Annons:
Etikettmammor
Läst 60645 ggr
ChristineL
1/11/13, 11:14 AM

Skrönor om pojkmage och flickmage

Jag är nyfiken på att veta vad ni har hört för olika skrönor som skulle kunna avslöja om det är en pojke eller flicka ni bär på.

Jag läste senast igår att om man är sugen på surt och syrligt så är det en flicka, är det fett och socker man vill ha så är det en pojke. Ska man gå efter det så är det nog en pojke jag har ;)

Magens form har jag också hört kan avslöja, men kommer inte ihåg hur det var.

Jag tror bara det är båg, men alltid kul att höra om sånt här :)

Annons:
Katthemsmatten
1/11/13, 11:21 AM
#1

Det där med hur man blir sugen på saker har jag inte hört något om, men att det inte är helt omöjligt att när man passerat ca V30 pga av magens form att gissa kön vet jag. Brukar själv pricka rätt, till mina kollegors förtret.

Syns graviditeten inte bakifrån, dvs magen står rätt fram, är det en pojke. Är magen mer 'bred' är det en flicka. Självfallet är det individuellt och det är ingen vetenskap, men det stämmer förvånansvärt ofta har jag märkt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

noir
1/11/13, 11:30 AM
#2

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

ChristineL
1/11/13, 11:50 AM
#3

#2 - Haha! Enligt den är det en flicka i magen ;)

Tina-A
1/11/13, 11:50 AM
#4

Min mage syntes inte bakifrån och jag fick flicka ändå! Magens form har oftast att göra med mammans kropp, hur hon är byggd, men också hur barnet ligger. Samma kvinna får oftast samma mage barn efter barn, sen kan de olika barnen ha olika kön.. Kinesiska kalendern är ju också heltokig och säger att alla födda ett visst år får enbart flickor i en viss månad och enbart pojkar en annan. Helt absurt. MEN ändå stämmer det för alla jag känner? Spännande.. :-) Den enda "myten" som inte är en myt är det här med hjärtljuden. Kvinnor har generellt högre vilopuls än män, vilket även gäller flickor och pojkar och förstås även flickabebisar och pojkbebisar. Anledningen till att man inte kan veta helt när man lyssnar på bebisens hjärtljud är för att man inte vet om barnet är vaken eller sover, man vet alltså inte om det är vilopulsen man hör eller en aktiv puls. En gång när vi lyssnade på min dotters hjärta kände jag hur hon sparkade som bara attan, jag visste att hon var väldigt vaken. Då låg pulsen mycket riktigt runt 170, 180 :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[RMSLiners]
1/11/13, 7:32 PM
#5

Har hört något om att instinkterna kan tala om det för en dvs att modern bara kan känna det på sig. #2 Enligt den är det tjej jag väntar vilket stämmer rätt bra då det något otydliga ultraljudet visade att det troligen är en tjej.

JossanH
1/11/13, 8:28 PM
#6

Alla sa att jag hade pojkmage, men det var en flicka! Hörde idag att om man lägger bikarbonat i lite urin kan man också avläsa vad det är i magen. Är det stilla är den en flicka om det bubblar en pojke. Jag blev osäker då alla runt omkring mig sa pojk och började då tro på det trots att jag från början trodde flicka. Några veckor innan förlossningen, mitt i natten när jag hade varit på toa och skulle somna om, så bara visste jag att det skulle bli en tjej :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
JossanH
1/11/13, 8:29 PM
#7

Såg nu att det redan fanns en tråd om bikarbonatet ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
1/13/13, 10:55 AM
#8

Kom på en annan sak jag hört om, om du är väldigt känslosam och gråtmild under graviditeten väntar du en flicka. Blir du ofta arg är det en pojke.

Vet inte hur jag ska tolka detta då jag inte tycker jag är mer än vanligt av något :P

Greeen
1/13/13, 11:23 AM
#9

#8 Intressant! Jag är väldigt gråtmild så isåfall skulle det vara en flicka.

evelina1991
1/13/13, 11:27 AM
#10

Hmm, jag ha olika på alla metoder som de ha snackats om här :P Haha, så kom inte så långt på att försöka lista ut vad de e för kön ;)

SyntHare
1/13/13, 12:32 PM
#11

I början av graviditeten var jag väldigt känslosam, kunde lyssna på låtar som jag aldrig gillat och börja gråta. Nu är jag både arg och känslosam, haha! Min stackars sambo får stå ut med mycket!

Annars är det en flicka enligt kinesiska kalendern plus att jag är sugen på sura saker hela tiden. Senast igår blev jag akutsugen på rabarber, men vi hade inga i frysen Tungan ute

JossanH
1/13/13, 1:49 PM
#12

Har en kompis som fick en pojk och hon kunde äta 3-4 citroner om dagen ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

evelina1991
1/13/13, 3:58 PM
#13

Det med magens form, jag ha oxå hört att om man ha "mer kurvor" rund på så sett så e de en tjej o sen om det är en kille så är magen "mer spetsig" och sen hört något om beroende på storleken av magen i allmänhet. Jag är mammas första barn o jag ha 2 amå syskon o mamma sa de att när hon va i vecka 18 som jag så va hon smäll fet , va så pass så magen verkligen låg i knät på henne när hon satt upp :O

Hon är den enda av alla 6 morstrarna som fick en flicka först :D Undra om jag ska hålla detta efter mamma ;) hehe

De sägs ju oxå att beroende på vad för frukt man fastnar för eller "missbrukar" så kan man skilja könet på det. Säger bara till alla där ute nu att om ni käka mer än 1kg nektariner om dagen o C-vitamin chock, så kan ditt barn kanske inte klara av att äta vissa frukter. Mamma gjorde detta o fick c-vitamin chock när hon väntade mig o jag kan inte äta kiwi nu för bli dunder sjuk o spyr o ligger typ i koma :S HEMSKT!

Dock behöver inte detta hända alla nu självklart, men mena nu att man kan ha de i baktanken om man nu ha fäst sig vid någonting speciellt :P

Annons:
Niini
1/13/13, 7:31 PM
#14

Ligger ganska 50-50 med alla tester, kanske liiite mer mot tjej. Dock talar jag om Liten som HAN, vilket jag läst att ofta kan mamman benämna barnet rätt redan i magen utan att egentligen tänka på det föt att hon "helt enkelt vet i det undermedvetna". Maken tror på tjej - hoppas på kille o jag tvärtom ;)

Annars ett annat test är pendeltestet. Lägg vigsel/förlovningsringen på en tunn sytråd/hårstrå och lägg över magen. Pendlar - tjej, cirkulerar - kille.

Destany
1/14/13, 5:46 AM
#15

#2 enligt den så är det en flicka jag väntar. Jag vet ej än vad jag tror. Tror ibland det blir en flicka o ibland en pojke är i v18+1

villavägen
1/14/13, 3:56 PM
#16

En skröna jag hört är att om man bär en flicka så får man sämre hy och kvalitet på håret. "flickan i magen stjäl så att säga mammans skönhet" . Om det är en pojke i magen så kan man tvärtom få fin hy och kvalitet på håret. Kan nämna att jag fick en pojke ifjol och jag har då aldrig haft så fin kvalitet på håret. Efter vecka 12 tror jag jag knappt tappade ett hårstrå. Det blev jättetjockt kändes det som. Till och med frisören märkte det! :-). Min mage var en riktig pojkmage, spetsig och syntes inte bakifrån.

SaraC
1/14/13, 5:42 PM
#17

Jag var mycket mer känslig och hade lätt till tårar och fick en flicka. Min syster blev lätt arg och hon fick en pojk, haha. På oss två stämde ju det Tungan ute

Jag har inte fått sämre hy och mitt hår har varit i toppkondition, har fått massor med beröm från min frisör. Så det stämde då inte alls här.

Min mage syntes inte heller bakifrån så det stämde inte heller.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Greeen
1/14/13, 10:47 PM
#18

Jag har fått betydligt sämre hy och hår, tyder då också på en flicka. Spännande!

ChristineL
1/14/13, 11:05 PM
#19

Det där med hår och hy stämmer på en kollega till mig också. När hon väntade sonen hade hon toppkvalitet på håret, sen när syskonet var på väg var hon jätterisig, och visst blev det en liten tös ;)

evelina1991
1/15/13, 8:23 PM
#20

Fast vad e då ristigt xd jag ha lixom kort hår , inte ens ner till axlarna .. än -.- och jag ha tunnt hår o borstar eller kammar ALDRIG håret för de e så tunnt o platt så de behövs lixom inte xd utan jag behöver ist tupera de … hur ska jag kunna jämföra där xD Mamma kände ingen skillnad när hon väntade mig o lill syrran jämfört med brossan förutom att hon fastnade vid olika frukter :P

Annons:
ChristineL
3/26/13, 1:34 PM
#21

Hörde en ny grej på jobbet igår. Hjärtslagen om de är över 140/minut ska det vara en flicka och om de är under så är det en pojke :P Så efter gårdagens bm-besök är det en flicka i magen :P

noir
3/26/13, 1:37 PM
#22

Jag har aldrig haft under 140 i genomsnitt :) brukar vandra mellan 150-160

Men jag har hört att det bara "stämmer" om man mäter vilopuls på barnet och det kan man omöjligt veta om bebisen vilar när man kollar hjärtljud. Min bebis vaknar ofta till liv efter man kollat hjärtljuden och ska boxa runt.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

villavägen
3/26/13, 1:40 PM
#23

#21 Jag hade också hört det där med hjärtslagen. Men det stämde aldrig på mej. Min livlige kille låg ständigt på 150-160 i puls varje koll hos barnmorskan. Ibland skrämde han mej med att ha 180 i puls så jag blev skickad till spec.mödravården flera gånger, men det är en annan historia…

ChristineL
3/26/13, 1:42 PM
#24

Jag fullkomligt älskar sånna här skrönor och spekulationer! 😃

[Zorita]
3/26/13, 2:13 PM
#25

Jag blir oftare arg än känslosam och enligt den kinesiska kalendern ska jag få en pojke. Än så länge har jag en pojkmage också. Fast jag är inte sugen på sött, bara salt och syrligt. Sen visste jag också hela tiden att det skulle bli en liten pojke och det säger ul också 🙂

Tina-A
3/26/13, 8:33 PM
#26

#21: det där är ingen myt :-) det stämmer såväl på barn i magen som ungdomar och vuxna. Skrev lite mer om det i #4!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
3/26/13, 8:37 PM
#27

Med andra ord så kan en aktiv pojke hamna på 160 och en sovande flicka kan hamna på 130. Om en pojkbebis och en flickbebis är lika aktiva skiljer sig dock hjärtljuden och flickorna har högre.

Så även fast det är helt sant så är det svårt att könsbestämma utifrån det på grund av att man inte vet hur aktiv bebisen är just när man lyssnar.

Sen finns det såklart individuella skillnaden, precis som inom allt. En del flickor har onormalt låg puls och en del pojkar onormalt hög. Det kan man ju inte heller veta.. :) Men en myt är det inte!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Mabrotnosh
3/26/13, 10:50 PM
#28

Enligt kinesiska kalendern ska jag få en pojke, men jag älskar surt just nu, får höra att jag börjar få flock mage och enligt BM på rutin ultraljud väntar jag en flicka.

SyntHare
3/28/13, 6:47 PM
#29

En barnmorska på förlossningen verkade tvärsäker på att jag skulle få en pojke eftersom min hormonrand fortsatte/fortsätter tydligt ovanför naveln. Men det stämde ju inte 😛

ChristineL
3/29/13, 9:11 AM
#30

#29 - Jaha, kan man gå efter det också? Ja, då är det i så fall en pojke här ;) Verkligen 50/50 på alla dessa grejer, men känslan säger flicka.

Niini
3/29/13, 9:16 AM
#31

Hittade en artikel på Aftonbladet om en författare som påstår sig ha kommit på enda riktigt sättet att veta vilket kön det är.

Växer brösten mycket = flicka
Växer brösten lite = pojke

Stämmer på mig i alla fall o det är ju typ enda skrönan som stämmer… :)

ChristineL
3/29/13, 9:19 AM
#32

#31 - Jaha, hur mycket är mycket? :P Två kupor har mina växt hittils (v.30), det tycker jag är ganska mycket…

Niini
3/29/13, 9:43 AM
#33

#32 Ingen aning om vad hon kallar lite o mycket. E väl meningen man ska läsa boken för att få reda på det ;)

noir
3/29/13, 9:49 AM
#34

Men borde man inte behöva vänta till förlossning för att ta reda på hur mycket ens bröst växt… Tror inte ett dugg att den är "säker" som skaparen vill påstå ;D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
SaraC
3/29/13, 10:25 AM
#35

Hade också hormonrand som fortsatte ovanför naveln och fick en tjej :p Men det med brösten stämde på mig :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Velinga1984
7/29/13, 12:50 PM
#36

När jag väntade sonen visade alla myter och skrönor att det skulle bli en tjej, men ja ut kom en kille.

När jag testar nu på olika myter så är det 50/50. Vissa myster säger flicka medan andra myter säger pojke. 

Så nej, jag tror inte på myter eller skrönor om vilket kön det blir 🙂

Destany
7/29/13, 2:53 PM
#37

Jag blev lättare arg under graviditeten grät bara en enda gång. Jag hade typiskt pojkmage man kunde inte se på mig bakifrån att jag var gravid o hjärtljuden låg runt 130. O visst var det en pojke som kom ut

Rutan_
7/29/13, 7:42 PM
#38

Min förra graviditet hade jag ungefär lika mycket "tecken" på både flicka och pojke.

Angående hjärtljuden låg de ständigt högt. Jag fick en son. Har likadant den här gången.

Tusen
7/31/13, 12:03 AM
#39

En sak jag undrar över är något jag lagt märke till och det är att många (som fått minst en av vardera könet) alltid mått mer illa under graviditeten då de väntat flickor än då de väntat pojkar.
Hur ställer ni er till det?
Det är alltså ingen skröna utan mer en observation från mitt håll.

Destany
7/31/13, 4:10 AM
#40

#39 jag har bara fått en son men jag kräkte exakt hela graviditeten och mådde sjukt illa däremellan

Velinga1984
7/31/13, 8:40 AM
#41

#39 Jag kräktes så gott som hela graviditet och fick en pojke. Kate, gift med prins William, stod i tidningen att hon var inlagd pga kräkningar och fick en pojke.

Annons:
Tusen
7/31/13, 8:50 AM
#42

Det var inte riktigt det jag menade utan om man fått BÅDA sorterna, har man då mått MER illa med flickor i magen än då man fått pojkar.

Har man bara fått ett barn är det ju lite svårt att jämföra 😉 då jag tror att det är individuellt hur man mår.

Mabrotnosh
7/31/13, 3:35 PM
#43

Jag tror alla graviditeter är olika oberoende om det är flick eller pojkmage

[xDAMPBOBPSYKFALL]
8/21/13, 6:58 PM
#44

Sen sägs det ju finnas ett "ringtest" där man fäster en ring i en tråd eller liknande och håller över handleden eller magen, börjar den göra ringar = flicka , Gungar den fram och tillbaka= pojke :)

Destany
8/22/13, 5:42 AM
#45

Jag o en kompis var gravida samtidigt o våra graviditeter var som natt o dag, hon var gråtmild o jag arg tex. Vi var bergsäkra på att vi väntade olika kön pga olikheterna men vi fick båda pojkar

ChristineL
3/19/14, 4:32 PM
[WickedAlly]
3/19/14, 4:44 PM
#47

Nästan så att jag önskar att vi inte visste vad jag bär på, enbart för att det är så kul att spekulera i sånt här.

Dock testade jag lite av varje innan RUL och 90% pekade på pojk, hade även på känn att det var det. Bebisen skrevade sedan brett på RUL och visade upp snoppen för alla som ville se :)

RoxannaS
3/19/14, 4:44 PM
#48

Det jag har hört är att om man blir mer sugen på sex under graviditeten så är det en tjej. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
CelsiusT
3/19/14, 5:41 PM
#49

Enligt den kinesiska kalendern så ska jag ha en flicka. Sen fanns där på sidan en länk vidare till där man fick svara på frågor (massa olika srkönar-frågor), och enligt det så ska det inte gå att bestämma könet ;P Så gissar på att det innebär 50/50 här då.

Medarbetare på westernridning.ifokus

JeFo
3/19/14, 6:22 PM
#50

Jag har två tjejer och var alltid sugen på sex! Nu med nr3 vill jag inte alls ha sex!

CelsiusT
3/19/14, 6:26 PM
#51

#50 Jag har varit väldigt sugen på sex, när jag plussade (både före och efter i 2v) så var jag så galet kåt så sambon undrade vad som hänt. Sen slog illamåendet till och det avtog lite, fortfarande sugen och i behov av tillfredställelse, men inte lika sugen på själva akten. Nu har jag dessutom ont i fogarna och får ont i magen under sex så sugen på själva akten är jag inte, men är ruggigt kåt speciellt på morgnarna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

RoxannaS
3/19/14, 6:57 PM
#52

#50 och ni vet inte kön? 

#51 haha kanske är en tjej då då :P

I så fall har nog den där kalendern rätt om att jag får en pojke, då jag är nästan hela tiden arg på något. Lätt irriterad och gråter ständigt. Vem vet, kanske en tvestjärt?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JeFo
3/19/14, 7:37 PM
#53

#52 vet inte könet på den i magen

RoxannaS
3/19/14, 8:32 PM
#54

#53 Blir säkert en pojk då. Arg eller ledsen ?? 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JeFo
3/19/14, 8:37 PM
#55

Oj… Jag är nog mer arg

Annons:
RoxannaS
3/19/14, 9:47 PM
#56

#54 Ännu ett pojksymptom då säger dem 😉


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[jnordstrom]
3/19/14, 10:34 PM
#57

jag fick en pojke och de som stämde på mig var;

1; Magen syntes inte bak ifrån, utan var spetsig och framåt 

2; I början så tidigt som innan jag visste var jag alltid arg, jag är nästan aldrig arg annars! Som tur var lade de sig senare :P

3; Den kinesiska kalendern stämde för mig med

Sen har jag hört att kvinnor som väntar pojkar oftast mår bättre under graviditeten än dom som väntar flickor och att om man bär en flicka så tar flickan mammas "skönhet" och en pojke får mamman att stråla. Jag tyckte då fan inte att jag stråla med mina hormon finnar :P

[WickedAlly]
3/19/14, 10:50 PM
#58

Jag är inte det minsta sugen på sex, stackars maken håller på att gå under. Väntar en pojk :)

Praefatio
3/22/14, 1:42 PM
#59

Haha, okej, så några skrönor sammantaget då:

  • Enligt kinesiska ska jag ha en pojk.

  • Lilla magen är spetsig = pojk.

  • Har alltid hört tvärtemot de flesta här, att surt ska ge pojk, och jag vill ha surt så… Omöjligt att säga.

  • Jag är både sjukt arg och sjukt känslosam/glad och ledsen. Alla känslor. Kanske ska få en liten hermafrodit?

  • Har fått väldigt fin hy, men håret är risigt och jävligt = hermafrodit.

  • Fästmannen och min mor benämner bebisen som "han".

  • Själv är jag vanligtvis väldigt intuitiv men har ingen aning i det här fallet. Det pendlar från dag till dag, och tänker på bebisen som "hen" eller "bebisen". Har drömt mycket om barnet, då har det visat sig som både flicka och pojk.

  • Alla andra tror att det blir en flicka.

  • Tuttarna har vuxit galet mycket redan = flicka.

Det är ju bevisligen så att jag ska få en hermafrodit. Eller tvillingar, en av vardera kön. I alla fall om man ska tro skrönorna 😃

RoxannaS
3/22/14, 4:14 PM
#60

#59 Ja men då får du en tvestjärt som mig då 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
3/22/14, 4:15 PM
#61

En fråga, alla i tråden. Hur tidigt började ni känna symptomen som nämns här? Såsom salt/sött osv ?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Praefatio
3/22/14, 4:45 PM
#62

#61 Smakerna var bland det första som dök upp för mig, redan i vecka fyra, och en av orsakerna till att jag misstänkte graviditet. Tuttarna gick från A/B-kupa till D-kupa på två-tre dagar, måste ha varit i vecka sju. Alla känslorna kom också någon gång runt vecka sju, startade med att jag blev ovanligt lättstött och tyckte att alla var elaka och eskalerade till ilska över allt från att kunden framför mig inte la kundpinnen på bandet efter sig till att min fästman glömde köpa gröna bönor när jag var sugen… Den riktiga magen, alltså bebismagen som kommer för att livmodern växer - inte ballongmagen man får första veckorna för att man är gasig och tarmarna är irriterade, kom för en vecka sedan så sen vecka 13 men då kom den rejält, och över en natt!

Annons:
RoxannaS
3/22/14, 6:00 PM
#63

#62 låter creepy. Jag har redan c-kupa. Hur stora blir mina då då? 😐

Smaken har jag inte märkt, däremot lukt tror jag att jag reagerar mera på än så länge.

Jag har också problem med känslor /humör. Jätte arg, jätte glad, gråter osv hela tiden. Räcker med att någon typ friar på tv eller bjuder ut någon på date så bölar jag. Haha

Gas magen har jag också. Den går mig på nerverna. Den är så spänd också. Speciellt på nätterna är den jobbig. Vaknar vid 6 -8 tiden på morgonen och jag är van att sova till minst 10. Och är så fruktansvärt kissnödig jämt. 

Har ganska mycket växtvärk i livmodern till och från. Känner mig tung och slö i kroppen.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mallan-nog
3/22/14, 7:21 PM
#64

Enligt de myter jag känner till så skulle jag få en flicka…

Enligt kinesiska - flicka

Magen var bred och syndes bakifrån - flicka

Jag var konstant sugen på surt och syrligt - flicka

Jag var väldigt känslosam och grät ofta, men blev nästan aldrig arg - flicka

Jag fick en väldigt massa finnar och fett hår - flicka

Brösten växte massor - flicka

Hjärtslagen var aldrig under 150 - flicka

Jag mådde väldigt illa under första tiden av graviditeten - flicka

19/20 som gissade sa flicka

Sambon var bergssäker på att det var en flicka

Men, både jag och min mor sa hela tiden "han" och ut kom världens sötaste lilla kille!

RoxannaS
3/22/14, 8:48 PM
#65

#64 Haha men vad roligt. Snacka om att de inte stämde alls på dig 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[WickedAlly]
3/22/14, 10:39 PM
#66

#63 började också på c-kupa, nu har jag fått köpa en e-kupa istället. Och mjölken har ju inte runnit till ännu, även om jag läcker lite då och då. Blir spännande att se vad det slutar på :p

RoxannaS
3/22/14, 11:44 PM
#67

#66 Åh fy sjutton, låter "schåigt" 😐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
soundtrack
3/25/14, 3:24 PM
#68

Jag är helt övertygad om att det bor en liten pojke i min mage och utifrån mycket av det som står i den här tråden, samt listan här http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.708290 så kommer det att bli en pojke. Ska bli spännande att se om det stämmer :)

[WickedAlly]
3/25/14, 3:37 PM
#69

#67 Mjo, lite obehagligt när de ligger och vilar på magen i alla fall :P
Detta trots bra bh.

#68 Så spännande, jag tyckte att det var jättekul att spekulera innan vi fick veta.

Annons:
soundtrack
3/25/14, 3:39 PM
#70

#69 Vi har ju valt att inte ta reda på kön så vi får spekulera ett tag till ;) Jag hoppas nog egentligen på en tjej men är helt inställd på en kille. Så jag kommer nog bli väldigt paff om det tittar ut en liten tjej i slutändan!

[WickedAlly]
3/25/14, 3:48 PM
#71

#70 Hade nog blivit tokig om jag inte visste, mitt tålamod är så dåligt så det är pinsamt :P 

Det var anledningen till att vi kollade, vi var båda ganska övertygade om (och hoppades lite på sådär i smyg) att det var en pojk där inne och ville inte riskera att få en chock vid förlossningen. Inte för att det hade spelat någon roll om det nu hade varit en flicka men eftersom känslan var så stark hos oss båda så kändes det bäst att få veta :)

soundtrack
3/25/14, 3:53 PM
#72

#71 Jag är tvärtom, jag vill verkligen inte veta, vill att det ska bli en glad liten överraskning :) För min del spelar könet egentligen ingen roll, att jag "hellre" ser att det är en tjej är nog för att jag själv är tjej antar jag, sambon hoppas mer på en kille.

[WickedAlly]
3/25/14, 3:56 PM
#73

#72 Jag var det först, medan maken ville veta. Men innan vi hann fram till RUL hade jag ändrat mig. Glad nu dock med tanke på det där kassa tålamodet, nu känns det som att jag haft något att fokusera på av någon anledning. 

Men med nästa barn funderar jag på att låta det vara en överraskning. Maken fick som han ville denna gången så då kan jag få bestämma nästa gång :)

soundtrack
3/25/14, 3:59 PM
#74

Och även där är jag tvärtom - nästa barn vill jag nog veta :P haha.

[WickedAlly]
3/25/14, 4:04 PM
#75

Haha :P

RoxannaS
3/25/14, 5:13 PM
#76

#69 Haha de låter ju…. Bra? 😐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
JenniferFahlander
3/25/14, 5:18 PM
#77

då undrar ja vad det är jag bär på :D Ja är varken sugen på surt elr syrligt o inte heller socker o fett, de enda ja är sugen på är typ köttfärs och fläskkotletter fast de är ju mina favoriträtter så dom är ja ju alltid sugen på varesig ja är gravid elr inte hehe :D

Hannashusdjur
3/25/14, 8:46 PM
#78

Måste bara inflika, man kan inte få c-vitamin-chock! C-vitamin är en vitamin som du kissar ut om du har för mkt av den!👍

Allumania
3/27/14, 5:39 AM
#79

#31 Är inte gravid ennu men att mina bröst över huvudtaget skulle växa vore ett under! :D

ChristineL
8/6/14, 12:54 PM
I want to belive
8/6/14, 9:20 PM
#81

Äsh .. fick resultat flicka , men vet att jag väntar en pojke . Väldigt individuellt som sagt xD

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

RoxannaS
8/6/14, 10:26 PM
#82

Jag fick inte veta vad vi har för en liten bråkunge där inne. Så än kan jag inte avgöra. :/

Är sugen på allt möjligt till och från, ena dagen surt, andra dagen sött, en bröstet har svällt upp, inte det andra. xD Måste ju bli en tvestjärt då ju?! 

Magen är ganska låg och jag tror den putar ganska mycket framåt tror inte de syns bakifrån. Och den där kalender grejen sa pojke. och alla andra säger i princip pojke. Till och med pappa till bebis säger "han" om liten hela tiden. Så de vore roligt om de kom ut en flicka bara därför. *Fnissar lite retligt*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
HMC
8/2/15, 1:54 PM
#83

Puttar lite här 😃

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Annons:
soundtrack
8/2/15, 2:29 PM
#84

Update till #68 - det var en liten tjej ;)

[WickedAlly]
8/2/15, 2:33 PM
#85

#74 Visade sig att jag också ville veta, haha :P
Var svårt att se på RUL men hade som tur är ett TUL inbokat, var fräck och frågade om hon kunde se något och det kunde hon :)

RoxannaS
8/2/15, 3:56 PM
#86

Uppdate till mina två #52 #82, de var en liten pojken som gömde sig där inne :3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Intehärutandär
8/3/15, 2:10 AM
#87

Jag såg likadan ut båda ggr (pojk + flicka). Fick enbart grav-mage framåt. Inget på höfterna (har smala höfter). Spydde hela graviditeten med sonen, mådde fruktansvärt illa med dottern men lyckades hålla igen mer där. 

Gick upp 25+ med sonen och knappt 10 med dottern. Gick ner allt snabbt båda ggr. 

Ökade 2 bh-storlekar med sonen, ingen med dottern. 

Inga cravings någon av gångerna eller något behov av mat (kände mig inte hungrigare). 

Hjärtslagen vet jag inte med sonen, men dottern låg de runt 160. 

Inga känslomässiga berg-o-dalbanor med någon av dem. 

Enligt kinesiska så skulle det vara samma kön…

[Miiika]
8/3/15, 8:14 AM
#88

Hihi, kinesiska testet visade pojke. Min syster har sedan vi var små gissat på folk runt omkring, om de ska få pojke eller flicka och hon har inte haft fel en enda gång. Mina föräldrar tyckte att det var lite lustigt när hon var så liten och var så bestämd med att mammas jobbarkompis skulle få en pojk/flicka och det stämde. Även när det inte gällde släkten liksom! Hon gissade på att det var en pojke i magen innan missfallet, nu har jag inte frågat henne - hon vet att jag alltid velat ha flickor men nu spelar det verkligen ingen roll. Ingen roll alls. Bara det är frisk liten människa där inne så kan vi inte bli mer nöjda :) Men jag ska nog fråga henne i alla fall :)

HMC
8/20/15, 10:39 AM
#89

Enligt kinesiska kalendern ska vi få en flicka.
Enligt bikarbonat-testet ska vi få en flicka, testat två gånger.
Enligt detta test http://www.babyboom.nu/guider/flickaellerpojk.html ska vi få en pojke (63% chans).
Enligt ett annat liknande test så är det typ 55% chans på pojke och 45% chans på flicka, om jag nu inte minns fel :P

-Har inte lyssnat på hjärtslagen än, så där har jag ingen aning
-Humörsvängningar hit och dit har jag, men inte helt otrelvliga ändå. Gråtmild och tydligen ganska dryg emellanåt mot kollegorna (som tack och lov "tycker om mig ändå" haha)
- Inga cravings, vad jag vet… Inga starka sådana i alla fall. Nudlar är jättegott just nu. Likadant chips och sura s-märken.
- Ökat en ynka bh-storlek tror jag (snarare växt i min gamla ordentligt haha)
- Gått upp 3kg hittills (v.21, 20+3 idag) (
- Magen är (hittills) hög
- Hyn är något sämre än innan graviditeten
- Mådde jätteilla dom första 3 månaderna, men utan att spy. Mår fortfarande illa ibland

Enligt http://www.familjeliv.se/vantar/1.708290 visar 4 punkter på pojke och resten (som jag kunde svara på) visar flicka

Hade hoppats på ett mer tydligt svar (rätt eller fel, det hade in spelat någon roll, bara varit kul). Nu efter RUL vet vi könet, men det förblir en hemlis tillsvidare hihi 😉

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

[Nalaa]
1/18/17, 11:04 AM
#90

Den här tråden var ju lite kul att läsa! Jag visste väl att den fanns hör någonstans:-) Är det någon som testat något här? Den kinesiska kalendern funkade inte för mig, den visade pojke men fick en flicka. Ska bli spännande att höra om det stämmer eller inte stämmer för er andra!

Annons:
soundtrack
1/18/17, 11:11 AM
#91

Ja, min förra graviditet berättar jag ju om högre upp i tråden - det mesta tydde på pojke, jag trodde pojke, ut kom en tjej.

Nu tyder också de flesta skrönor på en pojke, men enligt RUL är det en tjej denna gången med ;)

[Smulan_88]
1/18/17, 11:18 AM
#92

Jag har helt olika mage beroende på pojk, resp flicka. Pojklagen satte sig liksom bara fram på magen, det syntes inte att jag var gravid bakifrån och nu med min flickmage nu och min första dotter så skulle man bara kunna tro att jag är fet för det blir ingen tydlig bula utan jag får som ett midjebälte som går runtom hela kroppen. Vad gäller sug så är det nog olika, första så åt jag 1 liter jordgubbar om dagen hela graviditeten, med sonen blev jag sugen på surt så satte i mig några citroner under graviditeten och nu med sista så har det varit lite blandat.

soundtrack
1/18/17, 11:29 AM
#93

Jag har haft typiska pojkmagar bägge graviditeterna, putar bara framåt.

MinnaJosefin
1/18/17, 1:49 PM
#94

Med sonen puta magen bara framåt, syntes inte bakifrån att jag var gravid. Jag var sugen på sura saker som citron, apelsin osv.. hjärtljuden låg högt. Hormonrand upp till naveln. Denna gången vet vi inte heller vad det blir. Men magen ser exakt ut som med sonen, sugen på exakt samma saker, hjärtljuden höga men ingen hormonrand än. Tror ju på en pojke denna gången också, ska bli sååå spännande :)

Upp till toppen
Annons: