Annons:
Etikettprematur
Läst 6382 ggr
nakuta
2014-08-17 20:29

Bärsjal till Prematur

Jag sitter här och funderar på det här med bärsjal, har en liten  tjej här hemma på ca 2700g och 47 lång, som vi först (innan hon kom) funderade på att köpa bärsele till, men de är hon ju förliten till, där är ju mini "mått" på 3,5kg och 53cm, så har gått mer och mer in på att kanske istället köpa en bärsjal, och då läst att Trikå är bäst till små? (Och då klart att det vad jag förstod funkade till prematurer?)

Har ni något tips på någon som är bättre eller sämre? Är första barnet och är då helt nybörjare med allt detta.

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Annons:
Praefatio
2014-08-17 20:39
#1

Knytsjal i trikå, bambu eller bomull, "kan" väl inte bli fel? Jo, klart man kan knyta den fel, men jag menar rent modellmässigt. Såhär knyter man en sådan sjal.

nakuta
2014-08-17 20:56
#2

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[Thiah]
2014-08-17 20:58
#3

Kan tyvärr intr kolla på länken men en mjuk trikå, bomull eller bambu är bra. Vi valde att köpa bambu då det är naturligt bakteriehämmande. :)

Praefatio
2014-08-17 20:59
#4

Japp. Tittar man på nätet så ser man dock att den är ganska tjock = blir ganska varm, men det kan å andra sidan vara väldigt positivt nu när det går mot höst och vinter. Och en prematurbebis behöver ju mycket värme.

nakuta
2014-08-17 21:01
#5

#3 vilket märke köpte du? hittar mest i bomull, men bambu kanske är allra bästa?

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

ChristineL
2014-08-17 21:37
#6

Rekommenderar absolut tricot slen! Fick med både instruktionsbok och dvd :)

Annons:
nakuta
2014-08-17 22:13
#7

Har hittat dessa i Bambu: www.babydesign.se/dept/Aldoria-Bambu-Soft_79020/SWE/SEK men vilken är bäst?

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[Thiah]
2014-08-18 06:53
#8

#7 precis en sån, grå, har vi. Jag älskar den och man fick med eett instruktions häfte. Bambu är svalt och ska leda bort värme så den kan vara bra om någon av er är varm av er eller om ni vill ha sjalen under jackan t.ex. (varmt blir det hursom)

nakuta
2014-08-18 20:58
#9

Nu är en sån i bambu beställd efter att ha rådfrågat min mamma med =)
Har nämligen en liten tjej som inte vill ligga i vagnen eller så när vi är ute, utan hon vill vara uppe, så känner att en bärsjal är ett bra alternativ =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Upp till toppen
Annons: