Annons:
Etikettflerbörd
Läst 7894 ggr
xxmammaxx
2014-05-30 16:30

Tvillingar..

Jag har fått höra att man oftast föder tidigare när man väntar två. Någon annan som väntar eller fått tvillingar? sj är jag snart i femte månaden men e inte direkt så tjock.. Men vist syns det.

Annons:
mollyt
2014-05-30 16:38
#1

Vad jag vet så är orsaken man ofta föder tidigare när man väntar tvillingar för att det blir trångt. Men precis som för alla kvinnor är graviditeter olika för alla 🙂 Lycka till med dina små!

[Thiah]
2014-05-31 08:07
#2

Hm, det borde finnas någon här som ganska nyligen fått tvillingar. Någon annan kanske minns namnet på den personen. (?) Hon skulle ju kunna svara på dina frågor på ett sätt som vi inte kan.

ChristineL
2014-05-31 17:14
#3

Tvillingar räknas som fullgångna tidigare och föds oftare i vecka 38+, vad jag har hört. En väninna till min mamma, hennes dotter födde tvillingar i vecka 42+, båda vägde över fyra kilo, jag fattar inte att dom inte satte igång henne tidigare för det kan inte varit roligt!

villavägen
2014-05-31 21:05
#4

Mina tvillingar kom i v 34+5 efter magsjuka. De är 5 månader nu. Ofta föder man kring v36-38. Det är så individuellt hur magen ser ut. Jag var rätt stor men då hade jag ju fött en pojke två år innan också.

xxmammaxx
2014-05-31 22:07
#5

Jag är snart inne i femte månaden och har en son på 7 och en dotter på 4 sen tidigare. Men när ja va på ultraljudet så räknade dom 40 veckor på mig endå.. Och en annan sak som jag måste ta upp med dom är ju att det andra ultraljudet jag var på då var jag i tredje månaden och då såg dom inte ens att det var tvillingar. Detta fick jag veta denna månaden.. Någon som vet hur det kommer sig att dom inte såg att det var två där inne tidigare? Har varit på tre ultraljud hittills. Jag blev givetvis överlycklig men det blev ju även en liten chock..

Och en annan sak som jag också stör mig på är att på sjukhuset där jag gör ultraljud där beräknar dom att jag blev gravid 30 januari och hade sista mens den 17nde januari. Men på mödravården säger dom att jag blev gravid samma datum som jag fick min sista mens. Bra minne har man ju inte heller så jag mins ju inte när jag hade sista mens haha.. Jag bryr mig inte så igentligen men det stör mig lite att dom säger olika.. Och föresten på ultraljudet nummer två så fick jag ju bilder och då va jag i tredje månaden och man kan inte se en tillstymmelse av ett barn där ens det är helt tomt.. medans ultraljudet jag var på nu ser man ju allt näsa haka mun tår.. ja allt.. fick tillo med veta könen på dem båda :)

xxmammaxx
2014-05-31 22:10
#6

Ska i alla fall föda den 24 oktober. Enligt Sjukhuset.. Men vi får väll se när det blir :)

Annons:
villavägen
2014-06-02 08:40
#7

#5 Man räknar alltid 40 veckor även när det är tvillingar! Sedan att man ofta föder innan är en annan sak….. I v 12 kan man missa en tvilling, det beror på hur de ligger.

xxmammaxx
2014-10-14 20:02
#8

Nu är jag snart i vecka 39. Om 10 dagar har jag gått 40 veckor med tvillingar. Jag orkar inte mer haha. Jag har sjukt ont men bara på kvällarna d e väldigt knepigt. inga sammandragningar ingenting bara en hemsk smärta i ca 3 timmar varje kväll då det känns som om dom försöker gräva sig ut med kniv. 

Dom på gyn försökte få igång mig.. d gjorde ont så ja skrek å började blöda.. Hon sa att jag förmodligen kommer att få sammandragningar oftare nu men nee.. 

Dom väger 3.5 kg och den andra 3 kg. jag är väldigt liten för å ha tvillingar ser ut som om ja bara hade ett barn i magen. tjejjen rör å vänder på sig hela tiden och det gör sjukt ont nu.. 

Ingen som har tips på hur man kan få i gång värkarna?

ChristineL
2014-10-14 20:13
#9

Det finns ju lite färdknäppar man har hört talas om. Sex (både mannens sperma och kvinnans orgasm är viktiga), dricka champagne, gå i uppförsbacke eller upp i trappor. Röra på sig över huvud taget är bra.

xxmammaxx
2014-10-14 20:19
#10

Rör på mig gör jag massor. så det har jag fått höra av sjukhuset att ja måste lugna mig med. Pluggar än lämnar mina andra barn på både skola och dagis.. så ja går upp 6 på morgonen sen e ja igång fram till 6 på kvällen. å då kommer smärtorna.. 

Champagne har ja aldrig hört talas om faktiskt..

soundtrack
2014-10-14 20:25
#11

Jag testade allt möjligt under de två veckor jag gick över tiden för att få igång min förlossning, inget funkade. Det är nog helt enkelt så att kroppen är redo när den är det.

PogoPedagog
2014-10-14 20:30
#12

Ta det lugnt skulle jagh oxå säga! Iaf om du inte ska föda med snitt. Att gå i genom värkarbetet med en redan utmattad kropp och musker med träningsvärk är ju ingen höjdare.

tjoopa
2014-10-14 20:46
#13

#8 Min mamma bytte gardiner när hon ville få igång förlossningen :) Att hålla på mycket över axelhöjd är ju ganska ska ansträngande.


Annons:
[TanatosNyx]
2014-10-14 21:06
#14

#13 Hehe, min mamma putsade fönster och fick sängläge från vecka 19 😉 Hon hann öppna sig 3cm innan de fick stopp på det.

xxmammaxx
2014-10-20 20:43
#15

Foglossningarna tar död på mig. Kan ju knappt stå upp när d börjar.. Å i dag glömde ja köpa alvedon.. hejja mig :P inte för det hjälper men ja tar dem i hopp om att dem ska funka..

Upp till toppen
Annons: