Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 262475 ggr
pernillaa
2013-12-23 10:55

Nidblödning? VARNING - Bild!

Halloj

Det är äckligt men jag undrar ifall någon kan avgöra ifall det är en nidblödning jag har utifrån en bild. Äckligt som sagt så är ni äckelmagade ska ni inte scrolla ner.

Jag är osäker på när jag hade ägglossning för jag har haft 2 svängar med de där seeeega flytningarna, först den 12e och sen den 17e. Den 12e var dom extremt sega. Jag minns inte riktigt när vi har haft samlag men jag minns att vi hade det den 11e iaf.

Igår hade vi samlag och jag var väldigt känslig ifall han kom för djupt. Efter samlaget kom det gula flytningar och idag har det kommit rosa flytningar. Jag har idag 7 dagar kvar till BIM.

Så om jag hade ägglossning som misstänkt 12e så har det gått 11 dagar sedan dess.

Lägger bilden i en kommentar längre ner.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2013-12-23 10:55
#1

….

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-23 10:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

….

Ha en bra dag! // Pernilla

Tina-A
2013-12-25 15:15
#3

Det ser ju onekligen lite "suspekt" ut! Som en blodblandad flytning 1 vecka innan BIM, väldigt spännande… :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ria74
2013-12-25 15:48
#4

Sådär hade jag i början av min graviditet. Sen ökade det och blödde mer, inte riktigt som mens men nästan. Jag trodde inte ens jag var gravid den första månaden, men det var jag och ut kom en liten Molly 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

pernillaa
2013-12-25 17:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ja igår kom det mer röda flytningar och några rena droppar blod när jag gick på toan men det är i princip bara när jag varit på toan som det har kommit. Jag har haft molande värk i ryggen som mensvärk men väldigt kortvarigt och svagt.
idag är det bara brunaktiga flytningar som kommer, precis som i slutet av mensen. Resterna liksom.
Min temp har dessutom gått upp. Den borde ju gått ner om det vore mensen. Men gör den det även om det är mellanblödningar?
Såhär såg det ut igår iaf.
Tycker mig ha varit lite extra känslig i humöret men vet inte om det är inbillning eftersom hormonnivån än så länge är för låg för att synas på ett test. Negativt test imorse. Bestämt mig för att inte göra något mer test förrän nyår för då¨har jag BIM och det borde väl förhoppningsvis synas då på ett test ifall det nu är något där inne. =)
(Mycket av anledningen till att jag väljer att lägga upp bilder är också för framtida ändamål ifall det är någon annan där ute som är fundersam.)

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-25 19:13
#6

jag har blött i början av båda mina graviditeter men då inte varit uppmärksam på det och trott det bara varit min mens. så jag tycks ha en tendens till nidblödningar. men jag läste någonstans att man inte ska blanda ihop nidblödningar och "de blödningar man ofta har i början av graviditeten". vad menas med det?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2013-12-25 21:57
#7

Stod faktiskt riktigt bra förklarat här ändå kring diverse blödningar under tidig graviditet. http://www.1177.se/Vasterbotten/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/?ar=True

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-26 16:12
#8

Är börjar bli orolig att jag bara fått min mens väldigt tidigt. :-/ blöder fortfarande som på den senaste bilden och värken tilltar. Att man har som mensvärk i början vet jag ju men stundvis spränger det i sidan av höften. I övrigt känns det precis som mensvärk. vad tror ni?

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-26 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nu har blödningarna helt plötsligt slutat. Har haft som ilningar i brösten på kvällen och något som känts som foglossning.
Tog ett test som ganska precis efter 5 minuter visade upp ett svaaaagt svagt andra sträck. Blev lite starkare efter att max-tiden passerat. Så jag litar ju inte helt på resultatet men det var ju onekligen någonting där även innan det gått de där max 10 minuterna.

Vad tror ni? =)
Det här var ju inte med morgonurin utan jag valde att ta ett test iaf eftersom jag inte kunde sluta tänka på det här. Så jag ska ta ett imorgonbitti också. Känner jag mig själv rätt kommer jag ta ett i övermorgon också. ;)
Bilden är tagen innan 10 minuter gått.
Den är väldigt pixlig men visst är det något där?

Borde i alla fall vara på BIM -4 idag.
Har också fått 0.2 grader högre temp sen typ igår.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-27 07:59
#10

Diskuterar med mig själv här verkar det som.

Blir så frustrerad…
Med morgonurinen imorse var det inget andra sträck överhuvudtaget.
Ska nog köpa clearblue digitalt.

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2013-12-27 17:10
#11

Såg att du testade med clearblue och det var neg, eller hade jag fel? Jag tycker stickor och test är så bökigt, bättre vore om alla kvinnor bara hade en knapp som började lysa när man är gravid.

pernillaa
2013-12-27 17:43
#12

Det stämmer. Det var negativt. Får invänta och se vad som sker kring BIM.
Är rädd att clearblue stämmer då jag blöder idag igen, eller blöder och blöder…. Blodblandade flytningar.

Är inne på 5e dagen med de här konstiga blödningarna.
Önskar att jag inte var så sjuuukt otålig som person. Haha! ;)

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2013-12-27 18:44
#13

Jag känner igen det där otåliga.. jag var likadan. Smygköpte test och provade så att sambon inte skulle tro att jag  helt förlorat sinnet 😂

Annons:
pernillaa
2013-12-28 07:57
#14

Haha, ja det är tur att testerna är billiga. :P

Nä jag tror inte det blev något den här månaden. BIM-2 och negativt test imorse igen.
Blev bara så hoppfull av det där svaga positiva testet.

Kan man ha väldigt tidigt missfall och bara blöda såhär lite som jag gjort? För jag har ändå haft ganska ordentligt ont ibland.

Har man fortfarande förhöjd temp som efter ÄL om man får en mellanblödning?

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2013-12-28 09:24
#15

Jag tror absolut att man kan blöda väldigt lite vid tidigt missfall. Nr jag gjorde abort (inte samma sak men ändå)i vecka 9 blödde jag inte alls mycket men sen när jag fick mitt MA i vecka 12 blödde jag i flera veckor trots att fostret då bara varit i vecka 6-7. Så det där med blödandet kn variera rejält.

pernillaa
2013-12-28 13:16
#16

Ja, för alltså den här blödningen har inte ens varit som min vanliga mens. Jag blöder fortfarande lite lite men bara när jag går på dass. Det som kommer annars är brunt och extremt små mängder.

Jag har fortfarande den här påtagliga mensvärken dock.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-28 18:28
#17

Blir så frustrerad. Hoppas antingen mens eller plus kommer snart för jag har till och från som "ilningar" i brösten. Som när mjölken rinner till vid amning. Känner fortfarande av de där foglossningsliknande smärtorna i höften.(Var väldigt tidig med det under de andra graviditeterna också. Ett av de första tecknen faktiskt.)

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2013-12-29 08:38
#18

kroppen kan ibland vara en sån bökig grej att ha att göra med. Första veckorna i min graviditet (när jag inte ens trodde jag var gravid) så väntade jag bara på mensen för värken och kroppens beteende var så som det brukar vara innan mens. Men icke, tittar fortfarande på pappret när jag torkat mig för att se  om det inte ändå är lite blod där.. Knasboll som man är

pernillaa
2013-12-29 08:51
#19

Ja verkligen. Otålig otålig och otålig! XD

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-29 13:48
#20

En grej jag funderar på, om de här otroligt sparsamma blödningarna som jag haft senaste 7 dagarna nu varit ett tidigt missfall, visst borde tempen ha sjunkit? Den ligger fortfarande lika högt.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
[Thiah]
2013-12-29 14:09
#21

Det där med temperatur har jag noll koll på så för mig låter allt som gibberish 🤪

pernillaa
2013-12-29 16:24
#22

Okej. Tack i alla fall. Skönt att ha någon att diskutera med. =)
Vet inte varför jag inte kan släppa det. Nog för att jag brukar vara otålig men det här börjar likna besatthet. Är så himla disträ. Går bara och tänker på det här.

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2013-12-29 16:34
#23

sådär blir jag ganska lätt om det är nått jag vill. Kan inte ens tänka tanken på hur det ska gå att skaffa nr2 om vi ska göra det. Jösses amalia då liksom 😎

pernillaa
2013-12-29 16:56
#24

Ja jag hade verkligen ställt in mig på att jag skulle försöka vara tålmodig och låta det ha sin gång. Att det inte går fortare bara för att jag vill det. Men det funkade inte riktigt så som jag ville. ;)

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-29 21:55
#25

Nä nu är jag i princip säker på att det där testet visade rätt men att jag fick ett tidigt missfall. =/

Var på toan nyss och kom och tänka på att jag för några dagar sedan hade svårt att känna öppningen på livmodertappen så jag kände efter och insåg att öppningen var vänd in mot slidväggen så den var som förtäppt.
Höll ett finger mellan tappen och slidväggen så det blev öppet och klämde i och ut kom en del blodiga och klumpiga sega "flytningar" eller hur man ska säga. Väldigt segt var det. Det var nog resterna från graviditeten som inte hade kunnat komma ut tidigare p.g.a. tappens läge.
Ska ringa bm imorgon och rådfråga. Är rädd att det ska bli några problem ifall jag inte lyckas få ut allt p.g.a. tappens läge.
Kanske det hjälper om jag stoppar in en tampong?! För det borde väl kanske hålla ut slidväggarna lite? Det är nu man skulle haft en menskopp…
Nu förstår jag varför jag haft så ont och det nästan bara kommit när jag varit på toan och klämt i… =/

Lägger upp bilder längre ner. Nu lägger jag inte upp bilderna för att fråga vad ni tror utan jag vet i princip redan att det varit ett tidigt missfall. Nu lägger jag upp det för att någon annan där ute kanske har hjälp av bilderna när man går och är orolig och undrar.
Vet att det är äckligt som sagt men…ja….

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-29 21:56
#26

Bilder längre ner…..

.

.

.

.

.

.

.

.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-29 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Resterna efter ett missfall troligast…

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2013-12-29 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Väldigt segt som sagt…

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2013-12-30 08:39
#29

Typiskt att tappen var förtäppt. Hoppas BM har nått bra att säga och att du får ut allt så kroppen kan starta om,

pernillaa
2013-12-30 22:05
#30

Blir så less. Har fått mer ont idag men nu är blodet tjockt och i princip svart. Ringde 1177 som sa att jag skulle åka in på akuten omgående. Frågade om det inte kunde vänta till imorgon men hon sa att helst inte längre än en timme. Blev uppskrämd och for in givetvis efter jag ätit middag.
Väl där förklarar jag läget, de tar tempen på mig och sen gräver sköterskan fram ett papper om olika anledningar till at man kan blöda under tidig graviditet och råder mig att ringa kvinnokliniken imorgon. Kört en timme för att ta mig dit och så känner dom inte ens på magen. Säger att 1177 informerat fel. Förstår att gynjouren inte hade tid för mig då jag inte precis var prio 1 tydligen men hon kunde väl åtminstone ha gjort NÅT. Irriterad på både 1177 och akuten.
Bara hem igen. Fortfarande ont, svullen, hård över livmodern och ut kommer nästan ingenting. Det är några yttepyttedroppar. Ibland är dom klarröda, ibland mörkröda, ibland är det svagt rosa och andra gånger svart. Förstår ingenting.
Har legat i badet i typ en timme och försökt krysta ut någonting men det kommer ingenting. Känner mig redo att explodera, ni vet ungefär som en stor finne som inte går att klämma.

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2013-12-31 00:55
#31

Ush ush. Hur kan 1177 och akuten ha så olika synsätt??

[Thiah]
2013-12-31 14:14
#32

Hur har det gått för dig?

pernillaa
2014-01-01 17:55
#33

Blöder fortfarande.
Igår fick jag spänningar i brösten konstigt nog. Kanske hormonerna som går ur kroppen. Vet inte riktigt. Har fortfarande spänningar i brösten.
Sen igårkväll trodde jag att jag skulle behöva åka in på akuten iaf. Fick plötsligt jätteont i hela bröstkorgen. Kändes som om den skulle implodera. Gjorde ont att andas och gjorde ont ytligt överallt i bröstkorgen. på sidorna, bak i ryggen, i bröstfogarna. Fick plötsligt feber, inte mycket men ändå feber, började må jätteilla, blev yr och magen bara bubblade. Blev tvungen att gå på toan helt plötsligt och skita och efteråt var toan full med blod. Tror att kroppen "chockade" lite för att få ut något som legat ivägen och täppt för i livmodern. Smärtan m.m. höll i sig ett tag till och blev tvungen att springa på dass igen och samma visa där med blodet, sen mådde jag plötsligt mycket mycket bättre. "bollen" i livmodern var borta och jag blödde mer normalt.
Fantastiskt vad kroppen kan ändå.
Idag är det inget färskt blod som kommer. Bara små mängder brunt.

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2014-01-01 18:08
#34

Kroppen är ett mästerverk. Hoppas det snart går över och att du slipper mera problem.

Annons:
pernillaa
2014-01-03 21:02
#35

Igår började jag blöda mycket mycket mer. Fick mycket mer ont också och blödningarna har smått börjat lukta illa.
Så först på dag 11 i blödningen drog det igång ordentligt.
Har fortfarande inte sett några klumpar men har hållt ordentligt koll ändå. Var dock så tidigt missfall så det var nog inte så mycket som skulle ut.
Får se hur länge jag kommer blöda.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2014-01-04 17:32
#36

12e dagen idag med blödningar och nyss kom allt ut. Bindan bara fylldes med moderkakan och resten. Vet inte om det var allt men det var mer än jag hade trott att det skulle vara eftersom det bara var vecka 4.
Känns skönt att veta att det inte är stopp längre men jag har panik för jag trodde liksom att det var klart redan så jag tog ett litet glas vin igårkväll. Deppade liksom ihop och såg ingen anledning att det skulle kunna skada att ta ett glas eftersom det redan var kört. Tog också en ipren igår under dagen för att jag hade så ont. Nu börjar jag tänka "tänk om det inte var ett missfall ändå, utan det blev missfall nu bara för att jag drack igår och tog en ipren?!"
Tog ett negativt gravtest igår så egentligen vet jag ju men ändå…när jag såg de här klumparna, dagen efter jag drack och tog ipren…..

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
2014-01-04 18:46
#37

Ett missfall blir inte av för att du dricker ett glas vin och tar en ipren så oroa dig inte för det. Va skönt att det äntlligen kom ut så du nu kan fokusera på framtiden istället.

pernillaa
2014-01-05 12:58
#38

Ja nu är min temp nere på det normala igen. Blöder nästan igenting alls.
Finns tydligen en sajt här på iFokus som heter just missfall. :P

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: