Annons:
Etikettförlossningsberättelser
Läst 5420 ggr
millan07
12/14/13, 6:15 AM

födde i bilen.

Ja nu har man vart med om den värstsa känslan som sefan förvandlades till den bästa. Känslan när vattnet gick hemma och sedan känna att nu kommer bebis. Nu måste vi vara inne på förlosdningen men då veta att det är 40 minuter in till sjukhuset. Vi slänger oss i bilen men med dom kraftiga värkarna och hoppas HOPPAS att hinna in. Med 112 i mannens öra stannar vi vid en bussficka knappt 10 min hemmifrån. Upp med bena säger människanni luren och mennen hjälper mig av med skorna och sen skriker jag att nu kommer bebis så mannen får av mig ens byxbenet och plupp så satt ett litet huvud mellan benen. Såå rädd var jag. Mannen stänger dörren och springer runt bilen till mitt huvud och säger att nu måste du ta i och tryck på. Och de hjorde jag och vips så kände jag hur bebis gled ut och tog den i mina armar och upp på magen. Vi kollade navelsträngen och den var inte runt halsen och sen såg vi aty det var en liten tjej. Mannen och jag hjälptes åt att massera henne och hon började gnu och skrika. Jag trodde hon skulle dö. Det var kallt och blåste storm och vi hade inga filtar eller nått vi hållde om henne med våra armar. Knappt en minut efter att hon var ute kom ambulans och hon och jag fick gå och sätta oss på en bår och med full fart mot sjukhuset. Väl inne så kom moderkakan ut och mannen fick klippa navelsträngen och allt konstaterades vara jätte bra md både mig och bebis. Vi var nu trebarnsföräldrar åt tre helt underbara tjejer. Jag hae berättat våran historia för alla närs och kära men på nått sätt fattar jag inte än i dag en vecka efter allt hände hur det kunde hända. Varför vi inte hann in varför jag inte upofattade signalerna mer och varje dag är jag så glad och tacksam över att allt gick så bra och att vi fick en häftig historia på köpet när vi födde våran dotter i bilen. Men jag säger det att åk in tveka inte hellre att bli hemskickad en att vara ensamma på vägen för nu i efterhand tänker man mkt på allt som kunnat gå så fel och vad som skulle kunna hänt. Jag vet att jag inte är ensam om detta finns det någon mer här inne som har gjort samma grej? Älskar min familj!

Annons:
malinroth
12/14/13, 6:55 AM
#1

Vad skönt att allt gick bra med er till slutt, trots att hon hade så bråttom till världen!! Och grattis till er nya lilla familjemedlem! Har inte varit med om något liknande själv men en kollega till mig fick hjälpa till att förlösa en kvinna i sin taxi ca 30minuter från sjukhuset. (Vi har ca 80-90min till bb härifrån) Det gick också bra men inget jag skulle vilja vara med om som varken mamma eller chaufför! En kompis syster hann inte ens till sovrummet när hon fick sin trea, hon födde i hallen. Helt sjukt vad fort det går för vissa, man får vara glad varje gång det går bra för både mamman och barnet när det sker så hastigt och långt från sjukhus!

millan07
12/14/13, 7:56 AM
#2

Tack så mkt. :-) Ja fy hade inte min man vart där så hade det vart värre för han är ändå en jag litar på och känner mig säker med. Och jobbigt att föda i någon annans bil. Det är ju inte bara ett barn som kommer ut. Haha Jag tänker nu i efterhand så hade det nog vart bättre om jag fött i sängen hemma där hade man haft det varmt och mjukt i alla fall men det ända jag tänkte på var nog att jag hinner nog om vi skyndar oss. :-) Vissa vill verkligen inte vänta med komma ut. .ja tur att de ofta går bra.

ChristineL
12/14/13, 8:51 AM
#3

Stort grattis till tjejen! Vilken tur att du hade barn sedan innan så du ändå visste vad som hände och hur du skulle göra. 

Jag vet en person som fött i bilen och en som födde i receptionen på sjukhuset :P Båda hade barn sedan tidigare.

millan07
12/14/13, 11:17 AM
#4

Tack. :-) hade det vart det första så hade jag nog flippat totalt. Mina andra två har med gått fort men inte såå fort. :-) Jag tror nog det är ganska många som föder på oväntade platser som bil lr hemma som inte hinner in men det sägs inte så mkt om det.

PogoPedagog
12/14/13, 12:38 PM
#5

Jag tror oxå det. Min vän föde sitt andra i bilen i januari i kylan hon med. Så ett råd till blivande föräldrar är ju att se till att ha rejält med filtar och rena handdukar i bilen förberedda i god tid om barnet vill komma tidigare än planerat.

Men stort grattis till barnet:)

Tusen
12/14/13, 3:55 PM
#6

Det finns många liknande historier. Min syssling födde barn i bilen på väg till BB och en klasskamrat fick barn på toaletten. Så visst händer det. 🥳

Annons:
Beate
12/14/13, 7:36 PM
#7

Men oj att det kan gå så snabbt! Grattis till lilla tjejen och vad skönt att allt gick bra!

millan07
12/15/13, 7:56 AM
#8

Ja med första hade jag lagt plast i sätet i fall vattnet skulle gå och så men sen denna gången tänkte vi inte alls på nått sånt men som sagt alla som föder pp det kalla halvåret förbered med nån filt och handuk och ha någon påse under rumpan så sätet inte blir så blött. :-) Men i dom flesta fall man hört att de kommit innan man kommit in så har de gått bra i alla fall och det e ju tur. Och att det är sån kraft i värkarna det är verkligen en kraft som man annars aldrig känner.

ChristineL
12/15/13, 9:24 AM
#9

Appropå det där med bilen, måste bara fråga, hahha, täcker försäkringen en rekond av bilen efteråt?

millan07
12/15/13, 5:04 PM
#10

Haha det vet jag inte de kanske man ska kolla upp. :-) min man är bilmekaniker så han fixade till det samma kväll och så har vi halvskinn så det vart inte så farligt men man vet inte hur mkt som sjönk in. Ska undersökas. ;-)

Tina-A
12/15/13, 6:43 PM
#11

Wow, vilken häftig förlossningsberättelse :) grattis!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

millan07
12/16/13, 6:04 AM
#12

Tack. :-)

Tjeja
12/16/13, 9:47 PM
#13

Grattis till bebisen! 🎈Härligt att allt gick bra till sist ändå!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
millan07
12/17/13, 4:37 AM
#14

Tack. :-)

Upp till toppen
Annons: