Annons:
Etikettflerbörd
Läst 3641 ggr
crazydreamer
2014-09-09 17:33

tvillingar

Helt galet. Är gravid V.7. Och det är tvillingar. Hjälp. Någon som fått tvillingar. Hur mådde ni? Hur var eran graviditet. Jag är i v7 och det syns jätte tydligt redan. Är glad men mega orolig.

// Nyfiken Jenny

Annons:
[TanatosNyx]
2014-09-09 19:12
#1

Häftigt! 🙂 följer tråden.

ChristineL
2014-09-09 20:21
#2

Jodå, det är minst en till här som väntar tvillingar, minns inte vem dok…

RoxannaS
2014-09-09 20:52
#3

Åh stort grattis! Följer gärna också 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Blåis
2014-09-09 21:59
#4

åhh grattis ! det kommer gå bra :D

Klinxa
2014-09-10 07:46
#5

Grattis! Wow! När jag var gravid så fruktade jag att få tvillingar. Men nu önskar jag att jag hade fått de ^^ bebisarna har alltid närhet och sällskap etc. Lycka till! Allt kommer gå fint :-)

villavägen
2014-09-10 18:15
#6

Jag fick tvillingar för 8 månader sedan. :-) Graviditeren var bra. Hade sjukt ont i kroppen från början. Trodde jag hade fått reumatism, men det visade sig vara det dubbla hormonpåslaget. Hade foglossning och sammandragningar som gjorde att jag blev sjukskriven nån gång kring v 26-27. Man var ju höggravid tidigt! :-). Mina föddes med spontan vattenavgång i v 34+5. En pojke och en flicka. :-). Allt har gått jättebra! Fråga på om du undrar över något!

Annons:
crazydreamer
2014-09-11 05:28
#7

Gooa ni är. Nu har det mesta snurrandet i skallen börjat lugna sig. Men visst är jag orolig på hur jobbigt detta kommer att bli. Eftersom jag har daglig värk. Och tycker en vanlig graviditet är jobbig. Har två barn sen innan. Två flickor på 12 och 4 år. Hur känner du nu? Du som fick tvillingar sen 8 månader sen. Är det mycket tuffare än bara en baby?

// Nyfiken Jenny

Kiwikatt
2014-09-11 06:02
#8

Grattis! Vad spännande med tvillingar :D Vill inte "skrämma" upp dig, men min svåger och svägerska som fick tvillingar för drygt ett år sedan har inte fått mycket sömn. Bebisarna sover i princip aldrig samtidigt och äter i skift och när den ena tvillingen äntligen somnat så skriker den andra och väcker den som sov…och sen börjar allt om igen. Min svägerska gjorde inte annat än ammade, bytte blöjor och försökte söva barn när de två första månaderna gått (första två månaderna åt och sov bebisarna bara) och som sagt när den första somnat satte den andra igång och väckte den som sov och när den andra äntligen somnade drog den första igång och väckte den andra, och sådär håller det fortfarande på. Med detta inte sagt att det är så här för alla, men det KAN ju bli så….och som sagt vill inte "skrämma" upp dig, men tror kanske att det kan vara bra för dig att höra alla olika scenarion i förberedande syfte :)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

villavägen
2014-09-11 08:29
#9

Glömde skriva GRATTIS!!! Det är något speciellt att bära två. På nått sätt känner man sig utvald. Jag var orolig till att börja med. Tänk om något går fel osv. Jag googlade runt en massa. Inget av det jag läste om hände! Dvs tts, ökad risk för havandeskapsförgiftning eller diabetes. Jag gick med i en Facebook grupp, tvillingar 2014 och fick där grymt stöd. Visst är vissa dagar tuffa och första tiden sov vi i skift. Man kan försöka synka barnen genom att väcka den som sover. Vi gjorde aldrig det. Nu fick flickan kolik i tre månader men efter det blev allt så mycket lättare. Skaffa två babysitters, de var guld värda då kunde jag mata bägge samtidigt när gubben började jobba. Han var hemma två månader, hade önskat han var hemma lite längre.

villavägen
2014-09-11 08:33
#10

Nu när de är 8 månader har de sånt utbyte av varandra. De skrattar och pratar med varandra hela tiden. Och kivas med! ;-) Jag tycker det positiva överväger det negativa. Det är en gåva att få två mirakel på en gång! Än en gång stort grattis!!!

[WickedAlly]
2014-09-11 08:56
#11

Grattis! 

Malin som bloggar på www.loppi.se/tvillingmorsan tycker jag skildrar vardagen med tvillingar fint. Det är verkligen blandad kompott kärlek, bråk och allt där mellan. Ärligt och rakt från hjärtat :)

crazydreamer
2014-09-13 04:01
#12

O tack. Jag vet att allt inte är en dans på rosor. Det är det inte att ha en heller. Tack "Villavägen". Jag har inte vågat skriva in mig på Mvc än. Bara varit på ett ultraljud. Men på måndag är det dax för både MVC och ringa sjukgymnast. Så jag får igång bollen i rullning. Kram alla.

// Nyfiken Jenny

[TanatosNyx]
2014-09-15 22:40
#13

Nu är jag inte bara följare av tråden längre, jag ser mig härmed som delaktig efter dagens VUL 😮

Annons:
xxmammaxx
2014-09-18 18:09
#14

Jag väntar tvillingar och är i vecka 34+5 nu. Jag har en son på 8 och en dotter på 5 sen innan och väntar nu en tjej och en kille. Det är spännande men gör så grymt ont när dom rör på sig nu. Dom får väll inte platts antar jag. för speciellt stor är jag inte men dom e tydligen stora. dom ligger la bak i ryggen med va vet ja haha.. Har ont varge dag och började få samandragningar i går så det är väll snart dax.. Hoppas bara dom stannar ett tag till… Vi får nämligen utbytt vårt parkettgolv i vardagsrummet på onsdag å då har ja ingen lust att ha små bebisar hemma.

crazydreamer
2014-09-19 07:23
#15

Vilken grej jag var med om. För tre år sen så hade jag en liten som dog i magen i v 12-15. Så nu i ett par dagar dagar så har jag haft känslan att jag är inte är gravid längre. Så igår var jag på ett akut ultraljud. Och jag hade väl intalat mig att dom levde inte. Och dom levde. Hjärtat slog på båda två. Dom hade växt jätte bra. Och dom mår bra. Jag bröt totalt. Men jag känner mig fortfarande inte gravid. Allt har gått över. Men nu vet jag Att båda lever och mår bra.

// Nyfiken Jenny

Upp till toppen
Annons: