Annons:
Etiketterundersökningarkluringar
Läst 1775 ggr
Zizza
6/4/13, 9:01 AM

Hur mycket rör ni på er?

Hejsan!
Jag undrar hur mycket ni gravida kvinnor rör er per dag?
Själv har jag jätte svårt att komma ut mer än 10min.. tycker att det är tungt som tusan (är inte direkt jätte överviktigt.. vägde 67kg och är 160cm innan graviditeten)

Är i v.22 just i detta tillfället.

Och nu pratar jag om när ni väl går på promenad :) ni får plussa ihop timmarna/minuterna om ni går 2-3 eller fler olika tillfällen varje dag.

Mvh. Sanne & Djuren

Annons:
NinniH
6/4/13, 9:14 AM
#1

Hundarna måste ju ut, så tack vare dem blir det åtminstone några promenader. Men utöver det blir det inte mycket.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Destany
6/4/13, 9:19 AM
#2

Ibörjan rörde jag mig mer men nu har jag foglossning så det gör ont som tusan om jag går för mycket. Men ca 5-10 min kan jag gå innan det känns som jag går isönder Är i v38

Frida
6/4/13, 9:49 AM
#3

Går en hel del men det har klart blivit färre och kortare promenader nu när jag haft problem med foglossningar och svanken börjar känna av den extra tyngden (vecka 21 nu).

Men i gengäld har jag börjat cykla mycket mer eftersom det inte belastar fogarna och ryggen på samma sätt som att gå. Så det rekommenderar jag starkt för de som har problem att ta promenader!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Zizza
6/4/13, 10:49 AM
#4

#3 Tack för tipset :) kanske funkar lättare för mig

Mvh. Sanne & Djuren

[Zorita]
6/4/13, 11:13 AM
#5

Foglossning här som gör mig fånge i mitt eget hem. Däremot tränar jag varje dag ungefär och försöker hålla mig aktiv på det sättet. Jag har en träningscykel och kör lite övningar med min pilatesboll osv. Men jag saknar de långa promenaderna med sambon och hundarna :(

[Jawa´s]
6/4/13, 11:30 AM
#6

Min rygg har satt stopp för långa promenader så för hundarnas del går jag bara 100m ner till ett stort fält och släpper dom 1-2ggr per dag, sen kan jag sitta där ett tag. Annars är min cykel min bästa vän (både att cykla på och ha som stöd när man går) för tillfället, tar den när jag ska till barnmorskan eller sjukgymnasten som ligger 500m härifrån, annars är den promenaden typ dödsstigen från helvetet. Simning (eller att iaf vistas i vattnet) rekommenderar jag. Man blir ju typ tyngdlös där vilket känns lite som en befrielse. Vi har turen att bo 50m ifrån en stor simhall så där utför jag en del av min sjukgymnastik. Så jag rör väl mig aktivt 30min-1h per dag skulle jag tro utan smärtstillande vilket jag bara kan ta varannan dag för bebis skull, har jag tagit smärtstillande kan det bli mer fysisk aktivitet, och vissa dagar blir det i princip inget alls mer än till och från toaletten^^ Sambon för sköta en hel del sysslor åt mig när han är hemma som innefattar fysisk aktivitet, typ hundarnas längre promenader, städa kaninburen, laga mat, handla mat, bära saker osv.

Annons:
ChristineL
6/4/13, 1:06 PM
#7

Jag rörde mig pinsamt lite under graviditeten, har jättesvårt för att komma ut själv och jag och mannen jobbade helt olika tider så vi var aldrig hemma samtidigt. Däremot hade jag fysiskt ansträngande arbete, men det är inte riktigt samma som att vara ute på promenader.

Frida
6/4/13, 1:29 PM
#8

#4 Ja det är helt klart värt att testa. Första gången var jag skeptisk men efter att ha cyklat fram och tillbaka till jobbet (strax över 5 km enkel väg) utan minsta problem samtidigt som jag däremellan knappt kunde stå på benen vid vissa tillfällen så blev jag väl mer eller mindre frälst.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Zizza
6/4/13, 1:32 PM
#9

#7 Ja samma här .. har också svårt att komma ut själv. Rör ju mig mycket på jobbet (apoteket) där jag springer runt med kunder för att hitta de dom letar osv..

Annars känns det endast ansträngande att röra sig.. och känner verkligen inte för att gå en runda bara för att gå.. men har jag ett mål att gå någonstans (typ handla) så går det ju bra. Fast sakta går det ju förstås, tycker redan att de börjar bli tungt.

Mvh. Sanne & Djuren

marsvin-90
6/4/13, 5:03 PM
#10

Mitt alternativ finns inte, ja e aldrig ute o går e väl en av de tråkigaste sakerna som finns. Är en inne människa så håller mig så mkt som möjligt inomhus e endast om ja ska köra på nån kompis eller till affären som man kommer ut.

Wisby9211
6/4/13, 5:53 PM
#11

Jag rör mig ca en timme sammanlagt har en lindrig foglossning just nu men lider av blodtrycksfall så måste hela tiden vila om jag känner av nånting.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Rutan_
6/4/13, 7:14 PM
#12

Mer än två timmar om dagen i normala fall men nu sätter foglossningen stopp för det så nu är det helt olika, beror på hur det känns för stunden.

Mabrotnosh
6/5/13, 12:43 AM
#13

Har foglossning så rör inte mycket på mig. Bm tipsade om stretchövningar som jag gör varje dag. Cykla vet jag inte om jag skulle våga. Rädd för rullgrus och att cykla på folk (brukar hända) så jag är väl också lite fånge i mitt hem. För många och långa promenader så kan jag inte vända mig i sängen eller komma upp på natten själv och pinka och det är några turer dit nu per natt. Eftersom sambon jobbar och drar tidigt och jag inte kommer upp så bli det bra drygt att ligga en hel dag och försöka i flera timmar innan man lyckas komma ur sängen och krypa till toa.

Annons:
Marre89
6/5/13, 6:03 AM
#14

Jag jobbar inom skola/fritids så är ute mycke nu på dagarna 1-2tim så blir endel gående runt på skolgården, men inga planerade promenader så.

Zizza
6/5/13, 7:02 PM
#15

#13 Men usch vad jobbigt det låter! Stackarn! Hoppas inte jag får samma problem, för min pojkvän är aldrig hemma på vardagarna.

Mvh. Sanne & Djuren

JessicaOlin
9/2/13, 11:58 AM
#16

Sammanlagt 2 timmar + Då hunden måste röra på sej

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Beate
9/2/13, 4:11 PM
#17

Är i vecka 16 just nu och har inte börjat känna av nån foglossning så jag rör mig som vanligt än så länge. Promenerar till jobbet flera gånger/vecka (30 min), ibland både dit och hem. Ibland cyklar jag istället. Joggar ca 1 ggr/v. 18 hål golf 1 ggr/vecka, ibland 2, då blir det ca 4 h promenad.

Usch, jag fasar för foglossningen…

[WickedAlly]
9/2/13, 5:04 PM
#18

Rör mig pinsamt lite och jag är bara i vecka 8 så det finns egentligen absolut inget som hindrar mig.. Tycker att det är svintråkigt att gå men nu har jag hämtat min cykel hos mamma, tänkte försöka mig på att komma ut åtminstone 30 minuter om dagen.

mallan-nog
9/2/13, 5:09 PM
#19

Arbetar som idrottslärare, har hästar som ska skötas, ridas & köras. Ska försöka ta tag i gymandet nu igen när illamåendet har lagt sig. Fyllde i en timme, men med lite eftertanke blir det nog mer än en timme om dagen… Men är bara i vecka 13 än så länge, så vi får väl se hur länge jag orkar :)

MusCarro
9/2/13, 6:01 PM
#20

Heeeela tiden 😂

Har två hästar, 12 kaniner (tävlingskaniner) ett hus, en trädgård och en massa annat att sköta så gör inget annat än att röra på mig! Är i v 37 nu så det börjar bli lite tungt att göra vissa grejer dock…

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Annons:
Rutan_
9/4/13, 11:08 AM
#21

Nu för tiden är jag inte i rörelse mycket alls, det gör så ont i kroppen. Avundas alla som har det i princip som vanligt hela graviditeten *tycker lite synd om mig själv* ;)

villavägen
9/4/13, 12:33 PM
#22

Är i v 19 och rör mej minemalt. Sammnadragningar av att bara fånga min 1,5 åring och klä och byta på honom. :-(. Denna graviditet börjar likna min förra allt för mycket.

Upp till toppen
Annons: