Annons:
Etiketterundersökningarkluringar
Läst 2330 ggr
ChristineL
6/18/14, 4:47 PM

Vilket märke använder du?

Inspirerad av andra trådar här angående märke på diverse produkter frågar jag nu, vilket märke använder du oftast på hygienartiklar till bebisen? Blöjor, tvättlappar, våtservetter, topz, tvål, lotion, olja osv…

Annons:
[Thiah]
6/18/14, 4:52 PM
#1

Libero hittills på det mesta eftersom man fik ett gratis paket på bb. Har även änglamark våtservetter.

Inspirerad av bland annat Jossan så ska jag köpa ekologisk kokosolja som olja åt mig och Joel.

JeFo
6/18/14, 4:56 PM
#2

Vi fick också massa rabattgrejer så vi köpte liberosaker. När dessa är slut vet jag inte vad vi köper. Hudlotion och shampoo har varit bra. Blöjor lär vi ICAs och vid rabatter libero el Pampers.

[Thiah]
6/18/14, 5:01 PM
#3

Schampo? Här används endast libero oljan. Har använt lotion men nöjde oss med olja. Får inga rabatt kuponger, har säkert missat massa klubbar att gå med i 😉

[WickedAlly]
6/18/14, 5:03 PM
#4

Svarade Libero för vi har flest produkter därifrån men annars är det en salig blandning.

Libero - Våtservetter, babyolja
Huggies - Ibland våtservetter
Pampers - Blöjor
Kronans droghandel - Tops
Ica Basic - Torra tvättlappar

ChristineL
6/18/14, 5:12 PM
#5

För det mesta Icas blöjor som komplement till tygblöjorna, Ica basic tvättlappar, väldigt sällan våtservetter men har varit mest nöjd med Apotekets (Kronans), liberos tops. Använder inte schampo, hudlotion eller babyolja till henne. Kung Markattas kokosolja däremot.

JossanH
6/18/14, 5:12 PM
#6

Blöjor- Coops miljömärkta, när änglamarks fanns använde vi det. tvättlappar- coops våtservetter- väldigt sällan. Änglamarks eller nu har vi testat ett med mer ekologiska ingredienser, men använder ett paket tills det nästan torkat ;) topz- coops tvål- ekologisk handtvål eller ekologisk flytande tvål och schampo. Använder ganska sällan schampo. lotion- ingen alls olja- kung markattas kokosolja eller eko olivolja.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
PogoPedagog
6/18/14, 9:27 PM
#7

Blöjor: ImseVimse (tyg) Hemmasydda ilägg och ullskal samt Pampers om natten.

Våtservetter, på resande fot: Det som råkar vara rea på eller något miljömärkt.

Tvål/schampo används väldigt sällan, tvättar n'ästan bara med vatten.

fridaas
6/18/14, 9:46 PM
#8

Till treåringen har vi använt Liberoblöjor mest och kommer nog göra till bebis också. Ica basic, citygross basic eller Coops egna våtservetter Schampoo barnängen Tvål euzerin duscholja till både mig och dottern, till bebis blir det nog det samma eller kokosolja Salva har vi fått utskrivet av läkare, just nu har jag hjärnsläpp på vad den heter dock och orkar inte kolla efter. Både jag och dottern har fått den på recept iaf. Tandkräm colgate tror jag, en med Bamse på iaf Tops de som är billigast

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

jmkforlajjf
6/18/14, 10:42 PM
#9

Vi använder liberos zinksalva, lotion, blöjor och tvättlappar. Vi använder barnängens schampo och natusan tvål (tror jag). Balsam använder hon samma som jag - Tremesse eller vare heter :P tops har vi babytops, dock används dom väldigt sällan.

malinroth
6/19/14, 9:18 AM
#10

Blöjor har vi provat Libero, Pampers, Coop och Icas. Är mest nöjd med Libero så det kommer vi att köra på i fortsättningen så länge det funkar bra :) Får så mycket rabatterfrån Libero också (oftast 25kr ibland mer) så jag hinner inte använda alla ens. Våtservetter har vi provat nå olika men kommer nog välja Libero framöver då jag läste nåt test där dom hade minst kemikalier i sig. Tvättlappar. Använder coops, har bara provat dom men har varit nöjd så det har blivit att jag fortsatt. Olja har jag inte köpt ännu utan man fick så mycket oljor från olika märken (apoteket, natusan, libero). Vet inte vilken jag skulle köpa själv. Det känns som att dom jag fått aldrig kommer ta slut, använder ju bara lite olja en gång i veckan när han badar.

JeFo
6/19/14, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Menade denna Thiah 😉 Använder den som typ shampoo. Holly blir lätt varm och luktar typ "farbror" när hon blir svettig 😛

Tina-A
6/19/14, 9:49 PM
#12

Oftast libero! Tycker dom är jättebra. Men för torra tvättlappar är Euroshoppers bäst :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

yoanna
6/20/14, 10:48 PM
#13

Har hört att Liberos blöjor ska vara bra så tror vi kommer använda deras blöjor iallafall :)

Annons:
Citronpeppar_ftw
6/22/14, 2:52 PM
#14

Ingen som använder tygblöjor?

ChristineL
6/22/14, 3:11 PM
#15

#14 - Vi är flera som gör det och har också skrivit det i tråden ;)

[Thiah]
6/22/14, 3:56 PM
#16

#11 ah då fattar jag. :) Jag prövade nån liknande till Joel häromdagen men jag tycker att han direkt känns torr. Smörjt med lotion men inget slår oljan.

Kiwikatt
6/28/14, 1:14 AM
#17

Om man vill köpa organiskt ekologiskt kan jag varmt rekommendera den här sidan. De har allt från ekologiska leksaker till ekologiska hygienartiklar för barn och baby www.ekokul.se

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

JossanH
6/28/14, 9:10 AM
#18

#17 brukar handla därifrån men tycker även att gröngåva.se har väldigt bra pris på naturgumminapp. Blev besviken sist jag beställde från ekokul då nappen jag beställde hade ändrad design och var i mycket sämre kvalitet utan att de ändrat detta på hemsidan.

Sajtvärd på Iller.ifokus

smurfan-13
6/29/14, 11:12 PM
#19

Blöjor - Libero & tygblöjor

Tvättlappar - icas & egengjorda i tyg

tvål/tvätt - sophies

Mycket mer än så använder vi nog inte ;) Jo just det våtservetter i bilen från Libero.

Upp till toppen
Annons: