på ett bord förra året. Men hemma hos mamma och pappa verkade inte hunden bry sig, så i år får den stå på golvet :)

golf.ifokus.se

jackiejohn
2014-12-21 17:12
#41

39# Attans 😉 Då har jag inte tips att ge dig.. 40# Hur liten gran hade du då? Om den fick plats på ett bord menar jag…😁 Lilli har en liten plastgran på sitt rum som står på bordet, den är typ 50cm hög kanske, är det en sån du hade? 😋 hihi

Annons:
Theres
2014-12-21 18:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Såhär såg det ut :) Så inte jätteliten.

golf.ifokus.se

jackiejohn
2014-12-21 18:40
#43

42# Fräckt :)

Theres
2014-12-21 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Haha, nu när jag tittar på den bilden och jämför med årets gran så var det nästan snyggare att ha den på bordet ^^ Årets blev lite skev. Men hemma hos mamma och pappa har vi alltid en klockren gran. Här är vår skeva gran. Har samma pynt i som på bords-granen, så blev lite för lite glitter kanske med tanke på att granen nästan är dubbelt så hög ^^

golf.ifokus.se

Theres
2014-12-21 18:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Så en bild på "the gran". Granen som vi firar jul med. Har lite för mycket fritid tydligen, så jag tar hand om granar istället för småbarn :)

golf.ifokus.se

JeFo
2014-12-21 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Här är våran:

em.nord
2014-12-21 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Fina granar ni har! Här är vår. Tyvärr plastgran men men :) Typ sovit nada senaste dygnet så känner mig som fågeln på julafton "bapabapabariba". Han har varit vaken mycket men gnällig mycket. Suttar mycket på sina händer och svänger och slänger med hela kroppen…?

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
2014-12-21 23:10
#48

Åh vad jag tycker det är skoj att "titta in" hos er andra. Nu var det ju bara en gran men man för ju ändå en glimt och gör sig en bild 😀 Fina träd allihopa! 😀 Ska slå ihop ögonen nu. Haft en lååång dag idag. Imorgon väntar städning. Förkyld och slut ännu 😞

Annons:
[Thiah]
2014-12-22 04:17
#49

Fina julgranar allihopa. Vi har en palm som jag kan hänga en julgransgrej i. Det är väl nästan samma? Imorgon ska Joel få klä farmors gran med hjälp av farbror. Vi har bestämt att ha en liten gran nästa år. Ska passa på att köpa kulor och glitter på rean efter jul. Vet inte vad katterna kommer tycka så det blir intressant. I år valde vi att knappt pynta då varken jag eller maken är mycket för jul och vi ändå är borta den 23-28. Joel sov i natt mellan ca 19-05. Hans sömn verkar vara back on track.

[WickedAlly]
2014-12-22 07:48
#50

Vilka fina granar ni har allihop! Kul att få se :)

Herrejesus vilken natt. Magont och förkylning för lilleman så han har gråtit halva natten stackarn. Sen vid 03.40 tyckte han att det var morgon.
Och idag ska mormor passa honom, stackars henne också..

jackiejohn
2014-12-22 10:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Inte den vackraste men den får duga! Jag var på bio igår, hobbit i 3D 😎 Så jag var inte i säng inatt förrän närmare 1 och så skulle lillan ha mat vid 3 men de fick maken ta så tog jag 7 målet men råka somna om efter de…så nu är vi påväg till NÄL men andan i halsen då Lilli har tid 11 på klinfys 😁 och halkigt som fan är det också!

jackiejohn
2014-12-22 16:07
#52

2526g väger lilla skruttan! Det är en viktuppgång på 165g på 5 dagar så läkaren undra vad jag gav henne för mat egentligen 😉 fick provat en dress hon fått av farmor och farfar, stl 50 så lite stort men ändå helt okej min lilla leopardunge 😘

Theres
2014-12-22 19:19
#53

#52 Bild på Lilli med storlek 50 på sig? :)

golf.ifokus.se

soundtrack
2014-12-22 19:41
#54

Nu är vi inkvarterade hos svärisarna där vi ska tillbringa hela julen. Alice har visat upp sig från sin bättre sida hittills vilket är bra eftersom farmor o farfar inte träffar henne så ofta :) Jag och sambon fick för övrigt en trevlig julklapp idag. Om allt går som det ska så skriver vi kontrakt på ett hus i början av nästa vecka! Äntligen! Tyvärr inte flyt förrän i september men då huset är så perfekt så får vi leva med det.

jackiejohn
2014-12-22 19:55
#55

Sitter hyfsat tycker iaf jag :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Yllhilda]
2014-12-22 20:32
#61

#60 Har också upplevt buggar på mobila. Prova lite senare så kanske det går. Ska jag ta bort kommentarerna under tiden? 🙂

Theres
2014-12-22 20:33
#62

Typsikt iFokus :/

golf.ifokus.se

Annons:
em.nord
2014-12-22 20:35
#63

Brukar funka om man väntar en stund innan man publicerar :) Totte har börjat bli gnällig och otröstlig igen… är väl en fas nu vid 2 månader…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

jackiejohn
2014-12-22 20:47
#64

Ja du kan ta bort kommentarerna! :) Provar om en stund igen!

jackiejohn
2014-12-22 22:10
#65

Försöker igen..

[Thiah]
2014-12-23 05:06
#66

att posta bilder från mobilen är lite bökigt.  använder man mobilversionen (den enklare ifokus) så måste man se den lilla blå ladddningsranden högst uppe. när den laddat färdigt så kan man publicera… jag sätter sällan bilder från mobilen mera då den tjatar om minne och sen får jag pröva 5 gånger innan det funkar…

här hemma har det snöat idag. Så jag måste låta joel pröva sin första snö innan vi åker till farmor. Tar nämligen inte med någon tjock overall till sverige. Vi kommer knappt vara ute under resans gång och sen har mamma och pappa en åkpåse i deras vagn. Och eftersom vi har svettopelle nr 1(eller kanske 2 efter wilmer) så tänkerjag inte släpa på en tjock overall han inte kommer använda. Vi kommer ha så mycket saker som ska med från sverige ändå.. Sätter på honom en tunn fleecedräkt på flyget och på båten om det är kallt. =)

Så bara jag får se min sjukhusserie kl. 8 så kan vi gå ut på gården en stund. Hoppas joel inte hatar snö lika mycket som sin far. 😉

JeFo
2014-12-23 08:28
#67

Godmorgon! Haft en lite jobbigare natt. Får skylla mig själv! Holly har varit dundertäppt och jag har legat och lyssnat 😣 Hon vaknade mindre täppt men jag är halvdöd. Ska sätta fart å hänga på låset på affärerna tänkte jag. Får panik när det är läskigt mycket folk 😁 Har nåt paket kvar!

[WickedAlly]
2014-12-23 08:39
#68

Wilmer är rejält förkyld och har feber, alldeles lagom till jul. Igår grät han hela kvällen och skulle bara vila i famnen. Så där satt jag och glodde på dåliga teverepriser i flera timmar med en liten kamin i armarna. Rasmus var på julbord hos sin chef så när klockan blev halv elva fick jag stoppa stackars Wilmer i bilen och hämta gubben. Tyckte galet synd om Wille då :(

Idag kommer mamma och svärmor, ska slänga ihop lite plockmat och sedan är det uppesittarkväll som gäller. Fick bevis på hur trött jag är när jag läste min shoppinglista igår för övrigt. Skulle skriva melon+druvor, men hade skrivit melon+droger. Kanske en hemlig önskan från min sida..

em.nord
2014-12-23 08:50
#69

Jag får också panik nu när jag har Elliot av någon anledning. Vi handlade mat igår och var helt slut efteråt och la planen om mellandagsrean på hyllan! No way in hell ;) Elliot har varit ledsen, gnällig och klängig ett par dagar nu. Mina bröstvårtor svider då han hänger på de HELA tiden. Lovar, det går om jag har tur en timme nån gång då han inte hänger på dem. En massa småätande då jag har lite mjölk och han bara är sån. Även på natten. Känner att han aldrig blir riktigt mätt! :( fri tillgång och massa annat som ska få ökad mjölk funkar ej har försökt öka mjölken länge nu men nope. Tror även jag fått svamp. Bvc svarar aldrig när jag ringer och ringer inte upp. Så igår köpte jag på eget bevåg ersättning… är trött på en unge som aldrig få känna sig riktigt mätt! kände mig misslyckad en stund men hoppas på att han inte blir tuttförvirrad så jag kan varva och blir han det då får det väl bli så. Inatt låg jag o grät så ont gör det när han suger och trött som fan, innan kunde jag sova medan han snuttade men nope. Kommer försöka pumpa ut bröstmjölk och ha i ersättningen så mycket jag kan men nu när det gör så ont så kommer nästan inget när jag pumpar. Innan kom 50-100ml per gång :/ Så, jag hoppas det funkar att ge en flaska per dag, kanske 2 o sen amma. Då kan Daniel ge flaska så kanske jag kan få lite luft ibland. Får sån ångest om jag tex ska lämna en stund o inte veta om elliot är nöjd eller ej. och jag måste kunna lämna en stund nästan varje dag då jag har häst. Förlåt för långt inlägg men behövde skriva av mig. Trodde aldrig jag skulle ge ersättning till mitt barn. Har alltid velat amma fullt ut. Amma är mysigt när det funkar… just nu funkar det ej. Försöker att inte känna mig misslyckad. ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
[Thiah]
2014-12-23 08:51
#70

trist för er med sjuka barn så nära julafton.  Inte kul för någon.

Här började vi morgonen med att kristian spenderade över 15 min på att sopa bilen. Jag står i fönstret och skrattar åt idioten som är så långsam, vi har ingen megastor bil direkt.(här var det -6) …. Sen ringer han mig och säger att ena vindrutetorkaren är lös och att han spenderat 10 min med att få på den och nu vet han inte vad han ska göra. Blir att åka buss till jobbet och komma 40 min sent.  Kunde varit värre då bussarna ditåt går med 20mins mellanrum minst.  Jag och Joel klädde på oss och gick ner till bilen. Jag tänkte att jag kanske ska ta in torkaren så den får smälta ordentligt och sen sätta fast den, alternativt åka och köpa nya.  Tar mig 5 min att få på den så den sitter…. Den hade smält + att jag har mera vana (jag bytte ju den där ena gången!) så det gick fort. Hade kristian haft 10min till så hade jag kunnat få så han kunde ta bilen. Men men.. Jag  var beredd på att han nu kommer 1½ timme senare hem och då blir allt så sen. Men han slipper jobba en timme extra utan får sluta helt vanlig tid. Så om bara bussen sammarbetar blir han kanske 20min senare än annars. 🙂

[WickedAlly]
2014-12-23 08:59
#71

#69 Jag känner väldigt väl igen mig i det du skriver. Hade en likadan period och köpte också på eget bevåg ersättning. Visade sig att Wille är jättekass på att dricka ur nappflaska så tillslut var vi tillbaka på ruta ett igen. Då ville jag bara gråta och gjorde säkert det också. Det är tufft när det inte blir som man tänkt sig, och sedan inte blir som man tänkt ännu en gång..

Men du, huvudsaken är ju faktiskt att han blir mätt och att ni alla får må bra :)

#70 Herregud vad mycket ni hinner med på morgonen, jag har inte fått på mig kläder ens :P 
Skönt att han får komma hem som vanligt ändå. Är det ikväll ni ska åka iväg? :)

[Thiah]
2014-12-23 09:03
#72

#69 Hoppas han tar flaskan så att ni båda får lite andningspaus.  Och va sjuttonhar du för bvc som inte ringer upp? Vad händer därborta i sverige! 

#71 jaha, här är klockan 10. Joel vaknade vid 5 och sen har jag varit igång. Har jag nämnt att jag är morgonpigg och kvällstrött? Tvättmaskinen är påsatt och tömd, torra kläder invikta, sista sakerna egentligen packade. Joel sover för andra gången. Snart ska jag tömma diskmaskin + fylla den igen. Sängen bäddad. 3 koppar kaffe. erm.. jo robotdammsugaren har gått lite också. men sen tror jag inte vi gjort mer. 😂

[WickedAlly]
2014-12-23 09:07
#73

#72 Just det, en timme före. "Bara" nio här än så länge ju :P 

Vi har gått ner till undervåningen, vinkat av Rasmus och nu sover Wilmer. Det är det vi hunnit med :P

[WickedAlly]
2014-12-23 09:08
#74

Jag är förövrigt tvärtom. Eller jag brukade vara det i alla fall. Nu är jag morgontrött och kvällstrött. Och lite trött på dagen också.

[Thiah]
2014-12-23 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#75

snö….

em.nord
2014-12-23 09:13
#76

#72 en som borde vara pensionär o jobbar i två kommuner samtidigt :P #71 va jobbigt för dig :/ Han har fått flaska med bröstmjölk flera gånger så flaska tar han. Så hoppas han gillar ersättning. Kan ni som ha snö sluta sno den från mig?! Den ska ligga i min trädgård ;) kommer ha en grön jul :'( igen…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
[Thiah]
2014-12-23 09:18
#77

#76 om han får ont i magen av den du har köpt kan man pröva ett annat märke. Joel älskar sin NAN men flera jag känner dricker nån arlas ekologiska eller semper. 

och vill du ha snö är du mer än välkommen att ta va oss! Kristian skrev att dom har -11 där han är… nice.

Och ibland kan jag inte förstå vår kommun. Idag är dom 11 vuxna + 6 barn i en grupp  på juldagis där kristian jobbar. Men om någon av de vuxna skulle tagit tjänstledigt skulle de förutom att inte få betalt för idag även förlora 2 andra dagar då det är helg. Så nu sitter kristian och "jobb"surfar och dricker kaffe…. Och jag kan garantera att flera andra dricker kaffe och pratar skit för att få tiden att gå. Istället borde det gå att ta ledig enbart denna dag för de som inte ens har "egna" barn på dagiset.

[WickedAlly]
2014-12-23 09:24
#78

Vilken utsikt Thiah :)
Vad tyckte Joel om snön? 

Men, haha.. Vilket märkligt upplägg på hans jobb, känns ju förbannat onödigt faktiskt. 

#76 Just då var det tufft men nu känner jag liksom: Äsch, men det där var väl ingenting. Haha, fantastisk förmåga av hjärnan det där :)
Vad bra att han tar flaska, då ska det nog gå vägen det här. Att delamma är ju faktiskt också att amma, och lite avlastning i matandet låter faktiskt underbart tycker jag. 

Känns också som att barn som fått äta ur flaska sedan är duktigare på att äta riktig mat också. Fast det är bara en känsla jag har. Kanske för att Wilmer är urdålig på att äta sin mat :P

[Thiah]
2014-12-23 09:28
#79

#78 tack! Vi ska fira nyår här just för utsikten. Man kommer se mycket raketer på en ganska varm ballkong😃

Joel tyckte livet var skit ärligt talat. Han var hungrig och trött och han ville nog bara slå mig i huvudet. Han fick sitta i kanske 30sek innan jag gav upp. Känner jag finland rätt är snön kvar nästa vecka också… För jo, vi åker til farmor idag och sen sverige imorgon! Nu har jag börjat ojja mig för flyget- tänk om sas har andra krav än norweigan mitt iallt? Fast jag vet att leg kraven är allmänna och inte enskilda å så å så å så. Same procedure as every time  ;)

Och matätandet ska du inte jämföra med joel, han brås på sin far. Igår åt vi pyttipanna allihopa och jag såg min framtid. Jag kommer få ta  mat långt innan grabbarna ens vet att den är färdig för sen säger det bara slurp!

[WickedAlly]
2014-12-23 09:40
#80

#79 Ja, det lär ju bli perfekt :) 

Haha, stackarn. Har inte farmor fått snö då? 
Äsch det löser sig, det gör det nästan alltid :)

:P Rasmus är inte så väldigt stor i maten faktiskt så Wilmer kanske också brås på sin far. Du får stå för matlagningen då så du hinner ta av mat till dig innan du sätter maten på bordet ;)
Igår åt Wilmer pasta bolognese dock och då sa det slurp, fast då var han för en gångs skull riktigt hungrig. Mamma hade passat honom och där är det ju svårt att amma varannan timme. Har försökt att dra ut på amningen hemma också men han blir så arg.

[Thiah]
2014-12-23 09:59
#81

#79 jo farmor har samma snö som vi men vi kommer dit för 18 och jag har som sagt ingen overall med. Han kan leka i snön sen.

Och jag lagar redan all mat. Såklart det är lättare att inte äta om maten inte är nära 😎

Joel äter 4-6 gånger per dag med varierande tid mellan.

PogoPedagog
2014-12-23 14:05
#82

Tjoho! I natt fick Bastian och Miranda en ny kusin :) Det hade tydligen gått bra så jag är så himla glad. Min lillasyster fick sitt första barn. Nu väntar jag bara på att få se en bild på underverket.

jackiejohn
2014-12-23 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Försöker ladda upp igen! Går det inte nu ger jag upp… Idag ska vi iväg till Lillis mormor och morfar på uppesittarkväll och julfirande! 😊hoppas på storvinst idag hehe.. Imorgon ska vi till makens familj och fira jul och jag har redan ont i magen 😖

Annons:
Theres
2014-12-23 14:37
#84

#83 Naw. De är nästan lagom ju. Hon växer bra :)

golf.ifokus.se

[Thiah]
2014-12-23 17:19
#85

#83 söta Lilli. :)

JeFo
2014-12-23 21:02
#86

#83 Sååå liten och go! Sitter framför Bingolotto. Allt är klart och redo för morgondagen. Skinkan står i ugnen 😀 Holly ligger och sover, sjuk ännu. Tycker synd om henne 😞 Holly äter på halvfart. Hon gillar "vår" mat och några burkar. Det mesta går att få i henne men hon är långt ifrån så intresserad som de andra var. Men det kommer väl. Jag älskar mat! 😉 Imorgon är det full fart här från morgon till kväll. Önskar Er alla därför en god jul redan idag! God jul på er!

em.nord
2014-12-24 11:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87
soundtrack
2014-12-24 14:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

God jul allesammans!

JeFo
2014-12-24 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Här är vi:

Jespersen
2014-12-24 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

God jul önskar Villemo ❤

Annons:
malinroth
2014-12-25 00:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

God Jul!

jackiejohn
2014-12-25 00:57
#92

Vilka fina bilder på er! :) Men 91# halle du världen så söt!!

Theres
2014-12-25 02:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Jag har ju fortfarande min bebis i tryggt förvar i magen så jag säger God Jul såhär istället :)

golf.ifokus.se

Theres
2014-12-25 02:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

:)

golf.ifokus.se

[Thiah]
2014-12-25 06:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

God jul säger vi också :)

Jespersen
2014-12-25 08:54
#96

Vilka fina julbilder alla lagt upp!

#95 Joel är ju bara så himla söt <3

[Thiah]
2014-12-25 12:47
#97

Tack! Han är en kopia av sin far i den åldern. :)

Annons:
RoxannaS
2014-12-25 20:18
#98

Men jäklar vilken fart de var här. Har missat massor igen *asgarvar*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[WickedAlly]
2014-12-26 12:10
#99

God jul ett par dagar för sent! Har haft en datorpaus och det har vart rätt skönt :)

Vi har tagit det lugnt, myst och ätit gott. Wilmer har fått en miljon paket ungefär, massa fina saker :) 

Fast han är förkyld och får nya tänder så han är lite kinkig. Tand tre kom för någon vecka sedan och igår kom tand nr 4 och 5 fram så nu har han två nere och tre uppe :)

em.nord
2014-12-26 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Idag blev Elliot 2 månader. Och helt plötsligt kunde han hålla uppe sitt huvud & överkropp när han låg på mage!!! :D haha ♡ Igår fick han ersättning 2ggr utöver amning o måste säga att han är mycket nöjdare o gladare unge. O mina bröstvårtor gör bara skitont istället för extremt jäkla skitont ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

ChristineL
2014-12-27 15:32
#101

Hej alla älskade! Hemma från min julledighet! Har lite att ta igen här ser jag ;)

vevve89
2014-12-27 18:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Har inte varit speciellt aktiv nu men oj va d händer grejer här! Liten övar på att komma upp på alla 4. Vi är på landet å har semester nu vilket är så skönt. Massa snö!

malinroth
2014-12-28 02:46
#103

#99 Oj vad tänder som tittar fram hos lilla Wilmer! Svante har inte en enda än, man ser att tandköttet putar ut lite både uppe och nere och det har synts ganska länge men inga små risgryn som tränger genom tandköttet än! Hur får det med amningen när han har tänder, har han börjat bitas nåt? Svante biter tag ibland och det gör nog ont utan tänder så jag längtar inte direkt tills dom kommer fram!

JeFo
2014-12-28 09:42
#104

Ja oj vad med tänder. Kanske därför han var lite dålig? De ska ju fram så lika bra och ha det gjort. Holly dreglar som aldrig förr men inga nya. Jag blev biten några gånger av Holly, gjorde riktigt ont. Hon såg supernöjd ut varje gång 😛 Är på väg in till stan. Både jag och maken ska kolla synen. Blev riktigt kass efter Holly 😁 Har haft halvdålig syn men nu är det typ illa. -17 ute så man vågar ju knappt ut. Någon som vet vad bebisar klarar? Var aldrig så här kallt med Tyra och Joline. De andra är ju ute och åker pulka. En liten stund borde väl Holly klara?

Annons:
vevve89
2014-12-28 10:07
#105

Här har vi -22,4 just nu. Kommer bädda ner liten en stund sen iaf så hon sover middag en stund.

[WickedAlly]
2014-12-28 10:32
#106

Ja, tänderna har tydligen superbråttom. Anar nr 6 nu också men jag hoppas den dröjer. Verkligen inte konstigt att han är hängig, det sägs ju att det är en myt att de blir dåliga i samband med tandsprickning men det vägrar jag tro på. Sen är han säkert "vanligt" förkyld också men han har vart superhängig verkligen, stackarn. 

#103 Han bits inte så mycket, bara gjort det ett par gånger sen han fick första tänderna för snart fyra månader sedan. Tur det för det gör verkligen ONT, var nära att skrika rakt ut första gången. 

#104 Hoppas du hittar några fina glasögon, det är skitirriterande att inte se ordentligt.

Just det där med kylan har jag också funderat på nu på morgonen, Rasmus vill att Wilmer ska få åka pulka men jag tycker att det är lite för kallt. Är visserligen "bara" -12 här men det är ju svinkallt tycker jag. Har fortfarande inte lyckats köpa något underställ till honom heller..

JeFo
2014-12-28 12:52
#107

Vi fick pulka i julklapp men den får vänta tills det blir mildare. I en vagn är man mer skyddad och ombonad tänkte jag. Tråkigt och sitta inne när de andra är ute. Holly är ju extremt varm av sig… Gör nog ett försök imorgon! Hittade två par glasögon, var till specsavers. Med undersökning, 2 glasögon med 2 olika behandlingar samt lisprovning och linser 1990kr! Hade räknat med mycket mer! Supernöjd!

vevve89
2014-12-28 12:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Här använder vi en gammal dockvagn som barnstol 😀

[Thiah]
2014-12-28 12:58
#109

Angående kyla så har vi som gräns -12 med de riktigt små och -18 med de stora på jobbet.

JeFo
2014-12-28 14:26
#110

Här har de sagt att vargavintern kommer hålla i sig nån månad 😁 Har ju två andra som behöver sin mamma också men vill ju inte ta ut Holly om det kan skada 😞😣

[WickedAlly]
2014-12-28 15:47
#111

Bra att veta Thiah :)

Vi har vart och köpt en vatten-och vindtät overall till lilleman, ska klicka hem ett underställ också. Lägger fårskinnsfällen i pulkan och då bör han väl hålla värmen tycker jag :)

#108 Hihi, så söt :)

Annons:
[Thiah]
2014-12-28 17:28
#112

Jag vill också ha en pulka!

[WickedAlly]
2014-12-28 17:40
#113

Vi har köpt en Stiga baby cruiser, den tycker jag är fin :)

jackiejohn
2014-12-28 19:04
#114

Usch, känner mig så uselt nedkörd i skorna idag… Jag är en fd snusare, stor snusare till och med. Slängde snusdosan samma dag jag fick plusset på stickan och har inte tagit en enda prilla sen dess, för drygt två månader ramla det här enorma suget över mig, nikotinabstinens utan dess like, var fortfarande gravid då och det var en bra "hjälp" att avstå, nu är dottern 5 veckor lite drygt och efter födseln och all tid på sjukhuset blev suget mångdubblat..jag behövde nåt som i min skalle "lugnade nerverna" men enveten är jag och har avstått hittills! Men idag är det tufft som f*n igen, och att maken snusar gör det ju inte lättare även om han försöker vara diskret har jag näsa värre än en blodhund 😖 Har fingrat på dosen flertalet gånger idag och sen kastat iväg den i ren frustration/ilska på mig själv att jag ska vara så förbannat knäsvag för nikotinet..har snusat i många år och innan dess/samtidigt rökat också så jag är "van" vid att konsumera en del nikotin dagligen, inget jag är stolt över men sånt är det och idag har jag en riktigt skiten dag då suget håller på att ta kol på mig känns det som!! 😩 Usch usch usch! Behöver gnälla lite märker jag..

Theres
2014-12-28 19:15
#115

Jag förstår hur du känner. Jag slutade snusa i vecka 7, och innan dess gick jag från 10 snusar om dagen till 1-2 om dagen. Det är fasen inte lätt när Timmy "inte har lust att sluta, för han har ju ingen bebis i magen", pappa började snusa igen när jag och min bror började för 2,5 år sedan. Han hade då varit snus-fri i säkert 10 år. Han kan ju inte förstå heller att varje gång han säger snus så blir jag sugen. Har sagt åt honom, men ordet snus kommer hur hans mun hela tiden. "Nu ska jag ta en prilla" bla bla bla. Min bror kom precis hem från Bali också så hans snusade har jag sluppit i 3 månader, men nu ligger det verkligen snusdosor i hela huset. Det är snus överallt!

golf.ifokus.se

Theres
2014-12-28 19:17
#116

Åh, fasen vad jag blev sugen nu. Timmy borde sluta när jag slutar. Var ändå jag som fick honom att börja.

golf.ifokus.se

vevve89
2014-12-28 19:26
#117

Jag har varit rökfri i 5 månader nu å är tufft varje dag. Speciellt om någon i närheten röker. Pojkvännen slutade samtidigt, annars hade det aldrig gått.

Velinga1984
2014-12-28 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Jösses, pga att min minste son är rätt fyllig så har han strl 98 i vissa tröjor. Känns knepigt då han bara 12,5 månad. Fick många skeptiska reaktioner när vi önskade 98 i kläder till honom, men magen tar sin plats :) Pyjamasen är 98, och bara byxorna korvar sig lite. Suddig bild, då han hade bråttom till pappa i soffan för kvällsflaskan. 

Vi har haft som mest -10 här i skaraborg, men jag tycker att det blir varmt i vagnen och då har vi ännu inte tagit fram åkpåsen. Vi kör på lammfäll och filt än så länge.

Annons:
[WickedAlly]
2014-12-28 22:46
#119

NU har jag äntligen lyckats beställa underställ till lilleman, tog sin tid det där.. Hoppas det kommer snabbt. Blev ett från Pierre Robert. Har även äntligen lyckats köpa en bilbarnstol, har haft babyskyddet alldeles för länge. Tur Wille är så liten av sig. Fyndade en Britax multi-tech 2 för 2499, är väldigt nöjd :) 
Önskade oss bidrag till en stol i julklapp så slapp dessutom betala hela själva. 

Idag sover jag och lilleman hos mamma, pannan hemma är kaputt så vi har 15 grader inne. Har en ny panna som står och väntar på makens jobb men vår hyresvärd får aldrig tummen ur och ringer någon som kan få den på plats.. Så vi får hänga här medan det är iskallt ute, ska vända och bli varmare igen redan på tisdag som tur är :)

[Thiah]
2014-12-29 10:52
#120

Vårt babyskydd håller till 10 kg om jag minns så Joel får ha det en stund till. Vi har en britax i källaren som väntar. Den stolen är dessutom från 9 kg så…. Joel ryms bra så jag känner ingen brådska. :)

[Thiah]
2014-12-29 10:54
#121

Idag är det förresten -18 idag så jag vet inte hur vi ska göra. Borde gå till affären men gissar att jag får gå ensam. Joel har kläder och åkpåse så han håller sig varm. Men lungorna ska klara av att dra in den kalla luften utan obehag.

[WickedAlly]
2014-12-29 11:13
#122

Vårt är till 9 kg så Wilmer kan säkert ha det tills han är ett men så hör man så mycket om att stol 2 är mycket säkrare än skyddet och då blir jag lite nervös :P
Men ryms bra gör Wilmer med, han har säkert 1 dm kvar tills hjässan når toppen på skyddet :)

Usch, här är det bara -7. Fast ett par mil bort var det visst -21 :o Hoppas det håller sig där. 
Ja, han  mår nog bäst att få vara inne idag. Ute kan man ju vara andra dagar :)

[Thiah]
2014-12-29 11:23
#123

Jag har också hört att nr2 är bättre men jag är orolig att den inte ryms där fram. Vill så gärna ha kvar Joel i framsätet för det blir bäst för oss alla. Ska se hur vi gör. När Kristian går tillbaka på jobbet så kommer mycket ändras. Vi ska skapa rutiner! :)

[WickedAlly]
2014-12-29 11:28
#124

Just det är jag också lite orolig över, vill också ha fram. Mycket enklare när man är själv med honom. 

Här tar vi livet som det kommer, haha. Orkar inte ta tag i saker och ting känner jag..

[Thiah]
2014-12-29 11:43
#125

Jag måste få rutiner fastsatta innan mars för både min och makens skull. Vi har så fritt nu att jag inte kan svara på när han sover eller äter. Hahah Joel har förresten börjat sova hela nätterna igen. Jag är överlycklig!

Annons:
RoxannaS
2014-12-29 18:36
#126

Bara jag som hellre ser att ungen sitter i baksätet? Har också funderat lite över det där med att åka själv så han sitter ensam där bak. Men känner att de är tryggare att han sitter själv där bak än att jag prompt ska ha honom fram för att jag är ensam. Känner att jag hellre försöker hitta någonstans att stanna om de skulle vara något.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Theres
2014-12-29 18:52
#127

Jag planerar att ha den i baksätet, för bilen känns rymligare om man kan fälla hela högersidan om man ska frakta något långt ^^

golf.ifokus.se

em.nord
2014-12-29 19:07
#128

Jag har suttit bak med Elliot. När vi kör själva sitter han fram med mig. :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2014-12-29 19:15
#129

Jag har haft Wilmer i baksätet en enda gång när jag vart ensam, aldrig mer.

Theres
2014-12-29 19:32
#130

Why? Så man vet för- och nackdelar :)

golf.ifokus.se

[Thiah]
2014-12-29 19:53
#131

Jag kör inte själv så jag är aldrig ensam med Joel. Men Kristian tycker det är lättare att ha honom bredvid sig när han kör. Han når honom lättare om det behövs. Jag kan pga ryggen inte vrida överkroppen så jag kommer inte åt Joel på något lätt sätt om han är bakom mig(om jag sitter fram å han bak alltså). Så vi hoppas att bil stolen passar i framsätet annars kanske vi måste köpa en ny. Sen tror jag att vår bil är lika säker fram som bak för Joel. Det viktigaste är att han alltid är bakåtvänd. Och Joel kommer åka bakåtvänd så länge det bara går att fysiskt få in honom i stolen/bilen.

soundtrack
2014-12-29 19:55
#132

Alice sitter i baksätet när jag och sambon åker tillsammans, och då sitter nån bak med henne. När jag kör själv sitter hon fram. Hon kan vara ledsen i bilen ibland ch jag vill helt enkelt inte att hon ska sitta ensam i baksätet och gråta. I framsätet ser hon mig, hör mig bättre när jag sjunger för henne och jag kan lägga en hand på henne ibland. Visst, det är säkert säkrare för henne där bak, men jag skulle å andra sidan bli en mkt sämre bilförare om sitter ensam och år ledsen för det skulle stressa mig nått enormt!

Annons:
soundtrack
2014-12-29 19:56
#133

Än så länge är det ju lätt att variera fram och bak, känns som att det blir bökigare när man byter till "riktig" stol?

ChristineL
2014-12-29 20:00
#134

Jag kör nästan alltid själv så Nova har alltid suttit fram, nu när det kommer en till får hon flytta bak så lillhen får komma fram. Jag tycker det känns tryggare att ha barnet fram, jag har mer koll då och skulle bli fruktansvärt distraherad och orolig om barnet satt där bak.

[Thiah]
2014-12-29 20:06
#135

#133-134 precis så tycker Kristian också. Att han kan roa Joel vilket gör resan bättre för dom båda.

RoxannaS
2014-12-29 20:54
#136

Vi har airbag fram, och eftersom man ska åka in till verkstad och greja för att ta bort den så tycker vi det är mer praktiskt att ha honom bak. För sitter någon annan fram så vill man kunna nyttja airbagen om något skulle hända. Och med vårat flyt vad gäller bilkörning och olyckor så känner båda att airbagen ska vara kvar. 

Har blivit påkörd en gång själv (på en parkering visserligen så krocken skadade varken våra bilar eller oss. En blind jäkla gubbe backade rakt på mig när jag försökte komma ut mellan bilarna. Med andra ord - Han som gjorde fel som missade mig!) Och killen har lyckats med både ena och andra också *asgarvar* 

Dock bara små olyckor än så länge. Så vi tar det säkra före det osäkra. Och de flesta gånger vi åker så åker vi båda två, med en av oss bak med bebis. Åker jag  själv någon gång framöver kommer det troligtvis inte vara några längre sträckor. Och vanligtvis så sover grabben i bilen så det känns tryggt att ha honom bak själv. Hela helheten med honom bak gör mig tryggare även om han inte sover och kanske börjar gnälla så känner jag mig ändå tryggare att ha honom där.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jespersen
2014-12-29 21:42
#137

Jag var helt säker på att jag ville ha Villemo bak innan hon kom.. Hade henne bak några gånger när jag körde själv, sen fick hon flytta fram. Som dom andra skrivit så tycker jag att det är mycket bättre att kunna prata/ge napp/"hålla handen" när bebis blir ledsen, jag blev otroligt stressad av att ha en hysterisk bebis i baksätet.

[Thiah]
2014-12-29 21:54
#138

De få gånger någon annan än Joel är i vårt framsäte så är det lätt att sätta igång airbagen.  jag tror dock inte att någon del av en modern bil är säkrare än en annan. Varit med om en rejäl krock som skulle lett till döden om inte bilen betett sig som den ska - den delade sig där den är gjord att dela sig.  Hade inget att göra med airbags utan mera om ren styrka i krocken. (var stillastående och blev påkörd bakifrån av en lastbil som kom i över 80km i timmen…)

jackiejohn
2014-12-29 23:41
#139

Lilla sitter fram, pga att jag vill kunna ha koll på henne när jag är ensam i bilen.. Hon sitter alltid fram så en av oss sitter bak när vi är båda två 😊 På tal om olyckor 2 år har jag krockat/ blivit påkörd tre gånger, på körd bakifrån i hög fart jag stod still i bilkö.. Halv "frontalkrock" blev en backspegel fattigare, stod still halvvägs ner i diket.. Påbackad när min bil stod parkerad 😋 maken frontalkrocka med en älg i höstas och han hade en stor pickup och den blev totalskrock så försäkringsbolaget löste in den.. Trots detta anser jag(/vi) att jag kan koncentrera mig på körningen ordentligt om jag har henne fram och kan se henne 😊

Annons:
RoxannaS
2014-12-29 23:56
#140

Man ska inte förlita sig på att airbagen är "avstängd" eller vad man ska säga. Smäller det kan den lösas ut i alla fall. Därav min skeptiska syn på saken. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JeFo
2014-12-30 00:02
#141

Jag skulle inte klara av att ha Holly bak. Måste kunna se henne och sysselsätta henne ibland för att behålla lugnet i bilen. Vi fick ta bilen till verkstaden innan hon kom och betala några tusenlappar för att få en av och påknapp för airbagen. Snart är det nyår… Om en vecka hae jag börjat jobba. Vart tog tiden vägen? Får se efter första dagen hur jag tror resten blir. Snart bara 6 dagar i friheten kvar 😁😁

jackiejohn
2014-12-30 00:13
#142

Kostade 800:- nånting att koppla ur airbagen på verkstan och jag har gratis "tillbaka koppling" sen så tycker inte alls att det var dyrt! 😊 Dom avaktiverar den ju så det ska väl rätt mycket till för att den ska lösa ut ändå..? Eller? Typ total jättekrock? 😁

[Thiah]
2014-12-30 06:30
#143

Man kan ju egentligen inte lita på nått när det gäller bilen så jag orkar inte tänka så. Då skulle vi enbart promenera på gångvägar när vi ska någonstans och det blir lite svårt. Vi har gjort vårt bästa för att ha Joel säker i bilen och det måste bara duga. Jefo: hur många dagar ska du jobba? Själv har jag två månader kvar. Eeek

JeFo
2014-12-30 09:13
#144

Jag ska jobba varannan helg, det som ger pengar. Sen 4h mån och tors. Inte mycket men tillräckligt 😛 Kör så till maj ut. Sen blir det sommarlov juni-aug 😃 Allvaret börjar i sep 😁 Var airbag kostade 5000kr att fixa 😞 Men nödvändigt ont var det ju. Hade vi tänkt på det hade vi krävt sån knapp när vi köpte bilen.

[TanatosNyx]
2014-12-30 15:12
#145

Jag vet att för ett gäng år sedan var det problem med krockkuddar man avaktiverar själv med nyckeln. Det hände en del hemska olyckor. Men med nyare bilar har jag inte hört något.

[WickedAlly]
2014-12-30 23:24
#146

Har Wilmer fram av anledningarna som är nämnda ovan. Det är enklare helt enkelt. Dessutom tar det ganska lång tid för ett litet barn att inse att det inte är ensamt bara för att det inte kan se sällskapet. Jag vill inte att Wilmer ska sitta ledsen bak och tro att han är helt ensam. Kör man då på motorväg med långa avstånd mellan infoplatser och avfarter så är det ingen höjdare alls faktiskt. 

När nästa bebis kommer så kommer hen att sitta fram och Wilmer bak med en spegel. 

Jag anser att jag är en ganska bra och trygg bilförare, har inte haft körkort mer än fem år dock så ska ju inte gapa för högt, men när han sätter igång och gråter så blir jag lite som en övningskörare ibland :P 
Då är det tryggare att kunna lägga en hand på honom och visa att man är där. 

***

Och för att byta ämne helt; Jag är så grymt imponerad av vår lille herre, nu under julen så har han bara rusat iväg i utveckling. Han får tänder för två, han har blivit kanonduktig på att äta mat och äter för det mesta upp hela portionen. Och han har utökat sitt ordförråd med bland annat Titta, Hej då och Ajabaja. När jag säger Ajabaja till honom så upprepar han det och hytter med näven åt mig, haha. Svårt att vara allvarlig då :P

Annons:
[Thiah]
2014-12-31 05:58
#147

#146 kan förstå att det är svårt att hålla minen då :). Och vad duktig han blivit. Ibland verkar det verkligen bara säga poff! Joel verkar inte alls vilja prata. Han gör mest spottljud. :p hade en massa ljud för sig under julen om han höll i nått skinande typ sked. Nu verkar han vara igång och lära sig gå. Är inte lång stund kvar tills dess tror jag.

JeFo
2014-12-31 08:23
#148

Åh vad mysigt med lite ord! Duktigt Wilmer! Han har väl bråttom för att han ska bli storebror. Då gäller det ju att kunna lite 😉 Holly tycks mest ha blivit besatt av något. Morrar och jollrar med basröst 😝 Hej hej och vinka kan hon, sen är det stopp.

[Thiah]
2014-12-31 09:08
#149

#148 vi kan också morra. Undrar var det kommer ifrån. Katterna må låta konstigt men dom morrar inte ;).

RoxannaS
2014-12-31 19:03
#150

Våran bil är från 00-01, så den skulle inte jag lita på genom att bara "stänga av" med nyckeln typ. 

Var in till astrid lindgrens sjukhus igår med William. Han verkar ha någon infektion i kroppen. Typ virus eller något. Han verkar också ha väldigt ont då han grät hela natten trots att han sov. Så vi for in, fick veta att han hade feber och de tog tester osv. Men allt såg bra ut, förutom febern. Så vi fick köra på lite alvedon och hoppas på att febern ger med sig. Han hade som högst 38.3. Idag har de gått upp och ner, i morse var det 36.9, nu låg det på 37.8. Så vi får hålla tummarna att de inte går upp mer.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2015-01-01 10:22
#151

#150 ja våran är från 2008 så jg litar på den. Stackars William. Hoppas han snart blir frisk , är så trist med små sjuka. :(

fridaas
2015-01-01 12:18
#152

Ang var man har bilstolen har vi haft båda barnen bak, jämt. Och efter älgsmällen i somras är jag överlycklig över att jag hade Noel bak. Hade han suttit fram hade han inte levt idag då hela älgen tog framskärm, framdörren och krossade rutan på passargerardörren. Nu var det bara den lilla rutan som gick bak hos honom.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

RoxannaS
2015-01-01 16:20
#153

#151 Febern är borta nu. Men jag vet inte hur han mår i övrigt. Äter ganska dåligt, de vill säga typ 50 ml åt gången med 3-4 timmars mellanrum, när han normalt äter 150 ml på samma tid. Han spyr om han försöker äta mer. Men han bajsar ordentligt (nästan mer än vanligt) så jag undrar nästan om han inte är magsjuk kanske 😐 Dem trodde på antingen virus eller något annat. Så de kanske är magsjuka som ligger i då. De är väl virus?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
ChristineL
2015-01-01 20:50
#154

Åh, Nova är sååå pappig nu! Jag får inte göra nånting med henne, hon bara fäktas och gnäller :( Så fort han inte är med så går det bra men är han hemma så blir jag totalt dissad :(

[WickedAlly]
2015-01-03 16:15
#155

Wille är på utlån idag till farfar som väldigt gärna ville passa, tre timmar sedan vi åkte därifrån nu och ännu inga samtal i alla fall. Tycker ärligt talat att det är jättejobbigt att ha honom någon annanstans än här hemma eller hos mormor men försöker bita ihop. Vet ju att han har det bra..

Har fått nya bilstolen på plats under tiden i alla fall, var beredd på ett jädra jobb för det säger alla att det är tycker jag men den var ju jätteenkel :o 
Så nu ska vi äntligen byta, känns väldigt bra. Ska invigas nu när vi hämtar honom :)

em.nord
2015-01-03 19:13
#156

#155 haha, Elliot 2.5 månad var hos mormor medan vi skulle handla. Var borta 45min. Han sov hela tiden o 2h till på det så lätt barn att vakta idag! Synd man inte vetat det innan bara ;) han sover max 2h annars, ofta bara 1 :P Men vist är det jobbigt!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
2015-01-03 21:40
#157

Vi har haft fullt ös flera dagar nu! Bio, bowling, bio igen och restaurangbesök. Har varit kidsens slavar 😀 Men vi har haft skoj. Holly har varit med på det hon kunnat. Har haft barnvakt 2ggr då vi varit på bio. Hon har inte avskräckt någon än 😉😛 Imorgon är sista dagen innan allvaret så smått börjar 😁 Vad tyckte Wilmer om nya stolen? Vi måste också byta…

[WickedAlly]
2015-01-03 22:05
#158

#156 Haha, så typiskt att de väljer att sova just vid sådana tillfällen :P 
Wilmer är snart 9 månader och jag tycker fortfarande att det är jättejobbigt att lämna bort honom, även om det är mycket lättare nu. Efter ett tag så var det tom ganska skönt att vara lite barnledig, händer inte ofta direkt. Fast tankarna på honom fanns där hela tiden ändå..

#157 Låter jättekul! :) 
Förutom det där med slaveriet kanske men det antar ajg att man bara får vänja sig vid ;)

Svärfar och fru ville inte lämna tillbaka Wille och det tar jag som gott betyg, de tycker han är väldigt charmig och lätt att ha med att göra. Toppen ju :)

Han verkade tycka om den men han verkade också reagera på att något var annorlunda. Men han stirrade väldigt mycket ut genom rutan, nu kan han ju se annat än bara himlen och det var nog spännande :)
Ska fixa till lutningen lite bara åt honom, tror att den fortfarande är lite för rak för att sova bekvämt i. Ska åka en sträcka på 5-6 mil i morgon så får se om han somnar då :)

jackiejohn
2015-01-05 13:37
#159

Idag har vi dragit sonden på Lilli då hon helammas numera och klarar sig bra på de! 😊 troligtvis blir vi utskrivna från neonatalen på fredag sa vår sköterska jag prata med idag 😊😊

Jespersen
2015-01-05 15:43
#160

#159 Vad härligt! :)

Annons:
JeFo
2015-01-05 17:41
#161

Idag har jag jobbat! Var riktigt skoj… Ganska skönt att kunna släppa hemmet ett tag och inte behöva tänka på det. Tjejerna hade alla varit snälla och när jag kom hem stod maten på bordet 😊😀 Kommer nog behöva detta ändå! Ska köpa ny stol nästa vecka när bilen är på service. Blir likadan som du köpte Ally. De hade bra pris på Volvo nu så vi får passa på. Kunde ju ha den upp till 8 år! Inte mycket annat nytt här. Holly står ganska stilla just nu i utvecklingen. Säger väl bara poof sen så kommer massa nytt. Börja gå verkar hon helt glömt av 😛 Stoppa allt och alla i munnen är bättre 😁 Bara skönt att hon saktat ner, vill ha min lilla tjej liten ett tag till. #159 Åh va skönt för er! 😀

em.nord
2015-01-05 18:24
#162

#159 så skönt :) Elliot är inne i fas 3 nu :P 11v… eller bara en dålig dag idag ; ) kinkig och trött men sovit dåligt stackars

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

RoxannaS
2015-01-05 21:01
#163

Fick vara lite barnvakt åt min brorsdotter idag. Hon är snart 8 månader. Jisses vilken underbar liten unge. (Läs "liten") Hon är så lättsam och snäll och med sina enormt stora och blå ögon med det leendet alltså man smälter! William sov sött hos pappa i 3 1/2 timme medan mamma passa hans kusin ^^


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
malinroth
2015-01-06 01:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Nu har Svantes tänder börja spricka fram, och det med besked! Tre tänder på fem dagar! Först två uppe och igår kom en där nere. Så nu har vi fått börja borsta dom små grynen, det går jättebra förutom när man ska ta tandborsten från han då blir det sura miner! 

Värdelös bild men han är ju för söt min lilla prins ❤️

Theres
2015-01-06 01:12
#165

Vilken härlig kalufs han har :)

golf.ifokus.se

malinroth
2015-01-06 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Ja han är en hårfager liten kille! Långt blir det när det är blött och lockarna rätas ut..

Theres
2015-01-06 16:21
#167

Jag fick inte så långt hår förrän jag var 6 år typ ^^ Kommer garanterat få en flintis-unge :)

golf.ifokus.se

Annons:
jackiejohn
2015-01-06 17:14
#168

166# Jösses va mycket hår! Så fint 😊 hur gammal är Svante nu? Är han under året och redan har en sådan kalufs? Tycker min tös har mycket hår haha 😉

malinroth
2015-01-06 17:21
#169

Haha :) Jag hade också ganska mycket hår men inte som Svante! Han är 10månader :)

em.nord
2015-01-06 20:40
#170

IIIIHHH! På fredag natt ska Daniel ta Elliot så jag får sova en hel natt. Han får ersättning en gång per natt o så ammar han 1-2ggr per natt. Så den natten blir ju ingen amning. Jag får väl pumpa en gång på natten om jag vaknar ;) Är lite nojjig trots att jag vet att jag inte behövs. Daniel är bäst mer Elliot! ♡ men lite nojjig ändå, hoppas jag kan släppa ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2015-01-06 21:05
#171

JeFo: Vi är jättenöjda med stolen men kommer byta till en bältesstol när han är fem eller sex, lite beroende på hans längd. Han är ju inte så stor. Även om Multitechen är väldigt bra så är den tydligen inte det framåtvänd, den blir för tung. Bättre med en lättare bältestol då tydligen. 
Vad får ni ge på Volvo?

#164 Han är ju för söt! 
Hur har han tagit det hela med att få tänder? Wilmer fick också tre stycken på fem dagar nu över jul och han blev jättedålig. Feber, kass mage och snorade som en tok :(

***

Idag har vi vart och badat på vattenpalatset, vårt vanliga badhus var stängt så då fick vi åka lite längre. Wilmer plaskade och hade sig, och sen badade han bubbelpool så det stod härliga till. Den var lagom varm, barnpoolerna däremot var jättekalla :o Här i hålan är de två minsta poolerna alltid uppvärmda till 35 grader så vi har blivit lite bortskämda..

Kul hur som helst och Wilmer verkade ha roligt och det var ju huvudsaken :)

JeFo
2015-01-06 21:26
#172

Ja vi har några bältesstolar så vi kommer väl också köra på sådan senare. Tror det är mest bekvämt för dom också. Volvo tar 2490kr för den. Med Volvokortet får man dela upp det på 4mån och sånt gillar jag 😀 de har en annan stol också så tänkte kolla och jämföra.

malinroth
2015-01-06 21:36
#173

#171 Det har gått över förväntan faktiskt, men nog har han varit lite kinkig (vilket är ovanligt) och mer mammig än vanligt. Stackars Wilmer som blev så dålig :(

[WickedAlly]
2015-01-06 22:07
#174

#172 Ja, det ser lite bekvämare ut med mer plats. 
Ah, vi betalade 2495 på Lekmer :) Bra pris tycker jag, annars kostar den 3600 typ. 

#173 Vad skönt att det inte blev värre, han ser ju väldigt glad ut på bilden i alla fall :) 
Jag tror att vi hade maximal otur, det var många som var smårisiga runt om så han blev väl smittad. Och sedan förstärktes det hela av att han fick tänder. Glad att det är över för denna gång i alla fall :)

Annons:
[Thiah]
2015-01-07 06:02
#175

Vi fick köpa en stol för 600kr av en gammal klasskompis. Väldigt lite använd och ganska ny besafe. Nu hoppas vi att den ryms i bilen. :)

JeFo
2015-01-07 15:53
#176

Idag åkte julen ut 😛 Orkade inte se den längre. Lämnade julgranen åt Ric. Gjorde omelett till Holly idag. Har en ministekpanna som rymmer precis ett ägg. Hade i list ost, purjo och paprika och hon mumsade i sig allt. Fantasin är verkligen på botten just nu. Vad gör ni andra? Vi äter ju bara en gång om dagen typ och då äter hon som oss. Måste in till min mormor och skriva på papper. De hade varit till banken och öppnat sparande åt Holly men det behövdes kråkor från oss först. Imorgon jobbar jag igen. 15-19.15. Nu har jag inte ont i magen längre 😛 El lite… Tror mensen är på g igen 😣

vevve89
2015-01-07 16:05
#177

Nu har jag varit offentliga härifrån igen. Oj vilket hår Svante har😰 här har lillan fjun i jämförelse. Och hon har dubbelt så mycke som syrran hade vid samma ålder. Lillan har fått vaccin idag. Gick mycket bättre än förra gången. Dock visade vågen inte lika bra. Hon ligger under -1 nu. Så ska öka ersättningen. Hon har inte tid att äta och rör på sig nog stop. Helst skulle hon nog vilja springa. Koll om en månad igen…

JeFo
2015-01-07 16:25
#178

Vi måste gå till en tyst rum om jag ger ersättning. Holly vill vara med på allt och är så nyfiken. Så det går bättre om vi är ensamma 😛 Hoppas du får upp hennes vikt fort igen. Blir lite av en press tycker jag när de blir så där. Iaf upplevde jag det så när Joline pendlade.

[Thiah]
2015-01-07 18:45
#179

Här är vi lite allergiska mot ägg så det blir inte några omelletter. Men Joel äter pyttipanna, köttbullar och annat okryddat kött. Sen ska vi äta naturell youghurt imorgon. Joel får lite fruktpure i sin tror jag men prövar naturellt först. Jag ska börja försöka få in lite rutiner. Erm, går sådär. Min hjärna står helt still men vi har inte bråttom än. Försöker få in så lite mjölkdrickande(ersättning ) som möjligt och mera fasta måltider. Joel äter ju allt så det är mest vår lathet. Vill också börja få in en bra nattrutin som inte innebär att han somnar som en stock av mjölken.

[WickedAlly]
2015-01-07 21:49
#180

Idag hos min bm fick jag en kommentar om Wilmer som verkligen värmde. Han är väldigt flörtig och charmig mot nya människor, även om han är lite blyg ibland. Och då sa bm: Man ser att din mamma tar sig tid att prata mycket med dig, för då blir man sådär social och charmig.
Gick rakt in i hjärtat och gjorde hela min dag. 

#176 Julen är på väg ut här också, ovanligt tidigt för att var mig men nu är jag less på det hela. Granen är numera naken och åker ut i morgon, Ska bli skönt att få skura golven och få sätta på plats sånt vi fått i julklapp. 

Finns ingen fantasi här heller gällande matlagningen, har kört med burkar senaste veckan, eller om det tom blivit veckorna.. Annars äter han samma som vi gör men han behöver ju varm mat fler gånger. Idag fick han gröt till lunch, det slutade han ju plötsligt äta för ett tag sedan men nu går det tydligen bra igen. 

***
Ikväll har lilla herrn vart helt omöjlig, han blev huxflux megatrött. Tog med honom upp, ammade och han halvsov ett tag. Sedan var det som att trycka på en knapp, energi till tusen. Och där och då kände jag att jag fick nog, så Rasmus fick hämta honom. Inte mitt livs stoltaste ögonblick direkt men tusen gånger bättre än att jag blivit arg på lilleman i alla fall. Begravde huvudet i en bok ett tag istället.. Men nu sover han i alla fall sedan 30 minuter tillbaka. Hoppas han sover lääänge nu.

[Thiah]
2015-01-08 05:21
#181

Vi äter gröt (både burk och egengjord) youghurt, typ fruktsallad/frukt fullkorn(på burk), alla sorters varm mat. Sen ger jag majskrokar, äppel,päron,banan, russin, smörgåsar, apelsin, mandarin osv… Egentligen får han precis allt han vill ha. 5-6 mål mat per dag verkar det bli. #180 man behöver inte orka jämt när det blir sådär. Jag brukar också ropa på Kristian och vi byter. Hellre det än att en sliter ut sig. Men det där kommer naturligt för oss efter att vi jobbat ihop. När man kämpat med utåtagerande barn tillsammans ett helt år så får man in en rutin.

Annons:
JeFo
2015-01-08 07:37
#182

Vilken fin kommentar du fick Ally! Ibland behövs det inte mycket 😀 Man ser på korten att han är charmig. Jag har fått ropa på Ric ett par gånger också. Blöjbytena just nu är hemska! Tar en evighet känns det som. Hon vägrar ligga på rygg och snurrar bara. Idag är det första skoldagen… Alla vakna utom Holly. Hoppas hon sover 1h till.

vevve89
2015-01-08 08:56
#183

#178 ersättning behöver jag inte gå ifrån för att ge men amma kan jag behöva göra det. Jo det är stressande när det är så men vår BVCsköterska är bäst. Men nu är det bara att kämpa så hon förhoppningsvis ligger bättre i vikt om en månad.

Jespersen
2015-01-08 09:01
#184

Villemo är 5,5 månader nu och gillar typ allt hon får smaka på. Hon har ätit ett helt mål gröt varje dag sen hon var typ fyra månader och nu äter hon oftast en smakis på ett par matskedar plus att hon får smaka från fingret på det vi äter.  Igår fick hon smaka lite lax , mosade lite med såsen och tog en nypa och gav henne. Inte en min, bara åt upp det direkt. Jag trodde hon skulle tycka konsistensen var äcklig för det blir ju inte helt slätt när man mosar. 
Dricka ur glas när man håller åt henne gillar hon med, men sin pipmugg behärskar hon inte riktigt än. 

Hon brukar sätta i nappen själv ibland nu, så himla gulligt! Det hon har mest problem med när hon ska ha i den är att släppa när den väl är på plats ;) 
Annars ska hon ha precis allt nu, pilla pilla pilla! Såfort man tar upp något själv så åker dom där små knubbiga händerna upp i luften, haha. Speciellt telefonen, då blir hon helt till sig. 
Sen har hon en uppstoppad leksakstärning med någon spegelflärp och någon prasselflärp på, men det enda hon är intresserad av är dom där infolapparna som sitter på :D Ibland blir hon så exalterad när hon ser dom att hon börjar veva så mycket att tärningen ramlar ner (när hon sitter i stolen). 

Hon är också väääldigt intresserad av hundarna nu, när hon sitter i stolen så lutar hon sig så mycket det bara går åt sidan, för att kunna se runt bordskanten när Humla äter :) 

Har säkert vart uppe förr, men gåstolar, har ni använt det? Alla runtom verkar tycka att man ska ha en, själv är jag lite tveksam..

JeFo
2015-01-08 09:10
#185

Holly har gå stol och gillar den. Hon kopplade ganska fort vad det var man skulle göra. Sätter jag henne i den nu tar hon sig dit hon vill utan problem och i världens fart. Infolapparna är det Holly gillat mest på på saker. Alla har dragit bort lapparna så fort de sett det och då har hon blivit ilsken. Bra och pilla på tycker jag. Hon kan sysselsätta sig länge med en sådan.

[WickedAlly]
2015-01-08 12:35
#186

#181 Ja, det har du rätt i. Vi är ju två om detta och det är skönt. Fast jag har en tendens att vara lite Fröken duktig får jag erkänna och ta på mig allt själv. Ska försöka sluta med det.

#182 Ja, den värmde mycket. Jag vet ju att jag gör så gott jag kan med honom men ibland är det allt skönt med lite bekräftelse ändå :)

Gud ja, blöjbytena ger mig gråa hår minst sagt. Blir nästan ledsen varje gång jag inser att det är dags.. Haha..

#183 Stora tjejen, vad härligt med sådan nyfikenhet :)

Lapparna är bäst här också, då kommer det lilla pekfingret fram  med en väldans fart och så pilla pilla pilla.

Wilmer har två gåstolar, och han verkar tycka om dem. Får ingen jättefart för han är lite kort i rocken men framåt kommer han allt :)

[WickedAlly]
2015-01-08 12:57
#187

Förresten, Thiah och JeFo; Skulle ni kunna mäta Joel och Hollys fötter? Mamma hittade en tabell över hur stora barns fötter "ska" vara vid viss längd. Stämde inte alls på Wille..

JeFo
2015-01-08 14:53
#188

Har han för stora el för små? Vore kul om lilla Wilmer hade bamse fötter 😛😉 Ska upp och väcka Holly nu innan jag går till jobbet så mäter då och återkommer.

Annons:
JeFo
2015-01-08 15:00
#189

10 söta cm Ally!

[WickedAlly]
2015-01-09 09:08
#190

Tack JeFo :)
Lilla Wilmer har nog i alla fall tendenser att få bamsefötter, haha. Ett barn på runt 70 cm ska tydligen ha runt 8-9 cm långa fötter. Wilmer är runt 69 lång och har 11,5 cm. Så han har 6 mån i kläder och ett år i skor/strumpor, haha. Något skev.

 Rasmus har 47:or, så han har väl att brås på..

JeFo
2015-01-09 10:37
#191

Haha, då kommer han stå stadigt på jorden!😉 Här har vi precis blivit klara med städningen. Gillar att ha det klart tills helgen och rent i sängen 😀 Antar att det inte kommer vara lika fint efter helgen. Jag jobbar och Ric ska ha barnen 😣 Idag ska vi på linsträning. Ska bli intressant 😛 Mina glasögon hade iaf kommit så jag har backup. Ska försöka hålla Holly vaken så hon förhoppningsvis sover när vi är där.

[WickedAlly]
2015-01-09 10:44
#192

Minst sagt, men jag hoppas han blir skapligt lång i alla fall. Som det ser ut nu så kommer han se ut som en hobbit :P 

Vi ska gå upp och städa sovrum, hall och badrum nu. Det har blivit lite försummat över jul och nyår så det är väl aningens dammigt där vågar jag påstå. 

Linsträning? :o

[Thiah]
2015-01-09 10:57
#193

Ah jag ska mäta fötterna idag. Om Joel går med på det. :) hade glömt bort det.

malinroth
2015-01-09 13:50
#194

Idag var vi till bvc. Fick lite "goda" råd. Sluta amma, börja sova egen säng och träna detta med fem minutersmetoden. Det kändes lite som ett skämt faktiskt.. Jag kommet inte sluta amma, däremot ska jag dra ner lite på amningen så han kanske börjat äta lite bättre, vilket jag själv redan planerat att göra men inte tagit mig i kragen ännu. Att börja tvinga sova i egen säng kommer jag inte göra. Både han och jag sover jättebra tillsammans så jag ser ingen anledning att börja kämpa med det. Svante sover ibland lite dåligt på kvällen innan jag lagt mig för natten men när jag lagt mig bredvid honom så sover han bra så det känns bara dumt att börja tvinga han sova själv. Och fem minutersmetoden kommer jag aldrig köra med, skulle inte klara av det och tror inte det är det bästa för barnet heller. Vi har som sagt inga problem med sömn heller. Det enda problemet vi har är att han är äter dåligt, men det är inget jag är desto mer orolig för. Han är 74cm lång och väger 9200g så han är normalstor och han äter ju lite iaf, speciellt när han får sitta och pilla i sig maten själv. Så det löser sig nog, blir nog bra att dra ner lite på amningen så han blir lite hungrigare också och ge ofta så han inte behöver äta så mycket varje gång. Men sluta amma vill jag inte ännu så det kommer jag inte göra. Provade mäta Svantes fötter också, hans var 11cm :) När min systerson föddes var det första barnmorskorna sa "Oj vilka stora fötter!" haha :)

ChristineL
2015-01-09 13:53
#195

#194 - Det var det dummaste jag hört! Har någon någonsin rått en mamma till att sluta amma?! Och vaddå femminutersmetoden? Ni har ett sätt som fungerar så varför ändra? Hur gammal är han nu?

Annons:
[Thiah]
2015-01-09 13:54
#196

Joel har 10.5cm i fötter och är 72cm lång. Kristian har bara typ 43 i skor och jag har inga stora fötter heller så vi får se. Storfot :)

jackiejohn
2015-01-09 16:37
#197

Blev ingen utskrivning idag, utan åter på måndag för ny vägning! Läkaren hade inget att anmärka på förutom att de vill ha en bättre viktuppgång nu när hon helammas, bebisarna går ner lite i vikt när man drar sonden och sen kan de stå lite still innan det vänder och de börjar gå upp igen…Lilli gick ner 70g och hade bara gått upp 5g tills idag, på måndag är det 1 vecka sen vi drog sonden så får hoppas vågen visar "bättre" då! 😁

Intehärutandär
2015-01-09 17:13
#198

#194 Att BVC ens kan föreslå 5-min metoden. Fast det brukar oftast vara stofiler där, som skulle behövas uppdateras. 

Jag blev också tillsagd att sluta amma. Först av soc som från ena veckan sa att jag skulle börja på kurs nästkommande vecka - utan förvarning då sonen var 10 mån. Spelade ingen roll att barnpsykolog, BVC och dagis sa Nej. Senare (över året) var det BVC som sa samma sak. Först fick jag lösa det genom att amma honom i kapprummet på dagis på morgonen och sedan skynda till dagis på em och amma - i kapprummet igen då brösten höll på att sprängas.

Detta med amning ska bannemig ingen lägga sig i tycker jag. (Ja, såvida det inte handlar om att barnet är flera år gammalt och äter alla mål mat)

malinroth
2015-01-09 19:18
#199

#195 Nej det var lite märkligt. Jag är lite mesig så jag orkade inte säga emot så mycket men det verkade som att hon märkte att jag var väldigt skeptisk. Jag kör mitt eget race om det är såna råd man får, var inte så intresserad av råd ens förutom eventuellt något om maten. Jag lyssnar hellre på min egen magkänsla och andra vettigare människor. Man jag kör på plockmat och mellanmål och prövar oss fram. Drar ner lite på amningen men kommer inte att sluta med det. Han blev 10mån på julafton så ganska precis 10 1/2månad nu kanske? :) #198 Nej det känns som att de borde kommit längre än så 2015. Tycker det finns betydligt bättre metoder. Och har man inga problem så känns det bara dumt att börja experimentera överhuvudtaget! Håller helt med när det gäller amningen! Sjukt att andra ska bestämma det, amning är ju toppen för barnen så att bli tvingad att sluta är ju bara sjukt. :/ Mig tvingar ju ingen iaf, tack och lov! Får jag problem någon gång och vill ha hjälp så kommer jag fråga någon annan bvc-sköterska eller någon annan om hjälp. #197 Synd att hon inte gått upp tillräckligt hoppas hon lägger på sig lite nu :) Skönt att det verkar gå så pass bra ändå trots att hon hade så bråttom ut till mamma och pappa ^^

em.nord
2015-01-09 20:00
#200

#194 Asså va fan rent ut sagt! Nä kör på. Skulle aldrig köra 5minuters metoden. Finns andra sätt om man vill att barnet ska sova i egen säng. Natta och gosa tills barnet sover :) Apropå det, jag ska snart gå och lägga mig och totte ska sova med pappa! Haha går säkert bra :) han brukar vilja äta runt 24/01 & 3 tiden :) så mina killar klarar sig nog. Bara jag som ska försöka släppa ansvaret och slappna av. ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

malinroth
2015-01-10 01:01
#201

#200 Nä huvva. Har läst igenom ett häfte jag fick av henne… Helt sjukt att dom rekommenderar detta, speciellt till någon som inte ens har eller haft problem med sömnen! "Alla barn har ett medfött behov av nästan ständig kroppskontakt med sin mamma. Vi människor är egentligen skapta att sova tillsammans med våra mödrar de första åren, vakna flera gånger per natt och somna om efter att ha snuttat lite på bröstet" "Den svåraste uppgiften, när man ska lära sitt barn att somna själv, brukar vara att övervinna sina inbyggda föräldrainstinkter. De säger oss nämligen att när vårt lilla barn skriker, ska vi trösta det med kroppskontakt och närhet." "En del barn trissar upp sig själva till ren desperation, kastar ut allt som finns i sängen och kan illvråla tills de kräks. Då är det lätt att ge upp som förälder men detfinns ingen anledning att göra det." "Ty vad är det man gör, när man på natten tar upp barnet när det skriker, tröstar det och ger det mat, så att alla kan sova vidare? Jo, man belönar skriket med sin tröst." Ursäkta att jag har hakat upp mig på det här, men det är ju stört att få sånt här från bvc. Det här är ju bara lösryckta meningar som jag valt ut, visst stod det några vettiga rader i häftet men i helhet tycker jag att det är helt galna rekommendationer. Jag har då aldrig ens tänkt tanken att jag måste göra något åt hans sömn. Jag var lite rädd innan han kom att jag hade sett insidan av mina ögonlock för sista gången (är ensamstående så har ju ingen att få avlösning av) men jag har sovit bättre än på länge faktiskt! Svante har aldrig skrikit och varit missnöjd på nätterna, han vaknar knappt när han velat äta utan söker lite och både han och jag har i princip sovit oss igenom nattmålen också. Hade inte kunnat få så mycket nöjdare unge, varken på dagarna eller nätterna :) Skönt! Hoppas du får sova gott nu hela natten!

Jespersen
2015-01-10 08:26
#202

#201 Nä, fy! Blev uppriktigt ledsen av att läsa det där.  Varför ska man "övervinna sina inbyggda föräldrainstinkter"? Dom finns väl där av en anledning! 

Det finns ju massa andra metoder man kan använda sig av. Att ignorera ett ledset barn tror jag bara sänder fel signaler och ger ett otryggt barn som inte vet om mamma/pappa kommer om barnet behöver dom.

Okej att barnet illvrålar tills det kräks.. :(

Annons:
soundtrack
2015-01-10 10:58
#203

#201 Fy fan, jag blir helt vansinnig av att läsa det där! I det här hushållet kommer aldrig några skrikmetoder användas, då samsover jag hellre tills hon blir tonåring om det skulle behövas…

RoxannaS
2015-01-11 18:26
#204

Här har det varit gapigt/skrikigt/kinkigt för hela slanten, sömn på 5 minuter och sen har ramsan börjat igen. Tills i tisdags då jag pratade med 1177 och frågade om det där med komjölkprotein-allergi. Hon sa att det mycket väl kunde bero på det. Så iväg åkte jag och köpte Althera(?) och sen provade vi.

Nu är han som världens lilla ängel?! Rapar inte lika mycket/ofta och absolut inte lika "Hårt" heller. Så de kommer inte upp mat varje gång det kommer en rap. De kommer ut fort och lätt och han blir nöjd och inte gallskriker så fort han rapat. Han fiser betydligt mindre, även fisarna kommer ut lätt som en plätt och han är super nöjd medan han fiser. Och magen är inte som en ballong heller. Inget magknip alls i princip sen vi bytte! Det är rena paradiset här?! Han kan sova uppåt 5 1/2 timme i sträck utan att vakna nu?! *njuter!* Så i februari fick vi en tid till en läkare som ska hjälpa oss göra en utredning på det där. Men nu vet då i alla fall jag att det är det som är felet. Sen får läkaren säga vad hen vill! aldrig haft en sån nöjd unge alltså! Nu kan han vara vaken 1-2 timmar och vara nöjd och belåten och bara mysa :D

Dock fick jag något fnatt och började sakna amningen, då han vägrar ta napp så tänkte jag att jag skulle försöka lära honom att ligga och mys-snutta vid bröstet i alla fall. Tyvärr är vi inte överrens om saken, så så fort han hamnar vid bröstet suger han tag (någon gång i bland) och snuttar 1-2 gånger sen vrålar han bara. 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
2015-01-11 18:42
#205

#204 Vad skönt att han verkar må bättre, att ni hittade orsaken till problemet! Var uppmärksam på soja senare, mycket vanlig korsreaktion på komjölksproteinallergiker. Det är även vanligt att mjölkallergi inte syns på prover, så ni är beredd på det. Det verkar ju vara solklart att han är allergisk.

Althea är en av de bättre ersättningarna vid mjölkproteinallergi om jag ska tro andra mammor med mjölkallergibarn. 🙂 Finns tydligen några sorter som ska smaka rent förfärligt så bebis inte vill äta.

RoxannaS
2015-01-11 22:44
#206

#205 Hur menar du med korsreaktioner? Menar du att de kan vara en kombination av komjölkprotein och soja som gör att han blir dålig eller att han blir dålig av båda? *trött och slut XD*

Jo det är jag medveten om. Men en påminnelse skadar aldrig. *fniss* Nu har han sovit i 3 timmar ^_^

Aha! Det var som tusan! Jo jag har hört mycket gott om den, just därför valde jag att prova den först =) smakar apa och luktar apa, och bajset ska vi inte tala om hur vidrigt de luktar *asflabbar* men det är så värt det! Han äter det nöjt så så hemskt kan de ju inte vara *flinar* 

Är det någon skillnad på lactosintollerans och komjölkproteinallergi? O.o *blond som en idiot*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
2015-01-11 22:50
#207

Yes, det är stor skillnad på laktosintolerans och komjölksallergi. 🙂 Laktosen orsakar magknip/diarré, medan en allergi kan bli potentiellt livsfarlig och leda till anafylaktisk chock.

Korsreaktion betyder att man kan reagera på ämnen som har liknande allergener som det som man inte tål. Det vanligaste med komjölk är just soja, så när han ska börja äta mat etc, om ni stöter på problem fastän mjölken är borta så är soja en bra ände att leta i härnäst. 👍 Han behöver inte reagera på det, men det är vanligt.

För att ta ett enklare exempel: Äggallergiker korsreagerar ofta på kycklingkött och dun. Det är lite lättare att se det sambandet än mjölk/soja 🤪 men det fungerar på exakt samma vis.

RoxannaS
2015-01-11 23:06
#208

#207 Ah, now I get it :D hahah. Hoppas de bara är laktosintolerans då :) det är jag också :3 nu för tiden iaf O.o

Magknip hade han ju dygnet runt med de andra ersättningarna, gaser som fasen som gjorde ont. De är helt borta nu. Eller ja så gott som. Nu är det liksom "lagom nivå" om man säger så med gaserna. Hoppas det är något som försvinner sen i alla fall. De är ju ett helvete att leva med :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
2015-01-11 23:22
#209

#208 Tyvärr är det nog stor risk för riktig allergi, det är mycket vanligare än bara laktosintolerans hos spädbarn.

När han varit utan komjölk helt ett tag så kan han bli mycket sjuk om han sedan får i sig komjölk och är allergiker, så var väldigt försiktiga.

Det kan växa bort med åren, håller tummarna för det! Det är ett helsike att leva med ja.

Annons:
Marvel-lous
2015-01-12 13:34
#210

Idag bllir Merlin 3 månader och det har varit några kinkiga dagar men annars har han varit väldigt snäll.
Det är lättare att få han att somna på nätterna nu för tiden. Han vaknar förvisso fortfarande för att äta varannan/var tredje timme men han somnar om direkt efteråt. Börjar nästan känna mig som en människa igen! 😃

[Thiah]
2015-01-13 03:05
#211

Här har natten varit trist. Joel åt vid 8 å somna bums men sen var det oroligt å skrik vid 23. Sen mjölk då och nu är klockan 4 å vi är vakna. Jag sover oftast mindre stunder nu än när han var riktigt liten :(

PogoPedagog
2015-01-13 08:44
#212

#211 Alla barn i min bekanskapskrets har haft en riktig skit-period vad sömnen beträffar runt 9 mån :( Det är bara att härda ut, det släpper plötsligt igen.

[WickedAlly]
2015-01-13 09:39
#213

Vi har haft riktigt jobbigt med sömnen här också ett tag nu runt 8-9 månader, visserligen har det aldrig vart riktigt bra här men nu har det vart kaos ibland. I natt var det dock bättre, han vaknade bara en gång. Fast han lade sig visserligen först vid halv tolv, innan det var han som en duracellkanin i soffan och sängen..

ChristineL
2015-01-13 09:42
#214

När Nova var 8-10 månader hände det väldigt mycket för oss också. Typ över en natt gick hon från två till en tupplur per dag, kanske något sådan på väg för era små också?  Samtidigt som hon slutade amma och första tänderna kom. Inga sådana tendenser ni ser?

[WickedAlly]
2015-01-13 10:28
#215

Inte just de där sakerna, tänder fick han för fyra-fem månader sedan, ammar gör vi som vanligt. Han sover knappt om dagarna redan som det är så jag hoppas han inte minskar ännu mer :o

Men det händer väldigt mycket annat, han har lärt sig att stå själv, peka och säga dä! bland annat. Senaste veckorna har det bara exploderat, nu är han verkligen inte en liten bebis längre. Så hans lilla huvud måste vara sprängfyllt med nya upplevelser, är nog därför det krånglar med sömnen för vår del.

ChristineL
2015-01-13 10:33
#216

#215 - Ja, dom utvecklas ju i en rasande fart dom små liven! Så alla dom upplevelserna ställer nog till det, men om han knappt sover på dagen så borde han ju vara helt utmattad på kvällen kan man tycka…

Annons:
[Thiah]
2015-01-13 10:39
#217

Vi har fyra nya tänder halvt framme men två sen länge. Tror det är allt nytt i lilla huvudet som gör det. Nu har han varit vaken nästan 5 timmar och lekt massor. Dags för första dsgsömnen.vi hoppas den blir lång och den enda…

jackiejohn
2015-01-13 11:16
#218

Känner mig halvdöd idag…lilla sessan har vaknat varannan var tredje timme hela natten/ morgonen för att snutta i typ 15minuter. Grejen är att hon vaknar och gallskriker så jag han ju knappt vakna och få henne till brösten innan hon var för upprörd så hon bara far med huvudet och inte tar bröstet utan bara skriker tills en nästan tvinga hennes huvud still vid bröstet 😁 Nu halvsover vi i soffan iaf och jag hoppas min huvudvärk ska ge med sig snart..

em.nord
2015-01-13 11:32
#219

Går in i er zombiegrupp jag med då. Totte har varit vaken dubbelt så mycket inatt! Igår var han vaken från 9-15.30 med bara några powernapps så något är pågång. 12v fasen är just nu med. Så kinkig o gnällig ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2015-01-13 12:21
#220

#216 Jo, tycker också det men icke. Eller ibland är han trött nog att somna fort, men då vaknar han fort igen också.

JeFo
2015-01-13 13:18
#221

Går mot strömmen jag då…. Holly sover jätte fint. Sååå skönt så. Man blir lätt koko av bara en krånglig natt. Hoppas era små blir bättre snart. Vi har fortfarande bara två tänder. Hon kämpar sig upp emot allt men vågar inte stå själv. En hand håller hon kvar. Stolar skjuter hon framför sig. Har dock svårt att se att hon skulle gå snart, hon är så rund under fötterna så det borde vara omöjligt 😛 En glad och lättsam tjej som ständigt morrar. Hon kan göra pussljud, vinka och klappa händerna. Mamma och pappa kör hon med om man sätter henne i sängen medan man är på toa. Då skriker hon med hjärtskärande röst: mammmmmmmmmmmma

Marvel-lous
2015-01-13 14:14
#222

Idag var det dags för första vaccineringen så får se huruvida han kommer bli lite hängig eller inte. Sprutorna var inte roliga men tårarna byttes snabbt ut mot skratt så mammahjärtat han bara göra ont ett litet tag - fast det var visst värre för pappa som inte alls klarade av att se när han fick dem. ;)

jackiejohn
2015-01-13 15:13
#223

Varför kan man inte sova på dagtid när bebis sover..?! Hon sover så gott nu så tänkte sova lite jag med men icke! 😔 Är ensam hemma med henne sen i måndags då maken börjat jobba igen, och vinskola blivit utskrivna men i måndags men inte då! Så åkte i total vansinnes halka 14,4mil (tur och retur) för att väga henne och sen bli hemkörd för nu ger tydligen inte vanliga BVC vaccinationen…(första vaccinet är egentligen vid 3 månaders ålder men barn som är födda före vecka 32 eller har en födelsevikt på 1500 och neråt vaccineras 1 gång extra pga antikroppar m.m) Blev en aning sur där ett tag, var ju där i fredags för att bli utskrivena men skulle vänta tills måndag för att få upp vikten på henne lite till och visst hade ungen gått upp bra! Men så gör de såhär…vägde henne sen försvann sköterskan och leta efter läkarn och där satt jag i 35min men en naken bebis i filten för jag skulle inte klä på henne då vi skulle göra läkarundersökning. Så kommer hon tillbaka och säger "Nej du får komma tillbaka på fredag och då gör vi läkarundersökning och så får hon vaccinationen då" för hon måste vara 8 veckor när den ges och i måndags var hon 7 veckor och 4 dagar 😖 Frågade lite syrligt om de tror att det är så jäkla skojigt att åka 14,4mil i blixthalka själv med en bebis för att hon ska bli utskriven och så komma dit och få svaret att de har inte tid idag för det var mycket barn på avdelningen och jag kom mitt i ronden?! Jag kommer den tiden jag fått dvs klockan 10:00 och då kunde väl de lyft luren och ringt mig och talat om läget istället tyckte jag… Sköterskan skratta lite till svars och sa att jag inte skulle åka ensam på fredag! Gnäll gnäll.. Imorgon ska jag till min bm på efterkontroll, vad gör då? Är det en liten hälsokontroll och gynundersökning eller? Ska säkert diskuteras preventivmedel också? Det ska jag iaf inte ha utan vi kör på, Lilli kom inte till förrän efter 1 år och 11 månader så jag vägrar börja med preventivmedel innan jag fått de barn jag vill ha ☺️

Annons:
em.nord
2015-01-13 16:04
#224

Stackars Merlin med vaccinet :( bävar inför våran! :P 2 roliga saker på schemat just nu. Föräldragrupp på måndag första gången! Hoppas totte är glad eller sover då ;) Dop planering i full gång o kalaskungen.com är en sida jag älskar just nu ;) blir nog blått tema. Vet inte om jag bara ska bjuda på fika eller även smörgåstårta… de har grymt god smörgåstårta på ica i Smedby man kan beställa.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Intehärutandär
2015-01-13 21:37
#225

#223 Det blir prata om ev preventinmedel, genomgång av förlossning och ev en gynkoll för att se att Du läkt/stygn trillar bort/ta cellprov.

[WickedAlly]
2015-01-14 09:13
#226

Idag har Wilmer vaknat på fel sida. Jag överväger att rymma.

Men han sov hela natten, tror inte ens han vaknade när Rasmus kom upp :o

[WickedAlly]
2015-01-14 09:14
#227

#224 Vi bjöd bara på fika, för att vi så många. Ångrar mig i efterhand så vid nästa blir det smörgåstårta också.

[Thiah]
2015-01-14 10:47
#228

#226 jag grät innan klockan var sju.. Så vi har också en toppen dag… Dålig natt, ryggont och trötthet, gnäll…och en make som.var en smart ass redan när han vaknade.

[WickedAlly]
2015-01-14 10:53
#229

#228 Usch :(

De där makarna ibland.. (Misstänker att de tänker samma om oss men det låtsas jag inte om)
Vad gjorde han? :P

Här har det vänt lite efter en tupplur och frukost. Nu hänger han inte läpp och skriker på mig i alla fall.

[Thiah]
2015-01-14 10:56
#230

#229 han bara förklarade det uppenbara. Att eftersom jag mådde som jag gjorde så borde vi suttit i köket på morgonen. Där finns inget han inte får göra. Men 5 på morgonen så ville jag se teve å det går inte i köket… Men jag tror han märkte att det just idag inte var rätt dag att påpeka sådant innan man sagt godmorgon. Joel skrek å jag hade tårar i ögonen när han gick. Så jag gissar att han fattade grejen. Länge sedan jag hade sån pip värk i ryggen…:(

Annons:
[WickedAlly]
2015-01-14 11:14
#231

Ibland är de billiga :P

Har du tabletter du kan ta? Är ju inte så lätt att vara hemma med barn när man har väldigt ont. :(

jackiejohn
2015-01-14 11:19
#232

Inatt har vi sovit lite bättre! Från de maken åkte till jobbet vid 6 till 9:30 sov vi morgon i mamma och pappas däng och detta var mycket skoj efter att ha knöt runt och sparkat på mammas mage och en lite slurk mjölk så sov vi riktigt bra båda två :) Wickedally: det slog mig här igår…du bor väl i Dals Rostock? Varför inte ringa till gynmottagningen på dalslands sjukhus och förklarar läge så kan du kanske få komma och göra ett VUL? De är ju rätt viktigt att veta hur långt gången man är så att RUL gör i rätt tid så de kan du säkert använda dig a😊 värt ett försök iaf! Jag gick där på utredning och i mitt tycke är de väldigt trevliga och hjälpsamma där!

[WickedAlly]
2015-01-14 11:25
#233

Har de kvar det där? :O Trodde de hade lagt ned allt.

Men det ska jag ta och göra, tack!

[Thiah]
2015-01-14 11:43
#234

#231 jo jag har både starka och normala. Får ta när kristan kommer hem för de starka kan jag inte ta när jag är ensam ed Joel… Nu har vi iaf vart ute och flängt i 3 timmar och Joel har gnällt 5 min av dom. :D

JeFo
2015-01-14 12:06
#235

Men vilka pojkar ni har 😣😞 Humör verkar de ha. Det brukar ju inte hålla i allt för länge iaf. Holly ligger och vilar och jag ska göra detsamma. Hon sover hela nätter, vaknar inte längre av Rics klocka el tunga steg. Har däremot två andra tjejer som blivit jättelöjliga nattetid 😞 Och så katterna som inte längre kommer vara inne nattetid. De vill ju ändå bara ut ! Solen skinner här 😀 Vi ska iväg till badhuset senare. Inget bad för mig då jag har mens. Extremt mycket så jag har väl blodförlust snart. Minns inte hur det var med de andra… Började väl på p-piller direkt så mensen blev bra direkt. Hoppas killarna lugnat ner sig nu! Försök vila magen och ryggen!

[WickedAlly]
2015-01-14 12:37
#236

#234 Ah, hoppas du står ut tills dess.
Härligt :)

#235 Haha, ja här finns det allt temperament så det räcker och blir över.. Men nu sover han i alla fall i min famn, ny dum ovana..

Kattlucka kanske hade vart något? Så kan de bestämma själva.

Här snöar det varannan minut ungefär, vi har åkt pulka. Skulle också vilja bada men det får vänta, orken finns inte riktigt där.

Du ska inte börja på p-piller denna gång? Ni kör på blir det så blir det?

vevve89
2015-01-14 14:00
#237

Här poppade 2 tänder fram. Ena på 5 månadersdagen och andra dagen efter 4e och 5e januari. Nu är det förkylt igen, denna gången med feber. Sömnen är lite upp och ner. #235 lider med dig, "blodförlust " är inge kul att få. Hade så förr. Nu har jag inte haft sen jag började ned nya piller. Annars är det en tuff vecka, tar dock latdag idag och imorgon för lillans skull. Dop på lördag å killen jobbar långa dagar. Är hundvakt hela dagen imorgon. Hade en livlig diskussion med dottern om trafiksäkerhet och hur hon ska bete sig när/om hon ska gå själv från skolan. Hon kom med attityden "mäh, vi pratade ju om det där igår" så fick förklara hur viktigt det är och att jag är rädd om henne. Hon är slarvig med att kolla ordentligt när hon går över gator ibland… Hon märkte inget men jag såg och för ett par månader sedan var en bil väldigt nära att köra på henne då den lackade på långsamma bilar och körde upp på trottoaren för att komma förbi. Hon sprang för att hämta ett gosedjur som hon hade tappat så hon märkte inget. Mitt hjärta behöver jag inte säga vart det satt va?

Annons:
jackiejohn
2015-01-14 19:23
#238

Dagens besök hos barnmorskan gick bra! Blodtryck, blodvärde m.m var finfint. Gjorde även en gynundersökning ohc de såg bra ut och jag knep mycket bra 😉 fint med beröm att man kniper bra när man ligger med benen i vädret! 😄

JeFo
2015-01-14 20:34
#239

Min mens blev mycket bättre efter p-piller. Nu vill jag inte börja för jag får migrän och ett hemskt humör. Blir rädd för mig själv, skiter i allt och alla å ser allt nattsvart 😞 Måste ta tag i det och kolla vad som passar istället. Han var såå söt på pulkabilden lilla Wilmer 😀 Han ser så full i lur ut hela tiden! Har försökt fått Ric att fixa kattlucka men enligt honom går all värme ut där. Trots att jag överbevisat 😛 Och de skulle med största sannolikhet komma in med musar och fåglar! Holly sover sedan 1h. Hon fick inte bada idag. Hoppas vi lyckas vara friska så vi kan bada nästa vecka. Var ett tag sedan hon och jag var där nu. Hon älskar verkligen vatten!

vevve89
2015-01-14 22:35
#240

#239 undra om det är pillren som ger mig huvudvärk… Tänkte på det när du skrev om migrän. Men har än så länge ovanligt lite biverkningar. Av dom förra mådde jag piss.

JeFo
2015-01-14 23:22
#241

Mina piller var helt klart anledningen till migrän. Har inte haft sedan jag slutade. När jag tog upp det på MVC hade hon aldrig hört nåt sånt. Har dock kollat med vänner och bekant å forum, värkar vanligt ändå. Vet inte om det är värt att byta sort, MVC trodde inte det iaf. Funderar på p-spruta… Men måste läsa på lite. Måste försöka komma i säng tidigare. Tar min egen tid på tok för sent 😛

[WickedAlly]
2015-01-15 01:14
#242

#239 Känner igen det där, blir också knäpp av p-piller. Jag tänker testa kopparspiral nästa gång tror jag. Nu har jag provat både p-piller och minipiller men inget är bättre än det andra så det får bli hormonfritt. Det där med p-dator låter ju ganska bra men jag är på tok för slarvig, skulle aldrig klara av att sköta det..

Han är minst sagt lurig! Det är bus hela tiden :)

Kallt blir det inte alls nä :) Kanske om man väljer billigaste sorten iofs.. Mamma har en sån där som man får operera in tillhörande chip i nacken på katterna, så ingen annan kan komma in. Funkar kanon. Lite döda (och något levande) djur får man stå ut med :P 
Är ju ingen skillnad om dörren står öppen på sommaren till exempel :)

Wille är också ett blötdjur, plaskar och skvätter och har sig. Jättekul att se för jag älskar också att bada :)

Nu är klockan kvart över ett och vi sitter fortfarande i soffan. Kommer vara död i morgon..

[Thiah]
2015-01-15 04:44
#243

Vaddå pulka bild? Vart är den? Jag vill också se! Och jefo: vad jag vet och blivit tillsagd så är migrän och huvudvärk en gsnska vanlig biverkning av piller. Våra grannar måtte hata oss. I natt skrek Joel mellan 03-04(tror jag klockan tillslut blev) för jag vägrade gå upp. Han skrek inte hysteriskt efter mat utan bara skrek, ålade, skrek, somnade nästan,skrek, ålade, somnade nästan osv… Men jag tänkte att får han direkt mat kommer han vänja sig vid det. Nu har han varit vaken 20 min ocj ännu inte bett om mat. Klockan är för övrigt 05.45 å vi gömmer oss på vår minimala toa. Kristian sover i vardagsrummet och Joel pratar genom att skrika högt…

JeFo
2015-01-15 08:43
#244

Ja jag mår helt klart bättre utan piller. Dock med rikligare mens 😞 Har väl gått på piller för länge 😁 Fungerade bra i början. Bra att du hört det Thiah, ibland blir man ju fundersam om man är ensam 😛 Ni är vakna fasligt tidigt Thiah, vilket nattdjur! Här måste Holly upp när de andra ska till skolan. Skönt på helgerna när hon kan sova tills hon vaknar. Just nu sover hon 19.30-7 utan att vakna. Jag behöver sova för att fungera så jag är nöjd. Nu när jag jobbar lite är det extra skönt att det är problemfritt. Känner mig lite halvseg. Fryser och trött i kroppen. Ska ta en varm dusch innan jag sätter fart. Tror jag ska göra lite äppelmos. Skulle behöva stryka men tycker det är såååå tråkigt!

Annons:
vevve89
2015-01-15 10:00
#245

Jag har mått piss av tidigare som sagt, piller och pstav. Men nu är det bara huvudvärk oftare men har även att göra med att jag säkerligen har vitaminbrist. Är slarvig med att äta rätt då jag är kräsen (barnen äter bättre än mig). 😃

Theres
2015-01-15 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#246

Pappa Timmy!

golf.ifokus.se

[Thiah]
2015-01-15 11:05
#247

#246 va sött!

Marvel-lous
2015-01-15 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

Jag är försiktigt optimistisk då Merlin är på betydligt bättre humör idag och inte alls så gnällig som under utvecklingsfasen så det är förhoppningsvis över (för denna gång).
Idag har han suttit och visat att han upptäckt att han kan kontrollera sin tunga och att händer är det absolut godaste att snutta på. 

Har druckit en varm(!) kopp kaffe idag, det krävs inte mycket för att man ska bli glad nu för tiden. 😂

jackiejohn
2015-01-15 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#249

246# Så fin bild! Här sover liten äntligen middag, varit vaken sen 3:30 med först en hungrig bebis men det var ju lätt fixat problemet var att hon inte kunde sova sen och hon inte låg hos mig och maken vägrar samsova då han är rädd att lägga sig på henne så fram tills 5:30 när maken gick upp låg jag vaken för och tulla och försökte få Lilli att sova, så fort maken gick ur sängen åkte Lilli ner i våran säng och han väl nästan precis somna till så skulle hon ha mat igen så jag somna inte förra 6:30 typ så hade vi matpaus igen vid 9 och sen efter det somna jag så hårt så vakna vid 12 av att det ringde och Lilli låg och blåste bubblor 😁 Snön vräker ner här idag så nu när Lilli sover lite igen så ligger jag halvdöd i soffan…

[WickedAlly]
2015-01-15 13:30
#250

#243 Den ligger i bäbisbildtråden :)

Vi har haft en pissnatt, följt av en pissmorgon. Idag var det min tur att gråta. Det händer för mycket runt om nu och sedan Willes kassa sovvanor på detta.. Rasmus har säsongens första fotbollsträning ikväll men den kan han ta och glömma. Jag behöver få andas.

[Thiah]
2015-01-15 14:16
#251

#250 jag såg den ,sötnosen😃

Alltså vad är det med våra pojkar?? Joel väckte som sagt grannen (hörde iaf fotsteg där vid 4 tiden…) och kristian. Men tyvärr kan jag inte låta honom vinna när han bara gnäller för att bråka. 

Joel har ett väldigt tydligt argt skrik. Hör det varje gång han inte får som han vill eller när han måste ligga still på skötbordet.

Annons:
JeFo
2015-01-15 14:29
#252

Jag tycker synd om er 😞 Dom kanske ligger före Holly så det är mycket i utvecklingen just nu?! Har inte haft nå strul med henne mer än 3-4 nätter sedan hon kom. Sover Joel för mycket på dagarna? Holly sover 2h endast ibland 3. Humöret brukar väl hänga ihop med utvecklingen. Tänder kommer, man ska lära sig gå och andra nya saker…. Ligger på golvet. Skulle kolla magmusklerna men blev kvar 😛 Ska snart till jobbet. Blir nästan semester å gå dit 😛 Ric tränar ju så gått som varje kväll så min egen tid blir på jobbet. Var riktigt skönt att få slita lite 😀

[Thiah]
2015-01-15 14:49
#253

Joel sover som mest 3 timmar.  Han brukar sova en timme x3 fördelat på morgon, dag och eftermiddag. 

Joel har snart 4 tänder i överkäken och 2 i undre. Sen står han ganska bra själv och har börjat ta små steg när han tror att han håller oss i handen. Kristian brukar tillhandahålla ett finger att hålla i men Joel sätter ingen tyngd på det.  

Sen har han börjat "prata" massor. rawraw och utt utt och höga gälla skrik. Imorse lät det som att han sa prutt. Han pruttade, jag sa oj prutt prutt och han svarade nått som liknade putt. hahaha 😃

[WickedAlly]
2015-01-15 15:14
#254

#251 Jadu, de verkar ha förlorat förståndet.

Vi ligger verkligen lika Thiah, så kul tycker jag, både med tänderna och gåendet. Jag är inte helt säker på om Wille tog ett steg igår eller om det var ett misstag. Han trillade nämligen strax därpå. 

Även skriket känner jag tyvärr igen, Wille har otroliga lungor :o Har aldrig hört en så liten människa låta så högt förut. 

Det är så kul när de försöker härma vad man säger. Hittills har vi fått Tittut, titta, dä(r)!, och lite smått och gott. Gulligast var när han tittade på katten och skrek DATT. 

#252 Haha, befinner mig också på golvet. Sitter i ett hav av duplo, bilar, bollar och gud vet vad. Jag bygger duplo och Wille pillar med en sladd.. Men han har lärt sig att lägga sina duploklossar i lådan i alla fall, jag ger honom en och han lägger i den :)

Lite arbete känner jag mig också sugen på faktiskt. Få lite andrum.

[WickedAlly]
2015-01-15 15:22
#255

Vad gör förresten era små när de gör något de inte får och ni säger nej/ajabaja? Här började det så bra, jag sa nej och så släppte Wilmer det. Nu, om han ens bryr sig om att titta på mig så är det enda han gör att gapskratta åt mig..

[WickedAlly]
2015-01-15 15:42
#256

TACK JackieJohn för tipset om Bäckefors, hon var verkligen tillmötesgående och tyckte det var jättekonstigt att jag inte fick ett dateringsul. Så nu ska jag dit nästa torsdag :D

[Thiah]
2015-01-15 15:52
#257

#256 Joel lägger inte tillbaks ett skvatt. Han kan kasta saker men det är det. Jag har i och försig inte lärt honom heller. Han har lärt sig dra fram sina egna lådor men inte sätta tillbaka. Vi kör lite fri uppfostran här hemma ;). Han kan ge saker ibland men helst inte….haha Säger jag nej till Joel ignorerar han eller skriker. Sladdar brukar han släppa direkt. Wille verkar säga massor av ord. Häftigt! Träffar en nästan lika gammal pojke på familje kafet och han vill inte ens krypa. Så det är stor skillnad mellan samma åldrar. Därför är det extra kul att dom följs åt. Härligt att du äntligen fick ett ul!!

jackiejohn
2015-01-15 16:06
#258

WickedAlly, va härligt! Äntligen får du veta hur långt gången du är då! ☺️ Tycker att personalen där är väldigt trevlig så hoppas du blir nöjd du också!

Annons:
[WickedAlly]
2015-01-15 17:55
#259

#257 Wille kastar också tyvärr, typ sin mat och annat mysigt att få i sig :P

Ja, det är verkligen jätteskillnad på barn. Svägerskans 10-månaders styvson sitter mest och tittar medan Wille härjar. Ibland undrar jag varför jag inte kunde få den lugna :P

Ja, äntligen!

#258 Ja, ska bli så skönt att äntligen få veta :)
Fick prata med en Ingela i telefon och hon verkade jättemysig, sådär som vårdpersonal ska vara :)

jackiejohn
2015-01-15 17:58
#260

259# Åh Ingela tycker jag om! Hon är jätterar ☺️

[Thiah]
2015-01-15 18:33
#261

#259 en enda tallrik har åkt i golvet här. Joel är för mat glad för att slänga bort mat… ;) katternas mat tallrik gick däremot sönder igår. Kristian blev överlycklig för han hatade den. Den var rosa, lite djurmönstrad och guldkantad.haha

[WickedAlly]
2015-01-15 18:36
#262

#261 Av den anledningen får inte Wilmer några tallrikar :P Lägger rakt på hans bricka på stolen istället.

Haha, men varför gillade han inte den tro? ;P

[Thiah]
2015-01-15 18:53
#263

#261 ah, Joel har ingen bricka utan han har stolarna så nära bordet istället. Men han får sällan helt kontroll över sin tallrik. Äter han frukt eller smörgås får han direkt på sitt underlag. :) borde snart låta honom äta själv med sked men det kan vänta tills hans pappa är hemma. :D medan jag är hemma kladdar vi för fullt.

em.nord
2015-01-15 19:01
#264

#248 söte Merlin! Ha ha jag känner igen det där. Elliot är mitt uppe i utvecklingsfas 12v just nu. TRODDE jag iallafall. Såg idag en tand påväg upp :( redan. Vet inte hur länge tandsymptomen sitter i men rätt skönt ändå att det kommer med utvecklingsfasen. :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[WickedAlly]
2015-01-15 19:03
#265

#263 Jag håller tallriken så långt borta jag kan från Wilmer. Han får gärna grisa och testa sig fram men just de stora målen vill jag ha i honom någorlunda ordentligt. 

Han får ta över skeden ibland när han börjar bli mätt, det tycker jag funkar fint :)

Annons:
[Thiah]
2015-01-15 19:10
#266

Joel får ha en metall sked och jag matar med en plast. Då är vi båda nöjda ;). Joel somnade förresten innan klockan 19 så jag sitter väl här 4 imorgon bitti. Efter att ha väckt grannar och make igen…hahah. Jag fick iaf nästan duscha ifred idag. Joel surade och skulle stå upp i duschen eller vara i famnen och sen kom maken in och sa att vi inte får bli färdiga för fort. Han hade satt fyr på nån adapter till nån grej så det stank bränd plast inomhus…. Efter en stund kom han in i badrummet och tog Joel. Så jag fick duscha med dom båda i badrummet med mig… Jag är så glad över att vi inte har badkar mera. Jag hade blivit så pip arg om jag inte kunnat få bada ifred. Förut brukade jag ta med en kall öl och en bra bok och stanna lääääääänge. Kristian brukade komma och kolla så jag levde. #264 Joel har bara gnällt någon enstaka dag för tänder.

em.nord
2015-01-15 20:11
#267

#266 okej hoppas det :) han är ju för liten för att fatta poängen med bitring men har masserat lite med mitt kalla finger o då slutar han gnälla o njuter stackarn. ♡

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

vevve89
2015-01-15 20:23
#268

Vi kommer börja lära in nej nu när hon börjat röra sig fritt på golvet. Hon ålar fram till sladdar, uttag å så. Vi har säkrat men vi vill ändå lära. Stora tjejen lärde sig fort när hon va liten.

RoxannaS
2015-01-15 21:47
#269

Och så kommer jag som återigen ramlat ur tråden :3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
malinroth
2015-01-15 22:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#270

Min älskade lilla unge som snart blir ett helt år! Det är ju helt galet vad tiden går fort, knappt 1 1/2 månad kvar till den stora dagen! Vi var till bvc här om dagen och gossen är nu 74cm lång och 9200g tung! Vad är det för storlek och ålder på era kottar nu? :)

[WickedAlly]
2015-01-15 23:11
#271

#266 oj, klantig make eller elfel? :p Wilmer somnade NU, gah.. Jag är så trött på dessa nattningar att jag kan spy. Undrar vad tusan vi tänker som skaffar en tilll.. Ett bad i ensamhet låter underbart. #270 sötaste Svante 😊 Var längesen vi var på BVC nu men jag tippar på runt 70 cm och 8200 gram här. Nio månader på lördag är mitt lilla hjärta :)

Theres
2015-01-15 23:46
#272

Alltså shit mina bröst! Tyckte de var gigantiska nu på slutet, men det är ju helt övernaturligt hur stora de är idag :O

golf.ifokus.se

Annons:
[TanatosNyx]
2015-01-15 23:51
#273

Säg hej till din inre Dolly Parton 😃

Theres
2015-01-15 23:54
#274

Det gör ont också :(

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
2015-01-16 00:00
#275

Stackare 😕 klen tröst men det är normalt.. Det  brukar bli bättre med tiden sägs det.

[WickedAlly]
2015-01-16 00:34
#276

Två dagar efter förlossningen var jag redo att skära av mina bröst, från en normal C till en stor F på typ två dagar. Varma som tusan och kliade gjorde de. 

Värme av olika slag, t ex en varm dusch eller en fleecefilt brukar kännas skönt. Detta rekommenderas ju när man får mjölkstockning men funkar faktiskt väldigt bra när mjölken rinner till också.

Jag ser väl inte riktigt framemot nästa gång direkt..

[TanatosNyx]
2015-01-16 01:00
#277

mamma tipsade mig om fetvadd i bh:n, forma ett O runt vårtan så det håller varmt och avlastar. Snurra lite gasbinda runt för att hålla formen, och så ett amningsinlägg ytterst.

Sen minns jag när lillebror var liten, då satt hon och värmde tuttarna framför spisen med ugnsluckan på glänt 😂

jackiejohn
2015-01-16 02:29
#278

Det blir bättre theres! Duscha varm, använd vetekudde eller liknande. Värme brukar lindra! Passa bara så dom inte blir kalla det gör om möjligt ännu ondare om du frågar mig..pumpa när hon amma om du känner att hon inte tömmer/lättare på trycket så att säga de tipset fick jag av personalen 😊

[Thiah]
2015-01-16 05:02
#279

#267 joel har aldrig fattat iden med bitring. speciellt inte en kall. 

Jag fick tipset att sätta bananbitar i frysen och sen låta joel gnaga på dom. Men det fungerar säkert bäst med äldre barn. Joel fattar inte den iden heller 🤪

#271 tror det var en kombo där maken hade minst fel…

Och förresten 19-05.20 sov joel i natt. Halleluja!😂

Annons:
Velinga1984
2015-01-16 07:38
#280

#270 Vilken charmör! Min minste är 13 månader (vägde 15 kg, och var 82cm lång på 1 års kontrollen). Så här håller vi mest handen och går, attans tung att lyfta speciellt när han kastar sig åt olika håll.

Jespersen
2015-01-16 11:21
#281

Nu är vi hemkomna efter första gången på babysim :) Villemo verkade trivas och tycka det var roligt, även om det roligaste av allt verkade vara när vi samlades tätt allihop så att alla fick titta på varann. Villemo bara sken upp som en sol när hon tittade på dom som stod jämte :) Hon slocknade såfort jag satte henne i bilen och vaknade inte när vi kom hem, inte ens när jag krånglade av overall och mössa och allt. Heeelt slut! Hon har snart sovit en timme själv i sängen, det gör hon aldrig annars! 

Villemo blir 6 månader nästa vecka. Det var en månad sen vi var på BVC och vägde och mätte, men jag tippar på att hon börjar närma sig 67 cm och 8 kg :)

RoxannaS
2015-01-16 14:29
#282

Bara jag som upplever att brösten är mindre  nu än innan? Hade gärna velat ha lite större tuttar. Fyller knappt upp min c kupa längre 😭


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[WickedAlly]
2015-01-16 14:41
#283

Härligt med mycket sömn Thiah, det fick inte vi. Eller ja, han sov 23-09 så jag ska väl inte klaga men de där nattningarna suger musten ur mig 

#281 Åh så mysigt med babysim, Wilmer blir också riktigt trött efter badet. Jag med för den delen, haha. 

#282 Mindre tycker jag inte men definitivt mjukare och lite slappa, trots att jag fortfarande ammar mycket.

soundtrack
2015-01-16 14:44
#284

#282 mina är varken större eller mindre än innan.

RoxannaS
2015-01-16 14:51
#285

Okej. Ja mammas kommentar om brösten efter en graviditet var "taxöron" jag håller med. Platta och typ hängiga :3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Marvel-lous
2015-01-16 14:53
#286

#282 Oh ja, jag kallar dom för mina små tepåsar. 😂

Annons:
[Thiah]
2015-01-16 15:00
#287

Mina kanske är aningens aningens slappare men inte så man reagersr direkt. Jag hade gärna behållt de där 9mån gravid tuttarna. ;)

JeFo
2015-01-16 15:10
#288

Jag är glad att ha mina bröst tillbaka. Har ju haft krångel vid amningen ganska mycket. Men nu när vi slutat är det normala igen. Lite mjukare och lite slappare men hallå, efter 3e barnet är det ok 😛

Kämpa på Theres. Det tar tid innan det flyter på. Tog nästan 2 månader för mig innan det var riktigt bra. Somnar hon ännu när du ammar? Min första föddes med hjärtfel och åt dåligt, hon somnade typ direkt. Fick tipset på BB då att peta henne på kinden och inuti handflatan…. fungerade iaf bättre. Och mina bröst har slagit Dolly med hästlängder! Jag ammade var 3e/h och körde på det dgnet runt. De ställde in sig ganska snabbt. Har haft snälla barn som inte velat ha någon därimellan.

Svante är söt som vanligt! Holly vägde sist 9,4 och var 68,5 lång tror jag det var. Nu är hon tungre ändå…

Precis gjort en laddning äppelmos och fryst in. Blir massor och gott! De äldre tjejerna äter också. Känns inte alls att det är utan socker! Jag blir imponerad varje gång 😛

Trevlig helg på er alla!

[WickedAlly]
2015-01-16 15:37
#289

#288 Längtar lite efter mina bröst också faktiskt, fast jag tror inte det blir så jätteskillnad. 

Funderar på om jag borde låta brösten vila en månad innan nästa bebis kommer. Då är Wille ungefär 14 månader. Hade vart lite skönt faktiskt..

Borde också göra äpplemos, sist gjorde jag på äpple och päron men följde annars ditt recept. Blev supergott :)

Nu äter Willeman omelett med tomat, det går alltid hem.

JeFo
2015-01-16 16:16
#290

Jag hade också i päron denna gången och kanel och vaniljpulver. Blir kanon tycker jag och man sparar massor. Holly äter gärna en halvburk puré om dagen 😀 Testade med aprikos men höll på att spy. Luktade växthus i hela köket. Omelett går bra här också. Tomat, paprika och purjo är favon. Har lite ost på ibland också. Går att variera bra mycket. Vet inte hur jag skulle gjort med brösten. Beror nog på Wilmers intresse för dom då…. Känner de av att de kommer en bebis? El behöver de ens känna av det? Tänkte att Wilmer kanske blir sur om det kommer någon och liksom tar över brösten 😛

[WickedAlly]
2015-01-16 16:59
#291

#290 Ja, de är inte vidare billiga de där man köper direkt. Wilmer sätter också i sig mycket, ofta en klämmis och en omgång frukt jag bara mosat eller tärnat. 

Åh, aprikos som är så gott :)

Ja, i början var brösten extra spända och ökat lite i storlek men det har försvunnit igen. Tänkte också att han kanske blir sur och att det därför är bättre att trappa ned någon månad innan. Tanken först var att amma båda men det vet jag inte om jag orkar ärligt talat..

JeFo
2015-01-17 20:39
#292

Holly älskar klämmisar! Försök och ta en sån ifrån henne. Hon morrar! 😁😛 Imorgon har vi tre 9 månaders! Vi var ju nyss gravida 😛 Inga bebisar längre, utan små personer. Holly har börjat åka i vagnar i affärer. Ser så mallig ut och kollar på allt. Imorgon ska vi försöka få fast nya bilbarnstolen. Var bara köra bälter under sa han på Volvo. Såg lite krångligare ut när man kollade bruksanvisningen 😣 Vi får väl se…. Ska försöka hitta utlandsresa också, blir bröllopsresa fastän den blir lite sen. Mamma, pappa och syster ville med vilket är skönt med tre barn 😉 Det blir imorgon när de kommer över. Nu väntar film och lite mys. Hoppas det är lugnt med dig Ally.

vevve89
2015-01-17 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#293

Nu är lillan döpt😃

Annons:
[WickedAlly]
2015-01-17 21:18
#294

#292 haha, Wille blir också arg. Verkligen inga bebisar längre, heltokigt. Swischswosch så var den tiden förbi. Det är så skönt nu när de kan göra sånt, som att åka kundvagn, underlättar verkligen. Måste vara mycket roligare för dem också :) Nja, bara bältet är det ju inte men det var ganska lätt ändå. Men det underlättar ju att vara två vid montering. Först bältet, sedan förankringsbanden och till sist stödbenet. Det som var krångligt var att få till bra lutning tycker jag, men om en trycker ner ryggen på stolen och en drar åt banden så funkar det :) Skönt att få resa bort :) Film och mys här också, Wille somnade precis. Natten som var va kaos, tror jag sov en och en halv timme så jag hoppas på bättre lycka idag. Mår bättre nu tack, misstänker att ett brustet blodkärl ligger bakom det hela. #293 vad kul, vad tyckte hon? :)

vevve89
2015-01-17 22:09
#295

Hur cool som helst. Gäspade sig igenom dopet… 😅 oxh sen log åt allt och alla. Knappt sovit på hela dagen och ändå varit en solstråle.

[WickedAlly]
2015-01-17 22:14
#296

#295 Härligt, vad duktig hon är :)

em.nord
2015-01-17 22:20
#297

#295 duktig tjeja :) Har bestämt mig för att börja jobba extra. Behöver lite mer inkomst o spara dagar är ju aldrig fel! Daniel jobbar inte heltid så kan vara hemma med Elliot utan att plocka på sina dagar :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

vevve89
2015-01-17 22:30
#298

#296-297 ja kanonduktig. 😃 Jag är lika slut som hon dock. Men f

JeFo
2015-01-18 00:31
#299

#297 hur mycket ska du jobba? Skoj med dop och vad härligt att hon var duktig 😀 Brukar vara en sådan dag då hela familjen somnar skönt efteråt.

Intehärutandär
2015-01-18 01:54
#300

#282 Näh, jag har önskat att gå ner till ursprungliga C, men fått stå ut med en fyllig D. Hopplöst då man ska köpa bh. Har gått net 10 kg i vikt vid ett tillfälle med, men bara omkrets o resten av kroppen magrar. Tuttarna sitter där dem sitter. Kanske blir det tomma påsar denna gång pga ålder.

Annons:
em.nord
2015-01-18 08:02
#301

#299 jag ska bara anmäla mig som timvikarier. Har haft små vikariat inom hemtjänsten så blir timvik nu o 3 månaders vik i sommar med fast schema. Passar oss bra :) Både jag och Daniel bytte våra fasta jobb mot vik när vi köpt huset. Han för att slippa 15 mil ENKEL resa med bil till jobbet och jag för jag inte trivdes. Hade fast jobb sen 3 år hos en riktig ragata :P Så ska ta timmar. Daniel jobbar ca 3 nätter i veckan så han kan ta totte då vi ändå ger ersättning 50% av målen. Vi ska döpa Elliot om nån månad hoppas han är snäll då ;) Haha jag hade A kupa innan så känner mig som Dolly med mina stora B nu :D yeay! Hehe ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

vevve89
2015-01-18 11:56
#302

#299 alla hade konstigt nog svårt att somna igår. Lillan sov iaf i sin säng till 4.😀

[Thiah]
2015-01-19 08:24
#303

Joel har lärt sig att öppna toan(vi måste ja en liten glugg så katterna kan öppna, deras låda är där) så nu har jag fått sätta ett kompostgaller framför.dörren. haha Joel sov 18.30-06 idag. Verkar som att han behöver mörkt och tyst för att sova på morgonen. Han låg med mig i sängen och kravlade runt som.en mask men vaknade aldrig. Får fundera på att flytta honom till eget rum. Pratade med vår försäkringskassa (fpa) i dag. För att vi ska bevisa att vi tjänar lite med pengar ska vi ta kopior på de 14! Senaste lönespec som Kristian har. Hela förra året och de två nyaste nu… Å då har han en fast månadslön. Hahah Men nu vet vi iaf hur vi ska fylla i enkäterna. Alltid något ;)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: