Annons:
Etikettpappor
Läst 5622 ggr
ChristineL
2013-04-15 15:51

Klippa navelsträngen?

Nu är det inte så många pappor på den här sajten. Men ni som är pappor får jättegärna svara! Ni mammor får annars svara åt era män ;)

Pappor
Vill du vara den som klipper navelsträngen?

Mammor
Vill eran partner klippa navelsträngen?

Utvärdera gärna era svar varför/varför inte.

Annons:
SyntHare
2013-04-15 15:54
#1

Min sambo klippte navelsträngen 🙂

Fast han hade inte funderat så mycket på det innan, det bara blev så. Och Lillan passade på att skvätta blod i ansiktet på honom, haha!

ChristineL
2013-04-15 15:59
#2

Min man vill inte klippa 🤪 Jag tycker absolut att han ska ta tillfället i akt och göra det, det blir liksom en lite speciell stund för pappan tänker jag. Han blir delaktig på ett annat sätt. Jag tänker naturligtvis inte tvinga honom men hoppas att han ändrar sig tills dess iaf. Anledningen till att han inte vill är att det är kladdigt, det argumentet hänger jag inte med på, han kladdar gärna med andra saker 😛

SaraC
2013-04-15 16:04
#3

Min karl klippte. Så vitt jag vet var det inget han tänkt på i förväg utan bestämde när de frågade.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tina-A
2013-04-15 19:24
#4

Min sambo klippte inte, han ville inte. Det var för obehagligt och lite läskigt, han ville helt enkelt inte. Min syster som också var med på förlossningen klippte istället och det är hon, såvitt jag vet, glad för :)

Om hon inte hade velat klippa hade jag gärna klippt själv!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Marre89
2013-04-15 20:29
#5

Haha min sambo säger "de får vi se då, kanske gör de om jag inte svimmar först" xD haha!

[Zorita]
2013-04-15 21:04
#6

Hehe min sa att han ska bita av den med tänderna. Jag gissar på att han tyckte frågan var konstig ;)

Annons:
[AmandaO]
2013-04-16 04:58
#7

Min sambo vill göra det :) Sen om han får på grund av  att ungen har gastroschisis det vet jag inte, men planen är så iallafall.

[RMSLiners]
2013-04-16 10:44
#8

Min gubbe kommer inte göra det, han vill heller inte hålla ögonen mellan benen på mig när jag föder. 😛

Frida
2013-04-16 17:58
#9

Frågade sambon och han sa att han inte visste hur han vill göra. Han har ju några månader på sig att tänka på saken, men jag tror att han kommer vilja klippa.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ell
2013-04-16 22:27
#10

Min fästman var ganska nervös inför förlossningen. Han har lite sjukhusfobi och var rädd att han skulle svimma. Men i efterhand tyckte han inte att det var så farligt (för hans del). Han har dock sagt att jag är helt underbar som genomförde förlossningen och att han aldrig hade fixat det själv. (Visst är vi tjejer fantastiska?!) ;D Hur som helst trodde jag aldrig att han skulle klippa navelsträngen men det gjorde han. Och han tyckte det var ganska häftigt! Förlossningen är en otrolig upplevelse. Kämpigt, visst, men man får ju den bästa belöningen någonsin! ;)

Rutan_
2013-04-17 19:42
#11

Tror inte att att min pojkvän hade bestämt sig innan. Sen blev min förlossning rena mardrömmen och han var enormt skärrad, men när de kom med bebisen som de sparat en bit navelsträng på och frågade om han ville klippa så gjorde han det. Kommer inte ihåg vad han tyckte om det.

Mabrotnosh
2013-04-17 21:40
#12

Klart han kommer klippa säger han. Men vi får väl se hur det blir med den saken.

zoolatri
2013-04-18 12:42
#13

Min man klippte navelsträngen, men eftersom jag låg nedsövd inne i operationssalen klippte han i navelsträngen som var fäst i barnet i ena änden och moderkakan som låg i en hink i andra änden…hihihi!

Annons:
Ketang
2013-04-18 13:56
#14

Min man har klippt båda gångerna. Men jag vet inte inte om jag personligen tycker att det är något super speciellt. Han har nog mest gjort det för att det är "brukligt" att pappan gör det. Inget vi pratat om varken innan eller efter 🙂Om han inte hade velat göra det så hade nog barnmorskan fått göra det. Själv har jag båda gångerna varit för upptagen med att mysa bebis 🙂

Destany
2013-04-19 21:19
#15

Jag frågade min sambo om det idag o han sa att det e självklart att han vill göra det, han sa att det e en del av hans delaktighet

JessicaOlin
2013-07-27 14:13
#16

han sa "de ska jag göra , och de kommer kommas ihåg som ett minne"

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Theres
2013-07-27 15:44
#17

Jag tror han vill det men jag vill så gärna göra det själv så vill han inte ha krig så får han ge sig :-)

golf.ifokus.se

Destany
2013-07-27 16:24
#18

Min sambo klippte navelsträngen så det var inte bara nåt han sa innan:)

Anne.K
2013-07-28 07:38
#19

Min sambo ville inte klippa då vår dotter föddes. Han tyckte det verkade obehagligt. Så barnmorskan fick klippa. Men det gör inte mig nått. Ser inte riktigt grejen med att det skulle vara viktigt på något vis. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: