Annons:
Etiketterundersökningarkluringar
Läst 3424 ggr
RoxannaS
3/10/14, 2:15 PM

Vill / vill inte veta kön?

Hej! 

Är lite nyfiken då själv vi själva håller på i bebisverkstaden.

Hur många är det som egentligen vill veta vad det är för kön på barnet innan de kommer? 😃

Ni får gärna skriva vad ni svara 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
3/10/14, 2:26 PM
#1

Vi ville veta. Vi har velat veta allt som går att veta om bebisen i magen och vi har varit överens om det hela tiden. Vi har även berättat för andra i vår närhet om det vi fått reda på.

[WickedAlly]
3/10/14, 2:30 PM
#2

Jag ville inte först men maken ville. Men sen tog min nyfikenhet över och jag har aldrig ångrat att vi fick reda på det.

RoxannaS
3/10/14, 2:36 PM
#3

Okej, åh det låter så mysigt 😃

Vill också veta i förväg, skulle aldrig orka vänta för att få veta 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MusCarro
3/10/14, 3:44 PM
#4

Vi ville veta, mest för att vi båda hade en känsla och ville bara få det bekräftat :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Velinga1984
3/10/14, 3:47 PM
#5

Ingen av oss ville veta någon av de båda gångerna, vi tar det som en överraskning på födelsedagen 😛

RoxannaS
3/10/14, 3:59 PM
#6

#4 Stämde det då? 😃

#5 Okej 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
yoanna
3/10/14, 4:05 PM
#7

Vi vill till 100% veta könet, och nu har vi ett 3e Ultraljud om några veckor och vi hoppas då få veta det denna gång 😃

Niini
3/10/14, 4:29 PM
#8

Vi ville veta, och tur var det för jag såg redan innan vi frågade då hon mätte lårbenet ;)

RoxannaS
3/10/14, 5:03 PM
#9

Okej 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MusCarro
3/10/14, 5:19 PM
#10

#6 japp, våra magkänslor hade rätt :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

soundtrack
3/10/14, 5:51 PM
#11

Sambon har sagt att han gärna tar fram på könet men jag vll gärna att set blir en överraskning. Vi har RUL om 2 veckor så vi får väl se vem av oss som vinner ;)

[Thiah]
3/10/14, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Sambon var inte med på RUL så han fick en bild med en pil på… så att han inte skulle missa könet. Han missa det ändå och trodde det var en alien vi ska ha. Sen hoppades han att lårbenet var en snopp för sådär liten snopp kunde inte hans son ha (han skämta såklart) ;)

[WickedAlly]
3/10/14, 6:10 PM
#13

#12 Haha, dör lite 😂

Maken tyckte att vår son var välutrustad, "precis som sin far". Min systers pojkvän höll upp sitt lillfinger, flinade och tittade på mig och sa "beklagar" 😃

Annons:
RoxannaS
3/10/14, 6:25 PM
#14

Haha 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
3/10/14, 6:39 PM
#15

#13 hahahaha

NinniH
3/10/14, 8:02 PM
#16

Vi ville veta, helt enkelt för att vi var så enormt nyfikna. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Jetaime
3/10/14, 8:21 PM
#17

För mig ligger barn en bra bit fram i framtiden så det är svårt att svara på hur jag vill ha det då… Men som det ser ut just nu så… vill jag inte veta, men kommer säkert vara så otroligt nyfiken ;) Haha.

CelsiusT
3/10/14, 8:31 PM
#18

Jag vill väl egentligen inte veta. Mest för att jag är rädd att det sen inte ska stämma. Känns lite overkligt att redan nu få veta vad det är och att det ska vara samma sak som kommer ut sen om några månader (är ju bara i v18 och det syns ju ändå inget än på magen även om jag börjar känna rörelser, RUL på fredag).

Vi har hittills varit överens om att inte ta reda på det. Men nu sista dagarna har sambon börjat ändra sig. Senast idag var han på och tog upp att han vill veta vad det är. Men han vill inte berätta för andra om vi får veta.

Jag kommer nog inte säga emot honom, vill han få veta så känner jag att han kan få göra det om det går att ta reda på vid RUL (han får inget extra UL för det), jag hänger nog bara på. Han känner nog ganska mycket ändå att han bara får stå vid sidan om, och jag märker att han vill vara med involverad så vill inte ta det ifrån honom. Men jag hoppas nog ändå att BM antingen inte kommer vilja ta reda på det eller att det helt enkelt inte går att se.

Medarbetare på westernridning.ifokus

RoxannaS
3/10/14, 8:37 PM
#19

Åh vad fint 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ChristineL
3/14/14, 2:06 PM
#20

Vi var helt överens om att inte ta reda på det :)

Annons:
RoxannaS
3/14/14, 6:32 PM
#21

Okej 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
3/16/14, 8:32 PM
#22

Nu är inte vi gravida ännu men planerar barn i framtiden. Min sambo vill veta kön men inte jag. Jag har hört av vänner och vänners bekanta att det blivit "fel" ibland - att man fått veta att det är en tjej och sen föds en pojke och tvärt om. Jag ser vilken mardröm det bli om man "knutit an" till ett barn som sedan inte föds…. 

Ni andra som varit en av varje i den här frågan, hur har ni löst det sen? Vem fick ge vika? "Tävlade" ni i vem som kände starkast för sin sak eller hur gör man upp? Det går ju inte att en förälder vet men inte den andra ;)

RoxannaS
3/16/14, 9:12 PM
#23

#22 Ja de kan ju aldrig säga att det stämmer till 150%. Men jag tror att de flesta gånger de ser kön, så stämmer det. 

Kan också känna lite sådär, att om man får veta att de blir de ena, så föds de andra, så skulle man nog bli ganska snopen. Har alltid drömt om att mitt första barn blir en tjej, så jag hoppas verkligen på det. Men blir det en kille, så blir de. 😛

Tror dem flesta bara frågar varandra vad de känner, och tycker de olika så får de väl jämföra för och nackdelar med att veta/inte veta. 😛


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Marvel-lous
3/18/14, 2:01 PM
#24

Vi vill båda veta, vi är alldeles för nyfikna av oss. ;)

RoxannaS
3/18/14, 3:57 PM
#25

Okej 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mallan-nog
3/19/14, 1:36 PM
#26

Hos oss så ville sambon väldigt gärna veta, men jag ville absolut inte veta vad det var. Han respekterade min önskan och vi tog aldrig reda på det och han säger nu att han är glad att jag inte gav mig på den punkten då det har varit väldigt kul att gissa och spekulera i vem det skulle vara där inne och spänningen under själva förlossningen att äntligen få veta vad det skulle bli! Sambon var dessutom under hela graviditeten bergsäker på att det skulle bli en tjej. Jag var länge tveksam till det och precis dagarna innan kände jag att "nej, det är nog en kille…" I samma stund som barnmorskan lyfte upp vårat nyfödda barn (innan hon själv kollat vad det var för något) utbrister jag: "Ha! Du hade fel! Det är en kille!" och det var en liten kille. 

Däremot tror jag såhär; vill man väldigt gärna ha det ena könet så tror jag att man kan "tjäna" på att ta reda på vad det är. Då får man lite  längre tid på sig att mentalt förbereda sig på att ens önskan kanske inte blir uppfylld. Nu var ju det här vår första och vi kände båda två att det hade ingen som helst betydelse vad det skulle bli för något. Men då vi båda gärna vill ha en av varje och gärna vill ha tre barn så kom vi fram till att tvåan tittar vi inte heller på, MEN om det också skulle bli en kille så vill vi nog gärna ta reda på den tredje, vad det är för något. Självklart finns det massa fördelar med att ha tre av samma och att om det nu skulle bli en tredje kille kommer vi ju självklart älska den precis lika mycket som de andra. Men då vi båda väldigt gärna vill ha av båda könen så tror jag att vi skulle må bra av att få reda vad den tredje är för något :)

Cireea
3/19/14, 1:43 PM
#27

Nu är ju inte jag gravid än och barn ligger lite längre framåt men det pratas mycket om bebisar här hemma, allra helst nu när min äldre syster är gravid. 

Ingen av oss vill veta könet då vi båda två känner lite som att det skulle vara som att öppna julklapparna innan julafton bara för att man är nyfiken. Tycker inte det är något fel med att veta om man vill men för vår del så ska det vara hemligt 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
RoxannaS
3/19/14, 1:50 PM
#28

Okej, tack snälla för alla svar och synpunkter. Men jag står kvar vid att vi vill veta båda två när man kan se vad de blir. Eftersom jag har varit som en mamma åt min 10 år yngre syster så har det alltid blivit tjej när jag tänkt på vad mitt första barn kommer bli. 

Så om de nu blir en kille, vill jag veta det så det inte kommer som en besvikelse när de väl gäller. Utan då vill jag hellre liksom smälta in att det blir en pojke istället. Sambon känner likadant, alla vi känner som har fått barn nu (inom nära familj och vänner) så har alla fått tjejer, utom 1 som hade en tjej sedan tidigare. Så det verkar vimla om tjejer, så det skulle ju inte göra så mycket om det blir en pojke. Men jag har alltid sett mig själv som mamma till en dotter. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ChristineL
3/19/14, 4:23 PM
#29

Tänk också på att dom inte kan svara till 100% vad det är för något ;)

RoxannaS
3/19/14, 4:27 PM
#30

#29 Jo det vet jag 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Rutan_
3/25/14, 7:40 PM
#31

Vi ville inte veta innan.

Praefatio
3/25/14, 8:06 PM
#32

Hade velat ha ett "Annat"-alternativ 🙂 Vi bryr oss egentligen inte ett dugg och frågar de inte om vi vill veta på RUL så kommer vi inte ta upp det. Men frågar de så tror jag inte att vi kommer kunna säga nej, nyfikenheten lär ta över.

RoxannaS
3/25/14, 8:08 PM
#33

#32 Jo jag kom på det sen. men kunde inte lägga till det.

Men det låter spännande 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Destany
3/27/14, 6:55 AM
#34

Vi var överens om att vi inte ville veta.

Annons:
Juvela
5/3/16, 12:11 PM
#35

Med första ville vi veta. Och det var det som jag kände på mig, kände i hela kroppen. Nu med kommande vill vi inte, men vi båda har samma misstankar.. 😏

Velinga1984
5/3/16, 4:29 PM
#36

Får tillägga från mitt inlägg #5 att vi kollade könet nu med sista barnet. På RUL såg sambon könet och på vårt TUL zoomade de in könet så vi var förberedda :)

RoxannaS
5/3/16, 5:13 PM
#37

Okej :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Zelmabus
5/3/16, 8:07 PM
#38

Jag ville veta, min sambo ville ej. Han var ej med på RUL, så jag frågade (såklart). Sen frågade han om jag visste , då sa ja bara ja å inget mer ;-)

malinroth
5/3/16, 8:46 PM
#39

Jag ville veta och såg själv på ul att det var en liten pojke. Hade dock inga önskningar om särskilt kön och är väldigt öppen för att ha alla färger osv oavsett kön så för den skull hade det absolut ingen betydelse. Är dock sjukt nyfiken.! :P Tycker det är mer än nog spännande att få se sitt lilla barn för första gången och få lära känna den lilla individen och lära känna sig själv som mamma osv så jag tycker inte att det tog bort spänningen heller. :)

RoxannaS
5/3/16, 8:59 PM
#40

Hehe ja de är ju spännande att veta. De känns ju som att man får en annan knytning till bebisen när man vet kön blir liksom mer individ på något vis :D skulle nog inte klara av att vänta en hel grav på att få veta. Hehe :P Fick vänta till vecka 36 innan jah fick veta


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sparven88
5/4/16, 8:43 AM
#41

Jag har alltid sagt tidigare att jag aldrig skulle vilja ta reda på det, men sambon var så säker på att han ville veta och då blev jag också nyfiken. Vi väntade en son, och det blev mycket lättare att knyta an på något sätt, mär man visste var det var. Det blev mer personligt på något sätt. De mätte sonens snopp när vi var på UL, och den var i min sambos tycke "stor" redan så tidigt :p

Annons:
RoxannaS
5/4/16, 10:33 AM
#42

Haha okej :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
oh-la
5/4/16, 10:35 AM
#43

När jag mötte upp mannen från t-banan samma dag som jag plussat konstaterade vi två saker. Det första var "shit, vi ska bli föräldrar". Det andra var "vi vill veta vad det blir :P vi är två enormt otåliga människor… Sedan blev det på något vis väldigt verkligt när vi fick veta att vi väntar en liten tjej. Det är första tjejen på min mans sida på många generationer så det är lite roligt.

RoxannaS
5/4/16, 10:36 AM
#44

Ah vad roligt :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mjioo
5/4/16, 2:33 PM
#45

Vet inte om jag skrivit här redan men jag och min man ville veta för att vi var nyfikna och tänkte att det skulle bli lättare med namn då vi är lite veliga. Men vi har inte berättat för någon annan eftersom vi inte vill att andra runtomkring ska påverkas så saker vi får i present är antingen blått eller rosa. Vi säger den/hen när vi pratar med varandra också för att vi inte ska råka försäga oss :)

RoxannaS
5/4/16, 2:40 PM
#46

Hehe okej :) ja vi sa också bebis eller något för att ingen annan skulle få veta :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Pontiac57
5/4/16, 3:49 PM
#47

Vi va ju såklart nyfikna men ville få oss en överaskning på förlossningen (som i filmer "its a boy" typ) hehe så när dom väl plocka ut honom så blev jag fruktansvärt nyfiken och dom 15 minutrarna jag fick vänta kändes som en evighet ;) sen tyckte vi det va så kul att gissa under hela graviditeten :)

JazzBass
5/4/16, 4:20 PM
#48

Vi ville veta både första gången och nu med bulle nr.2 som är i ugnen. Vi såg inga fördelar med att inte veta varken då eller nu, och med facit i handen så kändes/känns det som att man får en närmare relation till den som ska komma (om allt går väl) när man vet könet, och det blir lättare med alla förberedelser, inte minst namnvalet. Med första så sa barnmorskan vid ultraljudet v.20  att "det är helt klart en prins", och rätt hade hon. Ganska snart därefter började vi kalla honom för Anton, som sen blev hans namn. Nu med nummer två såg vi inget som skulle tyda på en pojke, så det ser ut att vara en flicka, men det var inte lika säkert. Den här verkar mer beskedlig där i magen än den första var, så jag tror nog det är en flicka den här gången. 😃 Namnet har vi inte helt klart ännu (v.26) men det är på god väg. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Niini
5/4/16, 4:47 PM
#49

Grattis till tillökningen JazzBazz! Många "miniknäppisar" i år 😃

JazzBass
5/4/16, 5:07 PM
#50

Tack Niini! 🙂Ser lite ut så jo. Framtiden för klubben ska säkras! Skrattar

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

zakkris
5/7/16, 9:57 AM
#51

Satte i en ville veta. Men de är inte riktigt sanning men de var de enda rätta haha :P Jag är sån att ser jag nått eller liknande gör de inget alls, men jag kommer inte fråga om kön men vill heller inte att de ska dölja de extra noga eller liknande utan ser jag så ser jag annars blir de en överaskning. Vi har så mkt kläder till båda könen så det gör inte så mycket. (hållt på med reborn dockor innan)
Sambon vill inte veta alls.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Madde
5/7/16, 10:00 AM
#52

Vi frågade om kön på vårt RUL den 3/5 och nu vet vi vad vi får. 😃

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Upp till toppen
Annons: