Annons:
Etikettallmänt
Läst 28144 ggr
[Thiah]
2/24/13, 5:19 PM

Fryser oftare sen gravid

Jag har märkt en irriterande sak som började när jag misstänkte att jag var gravid (tillsammans med hastiga illamående attacker och liknande). Jag fryser massor. 

Jag är en underviktig människa som brukar små frysa ibland men då hjälper det med en tjocktröja eller ett par tofflor. Nu räcker det knappt med 2 täcken. Sambon säger att jag känns varm på huden men jag fryser nått hysteriskt emellanåt. Som mest fryser jag när jag är trött.

Någon annan som fryser mer som gravida?

Annons:
noir
2/24/13, 7:08 PM
#1

Vilken vecka är du i?
Jag har alltid varit varm av mig, gillar när det är lite kallt/svalt. Men jag upplevde aldrig att jag börja frysa, gilla dock att krypa ner under täcken och filtar. Upptäckte att det verkligen verkligen var bättre än sex att bara mysa ner sig ibland flertal täcken och kuddar med min Sambo. haha!

Men nu för ett par veckor sedan, är just nu i vecka 30 (29+0). Då starta kaminen! Jag är varm över ingenting, jag vill vädra, gå med jackan öppen i minusgrader o.s.v puuh! Allt känns varmt varmt och åter igen varmt!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

[Thiah]
2/24/13, 7:42 PM
#2

Jag är bara i början av graviditeten men märker av temperaturtoppar och dalar. Kanske inte ska klaga, finns värre symptom;)

ChristineL
2/24/13, 8:24 PM
#3

Min kollega hade det så under hela andra graviditeten. Hon satt i kassan med t-shirt, väst, fleecetröja och tjockjacka även i början av sommaren :P I första graviditeten var det tvärtom för henne.

[Zorita]
2/24/13, 8:30 PM
#4

Jag är sån, fryser hela tiden! Sambon går i t-shirt medan jag sitter brevid elementet i 3 tjocktröjor. Själv hoppas jag det håller i sig, snart kommer sommaren och att vara sådär varm, som jag har hört att man ofta blir, vill jag inte mitt i den spanska sommaren 😮

Destany
2/24/13, 9:06 PM
#5

Jag var sån i början frös så jag skakade nästan hela tiden kändes som jag var sjuk hela tiden men nu när jag e i v23 så börjar det vända nu e jag oftast varm istället

Niini
2/24/13, 9:18 PM
#6

Jag har alltid varit väldigt frusen av mig men nästan hela graviditeten har jag känt mig "normalvarm", sådär som normala människor känner ;)

Annons:
SyntHare
2/25/13, 10:14 AM
#7

Mitt bekymmer är snarare tvärtom… jag är äckligt handsvettig hela tiden och får sitta i t-shirt när alla andra sitter i sina tjocktröjor och huttrar :P

Innan graviditeten var jag frusen för det mesta.

noir
2/25/13, 1:56 PM
#8

#7 Går med i klubben handsvett! Hatar att hälsa på folk nu mera för jag är såklart alltid svettigare än svettigast när man ska ta i hand.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

[Zorita]
2/25/13, 3:10 PM
#9

Det är visst vanligare att vara varm än kall. Typiskt att jag skulle bli kall i mitt spanska oisolerade hus utan någon form av värme 😛

Jag går ut och ställer mig i solen ibland, och långsamt tinar jag upp som om jag vore en djupfryst fläskstek. Men isen sitter för långt in, ha, så jag är egentligen bara riktigt varm efter några timmar i solen alternativt en timme under dubbla duntäcken.

Mabrotnosh
2/25/13, 11:25 PM
#10

Mina fötter är som isglassar sover med ull strumpor filt och duntäcke och de är fortfarande kalla.

[RMSLiners]
2/26/13, 6:01 AM
#11

Jag är tvärtom. Min kropp är som en bastu och vissa dagar kan man tro jag sprungit på löpband för kung och fosterland så svettig som man är.

Charlie17
11/29/18, 9:31 PM
#12

Håller med dig helt. Jag är också smal och fryser men jag har också kunnat ta på mig extra kläder eller mysa ner under filten. Men nu i snart en vecka så fryser jag oavsett kläder eller täcken. Sover med strumpbyxor och långt nattlinne. Känner ändå kyla i kroppen. Kopp te har också funderat tidigare, men inte längre :( gravid v 8+0

Upp till toppen
Annons: