Annons:
Etikettförlossningsberättelser
Läst 3611 ggr
MusCarro
10/22/13, 12:18 PM

När Cassandra kom till världen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte berätta om när våran lilla dotter kom till världen - sådär en 13 dagar över BF 😛

Jag hade haft en superbra graviditet utan några som helst krämpor så som illamående, foglossningar eller annat ont, så var väldigt lyckligt lottad! Jag hade inte heller känt av något som tydde på att förlossningen skulle starta. 

Och datumet D kom (28 september) - inget hände! Dagarna gick och kände ingenting. Gick på besök hos BM några dagar efter BF. Hon sa att vi bokar en tid till veckan där på och om vi skulle träffas då så skulle vi också boka överburenhetskontroll/igångsättning till helgen. Även det inbokade mötet hos BM kom tisdagen den 8 oktober men då kunde jag inte bestämma mig för om jag ville boka överburenhetskontroll eller igångsättning. En igångsättning var något jag verkligen inte ville göra, men ville såklart att allt skulle vara väl med min lilla i magen. Så vi bokade om ännu en gång en tid till Torsdagen och då skulle jag ha bestämt mig.

Fick med papper hem om de olika alternativen som jag och sambon skulle läsa och diskutera. Men det gjorde det verkligen inte lättare.

Men på onsdagsnatten så började jag få en del sammandragningar, inget som gjorde ont men det kändes ändå att något var annorlunda! torsdagen kom och då berättade jag om mina sammandragningar för BM och då sade hon att det verkade vara på G! Men vi bokade ändå en tid för igångsättning till Söndagen för jag kände att om jag nu skulle få onda värkar så ville jag absolut inte gå längre än till söndag. Under natten blev det lite styrka på värkarna och jag klockade med ca 3-5 min mellanrum och hade ganska ont. Ringde till FL men de sa till mig att ta två tabletter och en dusch och sedan lägga mig. Sagt och gjort och värkarna avtog och jag kunde sova. På morgonen vaknade jag utan värkar å tänkte bara "NEJ"!! Ville ju få igång det här nu! Men så fort jag gick upp för att ta frukost så kom de igång igen. Gick hela torsdagen med dem och på kvällen var de riktigt starka igen. Ringde återigen till FL men de sa samma sak denna gången. Gjorde det även denna gång men det hjälpte verkligen inte! Så efter en natt i soffan med starka fast ganska glesa värkar så kände jag att jag inte riktigt orkade mer, utan ringde in till FL på fredag morgon och bönade om att få komma in då jag inte sovit och hade riktigt ont. De tvekade lite med tanke på att värkarna bara kom med ca 7-10 min mellanrum, men jag hade så ont! Så fick åka in kl ca halv tio på fredag fm. De lade mig för kontroll och då avtog värkarna i styrka lite men de var ändå där, jag var öppen ca 3 cm så de bad mig å sambon att ta en promenad. Vi gjorde det men kom bara runt knuten på huset och där kunde jag inte gå en meter till, det gjorde så ont! Så fick åka upp igen och läggas in med lite lustgas. 

Det var min räddning, sedan kom det igång ordentligt då jag kunde slappna av mer genom värkarna med lustgasen och de gick genast upp i styrka och kom tätare och tätare. 

Helt plötsligt kom hon in med ståstolen och då gick vattnet samt att krystvärkarna kom! Så lade mig i sängen igen och var då öppen 8 cm. Lite jobbigt med krystvärkar utan att vara helt öppen så fick ha dem en liten stund med lite starkare lustgas. 

Efter ca 1,5 timme med dessa krystvärkar så skulle hon ut. Då tryckte det på rejält och jag fick lägga mig efter att ha stått och hängt på ryggstödet till sängen en stund. Efter lite krystande och brölande från min sida så var hon ute!

Upp på bröstet klockan 19.51 fredagen den 11 oktober kom en liten arg sak. Jag och sambon tittade på varandra och sa Cassandra nästan samtidigt! Det passade henne så bra! Hon var 50 cm lång och vägde 3300 gram! Helt perfekt! Dock med en hel del humör fick vi erfara och det skrev de också i journalen, att hon var arg 😂

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Annons:
ChristineL
10/22/13, 12:57 PM
#1

Grattis till en liten fining! Hon behövde de där extra dagarna helt enkelt, alldeles lagom stor enligt mig ;)

JossanH
10/23/13, 10:46 PM
#2

Sötunge då!! :) Bebisen vet ju faktiskt oftast själv när den bakats klart!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Thiah]
10/25/13, 3:03 PM
#3

en vacker liten dam. Var tvungen att skratta när jag såg att dom skrivit i journalen att hon var arg. Då vet ni vad ni har att vänta liksom 😉

villavägen
10/25/13, 9:48 PM
#4

Så fin tjej! Ja visst är det otroligt att man redan märker temperament på en gång! Min kille visade också humör redan på bb. Idag är han 22 månader och senast idag blev han superarg på leksaksdammsugaren som inte lydde honom!

MusCarro
12/19/13, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack alla! 😃

Ja humör har hon, men är sällan ledsen eller arg ändå! Fick höra av mina släktingar att jag var galen som bebis (tack för att man får veta sånt i efterhand liksom), så vet väl vad vi har att vänta oss då som sagt 😂

Nu är Cassandra strax över två månader och tiden går så fort! Hon är väldigt tidig med allt enligt BVC då hon fäste blicken (som synes på bilden ovan) redan på BB, började le vid fyra veckor, sitter nästan själv nu! Helt galet!

Bjuder på en liten mysig sängbild från igår!

/ Cassandra och Caroline

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

[MyCassie]
12/19/13, 8:22 PM
#6

Kul, vår dotter heter också Cassandra. :)

Annons:
MusCarro
2/10/14, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu är Cassandra strax hela fyra månader! VART tog tiden vägen?!

Var hos BVC häromdagen och hon är 62cm lång och väger 6,5 kilo :) Händer nya grejer från vecka till vecka och vi har börjat lite smått med smakisar och det är väldigt uppskattat! Hon sitter alltid med oss vid bordet och hittar på massor med bus! Favoritleken är att gnälla, och sedan garva när mamma eller pappa tittar på henne :) Sedan har hon börjat skratta på riktigt nu med, hunden är en rolig filur som det ofta skrattas åt :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

JeFo
2/10/14, 1:00 PM
#8

Riktigt söt unge! Ser charmig ut :)

SyntHare
2/11/14, 9:37 PM
#9

Vilken sötis! Superfina byxor och dreglis på senaste bilden också :)

Upp till toppen
Annons: