Annons:
Etikettalternativt-föräldraskap
Läst 5569 ggr
monstermash
2013-02-10 19:57

Regnbågsfamiljen utökas :)

Det fanns visst inget inlägg under "regnbågsfamiljen" så jag inviger kategorin med att berätta att jag och min flickvän ska ha barn!

Hon är i v.10 nu, och har molnande smärta i magen samt illamående, jag hoppas på en lugn graviditet som flyter på som det ska. Själv får jag köra på att vara sympatigravid, får väl se hur många kilon jag går upp, haha. 

Är för glad för att riktigt hitta orden, känns som jag bara glädjesvamlar.. Mina föräldrar vet ingenting och kommer inte få veta än på ett tag, vi planerar att berätta för dem i april på mitt födelsedagskalas då mina släktingar är samlade (lång historia om varför jag väntar). Mina vänner får reda på allting näst nästa vecka, blir spännande att höra vad de säger. 

Kommer säkert uppdatera mer i tråden och den allmäna graviditetstråden, men har ni några frågor får ni gärna ställa dem här så ska jag försöka svara.

Annons:
Tina-A
2013-02-10 20:10
#1

Vad härligt!! Ett jättegrattis till er :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[AmandaO]
2013-02-10 20:12
#2

Grattis och hoppas att allting flyter på precis som det ska göra :)

monstermash
2013-02-10 20:38
#3

#1 - Tack så jättemycket!!

#2 - Tack tack!  Ja, det kommer säkert gå jättefint, men man blir så nojig när det är första barnet..

ChristineL
2013-02-10 21:09
#4

Stort jättegrattis till er båda! Håller tummarna och ser fram emot att följa er 

Niini
2013-02-10 21:14
#5

LÄste i en annan tråd att barnet inte var planerat, hur gick det till då ni är två tjejer (Gud vad jag känner mig dum som frågar)

Greeen
2013-02-10 21:17
#6

#5 Tänkte på det också :)

Annons:
monstermash
2013-02-10 21:47
#7

#4 - Tack så mycket! Jag kommer absolut att uppdatera här inne.

#5 & #6 - Hon hade sex med en av sina närmsta killkompisar och råkade bli gravid. Men hon vill behålla barnet, så vi ska göra det. Han vill ställa upp som pappa också, och är ändå en naturlig del i framför allt hennes liv så det är ingen fara. Killen i sin tur har fästman (som är min absolut närmsta vän), barnet kommer verkligen hamna i en regnbågsfamilj…  

Mer detaljer om just varför de hade sex osv går jag inte ut med med hänsyn till min flickvän.  Men alla fyra parter är chill med detta.  Det var ju dock inte meningen att hon skulle bli gravid så det var en olycka, hehe.

Och det är absolut ingen fråga att ni undrar, kommer få höra den frågan hela graviditeten och "var hon otrogen?" också för den delen! Bäst att vänja sig. ;P

Jess89
2013-02-11 02:01
#8

Önskar er all lycka till och hoppas att det blir en lugn graviditet.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Aquelegia]
2013-02-11 13:25
#9

#7 Oj, vad häftigt! Vilken lycka att bägge förhållandena berikas med ett barn! Eftersom alla parter är chill med att de låg med varann så var detta ju riktigt roligt. Om än kanske oväntat ^^ Tur i otur ändå för det är ju inte gjort på en sekund att skaffa barn i samkönade förhållanden. All lycka!

ChristineL
2013-02-11 13:29
#10

#7 - Åh, vad skönt att ni alla är så glada och överens! Vad härligt! Tänk om alla kunde vara lite mer så :)

Niini
2013-02-11 15:47
#11

#7 En miss som löste sig på ett riktigt lyckat sätt med andra ord :) All lycka till er alla fyra.

monstermash
2013-02-11 18:41
#12

Tack allihopa!

Imorgon ska tjejen iväg till barnmorskan!

monstermash
2013-02-13 21:49
#13

Idag var jag och kollade på barnkläder, känns overkligt att jag ska få en liten bebis som får plats i alla små söta barnkläder.

Annons:
Lia
2014-01-28 20:47
#14

Hej TS!

Nu har det gått väldigt lång tid, så jag undrar mest, hur har det gått? ^^

monstermash
2014-01-29 19:47
#15

Tänk hur livet ser annorlunda ut idag… 

Dagen innan jag skulle berätta för mina vänner, så fick min flickvän missfall. Tyvärr återhämtade sig inte förhållandet efter den chocken och vi gick isär bara några månader efter det. Det var tyvärr inget naturligt missfall heller, men mer om det kan jag inte skriva offentligt. 

Min storebror fick sitt andra barn i början av 2013, så jag har fått se hans dotter växa upp istället. Det tog några månader innan jag kände mig stark nog att engagera mig i hennes liv men nu känns det mycket enklare att ta hand om henne. I år får min storasyster sitt tredje barn också, så barn finns det omkring mig och jag tror det hjälpte mig faktiskt. 

Jag förlorade mitt barn, det kommer nog alltid att göra ont. En vacker dag kommer jag bära mitt eget barn och som jag sagt till min nuvarande pojkvän - jag gör inte abort, så blir det ett misstag trots skydd så blir vi föräldrar. Det kommer dock dröja innan vi gör ett försök till att skaffa barn!

Lia
2014-01-30 00:48
#16

Vad olyckligt det gick, men skönt att du fick något stöd i sorgen på sätt och vis. Önskar all lycka åt framtida familjeplaner, och bearbetning av de dåtida. :)

Josephiine90
2014-07-31 12:21
#17

Beklagar att det gick som det gick, men skönt att läsa att du har ny partner, önskar all lycka till er och eran framtid <3

Upp till toppen
Annons: