Annons:
Etikettförlossningsberättelser
Läst 2315 ggr
Velinga1984
2013-12-18 23:03

Stor kille är kommen till världen

11 december (8 dagar före BF) föddes vår DEXTER med planerat kejsarsnitt, pga uppskattad födelsevikt på 5.200 gram. Iom mitt tidigare snitt (då pga mycket fostervatten och misstänkt vattenskalle) så var risken hög att fara om livet på mig/barnet om vaginalt förlossning genomfördes. Dexter vägde 5.270 gram tung och var 57 cm lång när han kom till världen 15.09. Ända fram till torsdagen klockan 8 så "rosslade" han med tung och intensiv andning. Han lades då in på neontalavdelningen med cpap och övervakning på andning/syreupptagning och hjärtslag. Pga sin utmattning fick han sondmatas. På lördagen genomfördes lungröngten som visade hål mellan lunga och lungsäck. Luft fanns mellan och runt lungorna. Cpap plockades bort då den förvärrar luftmängden. På söndagen fick jag eget rum där han kunde fortsätta sitt övervakning via trådlös monitor på deras reception. Ny lungröngten på måndagen visade att luft minskat och övervakningen plockades bort. Så även sonden då han ätit helt själv senaste dygnet. Igår em blev han friskförklarad och vi fick åka hem :D Dagar av tårar, ångest och rädsla är äntligen över.

Annons:
[Catteklina]
2013-12-18 23:18
#1

Oj vad jobbigt! Man vill ju att dom ska må bra när dom kommer ut. Skönt att han är bättre nu och ett stort grattis till er! :)

PogoPedagog
2013-12-19 08:20
#2

Hjälp vad jobbigt det måste varit för er men gud så skönt att det verkr ha läkt ihop helt själv! Hur mår du efter snittet?

Velinga1984
2013-12-19 09:02
#3

Tack, det var tuffa dagar.

Denna gång så är det lite kämpigt med snittet. Stod på benen kl 2 på natten, runt 10 på torsdagen stod jag i duschen. Iom att Dexter låg på neontalavdelningen och jag på BB, så var jag för aktiv då jag mest var inne hos honom. Kroppen hade behövt ta det lugnare men den fick stå tillbaka för att kunna få vara nära honom. Är rätt rörlig ändå, men får stötta med värktabletter. Dexter är ju rätt tung att bära på. Med äldsta sonen så slutade jag med värktabletter innan veckans slut. Var iofs mer aktiv då under gravidteten än denna gång då jag haft jobbig foglossning. Jag tror absolut att det påverkat.

ChristineL
2013-12-19 09:58
#4

Usch, vad traumatiskt det låter, men så skönt att det har slutat lyckligt för er och stora Dexter, grattis och välkommen till världen!

Beate
2013-12-19 10:47
#5

Skönt att allt gick bra! Grattis till stora bebben!

villavägen
2013-12-19 12:25
#6

Grattis till er stora kille!

Annons:
JossanH
2013-12-19 21:04
#7

Oj vilket trauma! Men vad skönt att han är friskförklarad nu :) och det var mig en rejäl grabb!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: