Annons:
Etikettprematur
Läst 5235 ggr
Patriszija
5/12/14, 9:40 AM

Föda för tidigt igen?

Hej! Min dotter föddes i v.34+0 och nu är jag gravid med nr2. Har frågat min bm angående om denna graviditet räknas som en riskgraviditet och ifall jag beräknas föda tidigt igen, fick svaret att det inte räknas som en risk och inga extra kontroller kommer göras men att jag kan föda tidigt igen det vet man aldrig. Jag skall iaf på ett extra ul i v.32 bara för att se till så bebisen ligger rätt med huvudet neråt ifall det sätter igång (dottern låg i säte = akut snitt). Borde jag oroa mig för att föda ännu tidigare denna gång? Vad har ni för erfarenheter av att föda nr1 för tidigt och hur gick det sedan med nr2?

Annons:
Tina-A
5/12/14, 10:45 AM
#1

Det kan variera så himla mycket, med ena kan man föda flera veckor för tidigt och med andre veckor för sent. Som jag har förstått beror det lite på varför man fött för tidigt. Känner en med svag livmodermun tex som inte orkade hålla emot när barnet blev för stort och födde alla barn för tidigt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Patriszija
5/12/14, 10:52 AM
#2

Jag har ingen aning om varför det satte igång på mig. Hade inga problem och fina värden, dock en del sammandragningar och då jag kom in hade jag högt blodtryck. Bara hålla tummarna att denna vill stanna där inne :)!

ForestSpirit
5/12/14, 1:51 PM
#3

Både min mamma och min moster är tidigt födda, men jag vet inte varför dock.

ChristineL
5/12/14, 4:47 PM
#4

Tycker du ska lita på det din bm säger. Alla graviditeter är unika på sitt sätt :)

Tina-A
5/13/14, 8:29 AM
#5

Min mamma födde mina storasystrar ca vecka 30, men då hade hon precis ramlat i en trappa och då satte det igång. Jag föddes rätt nära bf :) Och en bekant till mig födde vecka 36 efter att ha bråkat med en familjemedlem, hon blev så väldigt upprörd och sen satte förlossningen igång. Syskonet föddes en vecka för sent.. Så det varierar en himla massa! Tror också du ska lita på din bm. Om du inte fått något fysiskt bekräftat som gör att du antagligen kommer föda alla barn för tidigt så kan det säkert bli en stor variation.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: